Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


HELP... bo spalę złoma normalnie - drgania silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie sorki, że tak długo się nie pojawiałem, ale w moim życiu się troszkę powywracało do góry nogami... jakaś zmiana pracy i takie tam inne przez co w ogóle czasu nie miałem.

Do tego wszystkiego doszedł mi jeszcze problem z autem.

Na zimnym silniku tragedia z obrotami.. spadają, świrują, rzuca silnikiem, przygasa i przerywa. Na rozgrzanym mniej ale też silnik pracuje nierówno.

Teraz to co udało się zrobić:

Lambda jedna i druga ok.

Separator olejowy ok (nowy)

Filtr powietrza ok.

Cewki - wg. kompa ok

komp nie pokazuje żadnych błędów....... jego mać, świece były wymieniane może z 10 tys km. temu (ngk).

Przepływka ok.

Szczelność dolotu powietrza ok.

wąż ciśnienia biegu jałowego - ok !

Teraz zostało mi....

1) wymienić jeszcze raz świece

2) przyjrzeć się cewce po cewce... choć komp nie pokazuje błędów

3) przyjrzeć się czujnikowi położenia przepustnicy i krokowemu

co do krokowego, to wstyd się przyznać, ale nawet nie wiem gdzie on jest w tym znajduchu (328i) i czy w ogóle w nim jest

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę o podpowiedź bo ręce mi już opadły do samej ziemi a lada dzień auto będzie mi niemal niezbędne do życia :/

Dla znalazcy problemu w podzięce wielki zimny browar uklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do cewki na kompie błedu ci nigdy nie pokaze! ale jak tak ci szaleje na obrotach wniknoł bym na krokowca! jest pod kolektorem ssacym! jest mozliwos wymiany bez sciagania kolektora bo juz to przerabiałem ale w 2.5 i tam akurat była na przyczyna! znajduje sie na wysokosci mniej wiecej srodek silnika! sprytne raczki i idzie go wymienic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do cewki na kompie błedu ci nigdy nie pokaze! ale jak tak ci szaleje na obrotach wniknoł bym na krokowca! jest pod kolektorem ssacym! jest mozliwos wymiany bez sciagania kolektora bo juz to przerabiałem ale w 2.5 i tam akurat była na przyczyna! znajduje sie na wysokosci mniej wiecej srodek silnika! sprytne raczki i idzie go wymienic :D

no to mnie pocieszyłeś.... ;) już dzisiaj tam się gibałem żeby sprawdzić wąż od podciśnienia i wyglądam jak bym się z g*wnem bił przy pomocy żyletek, za duże mam łapy ;)

jutro jeszcze jadę do chipa, wymieniam świece, sprawdzam cewki... jak to nie pomoże to tylko krokowy już chyba został...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale cewki nie sprawdzisz! chyba ze poodłanczasz i jezeli jest całkiem padnieta! jezeli cewki broja to przy gwałtowny wcisnieciu gazu zadławia sie cos jak by gubił zaplon! a jezeli u ciebie szaleje na obrotach to krok! miałem juz tak przypadki! bierz sie za niego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Kolego!!!

W moim archaicznym już silniku (M30B35) jak zaczęło rzucać nim na boki na wolnych obrotach winny był przepływomierz, mimo iż teoretycznie sprawny, nigdy lpg nie wąchał to coś z nim nie pasiło, po podmianie jak ręką odjął. Ale tak jak przedmówca pisze radzę najpierw najprostrze rzeczy w dolocie po sprawdzać. A przepływke sprawdzałeś na kompie czy na podmianę z inną?

Życzę szybkiego rozwiązania problemu, pozdro!!!! <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Kolego!!!

W moim archaicznym już silniku (M30B35) jak zaczęło rzucać nim na boki na wolnych obrotach winny był przepływomierz, mimo iż teoretycznie sprawny, nigdy lpg nie wąchał to coś z nim nie pasiło, po podmianie jak ręką odjął. Ale tak jak przedmówca pisze radzę najpierw najprostrze rzeczy w dolocie po sprawdzać. A przepływke sprawdzałeś na kompie czy na podmianę z inną?

Życzę szybkiego rozwiązania problemu, pozdro!!!! <bmw_2>

przepływka sprawdzana na 3 sposoby 1- na innej, 2- na kompie, 3- przez odpięcie całkowite (dalej drgał po odpięciu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam sprawdz jeszcze cisnienie paliwa ja mam w swojej przytarta pompe i jak rano zapale to to samo mi robi pozdrawiam!

no jest to jakaś wskazówka ;)

sprawdziłem już wszystko co się dało poza tymi babołami co są pod kolektorem, nic nie pomogło :/ <bmw_4> w zasadzie w przyszłym tygodniu będą ściągać kolektor i zobaczymy co ciekawego jest pod nim...

A co do paliwa - komputer nie pokazuje żadnych niezgodności - wszystko jest w normie, wszystkie czujniki i sondy działają ok... podejrzewam jeszcze czujnik biegu jałowego czy jakoś takoś.... albo po prostu jakieś lewe powietrze się gdzieś dostaje, tam gdzie mogłem - sprawdziłem, resztę będą już sprawdzać w chipie jak zdejmą koelktor

tak czy tak mi ręce opadły do ziemi razem z ptakiem i jajami pytanie_bmw <bmw_4> <bmw_4>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływka sprawdzana na 3 sposoby 1- na innej, 2- na kompie, 3- przez odpięcie całkowite (dalej drgał po odpięciu)

i jakie wyniki na :

1 sposobie ?

2 ?

To chyba jednak wszystko wskazuje na krokowy :/ zaczął przygasać i szaleć od 500-1500 obrotów.... fakin szit ;) nowy 390 boscha ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, jak u mnie rzucało to wyszła wina kabli mam przebicie i iskra leci na silnik zamiast do świecy i nie palił na wszystkie cylindry. Jak odłączyłem silnik krokowy to jest bez zmian bo chodzi na trybie awaryjnym wiec krokowiec jest ok, po odłączeniu lambdy tez chodzi tak samo wiec to nie to, przepływomierz można otworzyć na stałe jak to jego wina. Jak masz możliwość sprawdż jeszcze kable.

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jak go wyciągniesz to wrzuć do nafty(nalej do jakiegoś pojemnika tyle,żeby cały był zanurzony) zostaw go na 20godzin. Później wytrzyj i załóż,powinien zacząć chodzić. Chociaż co nowy to nowy.

Więc....

to nie krokowy

to nie lambda

to nie świece

to nie separator oleju

to nie cewki

to nie przepływka

to nie pompa paliwa

(w/w nowe)

komp nic totalnie nie pokazuje, wszystko ok i w normie

ręce mi opadły, nie wiem co robić.... do głowy przychodzą mi tylko:

a) 2masówki (ta przy sprzęgle była wymieniana rok temu na nową)

b) serwo

c) padnięte uszczelki/a pod kolektorem ssącym

już normalnie nie wiem co mam robić, 25 wstawiam auto to chipa i mają go rozbierać i sprawdzać

[ Dodano: 11 Sierpień 08, 13:49 ]

Siemka, jak u mnie rzucało to wyszła wina kabli mam przebicie i iskra leci na silnik zamiast do świecy i nie palił na wszystkie cylindry. Jak odłączyłem silnik krokowy to jest bez zmian bo chodzi na trybie awaryjnym wiec krokowiec jest ok, po odłączeniu lambdy tez chodzi tak samo wiec to nie to, przepływomierz można otworzyć na stałe jak to jego wina. Jak masz możliwość sprawdż jeszcze kable.

Pozdro :)

nie mam kabli ;) cewki i świece są ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam to co pisal wyzej Simon.W ciemna noc podnies maske i dokladnie wpatrz sie w kable od kopulki do cewek tylko niewiem czy tam cewek niema w kapturkach bo niewiem jaki masz silnik

2.8 na vanosie....

co do cewek i świec są na 100% ok, świece nowe, cewki - był wpakowany komplet nowych, to samo co i na starych było

niestety diagnoza "orientacyjna" wcale mnie nie pocieszyła.... źle szukaliśmy ;)

Okazuje się, że drgania dochodzą ze sprzęgła/skrzyni....

sprzęgło nowe sachsa, ma przejechane może z 10-15 tys, dwumasówka ma niecały rok...

więc na chwilę obecną dla pewności będą sprawdzone uszczelki pod kolektorem, koło 2 masowe, sprzęgło... i prawdopodobna, nawet bardzo prawdopodobna diagnoza problemu - łożyska skrzyni biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

BMW to nie złom,chyba,że złom kupiłeś.O ile nie "skatowałeś"auta,pomijając rzeczy,które już sprawdziłeś stawiałbym na przepływomierz.Warto zajrzeć do filtra paliwa i powietrza.Ostatecznie,co wykluczam to zawory.pada hydraulika,ale to ostateczność.Pompa paliwa też lubi kaprysić. Miałem wcześniej e34 i miała problem z odpalaniem.Jak zapaliła było ok.Jak okazało się przytarła się pompa paliwowa.podobnie jak Ty wymieniłem niemal wszystko i klops. happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW to nie złom,chyba,że złom kupiłeś.O ile nie "skatowałeś"auta,pomijając rzeczy,które już sprawdziłeś stawiałbym na przepływomierz.Warto zajrzeć do filtra paliwa i powietrza.Ostatecznie,co wykluczam to zawory.pada hydraulika,ale to ostateczność.Pompa paliwa też lubi kaprysić. Miałem wcześniej e34 i miała problem z odpalaniem.Jak zapaliła było ok.Jak okazało się przytarła się pompa paliwowa.podobnie jak Ty wymieniłem niemal wszystko i klops. happy_bmw

pompę to ja już wymieniłem..... ;) bo miała za małe ciśnienie ale nic to nie zmieniło.... a co do auta nie jest katowane a czy było... nie wiem... tak czy tak to podejrzenia zawęziły się do okolic skrzyni biegów i sprzęgła... zobaczymy co z tego wyjdzie już w niedługim czasie... w razie czego pół biedy bo używka skrzynka 350 ;) lepsze to niż np. 2 masówka za 1600 ;)

p.s. bmw to złom jak każdy inny.... tylko do tego mam większy sentyment niż do innych ;) ale między bogiem a prawdą... nie ma aut które się nie psują ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW to nie złom,chyba,że złom kupiłeś.O ile nie "skatowałeś"auta,pomijając rzeczy,które już sprawdziłeś stawiałbym na przepływomierz.Warto zajrzeć do filtra paliwa i powietrza.Ostatecznie,co wykluczam to zawory.pada hydraulika,ale to ostateczność.Pompa paliwa też lubi kaprysić. Miałem wcześniej e34 i miała problem z odpalaniem.Jak zapaliła było ok.Jak okazało się przytarła się pompa paliwowa.podobnie jak Ty wymieniłem niemal wszystko i klops. happy_bmw

pompę to ja już wymieniłem..... ;) bo miała za małe ciśnienie ale nic to nie zmieniło.... a co do auta nie jest katowane a czy było... nie wiem... tak czy tak to podejrzenia zawęziły się do okolic skrzyni biegów i sprzęgła... zobaczymy co z tego wyjdzie już w niedługim czasie... w razie czego pół biedy bo używka skrzynka 350 ;) lepsze to niż np. 2 masówka za 1600 ;)

p.s. bmw to złom jak każdy inny.... tylko do tego mam większy sentyment niż do innych ;) ale między bogiem a prawdą... nie ma aut które się nie psują ;)

SataN ja juz trzeci raz bede silnik wymieniał raz padł z mojej głupoty a raz z wady fabrycznej i powiem ci ze od chyba czterech lat jezdze bwm i marki nie zmienie chyba ze na starosc ale narazie moje nastawienie jest tylko i wyłoncznie na BMW :D wiec trzeba auto piescic głaskac zeby chodziło :D a tak powaznie jezli doprowadzisz je do stanu to bedzie słuzyło ci długo długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW to nie złom,chyba,że złom kupiłeś.O ile nie "skatowałeś"auta,pomijając rzeczy,które już sprawdziłeś stawiałbym na przepływomierz.Warto zajrzeć do filtra paliwa i powietrza.Ostatecznie,co wykluczam to zawory.pada hydraulika,ale to ostateczność.Pompa paliwa też lubi kaprysić. Miałem wcześniej e34 i miała problem z odpalaniem.Jak zapaliła było ok.Jak okazało się przytarła się pompa paliwowa.podobnie jak Ty wymieniłem niemal wszystko i klops. happy_bmw

pompę to ja już wymieniłem..... ;) bo miała za małe ciśnienie ale nic to nie zmieniło.... a co do auta nie jest katowane a czy było... nie wiem... tak czy tak to podejrzenia zawęziły się do okolic skrzyni biegów i sprzęgła... zobaczymy co z tego wyjdzie już w niedługim czasie... w razie czego pół biedy bo używka skrzynka 350 ;) lepsze to niż np. 2 masówka za 1600 ;)

p.s. bmw to złom jak każdy inny.... tylko do tego mam większy sentyment niż do innych ;) ale między bogiem a prawdą... nie ma aut które się nie psują ;)

SataN ja juz trzeci raz bede silnik wymieniał raz padł z mojej głupoty a raz z wady fabrycznej i powiem ci ze od chyba czterech lat jezdze bwm i marki nie zmienie chyba ze na starosc ale narazie moje nastawienie jest tylko i wyłoncznie na BMW :D wiec trzeba auto piescic głaskac zeby chodziło :D a tak powaznie jezli doprowadzisz je do stanu to bedzie słuzyło ci długo długo

nie licząc rysy na drzwiach i błotniku.... to jest jedyny problem jaki z nim mam ;) więc specjalnie nie ma co tam doprowadzać do normalnego stanu :) a to... telepanie.. spędza mi sen z powiek.. no ale jestem dobrej myśli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...