Maciek Opublikowano 4 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Silnik ma na blacie 254tyś km, w rzeczywistości pewnie więcej. Gość co mi ją sprzedawał jeździł na mineralnym elfie i zastanawiam się czy zostać przy nim czy ryzykować przejście na półsyntetyk? Podobno BMW nie lubi mineralnego.... Silnik oleju nie bierze i nie ma wycieków ale boje się, że to się pojawi po zmianie.... Druga sprawa to cykanie w silniku, coś jak by to diesel był - co to jest? Szukałem na forum i jest dużo o cykaniu ale tylko w M40. Czy w M20 odpowiada za to ta sama rzecz? Mechanik mówił, że to zawory i trzeba je wyregulować(a nie mają one czasem automatycznej regulacji)? Trzecia rzecz, bo nie chcę zakładać nowego wątku - ile płynu do chłodnicy wchodzi do tego modelu? Wszędzie jest podawana pojemność 12l czyli tyle płynu ma wejść? Koledze jak wymieniali to wlali tylko 5l.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 4 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Koledze jak wymieniali to wlali tylko 5l... ...wymienili mu płyn w chłodnicy, zapomnieli o reszcie układu... blok, nagrzewnica itp.wezmą jeszcze te 7 litrów jeździł na mineralnym elfie i zastanawiam się czy zostać przy nim czy ryzykować przejście na półsyntetyk? ja zostałbym przy dobrym mineralnym, półsyntetyk "wymyje" ci silnik i motor zacznie brać olej... ...jednak z drugiej strony czytałem już parę postów o udanym takim zabiegu, wszystko zależy od tego w jakiej kondycji jest silnik cykanie w silniku stawiałbym na hydropopychacze... ale nie wiem czy m20 je miał :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 4 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 m20 ma regulowane zawory, moze juz czas je wyregulowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 4 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Kosa ma rację, M20 ma zwykłe,regulowane zawory,ale jak nie masz naprawdę dobrego fachowca to lepiej nie reguluj ich,niech sobie klepią. Jak ktoś ustawi za mały luz to auto straci na mocy,do tego może wypalić zawory,gniazda zaworowe. Do układu chłodzenia wchodzi 12litrów płynu,tak jak tazunio napisał,pewnie spuścili tylko część płynu, w nagrzewnicy,bloku i przewodach została reszta. Co do oleju,dla mnie jeśli nie jestem pewien co do stanu silnika,a ma on powyżej 200tyś.to leje mineralny. Zawsze MOBIL 1,nie ma co żałować na olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 4 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Silnik ma na blacie 254tyś km, w rzeczywistości pewnie więcej. Gość co mi ją sprzedawał jeździł na mineralnym elfie i zastanawiam się czy zostać przy nim czy ryzykować przejście na półsyntetyk? Podobno BMW nie lubi mineralnego.... Silnik oleju nie bierze i nie ma wycieków ale boje się, że to się pojawi po zmianie.... Jak jest wszysto w porządku to pozostać, Elf to dobry olej :wink: Druga sprawa to cykanie w silniku, coś jak by to diesel był - co to jest? Szukałem na forum i jest dużo o cykaniu ale tylko w M40. Czy w M20 odpowiada za to ta sama rzecz? Mechanik mówił, że to zawory i trzeba je wyregulować(a nie mają one czasem automatycznej regulacji)? W M20 trzeba regulować zawory. 0,25 na ssącym i wydechu :wink: ile płynu do chłodnicy wchodzi do tego modelu? Wszędzie jest podawana pojemność 12l czyli tyle płynu ma wejść? Koledze jak wymieniali to wlali tylko 5l.... Nie wiem skąd te dane-12l. Bez klimy wchodzi 10,5l a z klimą 11l. Tu wpisz 7 ostatnich znaków z nr VIN i Ci wyskoczy ile płynu do czego tam potrzebujesz http://www.e34.de/vin/index.php 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Opublikowano 4 Maja 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 dzięki wszystkim za info <bmw_2> jutro auto idzie na warsztat i mam nadzieję, że gość wie co robi i ustawi te zaworki dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 4 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Zawory przy odrobinie umiejętności wyregulujesz sam lub poproś kogoś niech Ci pokaże jak to się robi,co do oleju to zalej półsyntetyk-nic się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.