Aleksander Opublikowano 25 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Witam. Chciałbym sie dowiedzieć czy jeżeli mam cisnienie na cylindrach w moiom m20b20 1-11,5 2-11,2 3-10,8 4-11,2 5-9,5 6-10,7 to silnik nadaje sie już do remontu dodam że nierówno chodzi na wolnych obrotach ale nie zawsze czy to cisnienie może być tego przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blaadee man Opublikowano 25 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 czesc ruznie moze byc tez mam taki silnik ja mialem na cylindrach od 12-13 atmosfer jezeli chodzi o wolne obroty to zajrzyj do swiec,kabli,kopulki,palca zaplonowego,platynek :wink: moze tez byc wina luzow na prowadnicach zaworowych i luzu panewek na korbowodach ja dalem za orginalne panewki na korby 110zl tez mam pare pytan ale to zaloze nowy temat w sprawie tego silnika nienapisales czy to gaz czy benzyna takze przyczyn moze byc duzo zwlaszcza ze te silniki maja kupe lat pozdro bmw_beer zajzyj do glowicy <bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleksander Opublikowano 25 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Witam. Silnik to benzynka bez gazu. świece nowe, kopułka nowa, palec nowy, kable również nowe, zawory wyregulowane. A nierówne wolne obroty mogą byc spowodowane złym ciśnieniem paliwa czy nie? Dodam że na wysokich obrotach autko chodzi super. Co to są platynki? Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam. bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 26 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 straszna duzo roznica cisnienia jest na 5 garze duza roznica w zurzyciu! a czy przed regulacja zawrow tez praca jego była nierowna? głownie od regulaji wolnych obrotow jest silniczek krokowy ale rozniez duzy wpływ ma przepływka jak i wile jeszcze czesci! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleksander Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Witam. Krokowy czyśćiłem, przepływke mam drugąi tak samo chodzi, przed sprawdzeniem zaworów tak samo chodził dlatego najpierw sprawdziłem zawory. A czy może to być spowodowane tym ciśnieniem paliwa? Silnik do remontu czy njeszcze nie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 26 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 cisnienie paliwa nie raczej na wysokich by miał problem! ale kroka umłes a masz pewnosc ze on jest dobry! a silnika ja bym nie ruszał tylko jezdził dalej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleksander Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Witam. Na wysokich niema zadnego problemu. Tez mam takie przeczucie że to krokowy ale jak sprawdzić czy na 100% ? Jakie powinno być napięcie na wtyczce od krokowego? Czy po odłączeniu wtyczki od krokowego powinna być jakaś różnica w pracy motoru czy nie? A o ciśnieniu paliwa myślałem dlatego ze nie raz niechce odpalić za pierwszym razem to przekręcam kluczyk drugi raz i pali na strzała i wydaje mi sie że regulator jest kaput a ponadto jak robiłem analize spalin to na wolnych obrotach miał ubogą mieszanke a na wysokich wszystko było w normie. Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 26 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 kroka najlepiej sprawdzic podłanczajac drugiego! te silniki tez tak pala raz od strzała a raz zakreci ze dwa razy! a sonde masz sprawna! jezeli tak ci wyszło na emisji spalin! sonda ma bardzo duzy wpływ na dawkowanie paliwa! a przepływka jest napewno ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleksander Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Sonda jest nowa boscha dedykowana nie uniwersalna i sprawdzane na kompie wszystko OK. Krokowca podłączałem drugiego i tak samo chodzi ale też nie wiem czy sprawny na 100%, przepływke mam drugą wydaje sie sprawna a ponoć jak jest nie sprawna to ponoć na wysokich też jest żle. Niechce być mądrzejszy ale co do odpalania to się nie zgodze te silniki mają palić na strzała i przeważnie winny jest regulator ciśnienia paliwa. A kolego tak jak pisałem powyżej czy wiesz jakie powinno być napięcie na wtyczce od krokowego i czy po odpięciu wtyczkiu na odpalonym motorze powinien on zmienić swoją prace czy nie? Na emisji mieszanka wyszła uboga na biegu jałowym czyli mało paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blaadee man Opublikowano 26 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 sprawdzenie na wtyczce napiecia nie wiele ci to da bo napiecie moze byc ok a krokowy moze byc walniety czy masz modol zaplonowy czy platynki w kopulce pod palcem i takie silniki pala od strzala nawet na gazie i gazniku mialem rekina 320 r6 i mam go dalej lecz zajezdzony i mysle go zrobic bo to jest niezly charpagan czolg do palenia gumy najlepiej byloby podstawic krokowy jezeli bedzie ok sonda ok przeplywka ok sprawdz jeszcze przewod paliwowy od baku do silnika przedmuchaj filtry paliwa moga byc zabite JAKI MA AUTENTYCZNY PRZEBIEG SILNIK albo odpal go z banki z paliwem tylko trzeba wyjac pompe jak masz w baku paliwowa wlozyc do banki z paliwem nowy krotki przewod do silnika i obczaic temata :wink: sprobuj zapalic bez filtra powietrza powodow moze byc duzo ale trzeba leciec po kolei nawet moze byc zabity katalizator <bmw_2> a i najwazniejsze sprawdz czy nie jest spadniety jakis wezyk od podcisnienia lub przetarty bmw_beer jak oblecisz wszystko to zostaja pierscienie tlokowe ,panewki na korby , glowica prowadnice zaworowe uszczelniacze przytrzec zawory mi po takim zabiegu przy rekinie silnik pracowal rowniutenko i ten metaliczny przydzwiek byl ok patrzac ze to e30 to chyba bedziesz musial tak zrobic ale nie pozalujesz po prostu te silniki i auta w wiekszosci sa wysluzone i nikt tam nie zmienial panewek pierscieni itp pamietaj ze dobry olej silnikowy to podstawa polecam castrol <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleksander Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 To czy kolega blaadee man sugeruje remont jesli tak to co trzeba by było zrobić żeby ten motor jeszcze troche posłużył i jakie koszta z tym związane? A co do oleju to jezdze na Petro Canada Duron XL 10W40. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blaadee man Opublikowano 26 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 jezeli wszystko sprawdzisz caly osprzet silnika i jest ok i dale niema wolnych obrotow nierowna praca silnika sprawdz to co napisalem wyzej wszystko bo usterka moze byc banalnie prosta albo i nie sprawdz ten aparat zaplonowy czy ma te platynki czy ma modul ja w rekinie pod palcem w kopulce mam platynki takie jak w komarze no lepsze :mrgreen: sprawdz jezeli masz modul czy niedostala sie tam woda do niego sprawdz czujnik polozenia walu przyczyn moze byc mnostwo i mozna pisac do rana a cena juz pisze za taki remont panewki na korby 110zl orginal bmw pierscienie komplet na 1 tloka to okolo 35-40zl do tego musisz sprawdzis czy niema za duzego luzu na prowadnicach zaworowych jak ma to do wymiany i niema co na tym oszczedzac okolo 5-8zl sztuka i uszczelniacze zaworowe okolo 3zl szt do tego uszczelka pod glowice z 40zl ale sprawdz caly osprzet silinka jak upewnisz sie ze wszystko jest sprawne to taki remoncik bylby jak mlot w kowadlo <bmw_2> a olej polecam castrol gtx 15w40 w bialych pojemnikach okolo 25zl litra ale jest the best lub magnatec ale czy nielejesz za zadkiego oleju??? i silnik sie szybciej zuzyl i takiego oleju jak petrol czy jakis lotos czy iine mizerki niepolecammmm szczegulnie przy ostrej jezdzie takie oleje to mozna sobie lac do poloneza czy jakis mizerek typu skoda opel chodz olej to podstawa w kazdym samochodzie cale zuzycie silnika zalezy glownie od oleju. czy przed wymiana kabli kopulki palca tez byla nierowna praca silnika ?? czy wlasciwie sa wyregulowane zawory ssacy 0,20 wydech 0,25 bo hydrauliki chyba tam niema pozdr dzis zaleje pysk i zjaram bmw_beer piwko tez I JESZCZE JEDNO WAZNE SPRAWDZ CZY NIECIAGNIE GDZIES LEWEGO POWIETRZA NA WOLNYCH OBROTACH SA WLASNIE TAKIE OBJAWY ale to cisnienie masz niezabogate moga byc zuzyte pierscienie tlokowe jak bedziesz robil remoncik to koniecznie castrol gtx 15w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleksander Opublikowano 26 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Ja mam kopułke na wałku rozrządu ( jak sie nie myle) układ zapłonowy czyli świece, kable , kopułka, palec mam wszystko nowe firmy Bremi ( świece bosch z serwisu bmw). Czujnik położenia wału nie wiem jak sprawdzić ( chyba że tylko oscyloskopem) może masz jakąś metode. Lewego powietrza raczej nie łapie wszystko porobiłem uszczelniłem odme, uszczelki pod kolektorem wszystkie oryginalne nowe, guma od przepływki nowa. Kolego co do oleju to sie nie zgodze oleje Petro Canady to są jedne z lepszych olei to nie jest jakiś petrol czy lotos ja nie kupuje go bo jest tańszy chyba zauważyłes po moich postach że nie załuje kasy w moje E30 a juz napewno co do olejua. Filtry tylko MANN, zawieszenie Lemforder, nie kupuje byle czego bo taniej. Na anlizie spalin jak byłem to mechanik mówił że nie które nowe wozy nie mają takiej analizy i że widać że silnik jaest zdrowy więc sam niewiem co myśleć. Dzisiaj też zaleje pysk ale zjarać to niemam dzisiaj z kim. Pozdrawiam. bmw_beer <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blaadee man Opublikowano 27 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 ok kolego pisze po napiciu i spalce a wiec olej do twojej maszynki chyba powinien byc 15w40 a nie 10w40a na przegladach to wiekszosc kolesi nie wie co jest grane nawet w serwisach goscie nie kumaja bo praca zalatwiana czyli plecy :lol: i mowia to co przyjdzie im na mysl poczuj sie w jego roli niewie co ma mowic to bredzi i chetnie patrzy na piwo z lewej strony :wink: pisze ci na gorze co moze byc przyczyna jezeli dalej swiruje na wolnych obrotach to napisze ci co masz wymienic bez wzgledu co ktos ci powie zebys byl zadowolony i trzymaj sie tego na 100% :wink: pierscienie tlokowe,panewki na korbowody,glowica czyli dotarcie zaworow,jezeli prowadnice maja duzy luz to do wymiany i uszczelniacze zaworowe po takim zabiegu napewno bedziesz zadowolony jezeli sam bys to robil to mysle ze w 500zl zmiescil bys sie lekko i bys byl zadowolony rzecz jasna i ten olej castrol 15w40 gtx moim zdaniem lejesz za rzadki olej do zuzytego silnika i karzdy to moze tu potwierdzic ktos ci przychwalil olej ale nie do tego silnika z tego roku przemysl poczytaj i dzialaj <bmw_3> <bmw_2> kiepskie masz trochu cisnienie (przy zakladaniu pierscieni napisem do goryyyyy) pozdrowko i ostrego palenia kapci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleksander Opublikowano 24 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Witam. Wymieniłem pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe,panewki korbowodowe,zawory dotarte, rorząd OK, a auto nadal kuleje na wolnych. Czyli chodzi chodzi i nagle jakby na sekunde odłączał sie cylinder i dalej chodzi itd. Prosze o pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 24 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Ten typ tak ma :wink: Ja byłem zmuszony do remontu głowicy, po czym było lepiej, uszczelniłem doloty-było lepiej ale... <bmw_4> ...kuleje i nie jesteś pierwszy który remont robił i nadal kuleje. Po prostu ten typ tak ma. Spróbuj jeszcze przepływkę ustawić :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleksander Opublikowano 25 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 Ale on mi prawie gaśnie na wolnych, głowica jest OK, i dlaczego po zdjęciu jednej fajki też gaśnie przecież nie powinien. Umnie wszystko szczelne na 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 25 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 Myślę że przy ściąganiu/zakładaniu czapki sprawdziłeś kopułkę/palec. Jeśli masz taką możliwość to pożycz i podmień kable z jakiegoś m20, sprawdź aby wykluczyć (dobre kable są cholernie drogie). dlaczego po zdjęciu jednej fajki też gaśnie przecież nie powinien. Nie wiem jak sprawdzałeś... tzn. czy ściągałeś każdą fajkę :?: Powinieneś sprawdzić każdą jedną (nie zbyt przyjemne jak jest przebicie :? ) i jeśli po zdjęciu fajki ze świecy przygasa to ok. jeśli nie ma reakcji no to świeca :arrow: kabel :arrow: fajka :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleksander Opublikowano 25 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 Kolego niewiem czy czytałeś powyżej. Kable nowe, kopułka nowa, palec nowy wszystko firmy BREMI. A co mi ktoś powie na temat czujnika położenia wału? Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 27 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 A moze sterownik silnika? Może elektronika juz zawodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleksander Opublikowano 28 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Dzisiaj byłem na kompie i nic nie wykazało. Ale na zimnym silniku jak próbuje ją odpalić to za pierwszym razem niechce ale jak ją pochechłam to za drugim razem pali na strzał. Może pompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 28 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Może i pompa :? Za nim kupisz drugą to sprawdź tej wydajność ewentualnie może być to jeszcze przekaźnik pompy :?: :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aleksander Opublikowano 29 Października 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 Witam pnownie. Ciśnienia na pompie jeszcze nie sprawdziłem ale próbowałem w przepływomierzu regulować potencjometr i auto chodziło jeszcze gorzej. Po odpieciu przepływki ciężej wchodzi na obroty i jak potencjometr był na wierzchu to przy dodawaniu gazu widać było że przepływka chodzi płynnie. Powiedzcie mi czy po odpięciu wtyczki od silniczka krokowego powinna być jakaś reakcja czy nie bo u mnie niema dopiero jak w niego pukne to obroty troche spadają i jak podepne wtyczke to rosną. Wtyczki wszystkie sprawdziłem i żadna nie jest pognita. Co to może być że przy zmianie biegu jak dodaje gazu silnik sie czasami przydusi i zaraz jest normalnie jak by mu chwilowo czegoś brakło? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.