skalar997 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 witam . postów natemat problemów z chłodzeniem w buni wprost trudno zliczyć ale szukam jednoznacznej odpowiedzi na mój problem, mianowicie . od jakiegoś czasu powiedzmy miesiąca powoli zaczynało mi wywalać płyn przez korek po ostrzejszej jeżdzie, od tygodnia sadzi mi przez niego nawet jak spokojnie jeżdze przewody twarde jak kamień - za twarde, ciągle mi się zapowietrza, w górnym przewodzie to cały czas właściwie jest powietrze, i nie wien co jest od kilku dni nie mam ogrzewania - jak go odpowietrze to grzeje aż miło ale przejadę pięć kilometrów i już leci zimne, że wywala płyn to myślałem na początku że termostat bo dolny przewód to jak nie jeżdzić to tylko co najwyżej ciepły ale się nie przegrzewa , wskazówka zawsze wzorowo w pionie i ani drgnie widać tak ma być w końcu upałów jeszcze nie ma, ale co z wywalaniem płynu - głowica? jak to sprawdzić.mogę wymienić uszczelkę ale czy to potrzebne i czy pomoże, w zbiorniczku płyn nie pachnie olejem ani nie ma żadnych przebarwień olej też poziom ok i żadnych osadów, więc zasadnicze pytanie jak to sprawdzić czy to na pewno uszczelka a jak nie to co innego może być jeżeli komuś nie pasuje ten temat prosze go usunąć bo wiem że wiele podobnych już było ale jeżeli ktoś ma wiedze to też prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Zacznij od sprawdzenia korka od płynu , mozliwe ze nie trzyma i pod cisnieniem wywala płyn przez co przy okazji zapowietrza układ - twarde węże po przejechaniu kilku kilosów mogą byc pochodną w/w przyczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Zanim zabierzesz sie za uszczelkę (wg mnie to nie to) to sprawdź pompę wody, zdejm pasek i zakręć. Sprawdź jeszcze wszystkie połączenia węży czy gdzieś nie ma tam białego nalotu po odparowanym płynie :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skalar997 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 też myślałem o pompie ale jak odpale to widać w zbiorniczku wyrównawczym na wolnych obrotach że ładnie leci no i jakby był słaby obieg to by się grzał a tu wskazówka ani drgnie w prawo, jeżeli chodzi o przewody to nie widać żadnych wycieków zapoceń czy osadów, płyn tylko wycieka przez korek w zbiorniczku wyrównawczyn - wczoraj przejechałem 10km jakieś 130km/h to pó silnika obrzygało i dolałem póżniej z litr płynu aby wyrównać poziom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenon Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Miałem ten sam problem umnie to była uszczelka pod głowicą. Ja terz zaczełem od 1.wymiana korka 2.wymiana termostatu 3.wymiana wiskozy 4.sprawdzenie pompy 5.wymiana chłodnicy 6.wymiana uszczelki ps.bez zdięcia głowicy nie da sie sprawdzić uszczelki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 tak jak pisze Mordul.. zmien korek od chłodnicy ale od powinien przy jakims cisnieniu puszczac powietrze a nie kogo trzymac! wtedy weze zrobia sie bardzo twarde i wywala na siłe korkem! przy korku jest jakis zaworek-puszcza przy ponad 1bar moze masz go zabrudzonego polecam wymienic korek-wlewu na poczatek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amon Opublikowano 2 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 przy zapalonym silniku odrkęć korek zbiorniczka płynu i otwór przytkaj ręką.silnik niech pracuje na wolnych obrotach.po 10 sekundach odetkaj otwór.jeżeli spod ręki "psiuknie" powietrze to znaczy ze uszczelka jest do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 3 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Przed chwilą czytałem podobny temat na innym forum. Tam problem był identyczny tylko że w m20 a twórcą tego bałaganu okazał się termostat <bmw_4> :wink: <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.