Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


pytanie o szperę


Rekomendowane odpowiedzi

kolega mi powiedział że moje auto zachowuje się tak jakby miało szperę włączoną.

:?: :?: :?: To nie ciężarówka czy auto sportowe, żeby włączać i wyłączać szperę. Z tego co pisałeś w poprzednim poście tak wynika, że możesz mieć szperę. Działa ona na zasadzie sprzęgiełek/tarczek, które dopiero pod większym obciążeniem pozwalają na działanie mechanizmu różnicowego, jednak nie ma tam żadnego przycisku od wł./wył :wink:

Sprawdź, czy przy którejś śrubie mocującej dekiel mostu jest blaszka z wytłoczonym numerem przełożenia, Przed nią powinna być litera "S". np S3,75 <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może coś ciekawego znajdę problem jednak pozostanie jak to odblokaować bo niestety działa cały czas

Myślę że z odblokowaniem może być problem, a z drugiej strony po co :?: :!: Szpera to frajda,a także pożytek, zwłaszcza zimą kiedy ułatwia jazdę. Ludzie specjalnie kupują szperę do swoich aut i to za nie małe pieniądze bo 800-1000zł i też loteria czy będzie cicha i czy będzie trzymać :wink: Zwykły most to koszt ok. 150-250zł

No chyba że nie masz szpery tylko satelity się zatarły, albo ktoś go zaspawał :?: Wcześniej nie było problemu :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to wystarczy podnieść tył z obu stron,i spróbować na biegu(powiedzmy 5) zakręcić kołem,jeśli drugie się kręci w tym samym kierunku tzn. że jest szpera. Ale nie jestem pewien że mam racje :P
w tym właśnie rzecz że kręcą się w tą samą stronę problem polega na tym że jak powoli wchodzę w zakręt to koło które robi większy promień trze jakby hamowało ponieważ ma dłuższą trasę do pokonania niż wewnętrzne a jest napędzane równo z tym drugim jak dam po garach to jest fajny efekt jednak ja zazwyczaj jeżdżę spokojnie i trochę mi to przeszkadza myślałem że da się to jakoś odblokować a tak bunia wystawiona na sprzedaż ma obniżoną cenę z tego tytułu a szkoda http://www.allegro.pl/show_item.php?item=328836172

[ Dodano: 16 Marzec 08, 20:46 ]

Rychu to juz chyba nie sprzedajesz swojej bo nie znalazłem nic na allegro.pl :wink:
słabo szukałeś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby to byl dyfer zespawany czyli 100% to tym nie dalo by sie normalnie jezdzic ?

jeeli to szpera to nie rozumiem dlaczego tego chcesz sie pozbyc, wiekszosc chcialaby miec takie cos u siebie ;)

w tym właśnie rzecz że kręcą się w tą samą stronę problem polega na tym że jak powoli wchodzę w zakręt to koło które robi większy promień trze jakby hamowało

ale z tego co piszesz to jest 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to szpera i przeszkadza Tobie w poruszaniu się autkiem to zdemontuj most i sprzedaj go.Za kase ze szpery kup sprawny zwykły most dzięki temu autko wystawiłbyś po trochę wiekszej cenie/lub jak będziesz miał pewność ,że masz szpere to już teraz cena bumy powinna podskoczyć o ładnych parę stów :D

Tak jak Kosa wyżej pisał ,most zespawany(50/50) raczej nie daje frajdy jaką odczuwasz teraz z jazdy a w zimie choć pomocny jest przy ruszaniu/odkopywaniu się to jednak auto śmiga praktycznie non stop w uślizgach.

Ja osobiście nie demontowałbym normalnej szpery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego kolego co piszesz wynika ze masz zaspawany most na stale, czyli mechanizm roznicowy nie dziala wogole. Gdybys mial poprostu zeszperowany most, czyli mechanizm roznicowy o ograniczonym poslizgu, to nie przeszkadzalby on Ci w codziennym uzytkowaniu auta. Bo takie mosty nadal posiadaj mech. roznicowy, czyli np na zakretach kola kreca sie z rozna predkoscia, natomiast w warunkach ograniczonej przyczepnosci dopiero sie zalacza. Seryjna szpera BMW to 25% ograniczonego poslizgu, to nie jest jeszcze tragedia zeby auto jezdzilo bokiem w kazdym zakrecie, i napewno nie odczuwalne w codziennej jezdzie, no chyba ze przy szybkim starcie, wtedy zdecydowanie czuc roznice ze auto startuje z dwoch kapci nie z jednego. Tak samo przy jezdzie bokiem ale sprowokowanej ze tak powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwe że w moim aucie jest szpera bo kolega mi powiedział że moje auto zachowuje się tak jakby miało szperę włączoną. Powiedzcie jak to można sprawdzić w sumie żadnego włącznika nigdzie nie ma ale może coś w tym jest

Bo szpera nie ma włącznika :) Jeśli masz szperę a nie chcesz, to sprzedaj, załóż jakiś używany porządny most, jeszcze zarobisz na interesie, jeśli ktoś zespawał nieudolnie... to wtedy faktycznie dupa blada, bo przy szperze na zakrętach nie ma czegoś takiego, chyba, że jesteś tak jak ja nadwrażliwy na różne dziwne nienaturalne dźwięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem bardzo wrażliwy na różne dziwne dźwięki ale to na pewno nie jest normalne ja podejrzewam że jednak szpery nie ma tylko tak jak już tu ktoś napisał zatarł się mechanizm różnicowy ponieważ wcześniej nigdy tego nie było . No i niestety ręce mi już opadają mam już dość tego auta. Wczoraj stała się znów ciekawa rzecz mianowicie pompa wtryskowa która już falowała nawet o 500 obrotów przestała falować i autko trzyma równe obroty :!: nic już nie wiem co sie dzieje z tym autem. Mam nadzieję że się nim w końcu ktoś zainteresuje

no teraz to już nie jest mój problem bunia poszła do ludzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...