Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Regulacja gazu


Kosa

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do gazowników, na czym polega regulacja gazu.

Co kilka miesięcy muszę jechać na regulacje, bo cos chodzi nie tak (słabnie, dusi sie czasami, skaczą obroty)po regulacji jest ok.

Mam LPG II gen, z kompem AL-700 (Autronic), w domu posiadam interfejs i program AMON.

Chciałbym sie dowiedzieć co robią z moim autem w warsztacie, nie lubie patrzec na rece wiec sie nie przyglądam, ale może będę mógł delikatnie poeksperymentowac.

Co sie reguluje, na jakie wartości zwracać uwagę, jakie wartości są optymalne.

Cz regulują coś programem czy na parowniki, bo może jak wyjadę z warsztatu będę mógł zapisać ustawienia i jak coś będzie działo sie zle wczytać te dobre (na których auto jeździło OK)

dzieki za pomoc

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam taką instalację i jak jeżdżę na regulacje, tak co pół roku, to przeważnie podłącza mi pod analizator i śrubką na parowniku reguluje skład mieszanki i tyle. Jak pytam się czy będzie coś podłączał pod komputer to mówi, że tam nic sie nie zmienia. Jeżeli już podłączył, co zrobił za pierwszym razem, to wykonał standardowe ustawienia programu, czyli to co możesz sobie sam uruchomić w AMON. Ja czasami podłączam sobie i patrze jak chodzi np. sonda lambda (nie wiadomo czy to jest wiarygodne) i takie tam ustawienia odnośnie przełączania przy obrotach, temperatury itp. nic ciekawego. Sam program AMON jak widziałeś ma sporo ustawień, ale o co chodzi nie wiadomo. czytałem gdzieś na

http://www.automotoserwis.pl/viewforum.php?f=11&sid=4a834ff685b5b89bc23f356904e9a7c2

forum między innymi gaziarzy, że taki autronic al700 można ładnie ustawić w czasie jazdy pod obciążeniem, ale znaleźć kogoś kto na tym się zna jest chyba trudno. Sam kiedyś chciałem pojechać do gaziarza z już podłączonym laptopem, żeby nie kręcił nosem i wsiadł tylko i wykonał regulację podczas jazdy, ale jakoś nie wiem do kogo pojechać. Instrukcji szczegółowej do tego też nie ma. Przyczyną różnych komplikacji jak piszesz może być sam parownik/membrana. Może ma już sporo przejechane i sparciała. Jeśli chcesz coś bardziej fachowego to pytaj na forum gaziarzy, oni to montują to może coś powiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam taką instalację i jak jeżdżę na regulacje, tak co pół roku, to przeważnie podłącza mi pod analizator i śrubką na parowniku reguluje skład mieszanki i tyle
jezeli podłanczaja sie pod analizator to chyba tylko zeby kase wziasc! pod analizator podłancza sie silniki gazinikowe i wtedy sie reguluje! a w kompie gazu jezeli parametry ustawisz to one sie nie zmieniaj! przy zwykłych inst. czyli II gene. jezeli sie nic nie dzieje to nie brak zadnych regulacji!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli podłanczaja sie pod analizator to chyba tylko zeby kase wziasc

jeżeli jedziesz na ustawienie gazu, to nie zaszkodzi podłączyć pod analizator.

Na kompie możesz mieć wszystko dobrze ustawione w AMON a i tak będzie np . mieszanka za bogata albo za uboga, więc komp II gen. nie jest jakimś gwarantem że wszystko dobrze będzie chodzić. Komputer nie kontroluje parownika, a tam mogą dziać się różne rzeczy. Na parowniku reguluje się np. ciśnienie podawania gazu, które ma wpływ na skład mieszanki, a to robi się na analizatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. osobiście zakładam gaz ale szczerze powiedziawszy programu AUTRONIKA za bardzo nie znam i jedyne co moge powiedzieć to to że wszystkie inst. opierają się na sondzie lambda.zasada działania polega na tym że zamontowany silnik krokowy (gazowy) otwiera się lub zamyka, dawkując gaz w zależności od składu mieszanki, który zczytuje z sondy lambda. śrubka na reduktorze służy najprościej mówiąc do regulacji wolnych obrotów które powinno się regulować przy użyciu analizatora spalin z tego względu że auto może dobrze pracować na biegu jałowym a skład mieszanki może być nieodpowiedni. Kosa, powodem problemu o którym mówisz może być złe serwisowanie gazu, nie choidzi mi tu o ciebie lecz o punkty w których robisz regulacje wymiany filtrów itp. bardzo możliwe że reduktor jest po prostu brudny lub ma już swoje lata. na dole w reduktorze powinna być śruba do spuszczania oleju pogazowego co powinno sie przy każdej wymianie filtrów. pozdrawiam w razie pytań odnośnie gazu z chęcią pomoge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak piszesz zima różne temperatury mają wpływ na instalacje gazową tak samo jak na benzyne z tym że na benzynie nie odczuwamy różnicy i co najwyżej podczas zimy wzrasta spalanie itd, natomiast jeżeli chodzi o gaz jest on suchy i bardzo czuły. z jakością gazu jest różnie, czasami można trafić na jakiś trefny gaz i auto może źle pracować natomiast po wyjeżdżeniu gazu i zatankowanie "lepszego" wszystko powinno wrócić do normy. Polecam tankować na dużych stacjach typu ORLEN i SHELL oraz staraż się unikać małych stacji które kuszą ceną niższą o pare groszy. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego w inst. II generacji na reduktorze niema regulacji cisnienia gazu takie cos jest w reduktor ale w inst. sekwencyjnych czyli IV generacji!

może masz rację, chodziło mi o ilość gazu. Akurat o tym przeczytałem gdzieś na stronie gaziarzy. Mogę się mylić, nie jestem gaziarzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...