adam-bmw Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 tak jak w temacie czy skracanie sprezyn zawieszenia przedniego jest bezpieczne, chodzi o 1 zwoj wiec niewiele ok 3-4 cm jak auto stoi na kolach. zadaje to pytanie bo znalazlem niedawno na jakims forum post w ktorym bylo wlasnie na ten temat troszke napisane i piszacy twierdzi ze 1 zwoj nie wplywa ani na bezpieczenstwo ani na komfort tyle ze auto wyglada lepiej. co sadzicie czekam na wasze odp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 mysle ze sprezyna ma swoja charakterysytyke, obciecie/skrocenie jej nawet o 1 zwoj powoduje zmiane tej charakterystyki co moze niekozystnie wplywac na zachowanie jak i bezpieczenstwo pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Zgadzam się z Kosą producent przewidział pewien zakres działania sił , a chałupnicze ingerencje napewno nie poprawią ich wartosci, a wrecz osłabią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
centu$ Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 tak jak piszą przedmówcy Nie ma sie co bawic w skracanie sprezyn. :!: :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 <bmw_4> DRUCIARSTWO <bmw_4> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam-bmw Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 tak tez sadzilem. a jak sie mam do rzeczywistosci montowanie sprezyn progresywnych ktore mozna stosowaz z fabrycznymi amorkami jak i sportowymi, pytam bo bede wymienial amorki za jakis czas i mysle nad delikatnym obnizeniu przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Przeciez jest duzo ogloszen na allegro sprezyn. Ja kupilem rok temu od venom_24 i naprawde nie narzekam. Oni obecnie maja wystawione sprezyny sportowe, obnizenie takie o jakim wspominasz, czyli 30/40mm. Cena w okolicach 350zl, sprezyny do konkretnego modelu i daja 2 letnia gwarancje. Nie mowiac o tym, ze skracajac fabryczna sprezyne, ktora jest miekka, o 3-4cm prosi sie o to, zeby pozniej na allegro szukac miski olejowej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam-bmw Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 ja potrzebuje springi tylko na przednia os tyl jest nivo. znalazlem firmy jamex, czytalem duzo opinii na ich temat i sa podzielone ale wiecej jest na +. sa to sprezyny progresywne ok-40mm i chyba je wybiore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 znacznie lepszy wybor niz skracanie fabrycznych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 z jamexem dałbym sobie spokój, poszukaj może coś konkretniejszego jak nie będzie nic to dopiero wtedy kup jamexa, do -40 możesz stosować z oryginalnymi amorami pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banan_owiec Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 (...) Nie mowiac o tym, ze skracajac fabryczna sprezyne, ktora jest miekka, o 3-4cm prosi sie o to, zeby pozniej na allegro szukac miski olejowej... ...dokładnie o to chodzi. Każda sprężyna ma pewien zakres pracy. Skracając fabryke bedziesz miał niższy przód ale dalej tak miękki jak był, a nawet miększy... :? To napewno wpłynie na bezpieczeństwo bo zachwieje parametry zawieszenia. Sprężynki progresywne dopasowane do modelu są zaprojektowane, żeby obniżyć i nie pogorszyć pracy zawieszenia. No i napewno nie dopuszczą do walenia michą o ziemię... Co nie zmienia faktu, że i tak bedziesz musiał uważać <bmw_4> DRUCIARSTWO <bmw_4> ...ot co! heheh tuning dobry do malaczy i syrenek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Dawno temu znalazłem gdzieś w necie: cyt."Jakie sprężyny......? ZMIANY W ZAWIESZENIU to jeden z pierwszych kroków do poprawy własności jezdnych pojazdu. W zasadzie sprężyny niewiele zmieniły się od czasu kiedy je wymyślono ale postęp dotarł i tu. Najszybciej odeszły w zapomnienie resory piórowe. Dziś nawet nowoczesne samochody ciężarowe korzystają z nowoczesnych rozwiązań pneumatycznych, a w samochodach osobowych na dobre zagościły sprężyny śrubowe, choć w nielicznych głównie francuskich markach stosuje się drążki skrętne. Podstawowym rodzajem sprężyn stosowanych we współczesnych zawieszeniach są sprężyny o liniowej chrakterystyce. Oznacza ona, że ściskając taką sprężynę, jej siła wzrasta proporcjonalnie do skrócenia. W bardziej wyrafinowanych konstrukcjach spotyka się sprężyny o chrakterystyce progresywnej, w której początkowo ściskanie wymaga mniejszej siły ( większy komfort resorowania), a im ugięcie jest większe tym sztywność sprężyny wzrasta. W sporcie samochodowym stosowane są głównie sprężyny liniowe , gdyż komfort jazdy nie ma tu większego znaczenia, a sprężyny dobiera się i tak do rodzaju nawierzchni. Profesjonaliści stosują rozwiązania bardziej wyrafinowane np. kolumny typu PROFLEX , gdzie wykorzystuje się złożenie dwóch rodzajów sprężyn; głównej i dodatkowej, zwanej czasami "helperem". Ponieważ sprężyna sztywna nie może mieć tak dużego skoku jak sprężyna miękka, przy większych ruchach kół dodatkowa ma za zadanie przeciwdziałać przemieszczaniu głównej sprężyny. Poza tym rozwiązanie takie zapewnia skokową progresję. W niektórych samochodach jeżdżących w rajdach np.Peugeot 106 czy 206, Citroen Xara można spotkać w tylnym zawieszeniu drążki skrętne. Ideą takiego rozwiązanie był fakt, że drążki umieszczone pod podłogą zajmują bardzo mało miejsca. W sporcie jest to jednak utrudnieniem, ponieważ ich reglacja czy wymiana zajmuje dużo więcej czasu niż wymiana sprężyn. z punktu widzenia kinematyki drążki nie są ani lepsze ani gorsze od sprężyn. Przy jeździe cywilnej twardość sprężyn powinna być tym wyższa, im równiejsza będzie nawierzchnia. Rzeczywistość nakazuje jednak szukania kompromisu.W sporcie najtwardsze stosuje się głównie do wyścigów pod równiutkich nawierzchniach ( tory wyścigowe) miękkie na tzw. dziurawe rajdy terenowe. W codziennej eksploatacji nie powinno się przesadzać z twardością sprężyn, ponieważ można nieświadomie narobić sobie dużo szkody. Przy twardej sprężynie jadąc po wybojach występuje zjawisko odrywania się koła od nawierzchni. Powoduje to dość znaczne pogorszenie własności trakcyjnych samochodu, a w następstwie uszkodzenie ogumienia i innych elementów zawieszenia. Pamiętać także należy, że sprężyny to tylko jeden z elementów odpowiedzialnych za trakcję. Drugi element to amortyzatory. Od dawna wśród osób tuningujących zawieszenie pokutuje zjawisko zakładania sprężyn o dużym stopniu obniżenia i twardości na seryjne amortyzatory. Nie ma nic gorszego jak takie rozwiązanie. Jeżeli jednak, zapewne ze względów finasowych takie rozwizania będą stosowane należy bezwzględnia skontaktować się z fachową firmą tuningową, gdzie można dobrać optymalne dla samochodu rozwiązanie, bez narażania się w najleszym przypadku na uszkodzenia samochodu , a w najgorszym na ostanią jazdę. Na dzień dzisiejszy rynek oferuje wiele sprawdzonych wyrobów wiodących światowych potentatów w dziedzienie zawieszeń . Wymienić tu należy takie firmy jak EIBACH, H&R, KW, WEITEC, LESJOFORS. Korzystając z takich wyrobów mamy najważniejszą gwarancję jaką jest bezpieczeństwo." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam-bmw Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 sprawa zakonczona, do mojego e34 zawitalo oryginalne zawieszenie od m5 autko siedzi nizej i duzo lepiej sie prowadzi czyli wszystko o co mi chodzilo. co do ceny to podobnie mi wyszlo jak w przypadku samych sprezyn z allegro tyle ze tu mam pewnosc ze to oryginal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.