slawek44 Opublikowano 23 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Jak w temacie. Chce wymienic popychacze hydrauliczne w E-34 silnik M40. Nigdy tego nie robilem i nie wiem jakie bledy moge popelnic. Bede wdzieczny jakby ktos opisal mi jak to zrobic. Moze juz ktos wymienial to niech podzieli sie wiedza. Czy jak juz wymienie to trzeba je jeszcze jakos ustawiac? Co mi do tego wogole bedzie potrzebne. Kiedys rozkrecalem rozrzad z ojcem ale w ciagniku :mrgreen: ale to chyba inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 23 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Witam ja też mam zamiar cos takiego robić.Z tym,że ja bede wymieniał popychacze,dzwigienki i pestki, wałek zostanie oryginalny nie ma żadnych wżerów ani dziobów więc nie widze sensu go zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 23 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 poszukajcie, było już na ten temat wszystko napisane, sam nawet napisałem krótki poradnik :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Piotr linka daj cy cus bo nie moge znalezc [ Dodano: 24 Marzec 08, 11:09 ] No i jeszcze mam jeden dylemat. Auto wkreca mi sie tylko do 4tys obrotow. I tak: Jadac na 5tym biegu przy 1000obrotow mam 60km/h, przy 2000obrotow mam 120km/h przy 3000obrotow mam 180km/h no i oczywiscie przy 4000obrotow powinienem miec 240km/h ale na niemieckiej autostradzie udalo mi sie wyciagnac max 210 jadac kilkanacie kilometrow z gazem do spodu i szlag mnie trafil gdy w tym czasie wyminelo mnie 3 bmw i jedno jakies inne badziewie :evil: Ale do rzeczy. czy to normalne? te obroty u mnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 nie szukałeś chyba, ale masz: http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/kto-wymienial-w-swoim-m40-hudraulike-vt2959.htm http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/o-oleju-do-silnikow-m40-vt2409.htm http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/panowie-pomocy-glosny-klekotrzezeniee-prz-zapalaniu-e-30-vt6081.htm http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/czy-to-tylko-popychacze-vt4552.htm http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/co-wiecie-na-temat-e30-316i-m40-vt3334.htm a ten silnik ma odcinkę przy 6250, ale nie sprawdzaj odcinki na 5 biegu :shock: tylko na 1,2 jeśli odcinka jest wcześciej to: albo problemy z rozrządem - wałek, popychacze, dźwigienki albo z pompą paliwa chcesz żeby E34 poszło 240 :?: :shock: bez jaj to nie możliwe na M40 coś chyba źle patrzysz na 5 biegu przy 3000 masz 180 :?: :shock: to też nie możliwe....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 I tak: Jadac na 5tym biegu przy 1000obrotow mam 60km/h, przy 2000obrotow mam 120km/h przy 3000obrotow mam 180km/h przy 4000obrotow powinienem miec 240km/h Idąc Twoim tokiem rozumowania to : przy 5000obrotów -> 300km/h przy 6250obrotów (odcinka) -> jakies 375km/h ... i właśnie się obudziłes :wink: Sory ale temat chyba z pogranicza fantasy bo wiekszosc rzeczy o których piszesz to lekka abstrakcja :wink: A co do tych 210kmh to nie ma opcji zebys sie do tylu rozpędził nawet na niemieckim autobanie , E30tki z takim samym silnikiem dolatują do max 200kmh , no chyba ze masz jakies mega przekłamania licznika :drunk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Moją wycisnąlem na autostradzie ,ale polskiej :lol: 180 km/h przy 5 tys. z groszami.Troche cienizna ,ale cóż rozrząd robi swoje.Mój znajomy jechał 200 ,ale miał głowice po remoncie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polkaida Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 a moja leci 195km/h choc to tylko 1.6 zauwazam <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Mordulec nie masz racji ani w jednym zdaniu. Tak jak napisalem tak jest. Przy 3000obrotow mam 180km/h na piatce (zrobic ci zdjecie?) a odcina mi przy 4000obrotow. Czy to na biegu jałowym czy jadac. Nie ma roznicy czy to 1 bieg czy drugi. Oczywiscie odcina mi na kazdym biegu oprucz piatki bo na piatce nigdy nie wycisne tych 4000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Mordulec nie masz racji ani w jednym zdaniu. Tak jak napisalem tak jest. Przy 3000obrotow mam 180km/h na piatce (zrobic ci zdjecie?) a odcina mi przy 4000obrotow. Czy to na biegu jałowym czy jadac. Nie ma roznicy czy to 1 bieg czy drugi. Oczywiscie odcina mi na kazdym biegu oprucz piatki bo na piatce nigdy nie wycisne tych 4000. To najzwyczajniej masz skopany obrotomierz :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 a może zamias M40 masz etę albo super etę, zobacz no dokładnie ile masz świec heheh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 swiec mam cztery i to jest na 1000% M40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Przy 3000obrotow mam 180km/h na piatce (zrobic ci zdjecie?) a odcina mi przy 4000obrotow. Czy to na biegu jałowym czy jadac. Nie ma roznicy czy to 1 bieg czy drugi. Efekt o jakim piszesz mozna bardzo łatwo uzyskac w E30 (w Twoim przypadku mysle ze jest podobnie) mianowicie wystarczy załozyc zegary od 320i do np 316i/318i i dzieje sie dokładnie tak jak napisałes odcinka jest przy około 4 albo 4,5 tys. Nie bede sie z Tobą spierał ale jak chcesz to rób sobie remont silnika wymieniaj hydraulike tylko sie pozniej nie zdziw ze dalej będziesz miał odcinke przy 4tys. Podsumowując masz specyficzny silnik w e34 za wiele tego nie jezdzi i najzwyczajniej wydaje mi sie ze poprzedni kierownik wymienial zegary w niej a ze nie znalazł identycznych to wpakował od np 520i i cześć pieśni , ale to tylko moje zdanie :drunk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 No i tutaj Mordulec byc moze masz racje. To teraz jak moglbym sprawdzic czy te zegary pochodza z tego auta czy z innego. Z kolei to auto jest z 91r a przebieg taki: 105000 Gdzies czytalem ze ciezko jest podrobic przebieg w bmw bo pamiec kilometrow nie jest tylko w zegarach ale tez w innych miejscach i przy probie zmniejszenia przebiegu zapali sie taka kropka w liczniku przy km. U mnie ona sie nie pali... :roll: [ Dodano: 24 Marzec 08, 20:26 ] Dla Mordulca prosze bardzo zdjecia co by uwierzyl :mrgreen: Zdjecia trza sciagnac stad: http://odsiebie.com/pokaz/79828---4e31.html Do 180km/h nie mialem gdzie sie rozpedzic, ale jest 60 i 120. Przy 120 wskazowki nie sa dokladnie odzwierciedlone bo zalezy pod jakim kątem patrzymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 No i tutaj Mordulec byc moze masz racje. To teraz jak moglbym sprawdzic czy te zegary pochodza z tego auta czy z innego od tyłu licznika(od zewnątrz) jest widoczna tzw.kość pamięci-wzorowo powinnabyć na niej nalepka z numerem VIN takim jak Vin samochodu. To o czym piszeszwyżej wydaje mi się ,że jednak licznik jest podmieniony z innego modelu(silnika) bo tak nie zachowuje się M40 w E34 a wystarczy ,że licznik jest od silników M20 i cuda pokazuje właśnie obrotomierz a M50 to już wogóle. Swoją drogą to ja kiedyś w M50 (E34 na niemieckiej autostradzie przy odcince miałem ok 220km/h-niepolecam bo odcinka przy tych predkościach to dziwne odczucia) teraz kiedy pewnie pare koników zdechło osiągam 205(przy ok 5900 i na więcej to już nawet nie wysilam silnika a Ty M40 w E34 masz 215. Licznik jest nie od twojego modelu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 25 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Dla Mordulca prosze bardzo zdjecia co by uwierzyl Zdjecia trza sciagnac stad: http://odsiebie.com/pokaz/79828---4e31.html Do 180km/h nie mialem gdzie sie rozpedzic, ale jest 60 i 120. Przy 120 wskazowki nie sa dokladnie odzwierciedlone bo zalezy pod jakim kątem patrzymy. Ale ja od początku Ci wierzyłem ze masz zepsute zegary :drunk: Nie wiem na ile to prawda ale do 518i chyba nie montowali zegarów z elektronicznym wyswietlaczem , nawet patrzylem w wykazie czesci na realoemie to tez podchodzi zegar bez wyswietlacza , zreszta na tych zdjeciach to tez wyświetlacz masz troche 'zmęczony' nie wszystko sie wyswietla. Z kolei to auto jest z 91r a przebieg taki: 105000 Gdzies czytalem ze ciezko jest podrobic przebieg w bmw bo pamiec kilometrow nie jest tylko w zegarach ale tez w innych miejscach i przy probie zmniejszenia przebiegu zapali sie taka kropka w liczniku przy km. I Ty w to wierzysz ?? :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 No ja nie wiem juz w co mam wierzyc. Piotr dzieki za linki ale ja to juz wszystko czytalem i dalej ciemno przede mna. Nie ma ktos instrukcji jak sie wymienia te popychacze? Bylem dzis u paru mechaniorow to jeden chce 200zl drugi troche mniej ale nie ma czasu trzeci sie ze mna kluci ze w m40 nie ma popychaczy hydraulicznych i wszyscy zgodnie mowia ze bez zdejmowania rozrzadu sie nie obejdzie. Wiec nie pozostaje mi nic innego jak samemu je wymienic tylko ze w tym temacie prawiczek jestem cholerny... [ Dodano: 25 Marzec 08, 13:50 ] Druga sprawa. Kupilem sobie farbe, zalatwilem sprezarke i pytanie: Jak pomaluje farba to jak dlugo mam odczekac aby polozyc lakier bezbarwny? i czy mam farbe przetrzec papierem czy odrazu lakier?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 25 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 wszystko czytalem i dalej ciemno przede mna. Nie ma ktos instrukcji jak sie wymienia te popychacze? instrukcji wyciągania popychaczy bez zdejmowania walka nie ma, po prostu uginasz sprężyny zaworowe, wyciągasz dźwigienki i wyciągasz popychacze. Jeśli boisz sie robić takie rzeczy sam, to daj sobie spokój i idź do mechanika (tylko nie do tego trzeciego). Niecałe 2 stówy za robotę -ujdzie, tylko że jak zdejmie rozrząd to ci powie, że jest jeszcze to i to do roboty (następne koszty). W 1 linku Piotra masz zdjęcia co i jak zrobić sobie przyrząd. Niektórzy radzą sobie nawet prostszymi narzędziami. Generalnie masz zrobić tak żeby ugiąć sprężynę resztę wyciąga się "palcyma". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 25 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 wprawny mechanik wymienia popychacze z dźwigniami - oczywięcie bez wyciągania wałka rozrządu - myślę że w godzinę - jeśli ma jakieś dorobione przyrządy - mi to zajęło w dwie osoby 2 godziny :roll: a mechanik ze mnie żaden...... :mrgreen: sam się uczyłem na swoim M40 :wink: instrukcji nie ma, ale pisałem w miarę szczegółowo jak to się robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 25 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 też uczyłem się na swoim M40. Już tyle razy wyciągałem dźwigienki, kombinowałem z różnymi popychaczami i doszedłem do takiej wprawy, że wymieniam popychacze w 15 min. ale to z przyrządem. Jak na razie jeżdżę na oryginalnych popychaczach BMW, chyba chodzą najlepiej chociaż z jakimś tam sporym przebiegiem. Jeśli chodzi o mechanika to musi być ktoś kto robi BMW, wtedy wie jak sie zabrać do tego i nie weźmie dużych pieniędzy, a taki co nie robił tego to będzie filozofował i cmokał jaka to straszna robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 26 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 No troche panowie natlukliscie mi do mozgownicy. <bmw_2> Dzieki wielkie za pomoc. Zabieram sie sam do roboty tzn z madrzejszym bratem. Moze cykne zdjecia w czsie roboty to cos wrzuce bmw_beer [ Dodano: 26 Marzec 08, 15:31 ] Pisze wszystkim WIELKIE DZIEKI za pomoc. Piotr i Beryl uklon_bmw uklon dla was. Wymienilem te popychacze z bratem i jest ok. Uzylismy przyrzadu takiego jak Beryl pokazal na fotkach. Opatentowac to :mrgreen: Ulatwia zadanie jak szlag. Jeden popychacz byl pekniety wiec nie dziwne ze tak mi dzwonilo. Nie wiem jak dlugo to pochodzi bo walek i dzwignie tez juz zmeczone sa ale i tak jestem zadowolony. bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 26 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 wymieniam popychacze w 15 min. ale to z przyrządem mozesz wkleic jakies foty tego przyrządu? <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 26 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Diego tutaj: http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/kto-wymienial-w-swoim-m40-hudraulike-vt2959,30.htm masz foty. Szukaj odpowiedzi Beryla. Fotki sa ekstra, nawet taki lajik jak ja to zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msauto Opublikowano 26 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Jak wymieniać popychacze to wraz z dźwigienkami, mija się z celem wymieniać same. I pod warunkiem że wałek jest nieruszony. Ja zawsze wymieniam cały komplet. A z rozrządem niema tak wiele zabawy. Najpierw zaglądnij sobie co masz do wymiany, by nie robić na raty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 26 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Ta lecz nie kazdy jest mechanik i nie kazdy wie jak rozrzad pozniej ustawic. No i nie kazdy ma kasiorki w brud zeby mogl wszystko na raz zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.