Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M5 G-Power Hurricane


tazunio

Rekomendowane odpowiedzi

Inżynierowie z firmy G-Power postanowili stworzyć najszybsze BMW świata. Do tego celu użyli zmodyfikowanego modelu M5. Pierwsza próba na słynnym torze Nardo zakończyła się niepowodzeniem. Problemy z elektroniką spowodowały, że auto osiągnęło tylko 322 km/h.

bmwm5gpowerhurricane200zz3.jpg

Druga próba została podjęta na torze Papenburg. Hurricane, bo tak nazwano ten pojazd, tym razem pokazał na co go stać i w iście huraganowym tempie osiągnął niewiarygodne 360 km/h. Dzięki temu wyczynowi auto stało się najszybszym BMW kiedykolwiek dopuszczonym do ruchu ulicznego.

bmwm5gpowerhurricane200de4.jpg

Nadwozie zostało odchudzone i wzbogacone o pakiet ospojlerowania. Większość nowych części została wykonana z karbonu. Na kołach znalazły się 21-calowe alufelgi. We wnętrzu zwraca uwagę nowy prędkościomierz wyskalowany do 400 km/h.

bmwm5gpowerhurricane200hi2.jpg

To co tworzy magię tego wozu ukryte jest pod maską. Seryjną, 10-cylindrową, 5-litrową jednostkę poddano modyfikacjom. Dołożono dwie mechaniczne sprężarki, zmianom uległ układ dolotowy oraz system chłodzenia. Seryjne tłoki zastąpiono kutymi, przeprogramowano także elektronikę i w efekcie osiągnięto moc 730 KM (507 KM w serii). Moment obrotowy wynosi obecnie 700 Nm (520 Nm seryjnie). Do setki Hurricane przyspiesza w 4,2 s i jest to o 0,5 s lepiej niż w normalnym M5.

bmwm5gpowerhurricane200en8.jpg

200 km/h na liczniku zobaczymy po ok. 10 s, po kolejnych 20 s jedziemy już z prędkością 300 km/h. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 340 km/h. Ale tylko dlatego, że opony mogłyby nie wytrzymać większej prędkości. Za utrzymanie na drodze tego bolidu odpowiada gwintowane zawieszenie z regulacją prześwitu oraz 9 poziomami sztywności. Układ hamulcowy został dostosowany do mocy auta i teraz na przedniej osi znajdziemy tarcze o średnicy 400 mm.

bmwm5gpowerhurricane200cr5.jpg

Rekordowe auto już na drugi dzień zostało sprzedane do Emiratów Arabskich. Trzeba dodać, że koszt przeróbek wynosi 300 tysięcy Euro. BMW M5 G-Power Hurricane to przykład na to, że marzenia, nawet te najbardziej zwariowane mogą się spełnić. A specjaliści z G-Power zapowiadają, że to nie koniec i już pracują nad ulepszeniami kolejnego M5, które ma złamać magiczną barierę 400 km/h.

[Tekst : Tomasz Popławski; www.autogaleria.pl]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnego dnia ja kupie......

....bedzie to dzien w ktorym bedzie mnie na nia stac..... 8)

...a to bedzie dzien przed tym jak beda ten model zlomowac.. :mrgreen:

tomski nie przesadzaj,znowu nas czymś zaskoczysz

Niet kurnia,obiecalem zonie ze juz nie bede spedzal 4 godzin dziennie na szukanie nowego auta a potem jazdy 300 mil w jedna strone aby "obejrzec" :)

Ta zatrzymam dluzej..moze popracuje troche nad nia.

A swoja droga to ty Leszku tak wymiatasz na tych spotach? :D Az monitor mam zakurzony :mrgreen:

Automat? ...L ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...