Pablo320 Opublikowano 15 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Podczas jazdy przy zmianie biegów pedał sprzęgła nie odbijał do końca, aż wreszcie został w podłodze. Wcześniej nie było żadnego problemu ze sprzęgłem, od momentu kiedy zauważyłem, że pedał nie odbija do końca, sprzęgło wcisnąłem z 4 razy i już się nie podniósł. Płynu hamulcowego raczej nie ubyło, pompa przy pedałach sucha i wysprzęglik również. Co mogło się popsuć? Ewentualnie zna ktoś jakiś namiar na warsztat gdzie zrobili by to w rozsądnej cenie w okolicach Psiego Pola bądź Kiełczowa? Ostatecznie może być i deko dalej, choć odpalanie i jazda na drugim biegu nie należy do przyjemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 15 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Sprawdź jeszcze raz poziom płynu :idea: Płyn w zbiorniczku może być ale może być za mało :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 To ze wysprzeglik z zewnatrz jest suchy jeszcze nic nie znaczy , najprawdopodobniej nie trzyma cisnienia i przepuszcza płyn do układu , przez co pedał sprzegła został w podłodze. Zrób taki eksperyment , przy odpalonym silniku (bez biegu) kilkanascie razy wcisnij pedał hamulca , możliwe ze sprzegło wróci do swojego pierwotnego poziomu (czyli dbije) Tak czy inaczej proponuje zaczac od wykrecenia wysprzeglika i od razu mozna zaopatrzyc sie w zestaw naprawczy koszt chyba 25zł :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo320 Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Stan płynu w zbiorniczku jest pomiędzy min a max. Eksperyment z hamulcem robiłem, lecz bez efektu. Jutro jak będzie pogoda wykręcę wysprzęglik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenon Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Układ sterowania sprzęgła należy otpowietrzyć jieśli pedał sprzęgła nie wraca w górne położenie lub wraca zopóżnieniem i jeśli zostały rozołączone przewody układu (cytat z książki) . Podeśle ci na PW link do ksiąrzki morze jeszcze coś znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo320 Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Wymieniałem dziś w wysprzęgliku uszczelki, po założeniu wszystkiego na miejsce chciałem odpowietrzyć lecz bezskutecznie, na odpowietrzniku wysprzęglika nie pojawiły się żadne pęcherzyki powietrza ani płyn. Czy możliwe jest, że nieszczelna jest pompa sprzęgła i przez to nie da sie odpowietrzyć (z zewnątrz pompa jest sucha)? Jak wymontować pompę sprzęgła? Czy przewód od zbiorniczka odłącza sie w kabinie czy już od strony komory silnika, i to samo z przewodem do wysprzęglika, w którym miejscu go odłączyć? Chyba, że bez demontażu pompy da sie wyciągnąć sam tłoczek i uszczelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 20 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 w e34 przewod do sprzegła idzie od zbiorniczka jest w wyzszym połozeniu czyli przy nizszym poziomie płynu pierw traci sie sprzegło a dopiro hamulce! nie pamietam jak jest w e30 idz po przewodzie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 21 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 Witam sprawdź czy jest drożny odpowietrznik . Odpowietrz pompę pedał powinien stwardnieć a dopiero potem siłownik sprzęgła . Ten układ odpowietrzamy tak samo jak układ hamulcowy i potrzebna ci jest druga osoba do pompowania . Jeżeli wymieniłeś uszczelnienie tłoka w siłowniku i po odpowietrzeniu nie będzie sprzęgła to będzie pompa i w niej też trzeba wymienić uszczelnienie i wtedy będzie git . Układ hamulcowy i układ sprzęgła to są dwa odrębne układy zasilane z jednego zbiornika ale odpowietrza się je w ten sam sposób . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo320 Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 Przyczyną całego zamieszania jest pompa sprzęgła a dokładniej sprężyna w środku która rozpadła się na kawałki i przez to też rozszczelniła się pompa. Niestety w zestawie naprawczym nie ma sprężyny. Z jakich innych modeli będzie pasować pompa bądź może ktoś posiada samą sprężynę na zbyciu? W e30 wszystkie montowane pompy były takie same? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 22 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Witka w serwisie też nie mają ? , to zostaje ci tylko używka , zmiana uszczelek ocena stanu sprężyny i już masz pompę po regeneracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baryPL Opublikowano 11 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 witam mam ten sam problem jak wymontowałeś te pompkę sprzęgła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.