Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


szpera??


szakal80

Rekomendowane odpowiedzi

chcialem sie dowiedziec jakie byly montowane szpery w bmw ogolnie dowiedzialem sie ze mam szpere w swojej bawarce 25% i tu sie pojawia moje pytanie co znaczy 25% :?: :?: :?:ilu procentowe jeszcze byly blokady i czym sie roznia 25% od innych dzieki za odpowiedzi pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW wypuszczało tylko 25% (oprócz jednej limitowanej)

szpera - układ różnicowy o ograniczonym poślizgu; umożliwia efektywniejszy rozdział momentu obrotowego przekazywanego na koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Most bez szpery - kręci się tylko to koło które ma lżej

Most ze szperą - kręci się koło które ma lżej a 25% mocy idzie na to koło które ma ciężej czyli w rezultacie zamiast zrobic bączka 360 to pojedziesz do przodu :gril:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykład:

zimą stoisz jednym kołem (tylnym) na lodzie/śniegu, drugim na ziemi...

zwykły most będzie przekazywał całą moc na koło, które stoi na śliskiej powierzchni i cała moc idzie się kochać, po paru sekundach ruszysz jak rozgrzana guma roztopi lód :)

a szpera spowoduję, że w takiej sytuacji tylko 75% mocy pójdzie się kochać, a 25% mocy zostanie przekazane na drugie koło, co pozwoli Ci odjechać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
u znajomego na 530 E34 ASC kiedy włączony rusza spokojnie nawet jak depnąć a jak wyłączony to tyłem można zahaczyć kogoś :mrgreen:

Tak jak Danich napisał ASC co najwyzej ogranicza moc przekazywaną na koła tak

zeby nie wprowadzac auta w poślizg , natomiast szpera odpowiada za to zeby kreciły

sie 2 kółka jednoczesnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już rozumiem szpera to coś na kształt blokowania mostu jak w terenówkach a ASC to anty poślizg albo jeszcze to nazywają kick down. Jak sprawdzić czy mam most ze szperą czy nie? Dla tych ze szperą to trzeba inny olej nie taki jak do zwykłych, a mi akurat nadszedł czas na wymianę oleju w moście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosty sposob przypal gume dobrze i zobacz ile sladow zostaje jeden lub dwa, lub podnies tył do gory cały i pokrec kołem jednym i zobacz w ktora strone kreci sie druge tzn jezeli jednakowa w jedna strone tzn ze masz most ze szpera a jezeli w przeciwnym kierunku to znaczy ze nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szpera to coś na kształt blokowania mostu jak w terenówkach a ASC to anty poślizg albo jeszcze to nazywają kick down.

kolego mylisz pojecia, ASC mozna nazwac anty-poslizgiem, ale KickDown to inna bajka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kick Down , przy automatycznej skrzyni służy do zbicia biegu przy maksymalnym dodaniu gazu i efektywnym przyspieszaniu. ASC to system antyposlizgowy włączany przyciskiem na środkowej konsoli. Szperę można było sobie zażyczyć do każdego silnika przy kupnie nowego auta , oczywiście za odpowiednią opłatą. Po co jest , wytłumaczyli przedmówcy , a most ze szperą można poznać bez palenia gumy , poprostu na każdym moscie jest przykręcona tabliczka z numerem i jeśli jest szpera to przed numerem jest wybita literka S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...