Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


e39 czy e38


bmw316i

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

przeprowadziłem sie do belgi, musze kupić sobie samochód który będzie prosty w serwisowaniu, koniecznie z łańcuchem rozrządu. do tej pory miałem e36 chciałbym żeby kolejny samochód był troche większy i troche szybszy. silnik najlepiej poniżej 2,5 żeby zmieścić sie w przedostatnim progu w opłatach, bo auto bedzie zarejestrowane w pl.

fundusze ok 5-6k eur. prosze pomóżcie wybrać jaki silnik będzie najlepszy, na co zwrócić uwage przy kupowaniu e39/e38. spalanie nie jest najważniejsze bo i tak nie będe tu jeździć dużo najbardziej zależy mi na bezawaryjności i ograniczeniu czynności serwisowych do minimum.

pozdrawiam i dziękuje

[ Dodano: 9 Czerwiec 08, 08:50 ]

a tak pozatym to jeszcze zastanawiam sie nad audi a6/a8 i mercedesami w210/w140 jezeli wiecie cos ciekawego na ich temat to prosze podzielcie sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J

silnik najlepiej poniżej 2,5 żeby zmieścić sie w przedostatnim progu w opłatach, bo auto bedzie zarejestrowane w pl.

fundusze ok 5-6k eur. prosze pomóżcie wybrać jaki silnik będzie najlepszy, na co zwrócić uwage przy kupowaniu e39/e38.

w przypadku e39 z czystym sumieniem moge polecic 2.5 litrowy silnik (2494ccm), natomist bardzo mocno odradzam 2litry, powod prosty 2 litry to malo jak na piateczke,

jest jeszcze 2,5TDS dwoch moich kolegow jezdzi i chwali... jak dla mnie autko z tym silnikiem staje sie mocno "taksowkarskie", co innego 3litr w dieslu, ale to inna bajka...

w e38 nie ma problemu z wyborem... do 2,5 litra jest tylko 2,5TDS - czyli lekka tragedia, chyba ze lubisz toczyc sie spacerkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mercedesami w210/w140

210 - zapomnij zawieszenie sie sypie strasznie, szeczegolnie w autach z poczatku produkcji

140 - no... jednak to dalej tylko mercedes, jednak pojemnosci do 2,5 nie znajdziesz

alfa 166 silnik 2.4 jtd

silnik moze i ok, ale znajomy ktory sie przesiadl z alfy na bmw e39 ,powrot uwaza za krok do tyly... tylne zawieszenie, spasowanie elementow i elektryka srajaca sie przy kazdej okazji odpychaja mnie daleko od tego "fiata"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc lepiej 725tds czy np 523, są w mniejwięcej tej samej cenie, z tym że 7 jako nowa była dużo droższa wiec chyba zdecyduje sie na 7 o ile silnik nie okaże sie miec pojemnosci 2501 zamiast np 2499

z drugiej strony ciągle kusi mnie alfa, nie wiem czy widzieliście jak wygląda wnęrze, poprostu poezja, fotele skórzane z wytłoczonym logo wielkosci pilku futballowej, kokpit przechylony w strone kirerowcy tak jak w starych dobrych bmw i do tego te przednie światła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w Polsce się coś zmieniło czy jak, ale OC dzieli się wg pojemności silników, a te dzieliły się następująco:

do 900

901-1300

1301-1600

1601-2000

powyżej 2000ccm :idea:

Tak więc czy kupisz <bmw> z silnikiem 2,3 czy 4,4litra to nie ma znaczenia, i tak jest w ostatnim progu opłat :!:

spalanie nie jest najważniejsze bo i tak nie będe tu jeździć dużo najbardziej zależy mi na bezawaryjności i ograniczeniu czynności serwisowych do minimum.

Jeśli ograniczasz spalanie poprzez ograniczenie jazdy samochodem, to i awaryjność się ograniczy :mrgreen: :wink:

Szczerze powiedziawszy ciężki wybór, zarówno e38 jak i e39 mi się cholernie podobają i można je kupić z niezłym wypasem, myślę że z awaryjnością będzie podobnie :!: A na pewno mniej niż Alfa w której jechałem i powiem że całkiem to wygląda :!:

Ja bym się skłaniał ku e39 w M-pakiecie w 3litrowym dieslu lub 4,4 Pb po 2000r :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w siódemce 2,5 tds - nie wiem czy to ma sens... na początku pisałeś, że chcesz żeby auto było większe i szybsze... w tym przypadku będzie większe :mrgreen: nie wiem jak w Belgii, ale w Polsce ceny bajury i ropy są praktycznie takie same, także w mojej opinii nie ma sensu ładować się do diesla tylko dla zasady, bo akurat ta jednostka nie jest wzorowa ani pod względem niezawodności ani spalania - będzie ci palić praktycznie tyle co benzyniak, a będziesz się czołgał, a nie jechał, bo e38 to kawał masy...także w mojej opinii zdecydowanie lepiej już piątkę w benzynie...

ale jeśli masz kupić alfe, to już radził bym Ci kupić 725tds-a :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na twoim miejscu zostal bym przy BeeMce... czesto mam okazje smigac innymi (teoretycznie wiecej kosztujacymi) autkami ale prawdziwa radosc daje Mi tylko moja e34... <bmw_3>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...