Piter17 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Witam mam problem potrzebuje pomocy :? silnik klekotal mechanik mowil ze to rozrzad no to wymienilem caly rozrzad tj walek dzwigienki i popychacze i niby mialo byc wszystko ok ale nie jest nieraz nadal klekocze ale gdy zgasze i zapale znow silnik i jest ok i tak nieraz nie klekocze i jest wszystko ok a nieraz klekocze, dodam ze mam 316i e36 M40 z 92r. Pomocy :cry: To moj pierwszy wpis na formu :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 szukaj, szukaj, szukaj, było i jest mnóstwo o M40 i klepaniu. Współczuję, że wydałeś tyle kasy i nic. Nie przejmuj się, ten silnik przeważnie tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MoRzAn Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Hej miałem też taki problem i całkiem podobne zjawiskowe klepanie. W motorze M43 tylko że u mnie podobno jest hydrauliczne ustawienie zaworów ( chyba chodzi o luz na zaworach zwiazany z cisnieniem oleju ) i wlasnie ono się cos pierdzieliło i klepanie raz sie pojawiało raz nie. Nie wiem jak jest w M40 ale to motor wsadzany do e 36 i to dokladnie do takiego e36 316i jaki posiadamy tylko starszy wiec moze masz ten sam problem???? pytanie_bmw Lepiej zasiegnij porady u jakiegos madrego mechanika co sie troche BMW parał bo ci co naprawiaja zwykle taczki srednio sie znaja i na latwizne ida tak jak ci powiedzial rozrzad !! Osobiscie wydaje mi sie ze to zwiazane z zaworami i ich luzem !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Proponuję olej zmienić. Często-gęsto ludzie narzekają że M40 nie na każdym oleju chce jeździć :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Proponuję olej zmienić. Często-gęsto ludzie narzekają że M40 nie na każdym oleju chce jeździć Ja uważam, że to nie tu jest problem. Widziałem i słyszałem silniki M40 które miały ładne wałki i dźwigienki po dużym przebiegu i jeździły na najtańszym oleju mineralnym lotosa. Po pierwsze to ważne jest czy silnik jest czysty tzn. czy nie ma nagarów smołowatych w głowicy i nie tylko. Wystarczy zrzucić dekiel zaworowy i wszystko jasne. Jak jest syf w głowicy to i wąskie kanaliki olejowe pozatykane i nie ma odpowiedniego ciśnienia na popychaczach. Następna sprawa, to czy pompa olejowa daje prawidłowe ciśnienie, czy ciśnienie nie ucieka na wywalonych panewkach i ostatnia sprawa to, że takie popychacze też mają swoją żywotność i trzeba je wymieniać zanim wywalą się dźwigienki i wałek, ale kto to sprawdza?. Tak więc czynników jest dużo i sama fabryka miała by problem pewnie ustalić to. Przede wszystkim to nie wsadzać gównianych chińskich popychaczy tylko jakieś Febi albo najlepiej INA (oryginał). Kosztuje to trochę, ale działa. Mechanik odwala najprostszą robotę, czyli wymienia wszystko co mu przyjdzie do głowy, więc na jego pomysłowość nie licz. Jak dalej klepie, to Ci powie, że on to wymienił dobrze i nie wie o co chodzi, albo zaproponuje następne wydatki. Jak masz zanagarzony silnik to proponuje wypłukać silnik 2-3 krotnie specyfikiem zwanym motor flush (12 zeta puszka) na najtańszym oleju, założyć dobre popychacze (jeśli wiesz jakie zakładałeś) i obserwować. Jak byś chciał sie bawić i zamierzasz dłużej jeździć tym wozem, to zakładaj dźwigienki od M43. Jak będzie trochę cykać to i tak ci wałka nie ruszy i pojeździsz długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter17 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 beryl dzieki za rade w weekend sprawdze wszystkie Twoje wskazowki, a dzwigienki i popychacze juz wymienilem na zamienniki firmy MOTIVE do M40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 wymienilem na zamienniki firmy MOTIVE do M40 uuuuu jeśli to ten motive co i ja kupowałem to wyrzucone pieniądze. Krótko po założeniu rozleciały się 2 z 8. były w takim zielonym kartoniku z nazwą motive, ale brak jakiejkolwiek cechy na popychaczu. Czyżby chińskie?. Jak juz zdejmiesz ten dekiel, to sprawdź tą rurkę smarującą wałek, przedmuchaj, zobacz czy drożna, jak nie to do jakiegoś dobrego rozpuszczalnika albo nowa w ASO 80 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter17 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 z tego co pamietam to z wielkier brytani sa, bo chinskich bym nie kupil, nie mam zaufania do malych zoltych raczek, jutro wszystko sprawdze [ Dodano: 26 Kwiecień 08, 18:32 ] jak pech to pech gdy odkrecalek dekiel to srube ukrecilem :cry: wszystko pod gorke;/ i tu moje pytanie czy moge ja rozwiercic i zrobic nowy gwint odrobinke wiekszy zeby lepiej sie trzymalo?? pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Ja mam zerwany gwint w jednej srubie na rogu. Jezdze tak i olej nie cieknie. Tak samo mam w misce olejowej i tam cieknie i wlasnie sam nie wiem czy gwintowc na wiekszy? Chyba tak. Gorzej byc nie moze. Sie uda to bedzie a jak nie to zostanie jak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter17 Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 no mi sie udalo. w jednej tylko gwintownik przypadkowo pekł to juz sobie na starty jedna srube dalem ale ogolnie olej nie cieknie i jest ok <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 czy moge ja rozwiercic i zrobic nowy gwint odrobinke wiekszy zeby lepiej sie trzymalo?? pytanie_bmw prościej jest wyczyścić otwór i wkleić szpilkę ze śrubki a na dekiel nakrętka, niech żyje poksipol :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter17 Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 dobre rozwiazanie o tym nie pomyslalem dzieki beryl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.