static86 Opublikowano 15 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Zacznę od tego, że za dużo myślę o tym aucie już pytanie_bmw Zastanawiam się czy nie zmienić mineralnego na półsyntetyk. Kupiłem silnik pod koniec tamtego roku M10 po wymianie mechanik zalał mi go mineralnym GM (Podobno dobry) ale całkiem niedawno znajomy mi powiedział żebym skontaktował się z kolesiem co kupiłem ten silnik na jakim oleju on jeździł. Zadzwoniłem, twierdzi że ten silnik ma przejechane 130tys (wątpie) i że był zalany półsyntetykiem. I teraz moje pytanie... stało się coś jak teraz wlałem mineralny i jeżdże na min do dziś i czy mogę wrócić do półsyntetyka. Już sam nie wiem, czy poprostu zalać go najlepszym mierałem jaki jest myśle nad mobilem czy wrócić do półsyntetyka :roll: Pomóżcie! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sigeh Opublikowano 15 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Mysle zebys pozostal przy mineralnym. Bo z tego co mi wiadomo to nie zalewa sie silnika syntetykiem jezeli silnik nie jest nowy a tym bardziej jezeli jezdzisz na mineralu teraz... Kup dobry mineralny i ciez sie zyciem swojego silnika jak najdluzej PS. Moge sie mylic, wiec poczekaj az ktos mnie "porysuje" albo przytaknie i wtedy podejmiesz decyzje <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu1976 Opublikowano 15 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 to prawda nie wraca się z mineralnego na półsyntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 15 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Temat już był :arrow: http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/bmw-e36-320i-vt7118.htm?highlight=#57831 Jak długo jeździłeś na mineralu i czy regularnie był zmieniany :?: Ja przeszedłem z mineralnego na półsyntetyk, fakt że po remoncie głowicy (czyli była czysta bez nagaru) i i żadnych niepokojących objawów nie widzę <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek75 Opublikowano 15 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Witam! Jezdziłem na mineralnym i przeszedłem na półsyntetyk mobila i nic złego sie nie stało Zrobiłem prawie 10-tyś i teraz będe wymieniał na półsyntetyk. Przeszedłem na półsyntetyk ze względu na popychacze bo mam motor M40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FeelDy Opublikowano 20 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 no to teraz mam w głowiznie nawalone, mam zalany mineralka Mobil 1 ,i z tego co pisze na kartecznce ,olej ma miesiac czasu ;/ i nie wiem co było wczesniej zalane (mam e30 1.8 90r) przebiegu 300000 nie udokumentowane... wiec tak naprawde to nie wiem co powinno tam byc, jedni mowia mineralny inni pol syntetyk (wg. przebiegu powinien byc mineral) pogubiłem sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gonzo81 Opublikowano 20 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Ja przeszedłem z mineralnego na półsyntetyk, fakt że po remoncie głowicy (czyli była czysta bez nagaru) i i żadnych niepokojących objawów nie widzę <bmw_1> Jak chodzi ci silnik po zalaniu półsyntetykiem? Zawory są cicho? Bierze olej? Też się zastanawiam nad przejściem na półsyntetyk ale mam sporo nagaru w silniku. Chce na razie wymieniać częściej minerał żeby ten syf wypłukać. Silnik jest brzytwa, nie bierze oleju. Wymieniałem ostatnio olej, zrobiłem może z 300km i już olej jest czarny więc na dniach będę znowu wymieniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FeelDy Opublikowano 20 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 z tegoi co wiem... to zawsze tak bedzie i ciagłe wymiany oleju nie wiele zmienia..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 20 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Też się zastanawiam nad przejściem na półsyntetyk ale mam sporo nagaru w silniku. W tym przypadku nie przechodził bym na półsyntetyk, bo ci ten syf wypłucze zatka kanały olejowe, po czym silnik już nie będzie taką brzytwą <bmw_4> i może zacząć brać olej :wink: Lepiej pozostać przy jakimś dobrym mineralu i być spokojnym. Jak chodzi ci silnik po zalaniu półsyntetykiem? Zawory są cicho? Bierze olej? Silnik chodzi ok. oleju bierze śladowe ilości. Jak pisałem wyżej mam głowice po remoncie, przed remontem brał więcej oleju, ale mieścił się w książkowej normie Pozdro <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
static86 Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Pojeżdżę jeszcze trochę na tym mineralu i zmieniam na MOBIL mineralny. Skoro piszecie, że mogą być jakieś niespodzianki to lepiej zaleje coś z wyższej półki mineralnej. A to, że na zimnych trochę go słychać jak diesla, to słyszałem że M10tki tak mają. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gonzo81 Opublikowano 20 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 To ja jednak dam sobie spokój z półsyntetykiem i zaleje minerał Shella. Mobila bym nie zalał bo jest rozlewany w Polsce. Nie wiem czy to prawda ale słyszałem że na dobrym minerale też nie ma nagarów w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 21 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 lej mineral i ciesz się z jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polowa Opublikowano 23 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 ja osobiscie leje polsyntetyk i wszystko jest ok mam M40 z 92r nie narzekam ale co do zmiany to ci nie pomoge bo nie bardzo znam sie na tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.