Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


pompa paliwa bmw e30


Rekomendowane odpowiedzi

A skad pewnosc ze to pompa paliwa?? Jakie masz objawy??

A jak podlaczasz na krotka to co sie dzieje?? slychaj ją jak brzeczy czy normalnie przepompowuje paliwo??

[ Dodano: 24 Marzec 08, 16:54 ]

Wiesz,elektrycznie moze byc sprawna,a mechanicznie zatarta. Opisz dokladnie co jest.Zajzyj tez do filtra paliwa,jest zaraz za bakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witka miałem ten sam problem u mnie niema przekaźnika a zaradziłam temu może nie profesjonalnie ale działa już 10 mc i jeździ , po pomiarach miernikiem stwierdziłem brak plusa na bezpieczniku pompy nr 11 dzwonienie po kablach kostki i nic nie działa więc pożyczyłem sobie napięcie z bezpiecznika obok nr 12 (zwora)na cieniuteńkim druciku i jak na razie bryka bryka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
z tego co pamietam to wczesniej jak przekrecilem stacyjke to nastepowal wtrysk i pompa sioe wylanczala dopiero jak auto odpalio to pompa podawala ciagle bezyne

To źle pamiętasz, bo w e30 nie ma "wtryskiwania" po przekręceniu kluczyka :!: Pompa działa dopiero podczas/po rozruchu :wink: Jeśli chodzi o przekaźnik to jest środkowy z pośród trzech umieszczonych przy lewym kielichu (nie w skrzynce z bezpiecznikami) :idea:

Można zewrzeć, po wyjęciu przekaźnika dwa styki (nie pamiętam które) i pompa powinna zadziałać. Jak nie zadziała to, albo zasilanie nie dochodzi do przekaźnika, albo za przekaźnikiem jest przerwany kabel/obwód :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sowa, nie masz racji u mnie też tak było ze jak przekręciłem kluczyk to pompa się na chwile załączyła i po nabiciu ciśnienia się wyłączała a dopiero po odpaleniu chodziła ciągle , ale po awarii pompy i założeniu nowej już tak nie był więc dałem zworę między 12 bezpiecznik a 11 i teraz mi chodzi ciągle jak tylko przekręcam kluczyk nie wnikałem czemu tak jest ważne że jeździ . Na forum jest rozpiska bezpieczników i przekaźników do E30 pokaż mi gdzie masz przekaźnik pompy jak go znajdziesz to stawiam pifko. :)

http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/rozpiska-bezpiecznikow-do-e36-i-e30-vt1932.htm

[ Dodano: 23 Kwiecień 08, 23:20 ]

To źle pamiętasz, bo w e30 nie ma "wtryskiwania" po przekręceniu kluczyka

niestety nie masz racji bo jest wtryskiwacz rozruchowy i działa przez 8 sekund

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sowa, nie masz racji u mnie też tak było ze jak przekręciłem kluczyk to pompa się na chwile załączyła i po nabiciu ciśnienia się wyłączała

Sorry, za bardzo uogólniłem mam M20 :mrgreen:

Na forum jest rozpiska bezpieczników i przekaźników do E30 pokaż mi gdzie masz przekaźnik pompy jak go znajdziesz to stawiam pifko. :)

Jak pisałem wyżej. Nie mieści się on w skrzynce z bezpiecznikami i dlatego nie jest opisany :wink:

No i bmw_beer :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hihi moja bunia to ewenement porównywałem ilość maneli z micha bryką i połowy u mnie niema a i tak jeździ więc powiem tak od pięciu bronków to dopiero zaczynam rozmawiać :mrgreen: więc kiedy będziesz w Polsce ? i załapiesz się na spota to sam zobaczysz , a i Mich to może potwierdzić . Więc pifko się będzie lać :drunk: :mrgreen: <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hihi moja bunia to ewenement porównywałem ilość maneli z micha bryką i połowy u mnie niema a i tak jeździ

Widzę że ktoś mnie tu próbuje w konia zrobić :wink: A może Ty masz pompę mechaniczną, albo zamiast M40 to M10 na gaźniku :mrgreen:

Co by nie było OT tu powinny być owe przekaźniki:

pod pokrywką:

img1629cq2.jpg

bez pokrywki, środkowy:

69966624lz3.jpg

w książce napisane jest zewrzeć 87b i 30, ale ja zwierałem 87 bo "b" nie było :mrgreen:

16751743ia8.jpg

w te piny włożyć drucik aby je zewrzeć (zanim spalisz instalacje sprawdź porównaj z przekaźnikiem czy to na pewno właściwe):

40685500mh7.jpg

i sam przekaźnik:

img1637md4.jpg

Mam nadzieje, że pomoże <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak widzisz u mnie niema

To że ten przekaźnik jest z lewej, a nie z prawej, czy też po środku, nie znaczy, że nie jest on właśnie od pompy :wink: (Ten przekaźnik można przestawiać). Spróbuj zewrzeć w/w piny, najwyżej włączą Ci się długie bądź wycieraczki, a może właśnie pompa :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam to ja sie dołaczę do tematu,mam taki sam problem w mojej E-30 318 M40 nie jest na gazie,wczoraj autko chodzilo idealnie a dzisiaj wogole nie chce odpalić nie słychac nawet pompki zeby chodziła,autko kupiłem nie dawno i zadzwoniłem do poprzedniego własciciela i sie zapytałem go co to moze byc,powiedział mi ze w schowku mam zrobione obejscie jakies i jest tak taka mała zaróweczka i ona ma sie swiecic ,sprawdziłem no faktycznie jest ale nie swieci,i jeden kabelek jest rozłaczony,drugi jest podkrecony pod mase,ale ten rozlaczony to jak sprawdziłem to idzie gdzies od schowka w strone radia tam do tyłu,ale nie mam pojecia gdzie on wchodził,sprawdzilem jeszcze ten przekaźnik co PIT opisał wczesniej i sie zastanawiam czy jak ja tak samo zrobię to niczego przypadkiem nie spalę,bo bez auta to jak bez ręki cholera : :cry: poradzcie mi co mam zrobic zeby odpaliła moja bawarka.

[ Dodano: 26 Sierpień 08, 10:58 ]

tak jak to opisał sowa a nie PIT sorry za mój bład

[ Dodano: 26 Sierpień 08, 11:48 ]

byłem sprobować tak jak sowa opisał,zmostkowałem tak samo i jak probowałem ją zapalic to juz prawie odpaliła,za drugim razem znowu nic tylko krece i krece i nie chce zapalił,szkoda mi akumulatora bo jest nowy,,nie mam pojecia jak ją mozna odpalić,proszę was doradzcie mi coś :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może żarówka się spaliła a jest podpięta szeregowo z układem jakimś, np pompy paliwa i dlatego nie działa.

Wypowiem się odnośnie dopompowywania cisnienia w ukladzie paliwowym.

Miałem M40 i tam jest przewidziane że pompa paliwa załącza się dopiero kiedy przekaźnik pompy dostanie sygnał z czujnika położenia wału, czyli dopiero po przekręceniu rozrusznikiem. Tak samo jest w silniku M30 i chyba w M20 :)

W e30 w schowku znajduje się sterownik silnika, może jakaś grubsza żeźba była tam przeprowadzona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Yonteck,w schowku mam zarówkę i kable podlaczone,ale jeden jet rozlaczony,a drugi jest podpiety pod srubke na masę,ten rozlaczony idzie gdzies w kierunku radia do tyłu,musialem przez przypadek ten kabel rozlaczyc jak cos ze schowka wyciagałem,teraz ta zaróweczka sie nie świeci i auto nie chce zapalić :( bede musiał porozkrecać troche rzeczy zeby sie dostać do tam za te kable za radiem,bo czuje ze on mi sie rozlaczył w polowie drogi,między schowiekiem a radiem,wiem od poprzedniego własciciela ze było takie obejscie zrobione a kable sa w schowku,przez moją nie uwagę bawara nie zapala :( dzieki za poradę Yonteck,bawarka stoi w dosc kiepskim miejscu na parkingu no i z przodu jak patrzyłem to w dodatku nie mam haka :? muszę ją jakos uruchomić :roll: pozdrawiam bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...