Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


SZPERA DO E36?? HELP... :)


woz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz kolejny. Mialem sie pochwalic fura. Sporo zmian doszlo....no i w zeszla niedziele mialem kolizje :/ Motocyklista mi wyskoczyl, nie bylo szans. Jemu nic sie nie stalo, czego nie moge napisac o samochodzie.. <bmw_4>

No ale w przyszlym tygodniu powinien juz byc oidebrany od blacharza. Jest jeszcze jedno pytanie, ktore chcialem napisac. Kiedys juz ten temat poruszalem, ale jakos mi uciekl. A poniewaz jestem gotowy do zalozenia czegos takiego, to chcialbym znowu jakies info zaczerpac..

most ze szpera :mrgreen:

Jakie przelozenie jest w tej chwili w e36 328i? m52, 97 rok. Chcialbym zalozyc szpere (na ile % ma byc "zblokowanie"..???) oraz jakie przelozenie powinno byc? Interesuje mnie wylacznie przyspieszenie. Vmax nie takie wazne :mrgreen:

Znalazlem cos takiego na allegro:

http://moto.allegro.pl/item394288592_zawieszenie_m3_szpera_e36_bmw_328_m3_325.html

Czy szpera z m3 pasowalaby? jakie tam przelozenie? Jakie powinno byc? czy ktos poleca szpere z mostem i inne przelozenie? Z gory przepraszam z takie banalne pytania, ale jesli chodzi o takie rzeczy to jestem calkowicie zielony :)

Mam nadzieje, ze jesli wszystko pojdzie ok to bede mial okazje pochwalic sie nowymi fotami w przeciagu miesiaca.

Za jakakolwiek info bede wdzieczny :) bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki TDSerek <bmw_1>

a ile % powinna miec, zeby nie palily mi sie gumy na kazdym zakrecie, ale ktora da mi frajde z jazdy? a moze maly drifcik? :twisted: slyszalem, ze 40% daje rade?

i jakie przelozenie powinno byc, jesli chce zalozyc most, ktory da lepsze przyspieszenie? czy 3.15 bezie na lepsze przyspieszenie, czy na lepszy Vmax. raz jeszcze sorry za milion pytan, ale za cholere nie orientuje sie w mostach, szperach, przelozeniach itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w swoim tdsie obecnie zalozylem 25% i to wystarczy zeby juz polatac bokami bardzo przyzwoicie... jezeli chcesz miec lepsze przyspieszenie kosztem predkosci max musisz rozejrzec sie za mostem ze szpera od 325 lub 320 odpowiednio im wyzsze przelozenie czyli zamiast 2.93 bedzie to 3.15 i wiecej bedzie odpowiednio zmniejszalo sie przyspieszenie i malala predkosc max... przy czym nie nalezy przesadzac gdyz moze sie okazac ze na koncu 2 bedziesz mial 60 km/h dlatego optymalnym rozwiazaniem bylo by znalezenie mostu z przelozeniem 3.15 i inne do 3.34

WAZNE JEST ABY UPEWNIC SIE ZE MOST BEDZIE MIAL TAKIE SAME GLOWY JAK U CIEBIE ABY PASOWAL DO POLOSCIEK pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, a wiec 3,15 bedzie stykalo :) jesli ktokolwiek ma jakie sinfo to pliz zapraszam :)

Dzieki raz jeszcze za infomacje

Pozdrawiam!

[ Dodano: 12 Lipiec 08, 12:50 ]

a czy od m3 beszie pasowalo bez problemu, bez zadnych przerobek?

[ Dodano: 12 Lipiec 08, 19:49 ]

Witam

Sorry, ze tak ciagne ten temat. Dowiedzialem sie to i owo. Mam oferte szpery z przelozeniem 3,15 i zblokowaniem 25% za 1300zl. Dobry stan, bede mial okazje przejechac sie z nie na samochodzie (koles ma ja u siebie i moze sprzedac, bo kupil m3). Czy 25% wystarczy zeby troche sie pobawic na torze jesli trzeba? Moze maly drifcik :evil:

Fabryczny most w 328 ma jakiekolwiek zblokowanie czy kreci sie tylko jedno kolo?

Sorry za glupkowate pytania ale tak jak pisalem wczesiej, nie mam zielonego pojecia jesli mowa o zawieszeniu..

Dzieki z gory..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25% wystarczy w zupelnosci do zabawy, takie szpery wychodzily seryjnie i naprawde rzadko kto ma z mocniejszym zblokowaniem. Ulica, tor - 25% spisze sie idealnie jesli auto uzytkujesz na codzien.

Fabryczny most w 328 ma jakiekolwiek zblokowanie czy kreci sie tylko jedno kolo?

Zwykly dyfer bez szpery bedzie mial tendencje do napedzania kola ktore ma mniejsza przyczepnosc a drugie bedzie stalo w miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, a wiec dziekuje wszystkim za rade. Jestem zdecydowany i bede jechal po szpere na poczatku przyszlego tygodnia. Jak wszystko bedzie na miejscu, samochod po tych wszystkich przerobkach kolektorowych i kokmputerowych wreszcie trafi na hamownie, pochwale sie wynikami i fotami.

Piwo wisze za info bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz sie troche pisalo na ten temat...

Auto bez "szpery": caly moment obrotowy idzie na kolo ktore stawia mniejszy opor

Auto ze "szpera": moc czesciowo przekazywana jest tez na kolo stawiajace wiekszy opor :twisted:

[ Dodano: 21 Lipiec 08, 13:36 ]

tzn auto ze szpera sprawniej ruszy na sliskiej drodze <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, a wiec wrocielm z hamowni :)

Koles nawet calkiem calkiem. ma swoja przenosna hamownie, samochod zastepczy daje. Zostawilem mu samochod bo chcialem zeby przeprogramowal mi mapy w kompie, zeby dostosowac do zmian jakie byly wprowadzone w silniku (wydech, wiekszy koektor ssacy, barany). koszt 600zl. Z tego co wiem, to nie takie duze koszta jak na rynek wroclawski. Jesli ktos by chcial, to jego numer: 607 455 637

Wyniki jakie uzyskalem u siebie - 228.5 kucykow i 280 Nm. Zbiuera sie dobrze :)

Rzucilem temat na forum, ale sie spytam jeszcze raz.

Skoro mam te modyfikacje, a chodzi przede wszystkim o kolektor ssacy. Ma kanaly o wiele wieksze od fabrycznego. Skoro on pompuje wiecej powietrza, to paliwa tez wiecej idzie - lub powinno isc. Czy przy wszystkich tych przerobkach, powinienem pomyslec nad wtryskiwaczami sportowymi? Czy ktos cos wie na ten temat? Kosztowna sprawa do e36 328? A cos daja, czy lepiej wydac pieniadz na cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takich modyfikacjach wydaje mi się, że seryjne wtryski spokojnie wystarczą. Nie jestem ekspertem, ale seryjne wtryski mogą pracować pod większym ciśnieniem niż fabryczne ciśnienie, oczywiście do pewnego momentu. Ale myślę, że nie musisz ich jeszcze wymieniać, przynajmniej na tym etapie modyfikacji.

Swoją drogą dużo wyciągnąłeś ze swojej buni przy tych modyfikacjach. Mam nadzieje, że pojawisz się na spocie, to będę mógł się dowiedzieć czegoś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sprawy, z checia udziele info co i jak.

Ze spotem to mam nadzieje, ze wreszcie uda mi sie dojechac do was. Problem jest w praca, bo praktycznie kazdy weekend mam wyrwany, ale juz sobie zalatwilem, ze zima juz bedzie spokojnie, bede jak czlowiek mial te dwa dni wolne, i w przyszlym sezonie tez juz wiecej bedzie wolnego, wiec predzej czy pozniej uda mi sie pojawic na spocie.

Modyfikacje sa takie:

kolektor ssacy m50

kolektor wydechowy rurowy

uklad wydechowy przelotowy (zamista katalizatora strumienica, tlumik koncowy ulter i srodkowy przelotowy, od bmw 528i- chodzi ladnie :) )

wkladka K&N

Z tymi przerobkami wyszlo 215KM i 269 Nm

Po przeprogramowaniu map wyszlo 228.5KM oraz 280Nm. Koles mowil, ze strasznie malo momentu wyciagnal, ale nie dalo rady wiecej. Wykresy i wszystko sa. I teraz mysle, czemu trak malo? Pokazywal mi wykres z ostatniej beemki ktora zronil (tez 328i na serii). ze 181Km wyszlo mu 201KM oraz moment podskoczyl z 250Nm do 280Nm..)

[ Dodano: 24 Lipiec 08, 10:25 ]

przy takich modyfikacjach wydaje mi się, że seryjne wtryski spokojnie wystarczą. Nie jestem ekspertem, ale seryjne wtryski mogą pracować pod większym ciśnieniem niż fabryczne.

A tak sie spytam. Czym sie roznia seryne od fabrycznych? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już poprawiłem poprzedniego posta. Rzeczywiście momentu jest mało, one katalogowo mają 275 Nm, skoro tyle kucyków udało się wykrzesać to momentu powinno też więcej. Dziwne, że 328i tą, którą koleś robił wcześniej miała początkowo 250 Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolescos mowil, ze z doswidczenia zauwazyl, ze samochody ktore maja np w katalogu np 280Nm, w rzeczywistosci maja o wiele mniej. Jakos trudno jest mi w to uwierzyc.. Ale faktycznie, troche wiecej momentu obrotowego by sie przydalo, ale nie wiem z kad go uzyskac :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...