leonn7 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Witam wszystkchi posiadaczy i uzytkowników BMW własnie jakis czas temu nabylem Bmw 528 e39 i mam problem z mocą w tym aucie dużo czytalem o tym znalazlem kilka porad ale zeby sie upewnic pojechalem na komputer do elektryka na jego kompie pojawil sie bład mechaniczny vanos zostawilem auto rozebrali Vanosa mechanik powiedzial ze vanos jest nie szczelny i dlatego nie dziala prawidłowo moje pytanie jest nastepujące czy ktos z was mial juz takie coś i czy rzeczywiscie moze byc przyczyną braku mocy nieszczelny tłoczek Vanosa prosze o odpowiedz i ewentualne wskazówki pozdrawiam bardzo prosze pomózcie <bmw_3> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Ja nie miałem, ale z samej zasady działania tego systemu wynika że jeżeli jest niesprawny to pełnej mocy nie bedzie. Vanos działa pod wpływem ciśnienia oleju, jeżeli coś tego ciśnienia nie trzyma, vanos nie dziala prawidłowo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonn7 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 dzięki czesci zamówione zobaczymy co bedzie dalej z t a be <bmw> mka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenon Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 cytat :zmienne sterowanie wałów rozrządu (vanos) Za pomocą nastawnika wał rozrządu zaworów dolotowych , w zależności od prędkości obrotowej silnika , jest skręcany w zględem koła łańcuchowego . Dzięki temu uzyskuje się optymalne dla danej prędkości obrotowej silnika czasy sterowania zaworami . Nastawnik jest aktywowany przez urządzenie sterujące silnikiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonn7 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 to wszystko rozumiem ale chodzi mi czy napewno ten nastawnik vanosa tak kaszani z mocą czy może np czujnik położenia wałka rozrządu ale komp pokazał mechaniczne uszkodzenie vanosa dzis miala byc cześc ale nie dotarla wiec weekend bez buni dodam tylko ze vanos wogule nie rzezi pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Prawdopodobnie uszkodzony uszczelniacz-zobacz to-http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonn7 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 BatonMW-powiedz mi a gdzie można kupic takie uszczelki wiesz może ?? dzieki pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 2 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 to zalezy jaki masz silnik:) jesli masz ten nowszy to tylko wlasnie z usa od tego z beisansystems. to starszych motorów (m50) nie kupisz:( ja tez szukam ciągle tego i na tej stronie beisansystems nie maja jeszcze gotowego produktu do tych wczesniejszych modeli silnikowych. inne wymiary ma tłok w tym starszym vanosie. Jesli auto nie ma mocy navet na wyzszych obrotach to nie jestem pewien czy to wina cięknącego vanosa. W tym wypadku auto nie ma mocy tak do 3-3,5k obrotów pozniej jest normalnie. Ale jesli faktycznie masz cieknący vano to poczujesz różnice po jego naprawie:) silniki z poojedyńczym vanosem maja tylko 2 pozycje jego ustawienia więc nie mozna mówić ze ustawia się on optmalnie przy pewnym obciążeniu i pewnych obrotach faza zostaje zmieniona:) to tak w woli ścisłości. Auta ze zdublowanym vanosem(wałek ssący i wydechowy) mają całą mape do sterowania tymi wałkami podobną jak mapa pracy silnika:) czyli razem pozycji jest kilkaset:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 2 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Jeśli padł Ci vanos,to napewno to wiąże się ze spadkiem mocy Twojego auta.w końcu on steruje fazami rozrządu.Ja osobiście tego nie przerabiałem,ale wiem,że można kupić zestaw naprawczy i jest to do zrobienia.Kosztów niestety nie znam. <bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo0104 Opublikowano 3 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 zalezy jaki silnik ma kolega. bo nie kupi zestawu naprawczego do m50 , do nowszych kupi! Sam szukam to wiem co jest na rynku:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonn7 Opublikowano 7 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 witam wszystkich i dzieki za zainteresowanie mineły 3 tygodnie moge cos wiecej wam powiedzieć: motor m52 528 nastawnik vanosa zamieniłem na inny było lepiej ale nie do końca komp pokazał przepływomierz wymieniłem był zamęczony nie mial celownika i obydwóch blaszek wewnetrznych wymieniłem na inny oczywiście i nastawnik vanosa uzywka i przepływka też uzywka poczatkowo nie czułem rożnicy ale jak komp złapał parametry było juz duzo lepiej i teraz komp pokazuje 0 usterek siłnik równo pracuje odpala na dotyk nie faluje nie zawiesza sie na obrotach tak jak na początku operacji jest lepiej myśle ze chyba chodzi dobrze choć nie do końca mnie zadowala szczerze powiem to spodziewałem sie czegoś więcej może to przez ten automat bo jechałem 528 z manualem to był dzik <bmw_3> ale nie mialem okazji jechać 528 w automacie steptronic innym niż mój i dlatego nie mam porównania co do osiągów więc może i moja bemka nie chodzi na 100% do setk ale naprawde od zera ze stojącego na stoperze miałem 10,4s do 100km/h a katalog podaje 8.8s do 100km/h ale opony mam 245/40/17 tył a przod 225/45/17 może to przez nie to wszystko może jest ktoś z was kto ma doświadczenie z takim modelem silnika i skrzyni to prosze o rady i sugestie z góry dzięki pozdro Aha Bmw jest z 97r pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 10 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 witam wszystkich i dzieki za zainteresowanie mineły 3 tygodnie moge cos wiecej wam powiedzieć: motor m52 528nastawnik vanosa zamieniłem na inny było lepiej ale nie do końca komp pokazał przepływomierz wymieniłem był zamęczony nie mial celownika i obydwóch blaszek wewnetrznych wymieniłem na inny oczywiście i nastawnik vanosa uzywka i przepływka też uzywka poczatkowo nie czułem rożnicy ale jak komp złapał parametry było juz duzo lepiej i teraz komp pokazuje 0 usterek siłnik równo pracuje odpala na dotyk nie faluje nie zawiesza sie na obrotach tak jak na początku operacji jest lepiej myśle ze chyba chodzi dobrze choć nie do końca mnie zadowala szczerze powiem to spodziewałem sie czegoś więcej może to przez ten automat bo jechałem 528 z manualem to był dzik <bmw_3> ale nie mialem okazji jechać 528 w automacie steptronic innym niż mój i dlatego nie mam porównania co do osiągów więc może i moja bemka nie chodzi na 100% do setk ale naprawde od zera ze stojącego na stoperze miałem 10,4s do 100km/h a katalog podaje 8.8s do 100km/h ale opony mam 245/40/17 tył a przod 225/45/17 może to przez nie to wszystko może jest ktoś z was kto ma doświadczenie z takim modelem silnika i skrzyni to prosze o rady i sugestie z góry dzięki pozdro Aha Bmw jest z 97r pozdro coś masz nie tak, bo ja mam ten sam silnik w e36, (M52), skrzynia manual (ale nie różni się aż tak bardzo i radykalnie od automatu) i co by nie mówić... do 10 sekund brakuje mu kilku sekund, rozpędza się bardzo szybko do 100, powiem Ci od razu, że kółka mam 16" zamiast seryjnych 15" i też szersze troszkę pytanie jaki masz kąt wałków.... i czy vanos się nie rozjechał trochę.. a to jest do sprawdzenia na kompjutrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonn7 Opublikowano 10 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 mi tez sie wydaje ze coś jest z nim nie tak chociaż patrzyłem na youtube i tam jak jest jakiś 528 steptronic to czas porównywalny do mojej sam juz nie wiem co myśleć a twoja 328 w manualu ma coś kolo 7 sekund do setki katalogowo a moj koło 9s także ta sekunda gdzieś przez te 11 lat mogła ucieć na kompie Boscha 0 błędów a może lambdy nie tak dzialają bo kiedys jak robiłem diagnoze u tego samego kolesia wystąpił jakiś błąd lambdy i zapytał mnie czy skończylo mi sie w nim paliwo a ja na to ze nie ale nie wiem o co dokładnie mu chodziło a co do kątów wałków to nie mam pojecia według niego jest wszystko oki myslalem tez ze skrzynia może go hamuje albo olej do wymiany dzieki za zainteresowanie i prośba o więcej wskazówek pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 11 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 mi tez sie wydaje ze coś jest z nim nie tak chociaż patrzyłem na youtube i tam jak jest jakiś 528 steptronic to czas porównywalny do mojej sam juz nie wiem co myśleć a twoja 328 w manualu ma coś kolo 7 sekund do setki katalogowo a moj koło 9s także ta sekunda gdzieś przez te 11 lat mogła ucieć na kompie Boscha 0 błędów a może lambdy nie tak dzialają bo kiedys jak robiłem diagnoze u tego samego kolesia wystąpił jakiś błąd lambdy i zapytał mnie czy skończylo mi sie w nim paliwo a ja na to ze nie ale nie wiem o co dokładnie mu chodziło a co do kątów wałków to nie mam pojecia według niego jest wszystko oki myslalem tez ze skrzynia może go hamuje albo olej do wymiany dzieki za zainteresowanie i prośba o więcej wskazówek pozdro niestety lambdy do tego modelu silnika lubią się psuć raz na 10 lat.... co mnie akurat spotkało... i są 2... i do tego są cholernie drogie jedno co wiem na 100%, to to, że nie warto się pakować w żadne zamienniki, lepiej kupić sprawdzoną używkę albo nową. Poza tym może to być nie uszkodzona lambda, ale same przewody od niej. Fakt faktem, że dostałem jasne info, że walnięta lambda powoduje nierówną pracę silnika, wyższe spalanie (okopcone rury tłumika) i przy tym modelu ma bardzo duże znaczenie ich prawidłowe działanie. Na własnej skórze przekonałem się, że faktycznie ze sprawną lambdą kop jest a samo auto faktycznie pali mniej. Co do kątów w vanosie i wałkach... to niestety bez komputera nie wyjdzie. To samo tyczy się lambdy, ale w przypadku niesprawnej instalacji elektrycznej to nie wyjdzie w suchy pogodny dzień raczej jak instalacja jest zamoczona i ma przebicie albo zmienia się jej oporność. To generalnie jest jak najbardziej do sprawdzenia. p.s. masz jeszcze 2 kolektory i 2 katy jak znam życie, więc może to kwestia zakatowanych katów albo uszkodzonego wydechu ? ale wątpię, bo gdyby były jakieś dziurki czy coś, to chodziłby jak traktor i słyszałbyś to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonn7 Opublikowano 11 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 dzis własnie godzine temu jechałem 520iA I SIE ZALAMAŁEM W DOLNEJ FAZIE OBROTÓW MOJ JEDZIE OCIEŻALE A ta 520 smiga jak skowronek nie wiem co to może być wszystko niby okey obroty okey nie falują odpala na dotyk rury nie okopcone chodzi cichutko a może skrzynia go hamuje jestem troche wkur...ny i zmartwiony tym dzisejszym porównaniem co to może być POMOCY POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 11 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 dzis własnie godzine temu jechałem 520iA I SIE ZALAMAŁEM W DOLNEJ FAZIE OBROTÓW MOJ JEDZIE OCIEŻALE A ta 520 smiga jak skowronek nie wiem co to może być wszystko niby okey obroty okey nie falują odpala na dotyk rury nie okopcone chodzi cichutko a może skrzynia go hamuje jestem troche wkur...ny i zmartwiony tym dzisejszym porównaniem co to może być POMOCYPOZDRO używka manual skrzynka - 300-350 pln nie ma tragedii ale to najczarniejsza wizja, ja nie obstawiałbym skrzyni... raczej coś z vanosem się wyprawia złego, pamiętaj, że vanos działa "na ciśnienie oleju" to może być jakaś wskazówka, ale niekoniecznie musi zrób jeszcze taki myk, co by przy zgaszonym aucie odpiąć przepływkę i odpal auto (nie powinno być błędu, nawet jak masz kontrolę trakcji) a auto będzie dostawało bogatszą mieszankę spalin i powinno mieć odczuwalnie lepszego kopa co jeszcze mogę doradzić.... 1- sprawdź ciśnienie paliwa na listwie jeśli jest za małe (z tego co pamiętam pompa na listwie powinna dawać 3,4 albo 3,5 bara - u mnie było 2,5) to może być też to, wtedy trzeba sprawdzić pompkę paliwa, regulator ciśnienia paliwa, wtryski i koniecznie co może być śmieszne ale jednak filtr paliwa. wątpię jednak dość mocno w to akurat.. bo silnik nie powinien chodzić równiutko w tym przypadku 2- profilaktycznie wlej sobie smtp czy jak to się zwie do czyszczenia wtrysków, na pewno nie zaszkodzi 3- sprawdź oba katy, czy przypadkiem któryś nie jest przytkany nie mniej jednak... nadal podejrzewam vanosa niestety nowy to 1200+ wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonn7 Opublikowano 11 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 powiem ci tak vanos ten nastawnik wymieniłem na inny i po tym zabiegu komp nie pokazuje błedu vanosa ( a przedtem pokazywał przed naprawą taki komunikat "błąd mechaniczny vanos) wymienili mi go na inny uzywany i błąd zniknąl i pojawił sie błąd przepływomierza wymieniłem na inny i bląd już sie nie ujawnił nawet po kilkunastodniowych testach na kompie 0 błędów takze naprawdę jesli chodzi o prace silnika to nie mam zadnych zastrzeżeeń naprawde cicho i równo sobie cyka zadnych zawirowań obrotów spadków zawieszania wskazówka stoi jak zamrożona a co do katów jak moge je sprawdzić powiem ci ze powoli trace cierpliwość to mojej beci to mówisz ze skrzynia to nie bedzie winna?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 11 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 powiem ci takvanos ten nastawnik wymieniłem na inny i po tym zabiegu komp nie pokazuje błedu vanosa ( a przedtem pokazywał przed naprawą taki komunikat "błąd mechaniczny vanos) wymienili mi go na inny uzywany i błąd zniknąl i pojawił sie błąd przepływomierza wymieniłem na inny i bląd już sie nie ujawnił nawet po kilkunastodniowych testach na kompie 0 błędów takze naprawdę jesli chodzi o prace silnika to nie mam zadnych zastrzeżeeń naprawde cicho i równo sobie cyka zadnych zawirowań obrotów spadków zawieszania wskazówka stoi jak zamrożona a co do katów jak moge je sprawdzić powiem ci ze powoli trace cierpliwość to mojej beci to mówisz ze skrzynia to nie bedzie winna?? pozdrawiam w skrzyni raczej coś by się działo, kłopoty z biegami, dziwne dzwięki itp. a co do vanosa... vanos to nie tylko nastawnik... błąd mechaniczny to jedno... a to co dzieje się u ciebie, to wygląda tak jak gdyby nie zmieniał fazy... i stąd muł bagienny, to o czym mówisz wygląda dokładnie tak, jak gdyby była aktywna jedna z faz cały czas i ta na wyższych obrotach a na dolnej granicy obrotów... dupa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonn7 Opublikowano 11 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 no zamula sie strasznie tyle ze nawet nie wiem do kogo udzerzyć zeby mi sprawdzili tego vanosa Powiedz mi jeszcze prosze jak mam sprawdzic te katalizatory czy nie są zapchane jak wiesz dzieki za pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 11 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 no zamula sie strasznie tyle ze nawet nie wiem do kogo udzerzyć zeby mi sprawdzili tego vanosaPowiedz mi jeszcze prosze jak mam sprawdzic te katalizatory czy nie są zapchane jak wiesz dzieki za pomoc pozdrawiam gdybyś był z wrocka, to podpowiedziałbym coś, ale w wielkopolsce to specjalnie nie znam warsztatów, co do kata... to najprostsza metoda to walnąć w niego pięścią lekko i posłuchać czy grzechota a jak tak to jak bardzo w najgorszym wypadku wspawać tłumiki zamiast kata i będzie po kłopocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonn7 Opublikowano 11 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 dobra dzieki wielkie za poswiecony czas i podpowiedzi jakos sobie bede musiał poradzic z tym!! albo go spale jak bede cos wiecej wiedzial to dam znac co z ta mocą wyszło do nastepnego razu pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 11 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 dobra dzieki wielkie za poswiecony czas i podpowiedzi jakos sobie bede musiał poradzic z tym!! albo go spale jak bede cos wiecej wiedzial to dam znac co z ta mocą wyszłodo nastepnego razu pozdro ....przynajmniej nie jestem jedyny który chce spalić tą bawarską maszynę tortur....... powodzenia w walce i daj znać o i jak bo... coś mi się zdaje, że prędzej czy później doświadczę czegoś podobnego... choć i bez tego już zgłębiłem dużo tajników silnika 2.8 m52 <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonn7 Opublikowano 11 Września 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 satan o może jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu tez sa podobne objawy jak brak mocy do 3000 obr?? [ Dodano: 11 Wrzesień 08, 23:39 ] satan zobacz na youtube on tez ma coś kolo 10s do 100km/h http://pl.youtube.com/watch?v=rJ_X7rvdVD4&feature=related ja juz sam zgłupiałem!! pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 12 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 satan o może jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu tez sa podobne objawy jak brak mocy do 3000 obr?? [ Dodano: 11 Wrzesień 08, 23:39 ] satan zobacz na youtube on tez ma coś kolo 10s do 100km/h http://pl.youtube.com/watch?v=rJ_X7rvdVD4&feature=related ja juz sam zgłupiałem!! pozdro no spoko, ale przy czujniku położenia wału komp powinien wywalić błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.