szakal80 Opublikowano 2 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 chcialem sie dowiedziec jakie byly montowane szpery w bmw ogolnie dowiedzialem sie ze mam szpere w swojej bawarce 25% i tu sie pojawia moje pytanie co znaczy 25% :?: :?: :?:ilu procentowe jeszcze byly blokady i czym sie roznia 25% od innych dzieki za odpowiedzi pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 2 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 BMW wypuszczało tylko 25% (oprócz jednej limitowanej) szpera - układ różnicowy o ograniczonym poślizgu; umożliwia efektywniejszy rozdział momentu obrotowego przekazywanego na koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 5 Maja 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 tazunio mozesz to opisac troszke jasniej hmmmmm :roll: z gory dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Most bez szpery - kręci się tylko to koło które ma lżej Most ze szperą - kręci się koło które ma lżej a 25% mocy idzie na to koło które ma ciężej czyli w rezultacie zamiast zrobic bączka 360 to pojedziesz do przodu :gril: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 5 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 przykład: zimą stoisz jednym kołem (tylnym) na lodzie/śniegu, drugim na ziemi... zwykły most będzie przekazywał całą moc na koło, które stoi na śliskiej powierzchni i cała moc idzie się kochać, po paru sekundach ruszysz jak rozgrzana guma roztopi lód a szpera spowoduję, że w takiej sytuacji tylko 75% mocy pójdzie się kochać, a 25% mocy zostanie przekazane na drugie koło, co pozwoli Ci odjechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 wielkie dzieki kolego <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Den Opublikowano 13 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 to się nazywa ASC. Jeżeli nie chcesz kręcić kółka na miejscu, możesz włączyć ASC i nie będzie rzucać tyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 13 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 to się nazywa ASC. Szpera to ASC ??? chyba cos Ci sie pomyliło :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Den Opublikowano 13 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 u znajomego na 530 E34 ASC kiedy włączony rusza spokojnie nawet jak depnąć a jak wyłączony to tyłem można zahaczyć kogoś :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 13 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 ASC to raczej anty poslizgowe nie zrywa przyczepnosci! a szpera ciagnie na tył na dwa koła! w zaleznosci jeszcze od przełozenia! bez szpery ciagnie jedno koło te ktore ma lzej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 13 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 u znajomego na 530 E34 ASC kiedy włączony rusza spokojnie nawet jak depnąć a jak wyłączony to tyłem można zahaczyć kogoś :mrgreen: Tak jak Danich napisał ASC co najwyzej ogranicza moc przekazywaną na koła tak zeby nie wprowadzac auta w poślizg , natomiast szpera odpowiada za to zeby kreciły sie 2 kółka jednoczesnie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Den Opublikowano 13 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 To już rozumiem szpera to coś na kształt blokowania mostu jak w terenówkach a ASC to anty poślizg albo jeszcze to nazywają kick down. Jak sprawdzić czy mam most ze szperą czy nie? Dla tych ze szperą to trzeba inny olej nie taki jak do zwykłych, a mi akurat nadszedł czas na wymianę oleju w moście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 13 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 prosty sposob przypal gume dobrze i zobacz ile sladow zostaje jeden lub dwa, lub podnies tył do gory cały i pokrec kołem jednym i zobacz w ktora strone kreci sie druge tzn jezeli jednakowa w jedna strone tzn ze masz most ze szpera a jezeli w przeciwnym kierunku to znaczy ze nie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Den Opublikowano 13 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 pierwszy sposób to raczej nie w mojej sytuacji 1.8 jak nie próbowałem nie ślizga, chyba że na mokrej nawierzchni i na bruku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 13 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 szpera pewnie zaczynała sie w silnikach od 3.0! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 14 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 szpera to coś na kształt blokowania mostu jak w terenówkach a ASC to anty poślizg albo jeszcze to nazywają kick down. kolego mylisz pojecia, ASC mozna nazwac anty-poslizgiem, ale KickDown to inna bajka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pershing Opublikowano 14 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Kick Down , przy automatycznej skrzyni służy do zbicia biegu przy maksymalnym dodaniu gazu i efektywnym przyspieszaniu. ASC to system antyposlizgowy włączany przyciskiem na środkowej konsoli. Szperę można było sobie zażyczyć do każdego silnika przy kupnie nowego auta , oczywiście za odpowiednią opłatą. Po co jest , wytłumaczyli przedmówcy , a most ze szperą można poznać bez palenia gumy , poprostu na każdym moscie jest przykręcona tabliczka z numerem i jeśli jest szpera to przed numerem jest wybita literka S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gilus140 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Mam male pytanie. jezeli zalozylbym do mojej 320 dyfer ze szpera to efektywniej "podriftuje" i sie pokrece czy gozej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx_sz Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 gilus140 napewno ci to pomorze bedzie lepiej rwała ja mam w 2.5 e30 i ci powiem jest już sie czym pobawic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.