slawek44 Opublikowano 12 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Mam jak na mnie przystalo dziwne pytanie. Co by bylo gdybym w dolocie powietrza wsadzil wiatraczek? W tej skrzynce co jest filtr powietrza. Jak patrzylem to jest tam miejsce. Wiatraczek dalbym za filtrem i dmuchalo by prosto do tej komory co jak daje gazu to otwiera sie taka blaszka i powietrze leci sobie do silnika:) Chyba zbyt "po chlopsku" napisalem ) [ Dodano: 12 Marzec 08, 18:52 ] no i mam maly problem. na wybojach na drodze cos mi strasznie stuka, tak jakby przy przednich kolach albo pod maska, sam juz nie wiem. ale stuka cholernie. podnosilem auto sprawdzalem amortyzatory i cale zawieszenie i nic nie znalazlem. stuka tylko w czasie jazdy. Za pomoc z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 12 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 moze laczniki stabilizatorow ci pukaja! ale to sie sprawdza gdy auto stoi na kołach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaxxx Opublikowano 12 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Ja stawiam na poduszki amortyzatorów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 12 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 nic nie stawiamy! trzeba sprawdzic! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaxxx Opublikowano 12 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Ale kolega pisze ,że już sprawdził i nic nie znalazł, ja miałem tak samo i wymiana poduszek załatwiła sprawe :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz318i Opublikowano 12 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 a ten wiatraczek to niby po co :?: chłodzenie dolotu :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 12 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Ad.1 Kiedys taki wynalazek widzialem na necie , nawzywało sie to chyba Turbonator albo jakos podobnie , działało na podobnej zasadzie jak opisałes (jakis wiatraczek montowany w dolot) na ile to było poprawiajace osiągi tego nie wiem. Ad.2 Skoro posprawdzałeś zawieche to takie stukania to najpewniej poduchy amorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz318i Opublikowano 12 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 a ten wiatraczek to niby po co :?: chłodzenie dolotu :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Janusz318i wiatraczek nie od chlodzenia dolotu hmmmm chociaz? Posrednio tak. Chodzi o to aby silnik dostawal wieksza i wlasnie zimna dawke powietrza. Np. jesli mamy juz stary zatkany filtr powietrza to silnik slabiej oddycha i zaczyna wiecej spalac itp. wymiana filtra odrazu pomaga bo jest wiecej powietrza. a gdybym dal tego powietrza jeszcze wiecej? sam nie wiem ale moze spalanie spadnie? moze osiagi sie poprawia? Powiem tak. wlasnie wsadzilem wiatraczek, taki maly z komputera Jutro zaobserwuje co i jak. [ Dodano: 12 Marzec 08, 22:02 ] wiec mowicie ze poduszki amorow padly? ile to cos kosztuje i czy jest duzo roboty przy wymianie? tzn moze byc duzo roboty ale czy jest to skomplikowane ? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 12 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 sprawc zawieszenie jak auto stoi na kolach! bo jak podniesiesz do gory to wszystko robi sie sztywne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 13 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Witka tylko dobrze zamocuj ten wiatraczek by ci go nie wessało :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziela Opublikowano 13 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 chcesz miec poprawe osiagow. To wywal ten wiatraczek bo chcesz wierzyc czy nie ale na 100% w niczym Ci on nie pomoze, i zrob sobie porzadny dolot z dobrym filtrem. A jak nie masz kasy, to chociaz sam wklad filtra wymien na dobry, sportowy o mniejszych oporach. Mysle ze gdyby zwykly wiatraczek w dolocie mial stwarzac takie cuda, to w bmw jakis mozg juz dawno by na to wpadl. A z mojej wiedzy na temat silnikow i mieszanki paliwa raczej wynika ze wiatraczkiem za wiele nie zwojujesz. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Ziela cos mi sie wydaje ze masz kurde racje. Zaraz jade w pewnej sprawie gdzies tam to zobacze co mi ten wiatraczek pocznie a wdrodze powrotnej wywale calkiem filtr powietrza. Jakby nie bylo lubie takie eksperymenty. A z kasa faktycznie u mnie ciezko, dlatego takie dziwadełka trzymaja sie mojej glowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 13 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 zamiast wiatraczka jest strumienica dolotu :wink: uzywana przy dłubnietych silnikach, slawek44 silnik sobie sam weźmie tyle powietrza ile mu trzeba - jeśli mu nię będziemy przeszkadzali - dodaj gazu i daj rękę do rury dolotu zobaczysz jakie ciśnienie tam panuje :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Piotr co to znaczy "dlubniety silnik" :shock: ? No i faktycznie ten moj wiatraczek nic nie daje. szkoda..... juz myslalem ze go opatenuje :cry: ale jeszcze to nie koniec. bede kombinowal dalej. Moze uda mi sie wstawic odkurzacz do dolotu. wtedy juz musi byc czad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 13 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Piotr co to znaczy "dlubniety silnik" :shock: ? No i faktycznie ten moj wiatraczek nic nie daje. szkoda..... juz myslalem ze go opatenuje :cry: ale jeszcze to nie koniec. bede kombinowal dalej. Moze uda mi sie wstawic odkurzacz do dolotu. wtedy juz musi byc czad "dłubnięty" czyli taki który potrzebuje więcej powietrza niż fabryczny, z różnych względów.........temat rzeka..........tyle że grzebanie w dolocie jest równie trudne co w wydechu i nie polecam tego robić w garażu :evil: jak chcesz żeby silnik lepiej oddychał to wstaw sobie sportową wkładkę albo stożek ( który źle zamontowany pogorszy zamiast polepszać ) i............... coś tam z odmą - ale to nielegalne jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Te Piotr wez mi to wytlumacz. Wlasnie przejechalem 100km bez filtra powietrza. I powiem ze auto troszke lepiej sie zbiera i wydaje mi sie ze mniej pali. Jezdze co dzien ta trasa i przy 100km/h zawsze pokazuje mi 10litrow. Teraz bez filtra pokazuje 9. A moze mozna jakos regulowac powietrze jak w gaznikach. Kiedys mialem łade i tak sie bawilem. A moge zamiast filtra wstawic jakas gesta siatke? Co mi grozi jak bede jezdzil bez filtra powietrza? i co to jest ta "odma"!? [ Dodano: 13 Marzec 08, 15:05 ] Te Piotr wez mi to wytlumacz. Wlasnie przejechalem 100km bez filtra powietrza. I powiem ze auto troszke lepiej sie zbiera i wydaje mi sie ze mniej pali. Jezdze co dzien ta trasa i przy 100km/h zawsze pokazuje mi 10litrow. Teraz bez filtra pokazuje 9. A moze mozna jakos regulowac powietrze jak w gaznikach. Kiedys mialem łade i tak sie bawilem. A moge zamiast filtra wstawic jakas gesta siatke? Co mi grozi jak bede jezdzil bez filtra powietrza? i co to jest ta "odma"!? [ Dodano: 13 Marzec 08, 15:07 ] acha. filtr zmienialem 2miesiace temu wiec raczej nie jest brudny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 13 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 no to gratuluję , jazda bez filtra powietrza :evil: :shock: człowieku chcesz zamordować sobie silnik, myslisz że filtry wymyślili żeby Ci życie utrudnić , co Ty wogóle piszesz........................... :evil: :evil: oczywiście że spalanie bez filtra będzie mniejsze dtatego są wkładki sportowe i stożki żeby zmniejszyć opory przepływu powietrza........ niestety w nowoczesnych autach z elektroniką nic sie nie da podregulować czasy "złotych rączek" się skończyły dawno temu, dla E30 to w jakimś 1982 roku heheheh wraz z *tronikiem, mozna oczywiście cos zmienić w spalaniu i mocy zmianiając program :party: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 oooo Piotrowi agresator sie załączył :mrgreen: [ Dodano: 14 Marzec 08, 13:35 ] a moze ktos zamieni sie ze mna beemkami? :mrgreen: Moja 518i m40 91 rok. Cale zawieszenie wymienione. klocki tarcze hamulcowe. w silniku wszystko jak nalezy tylko zawory klekoca. Po za tym gitareczka. Moge sie zamienic tak nawet na mieciac co by poprobowac inne modele. Najchetniej zamienie sie na m3 :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 14 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 ...Moge sie zamienic tak nawet na mieciac co by poprobowac inne modele. Najchetniej zamienie sie na m3 :mrgreen: tak to tylko Erze :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki1406 Opublikowano 17 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Heh... Wiatraczek w dolot to głupi pomysł... Chyba, że... A. znajdziesz wiatraczek który bez start nadmucha ci z 0,5Bara posto w dolot... B. Zkleisz sobie urządzonko które z sygnału położenia przepustnicy będzie wiedziało jak szybko ma się kręcić wentyl... a najlepiej jakby współpracowało z DME... C. Wszystko to dobrze zestroisz to efekty uzyskasz jak na turbo Generalnie jest takie coś na allegro ale koledzy po forach piszą, że suszarka w dolocie to lipa :mrgreen: A teraz apropos wentylatorków to 2 ciekawostki: 1. W Omedze B znajuje się wentylatorek który kanałem chłodzi ECU 2. W kaszlakach niejaki Kowalski stworzył turbinkę na dolot, która to turbinka zmniejszała spalanie nawet o 0,9l na 100! Działała ona na zasadzie rozchlapywania paliwka co zwiększało w mieszance stosunek gazu do paliwa... Bo jak wiemy (albo i nie) maluchowe gaźniki potrafiły paliwo lać jak z garka a nie rozpylać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 19 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 oooo Piotrowi agresator sie załączył :mrgreen: [ Dodano: 14 Marzec 08, 13:35 ] a moze ktos zamieni sie ze mna beemkami? :mrgreen: Moja 518i m40 91 rok. Cale zawieszenie wymienione. klocki tarcze hamulcowe. w silniku wszystko jak nalezy tylko zawory klekoca. Po za tym gitareczka. Moge sie zamienic tak nawet na mieciac co by poprobowac inne modele. Najchetniej zamienie sie na m3 :mrgreen: Ta.... i pojeździsz sobie bez filtra powietrza ? <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziela Opublikowano 20 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 2. W kaszlakach niejaki Kowalski stworzył turbinkę na dolot, która to turbinka zmniejszała spalanie nawet o 0,9l na 100! Działała ona na zasadzie rozchlapywania paliwka co zwiększało w mieszance stosunek gazu do paliwa... Bo jak wiemy (albo i nie) maluchowe gaźniki potrafiły paliwo lać jak z garka a nie rozpylać turbinka dzialala nie tylko na zasadzie rozpylacza ale takze wprowadzajac mieszanke w ruch spiralny. Dzialala.... tak dlugo jak dlugo turbinka miala parametry fabryczne. Najdrobniejszy luz/niedokladnosc w dzialaniu turbinki niwelowala efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek44 Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 i panowie jezdze dalej bez filtra. Dolot zabezpieczylem przed kurzem tylko "cedziłkiem" Taki cienki papierek cholernie odporny na wilgoc. A nad wiatraczkiem caly czas mysle.... Widzialem gdzies kiedys na youtube filmik z E30 ktora miala taaaaki wielki dolot i turbine w srodku. Jakie to darcie mialo to ja wymiekam. i licznik koles zamknal niczym bugatti veyron a moze i nawet lepiej PS Satan nie osmielilbym sie kombinowac w czyims aucie. Co moje to moje. Ale wiem przecie.... BMW jak kobieta- tego sie nie pozycza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziela Opublikowano 20 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Pisales o tym, ze liczysz sie z kosztami. Turbina zawsze jest w dolocie tylko roznymi metodami napedzana. Albo gazami wylotowymi, czyli turbo montowane na kol. wydechowym, albo paskiem czyli kompresor, lub ostatnie wynalazki elektrycznie. W kazdym przypadku zeby to mialo jechac musisz remapowac mape paliwa i to jest koszt i to wcale nie 100zl. Nie mozesz poprostu zalozyc wiatraka, nawet zalozmy mocnego ktory Ci wcisnie chociazby 0,3Bara i jechac. W koncu zmieniasz mieszanke. Dajesz wiecej pow. do tej samiej ilosci paliwa. Odczules roznice poprzez wyciagniecie filtra. Nie najmadrzejszy pomysl jezdzic tak ale jak napisales, Twoje auto. Ale to zupelnie co innego gdy auto ciagnie co potrzebuje tyle ze z mniejszym oporem, niz wpychanie dodatkowego wymuszonego powietrza. Chyba powinienes zaczac od poczytania jakies lektury o zasadach doladowania silnikow. Jedno jest pewne. Sam nawet mocny wiatrak nie wystarczy i nie jest to tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.