static86 Opublikowano 6 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Niech mi ktoś podpowie jakie są objawy zużytych kabli wysokiego napięcia. Podejrzewam, że muszę je wymienić ale oczywiście wcześniej poczytam waszych porad;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 6 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 zuzytych kabli podejrzewam ze jakies przerywania! ale tez cewka moze broic! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 6 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Najlepiej sprawdź: 1 sposób: auto chodzi na wolnych obrotach, naciskasz gwałtownie na gaz... jeśli silnik zbiera się równo, to jest ok, jeśli występują szarpnięcia to wiadomo; 2 sposób: w miejscu gdzie przewód łączy się ze świecą na tzw "gruszce" z czasem zbiera się biały nalot, świadczy on o przebiciu jakie ma przewód wys. nap.; 3 sposób: dotykasz po kolei przewodów(na uruchomionym silniku), jak Cię pird...ie to sprawa będzie jasna; 4 sposób - najbardziej zawodny - odpalasz silnik, gasisz światło w garażu i traktujesz po przewodach mgiełką(opakowanie po płynie do mycia szyb) wody (z odległości około 40cm), jeśli pojawią się iskry to problem masz zdiagnozowany... nie używaj płynu do mycia szyb bo zawiera on alkohol i wybuchnie ci w twarz :wink: 5 sposób : zmierzenie sprzętem diagnostycznym pod względem oporności i przewodności; ps. 2 pierwsze sposoby, pokażą tylko że są "ubytki" w napięciu, ale odpowiedzialne za to mogą być też świece, palec przerywacza, kopułka lub cewka ps. 3 sposób jest najbardziej drastyczny, ale sprawdza się w 100% (jak przychodził nowy praktykant do warsztatu to miał chrzest bojowy :lol: ) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 6 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Najprościej to ściągnąć i sprawdzić omomierzem oporność i na każdym powinno być ok. 6kiloohm, a różnica nie powinna przekraczać 1kilo. Nie jestem pewny na 100% ale chyba Poprawne dane napisałem i gdzieś kiedyś tu już to pisałem :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
static86 Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 tazunio, w sumie to mam pierwszy objaw, który wymieniłeś i dodam, że jak silnik normalnie sobie chodzi to popyrkuje więc raczej napewno kable lub jak piszesz, palec, cewka, swiece. Wezmę kasę i zaraz biegnę po kable i świece;) Co do trzeciego sposobu... to kto to wymyślił;>? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 7 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 3 sposób to samo życie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.