Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


m20b20 - jaki olej? i cykanie


Rekomendowane odpowiedzi

Silnik ma na blacie 254tyś km, w rzeczywistości pewnie więcej. Gość co mi ją sprzedawał jeździł na mineralnym elfie i zastanawiam się czy zostać przy nim czy ryzykować przejście na półsyntetyk? Podobno BMW nie lubi mineralnego.... Silnik oleju nie bierze i nie ma wycieków ale boje się, że to się pojawi po zmianie....

Druga sprawa to cykanie w silniku, coś jak by to diesel był - co to jest? Szukałem na forum i jest dużo o cykaniu ale tylko w M40. Czy w M20 odpowiada za to ta sama rzecz? Mechanik mówił, że to zawory i trzeba je wyregulować(a nie mają one czasem automatycznej regulacji)?

Trzecia rzecz, bo nie chcę zakładać nowego wątku - ile płynu do chłodnicy wchodzi do tego modelu? Wszędzie jest podawana pojemność 12l czyli tyle płynu ma wejść? Koledze jak wymieniali to wlali tylko 5l....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze jak wymieniali to wlali tylko 5l...

...wymienili mu płyn w chłodnicy, zapomnieli o reszcie układu... blok, nagrzewnica itp.wezmą jeszcze te 7 litrów

jeździł na mineralnym elfie i zastanawiam się czy zostać przy nim czy ryzykować przejście na półsyntetyk?

ja zostałbym przy dobrym mineralnym, półsyntetyk "wymyje" ci silnik i motor zacznie brać olej...

...jednak z drugiej strony czytałem już parę postów o udanym takim zabiegu, wszystko zależy od tego w jakiej kondycji jest silnik

cykanie w silniku

stawiałbym na hydropopychacze... ale nie wiem czy m20 je miał :P

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosa ma rację, M20 ma zwykłe,regulowane zawory,ale jak nie masz naprawdę dobrego fachowca to lepiej nie reguluj ich,niech sobie klepią. Jak ktoś ustawi za mały luz to auto straci na mocy,do tego może wypalić zawory,gniazda zaworowe. Do układu chłodzenia wchodzi 12litrów płynu,tak jak tazunio napisał,pewnie spuścili tylko część płynu, w nagrzewnicy,bloku i przewodach została reszta. Co do oleju,dla mnie jeśli nie jestem pewien co do stanu silnika,a ma on powyżej 200tyś.to leje mineralny. Zawsze MOBIL 1,nie ma co żałować na olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma na blacie 254tyś km, w rzeczywistości pewnie więcej. Gość co mi ją sprzedawał jeździł na mineralnym elfie i zastanawiam się czy zostać przy nim czy ryzykować przejście na półsyntetyk? Podobno BMW nie lubi mineralnego.... Silnik oleju nie bierze i nie ma wycieków ale boje się, że to się pojawi po zmianie....

Jak jest wszysto w porządku to pozostać, Elf to dobry olej :wink:

Druga sprawa to cykanie w silniku, coś jak by to diesel był - co to jest? Szukałem na forum i jest dużo o cykaniu ale tylko w M40. Czy w M20 odpowiada za to ta sama rzecz? Mechanik mówił, że to zawory i trzeba je wyregulować(a nie mają one czasem automatycznej regulacji)?

W M20 trzeba regulować zawory. 0,25 na ssącym i wydechu :wink:

ile płynu do chłodnicy wchodzi do tego modelu? Wszędzie jest podawana pojemność 12l czyli tyle płynu ma wejść? Koledze jak wymieniali to wlali tylko 5l....

Nie wiem skąd te dane-12l. Bez klimy wchodzi 10,5l a z klimą 11l.

Tu wpisz 7 ostatnich znaków z nr VIN i Ci wyskoczy ile płynu do czego tam potrzebujesz http://www.e34.de/vin/index.php 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...