woz Opublikowano 11 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Witam po raz kolejny. Mialem sie pochwalic fura. Sporo zmian doszlo....no i w zeszla niedziele mialem kolizje Motocyklista mi wyskoczyl, nie bylo szans. Jemu nic sie nie stalo, czego nie moge napisac o samochodzie.. <bmw_4> No ale w przyszlym tygodniu powinien juz byc oidebrany od blacharza. Jest jeszcze jedno pytanie, ktore chcialem napisac. Kiedys juz ten temat poruszalem, ale jakos mi uciekl. A poniewaz jestem gotowy do zalozenia czegos takiego, to chcialbym znowu jakies info zaczerpac.. most ze szpera :mrgreen: Jakie przelozenie jest w tej chwili w e36 328i? m52, 97 rok. Chcialbym zalozyc szpere (na ile % ma byc "zblokowanie"..???) oraz jakie przelozenie powinno byc? Interesuje mnie wylacznie przyspieszenie. Vmax nie takie wazne :mrgreen: Znalazlem cos takiego na allegro: http://moto.allegro.pl/item394288592_zawieszenie_m3_szpera_e36_bmw_328_m3_325.html Czy szpera z m3 pasowalaby? jakie tam przelozenie? Jakie powinno byc? czy ktos poleca szpere z mostem i inne przelozenie? Z gory przepraszam z takie banalne pytania, ale jesli chodzi o takie rzeczy to jestem calkowicie zielony Mam nadzieje, ze jesli wszystko pojdzie ok to bede mial okazje pochwalic sie nowymi fotami w przeciagu miesiaca. Za jakakolwiek info bede wdzieczny bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 11 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 przelozenie w moscie ze szpera w bmw e36 328 wynosi 2.93 szpera ma 25% znajdziesz taka za 1200 zl na allegro pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 11 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Dzieki TDSerek <bmw_1> a ile % powinna miec, zeby nie palily mi sie gumy na kazdym zakrecie, ale ktora da mi frajde z jazdy? a moze maly drifcik? :twisted: slyszalem, ze 40% daje rade? i jakie przelozenie powinno byc, jesli chce zalozyc most, ktory da lepsze przyspieszenie? czy 3.15 bezie na lepsze przyspieszenie, czy na lepszy Vmax. raz jeszcze sorry za milion pytan, ale za cholere nie orientuje sie w mostach, szperach, przelozeniach itd.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 11 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Witam w swoim tdsie obecnie zalozylem 25% i to wystarczy zeby juz polatac bokami bardzo przyzwoicie... jezeli chcesz miec lepsze przyspieszenie kosztem predkosci max musisz rozejrzec sie za mostem ze szpera od 325 lub 320 odpowiednio im wyzsze przelozenie czyli zamiast 2.93 bedzie to 3.15 i wiecej bedzie odpowiednio zmniejszalo sie przyspieszenie i malala predkosc max... przy czym nie nalezy przesadzac gdyz moze sie okazac ze na koncu 2 bedziesz mial 60 km/h dlatego optymalnym rozwiazaniem bylo by znalezenie mostu z przelozeniem 3.15 i inne do 3.34 WAZNE JEST ABY UPEWNIC SIE ZE MOST BEDZIE MIAL TAKIE SAME GLOWY JAK U CIEBIE ABY PASOWAL DO POLOSCIEK pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 12 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 ok, a wiec 3,15 bedzie stykalo jesli ktokolwiek ma jakie sinfo to pliz zapraszam Dzieki raz jeszcze za infomacje Pozdrawiam! [ Dodano: 12 Lipiec 08, 12:50 ] a czy od m3 beszie pasowalo bez problemu, bez zadnych przerobek? [ Dodano: 12 Lipiec 08, 19:49 ] Witam Sorry, ze tak ciagne ten temat. Dowiedzialem sie to i owo. Mam oferte szpery z przelozeniem 3,15 i zblokowaniem 25% za 1300zl. Dobry stan, bede mial okazje przejechac sie z nie na samochodzie (koles ma ja u siebie i moze sprzedac, bo kupil m3). Czy 25% wystarczy zeby troche sie pobawic na torze jesli trzeba? Moze maly drifcik :evil: Fabryczny most w 328 ma jakiekolwiek zblokowanie czy kreci sie tylko jedno kolo? Sorry za glupkowate pytania ale tak jak pisalem wczesiej, nie mam zielonego pojecia jesli mowa o zawieszeniu.. Dzieki z gory.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qrax Opublikowano 14 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 25% wystarczy w zupelnosci do zabawy, takie szpery wychodzily seryjnie i naprawde rzadko kto ma z mocniejszym zblokowaniem. Ulica, tor - 25% spisze sie idealnie jesli auto uzytkujesz na codzien. Fabryczny most w 328 ma jakiekolwiek zblokowanie czy kreci sie tylko jedno kolo? Zwykly dyfer bez szpery bedzie mial tendencje do napedzania kola ktore ma mniejsza przyczepnosc a drugie bedzie stalo w miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 ok, a wiec dziekuje wszystkim za rade. Jestem zdecydowany i bede jechal po szpere na poczatku przyszlego tygodnia. Jak wszystko bedzie na miejscu, samochod po tych wszystkich przerobkach kolektorowych i kokmputerowych wreszcie trafi na hamownie, pochwale sie wynikami i fotami. Piwo wisze za info bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 14 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 gdzie bedziesz jechal na hamownie daj znaC:D co i jak ogolnie pomiar u nas koszt 70 zl D: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 20 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Gdzie ten pomiar kosztuje 70 zł we wrocku, jeśli tak to gdzie?? Też myślę nad założeniem szpery, ale oprócz zastosowania do latania bokami ma jeszcze jakieś inne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 21 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 info na priv szpera pozwala na efektywniejsze ruszanie pozatym pokonywanie szybciej zakretow auto duzo lepiej sie prowadzi. pozdrawiam pomiar za pomoca urzadzenia przenosnego dynomet bardzo dokladny info 502730289 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 21 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 A w zimie szpera pomaga jakoś autom tylnonapędowym, jeśli tak to w jakich sytuacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 21 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Juz sie troche pisalo na ten temat... Auto bez "szpery": caly moment obrotowy idzie na kolo ktore stawia mniejszy opor Auto ze "szpera": moc czesciowo przekazywana jest tez na kolo stawiajace wiekszy opor :twisted: [ Dodano: 21 Lipiec 08, 13:36 ] tzn auto ze szpera sprawniej ruszy na sliskiej drodze <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 21 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Tyle to wiem, myślałem, że coś więcej mi napiszesz Jeszcze jakieś inne sytu7acje. Ale widzę, ze standardowe spięcie 25% wystarcza do latania bokami. Macie jakieś zamknięte placyki czy coś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 OK, a wiec wrocielm z hamowni Koles nawet calkiem calkiem. ma swoja przenosna hamownie, samochod zastepczy daje. Zostawilem mu samochod bo chcialem zeby przeprogramowal mi mapy w kompie, zeby dostosowac do zmian jakie byly wprowadzone w silniku (wydech, wiekszy koektor ssacy, barany). koszt 600zl. Z tego co wiem, to nie takie duze koszta jak na rynek wroclawski. Jesli ktos by chcial, to jego numer: 607 455 637 Wyniki jakie uzyskalem u siebie - 228.5 kucykow i 280 Nm. Zbiuera sie dobrze Rzucilem temat na forum, ale sie spytam jeszcze raz. Skoro mam te modyfikacje, a chodzi przede wszystkim o kolektor ssacy. Ma kanaly o wiele wieksze od fabrycznego. Skoro on pompuje wiecej powietrza, to paliwa tez wiecej idzie - lub powinno isc. Czy przy wszystkich tych przerobkach, powinienem pomyslec nad wtryskiwaczami sportowymi? Czy ktos cos wie na ten temat? Kosztowna sprawa do e36 328? A cos daja, czy lepiej wydac pieniadz na cos innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 24 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 przy takich modyfikacjach wydaje mi się, że seryjne wtryski spokojnie wystarczą. Nie jestem ekspertem, ale seryjne wtryski mogą pracować pod większym ciśnieniem niż fabryczne ciśnienie, oczywiście do pewnego momentu. Ale myślę, że nie musisz ich jeszcze wymieniać, przynajmniej na tym etapie modyfikacji. Swoją drogą dużo wyciągnąłeś ze swojej buni przy tych modyfikacjach. Mam nadzieje, że pojawisz się na spocie, to będę mógł się dowiedzieć czegoś więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 nie ma sprawy, z checia udziele info co i jak. Ze spotem to mam nadzieje, ze wreszcie uda mi sie dojechac do was. Problem jest w praca, bo praktycznie kazdy weekend mam wyrwany, ale juz sobie zalatwilem, ze zima juz bedzie spokojnie, bede jak czlowiek mial te dwa dni wolne, i w przyszlym sezonie tez juz wiecej bedzie wolnego, wiec predzej czy pozniej uda mi sie pojawic na spocie. Modyfikacje sa takie: kolektor ssacy m50 kolektor wydechowy rurowy uklad wydechowy przelotowy (zamista katalizatora strumienica, tlumik koncowy ulter i srodkowy przelotowy, od bmw 528i- chodzi ladnie ) wkladka K&N Z tymi przerobkami wyszlo 215KM i 269 Nm Po przeprogramowaniu map wyszlo 228.5KM oraz 280Nm. Koles mowil, ze strasznie malo momentu wyciagnal, ale nie dalo rady wiecej. Wykresy i wszystko sa. I teraz mysle, czemu trak malo? Pokazywal mi wykres z ostatniej beemki ktora zronil (tez 328i na serii). ze 181Km wyszlo mu 201KM oraz moment podskoczyl z 250Nm do 280Nm..) [ Dodano: 24 Lipiec 08, 10:25 ] przy takich modyfikacjach wydaje mi się, że seryjne wtryski spokojnie wystarczą. Nie jestem ekspertem, ale seryjne wtryski mogą pracować pod większym ciśnieniem niż fabryczne. A tak sie spytam. Czym sie roznia seryne od fabrycznych? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 24 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Już poprawiłem poprzedniego posta. Rzeczywiście momentu jest mało, one katalogowo mają 275 Nm, skoro tyle kucyków udało się wykrzesać to momentu powinno też więcej. Dziwne, że 328i tą, którą koleś robił wcześniej miała początkowo 250 Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Kolescos mowil, ze z doswidczenia zauwazyl, ze samochody ktore maja np w katalogu np 280Nm, w rzeczywistosci maja o wiele mniej. Jakos trudno jest mi w to uwierzyc.. Ale faktycznie, troche wiecej momentu obrotowego by sie przydalo, ale nie wiem z kad go uzyskac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 24 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 No to jestem zawiedziony tym momentem, ponieważ mój silnik katalogowo ma 245Nm i ciekawe ile w rzeczywistości ma. Za niedługi czas pojadę shamować auto do Jetronic'a i wtedy wrzucę zdjęcie wykresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jojo31 Opublikowano 14 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 <bmw> SZPERA w Z3 1,8i Czy Dyferencjał ze SZPERĄ z Z <bmw> 3 1,9 pasuje do Z3 1,8???? Jaki dyfer ewentualnie by pasował???? Czy ktoś wie gdzie można taki kupić??? Lub ten przerobić??? Prosze o pomoc!!! Tu lub na email również jojo31@op.pl Pozdrawiam <bmw> <bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.