Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Falowanie obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Obroty skaczą od 500 do 1000 dolot jest szczelny (guma przepływki nowa)

Nieraz zaczynają falować odrazu a nieraz jak auto się trochu nagrzeje!

Zauważyłem też jak hamuje i puszcze hamulec obroty też spadną poniżej 500 i podskoczą do 1000

Jaka moze być tego przyczyna ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , falujące obroty to kurestwo z którym cięzko jest coś zrobić.U mnie falowały przez okres 13 miesięcy do tego stopnia ,że raz mi zgasła na autostradzie jak zjeżdzałem na bielany,a poza tym to gasła prawie za kazdym razem jak sie rozgrzewała.W moim przypadku wymieniłem krokówke ,a wcześniej starą wykąpałem w denaturacie no i nic nie pomogło więc dałem sobie siana na ponad rok czasu.Myslałem ,że to wina gazu i sporego przebiegu.Dopiero niedawno jak zmieniałem czujnik wskaznika temp. wody zauważyłem ,że guma od przepływki jest zle załozona no i silnik brał lewe powietrze.Poprawiłem i problem falujących obrotów sie skonczył jednak dzisiaj jak stałem w korku we wrocku znów zaczęły delikatnie falować nie tak jak wtedy ale jednak.Na benzynie jest spokój.Przed chwilą jezdziłem no i znowu nie falują.Dziwna sprawa.

Fryciu wspomniałeś coś ,że jak przyhamujesz to obroty odbijają od 500 w góre , ja miałem to samo ,wydaje mi sie ,że to odbijanie spowodowane jest tym , iż sterownik próbuje wyrównać obroty ponieważ nadal gdzies zasysane jest lewe powietrze.Chociaż u mnie na benzynie nie falują więc sam juz nie wiem co jest grane , chyba bede musiał sie wybrac do gaziarzy bo wczesniej nie mogłem poniewaz miałem padniętą pompe paliwa ,którą teraz w sobote wymieniłem :D

pozdrawiam i zyczeszybkiego uporania sie z tym problemem

[ Dodano: 10 Marzec 08, 19:59 ]

Fryciu moj kolega mial dwa identyczne problemy w audi a4 i znajomy mechanik przeczyscil mu przepustnice i przeplywomierz jakimis swoimi specyfikami to wiele nie kosztuje i wydaje mi sie ze warto sprobowac u niego te problemy minely jak reka odjal.pozdro

przepustnice tez czyściłem ,ale nie pomogło.Warto spróbować bo roboty jest nie duzo ,a przynajmniej kręg podejrzeń sie zacieśni.Znajomy w lanosie przeczyścił i jest spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz gaz?Jeśli tak to jedz do gaziarzy. Na Twoim miejscu poświęciłbym dla pewności jeszcze troche czasu na sprawdzenie wezy.To jest bardzo ważne!!!!Sprawdz wejście do krokówki, jest tam taka gruba gumowa uszczelka ,która lubi sie zawinać podszas wciskania króćca krokówki do kolektora ssącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy uszkodzone serwo mogło by to powodować ze te obroty tak falują ??

Myślę, że tak, ale wydaje mi się że byś miał problemy z hamowaniem :idea: A próbowałeś regulować przepływkę :?: Obroty mogą również skakać jak czujnik temperatury jest walnięty, więc może od tego, a potem regulacja przepływki :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fryciu byłem wczoraj w gazowni na regulacji.Przy okazji załatwili sprawe falowania obrotów z tym,ze u mnie falowały tylko na gazie ,a teraz jest w koncu spokój.Wspomianałeś cos o czujniku temperatury,wymieniłeś go?Jesli tak to czy problem rozwiązany.Ale jeszcze raz proponuje zebys sprawdził szczelność na odcinku przepływka-przepustnica.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Air temperature" to jest temperatura powietrza, a z tego co pamietam to czujnik temp. powietrza znajduję się w przepływomierzu. sprawdź dokładnie połączenia elektryczne przepływomierza. A i jeszcze jedno, sam przepływomierz napewno jest sprawny? Znajdź kogos z kim mógłbyś podmienić na kilka minut. Jeszcze cos mi sie przypomniało, sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtrysków, może to coś z układem paliwowym tez być. pozdrawiam <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam. u mnie obroty falują gdy podczas jazdy włączę na bieg jałowy. gdy jest ciepło na dworze to nie ma falowania. gdy auto stoi w miejscu to silnik równo pracuje na benzynie jak i gazie. objawy są na benzynie i gazie. czy to wina silniczka krokowego? silnik 2.5 i .do tej pory myślałem ze to wina gazu. jeżeli ktoś miał podobnie to proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sprawdź czy jest szczelny dolot powietrza - pewnie dlatego jak zasysa zimne lewe powietrze to Ci faluje, a jak jest ciepło, albo już nagrzany silnik, to już nie... sprawdź rurę gumową, bo ona w autach w takim wieku lubi parcieć i pękać, przez co przestaje być szczelna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...