Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


e30 2,4td nie działa dmuchawa , nie mogę odpalić silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów, mam problem ze swoim autem. Jest to e30 2,4td, 89rok. Na wstępie muszę nadmienić, że auto kupiłem tydzień temu i do tej pory odpalało "od dotyku". Jestem w trakcie procesu rejestracji, więc postanowilem powymieniać wszystkie filtry, i oleje, czyściłem również układ hamulcowy, ponieważ auto stało jakiś czas nieużywane. Sytuacja wygląda następująco: - powymieniane zostały wszystkie filtry (olejowy, paliwa, powietrza) wlany został nowy olej do diesla. Po wymianach auto odpalało jak dawniej, silnik pracował idealnie, niestety wkurzała mnie niedziałająca dmuchawa (cały nawiew). Zacząłem sprawdzać bezpieczniki i przekaźniki pod maską, nie odłączyłem przedtem kabla + od akumulatora, okazało się, że bezpieczniki są dobre, zacząłem więc rozbierać konsolę środkową, żeby sprawdzić dmuchawę, wtedy zorientowałem się, że silnik nie chce odpalić, po włączeniu stacyjki stuka tylko zaworek w pompie wtryskowej, ale po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu, silnik nie chce odpalić, jakby pompa nie podawała paliwa, słychać tylko stukanie w tej pompce. Nic nie można zrobić, świece żarowe są sprawdzone. Proszę o pomoc bo już 2 dni z tym walczymy i [bAD]. Nie wiem może coś ze sterowaniem pompy wtryskowej albo z komputerem, może jakieś standardowe odcięcie zapłonu. Na środku samochodu pod maską są też 2 czerwone przekaźniki, ten po lewej zaskakje, natomiast po prawej nie reaguje, może to jest przyczyna? proszę o pomoc, dlaczego ten silnik nie odpala i co może być z tą dmuchawą, jak się wogóle do niej dobrać? Za wszystkie odpowiedzi bardzo, z góry dziękuję. Pod tym adresem znajduje się filmik z demonstracją opisanego problemu. http://pl.youtube.com/watch?v=oB2zlzb7BCs uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw uklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) czy wiatrak wcale nie działa czy na którymś biegu chodzi

2) po wymianie filtra paliwa odpowietrzyłeś dobrze układ paliwowy :?:

3) jak zaglądałeś do bezpieczników nie wypięliście jakiegoś od pompki nie wiem czy masz w baku elektryczną ja w 524 miałem elektryczną w baku i tu może byc problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, z dmuchawa doszedlem co jest nie tak, byla cala zasyfiona, niestety autko nadal nie ma ochoty odpalic, zastanawiam sie, czy na nie jest zapowietrzony uklad paliwowy, bo w wezyku, ktory idzie z filtra paliwa do pompy wtryskiwaczy jest powietrze...moze sprawdzajac bezpieczniki cos sie stalo z pompa wtryskiwaczy?pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, wkladalem wezyk beposrednio do naczynia z paliwem i nie zaciaga...wiec kicha, troche wciagnie a jak puszcze stacyjke to paliwo cofa nie troche, moze pompa wtryskowa jest zapchana co?

[ Dodano: 16 Kwiecień 08, 19:52 ]

Hej, auto bylo na komputerze i koles powiedzial, ze padla elektronika w pompie wtryskowej, musze kupic taka elektronike lub cala pompe wtryskowa do rocznika 89 2,4 td, moe ma ktos na sprzedaz, prosze o informacje, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej, dzieki miales racje, nastawnik padl, znalazlem juz kilka propozycji, wlasnie dzis powinien dojsc inny, sprawny nastawnik, jesli ten okarze sie niesprawny lub nie bedzie pasowal to mam juz zalatwiona cala, elektroniczna pompe wtryskowa za 500, mysle, ze cena niela. Teraz pytanie: tylko dlaczego ten nastawnik tak nagle odmowil wspolpracy?pozdrawiam

[ Dodano: 8 Maj 08, 19:22 ]

Hej, ten moj "swietny" mechanik powiedial, ze jednak pompa jest ok to wina komputera, wyciagnal mi oba i powiedzial, ze mam je zalatwic, wiesz moze jak sie je rozroznia?z gory dzieki za pomoc

[ Dodano: 18 Maj 08, 12:24 ]

witam ponownie, auto nie chodzi nadal, wymieniona zostałóa pompa wtryskowa, czujnik od położenia wału oraz jeden z komputerow, ten z wyzszym numerem, nie wiem, ktory z 2 odpowiedzialny jest za sterownie silnikiem podczas rozruchu? numey obu to 0281001063 i 0281001064(ten wymieniony), po wymianie tego z koncowka 064, pompa przestala pukac, pompa niby zaciaga, ale nie podaje na wtryski, co moze byc grane prosze o pomoc, moze ten kmp z koncowka 063 odpowiedzialny jest za odpalanie i jest rozwalony co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...