Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Przekładka z angilka (silnik, komuter, itd)


sulek

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje zrobić SWAP kompletny z auto 323 E36. Mam na myśli komputer, silnik, skrzynia, tylny most, wał napędowy, półosie, nie wiem może wahacze, piasty) Kolejną rzeczą jaka chciałbym przełożyć do Climatronik z 323 E36 do mojej Buni. Chciałbym się spytać czy mogę natrafić na jakieś trudności z przekładką z angola (bo oni mają jak wiadomo kierownicę po prawej stronie) czy wszystko na zasadzie wyciągnij i włóż nowe. To samo tyczy się Climatronik'a xzy są jakieś problemy?? Oczywiście Clima i silnik wszystko pochodziło z jednego auta, chcę kupić rozbite auto i z niego przełożyć wszystko do mojej Buni. Gdzie mogę zasięgnąć jakiejś profesjonalnej informacji o czymś takim. Bo warsztat mam, który by mi to zrobił, naprawiają tylko BMW, ale jeszcze takich rzeczy nie robili i nie wiem czy sobie poradzą. Dlatego chciałbym zasięgnąć informacji dokładnych i profesjonalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez ostatnio robilem swapa ale w e34 2.5 na 3.5! poszło dobrze! ale u ciebie z ta Climatronic moga byc problemy poniewaz w normalnej wersji przewody aluminowe od klimy wychodza z prawej strony sciant grodziowe! nie wiem jak jest w angliku bo z lewej strony jest serwo-wersja angielska! jezeli w angliku przewody od klimy wychodza tez lewa strona to nie ma problemu z reszta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz gdzie mógłbym zasięgnąć jakiś fachowych informacji odnośnie tych kabli? Serwo-wersja to jest komputer czy co?? Ale ja SWAP chce przeprowadzić w E36 a nie E34 jak ty, ale to widzę grubo zrobiłeś, na 3,5 pewnie niebo a ziemia, a co oprócz silnika wrzuciłeś od 3.5??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z Angola do Niemca chce przełożyć. tylko myślałem, ze skoro o nim (serwo) piszesz, to trzeba je też zmienić. Więc jedyny problem to kable, a jeśli wychodzą z prawej strony to to jakiś jest duży problem?? Możesz coś więcej o tych kablach napisać, co za problem one mogą mi przysporzyć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z mechanicznymi sprawami to nie ma żadnego problemu, pozostaje tylko problem tych rurek aluminiowych biegnących do klimatyzacji? Można ten problem jakoś obejść, jeśli te rurki biegłyby po przeciwnej stronie niż w niemieckiej wersji??

Kwestia o której zapomniałem to mocowania silnika co z nimi czy pozostają takie same, bo przypominam, że posiadam 1800 cm3 a chce włożyć 2500 cm3??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te rurki od Climatronic da się z nimi coś zrobić, gdyby były z prawej strony w wersji angielskiej a w wersji niemieckiej jak powiedziałeś wychodzą z lewej strony, to to jakiś duży problem jest, da się to jakoś obejść, bo kurcze zależy mi na tym Climatronic, bo w lato nie da się wytrzymać a chciałbym mieć klime w mojej buni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie drążę temat czy opłaca sie to ściągać, czy nie ma żadnych problemów z przekładką. Skoro mówisz, że z mechaniką to na zasadzie plug&play tylko z rurkami może być problem to jestem skłonny coraz bardziej zacząć szukać takiego auta. Znalazłem firmę, która zajmuje się ściąganiem aut z Anglii z licytacji firm ubezpieczeniowych, tylko jeszcze nie wiem czy to dobra firma jest czy w ogóle te auta jakieś lipne nie są, muszę wybadać. Ale z samą przekładka widzę, ze nie ma problemu, teraz pozostaje kwestia znalezienia firmy lub kogoś kto znajdzie mi takie auto.

[ Dodano: 28 Luty 08, 18:32 ]

oj nie wiem jaki jest rozstaw i czy będzie pasowało na otwory w belce ale powinno! w najgorszym wypadku to belkę wymienisz! bez stresu

Masz na myśli belkę od zawieszenia czy co??? Bo silnik przecież osadzony jest na poduszkach - czy te poduszki to mocowania silnika, bo nie wiem czy to jedno i to samo, bo mogę one w R6 być w innych miejscach z racji dłuższego silnika. Jeszcze jedno mi się przypomniało, co to jest wiązka elektryczna, która tak często sprawia problemy przy nowych silnikach, czy to jest komputer, bo ludzie montują nowe silniki - z innego auta i podpinają do starego komputera czy może coś jeszcze lub zupełnie co innego.

[ Dodano: 16 Kwiecień 08, 17:20 ]

No i jest mały problem, ponieważ w takiej konfiguracji (323, manual, climatronic) jest bardzo mało aut, prędzej dostanę 328. Proszę o jakieś opinie o tym silniku i przede wszystkim o spalaniu w mieście, bo tego najbardziej się boję. Powiedziano mi, że 323 + manual + climatronic bardzo trudno znaleźć, więc znajomy będzie mi szukał tego auta przez jakiś czas a potem to już muszę sie chyba zastanowić nad zmianą wersji silnikowej.

[ Dodano: 16 Kwiecień 08, 17:20 ]

No i jest mały problem, ponieważ w takiej konfiguracji (323, manual, climatronic) jest bardzo mało aut, prędzej dostanę 328. Proszę o jakieś opinie o tym silniku i przede wszystkim o spalaniu w mieście, bo tego najbardziej się boję. Powiedziano mi, że 323 + manual + climatronic bardzo trudno znaleźć, więc znajomy będzie mi szukał tego auta przez jakiś czas a potem to już muszę sie chyba zastanowić nad zmianą wersji silnikowej.

[ Dodano: 24 Kwiecień 08, 00:45 ]

Dzisiaj Panowie stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW E36 323 z Climatronikiem i manualem. Teraz czekam na auto i robie od razu przekładkę. No i teraz będę mógł się wam wszystkim pochwalić na forum moją Bunią. Mam nadzieje, że pod koniec maja wrzucę fotki na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

..no szkoda ze wczesniej sie tu nie zjawilem :))..a wiec przewody od klimy w angliku idą po prawej stronie autka tak jak i serwo czyli troszke roboty z tym bedzie.......a jezeli chodzi o silnik z modelu 323 to wolałbym raczej 2.8 albo 2.5 192 km bo te 323 to sa silniczki 170 konne co prawda łatwo je wzmocnic o dodatkowe 20 kucy poprzez układ dolotowy i wylotowy ale zawsze to wiecej roboty... <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co ruszać wspomaganie, nie wiem o które wspomaganie ci chodzi, ale moje wspomagania od kierownicy i od hamulców mogą chyba zostać, nie widzę takiej potrzeby przekładać ich do wersji niemieckiej. Jak wszystko zakończy się pomyślnie to dam znać i nareszcie pochwale się wam moja bunią fotkami na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam zamiar tak robić tylko w e30 trafił mi sie cały anglik na m50 niestety tylko2.0.

[ Dodano: 3 Maj 08, 14:04 ]

a w odiesienu do pierwszego posta wydaje mi sie że wsystko będzie pasować

[ Dodano: 3 Maj 08, 14:05 ]

bo co innego jak anglika przerabiasz wtedy całą grodz trzeba wycinac i przekładać od normalnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie, odebrałem nareszcie swoja Bunie. Silnik, mechanika super, auto przyspiesza z taka łatwością, ze massa. Niestety trochę części nie pasuje, wiec odradzałbym montaż klimy z anglika w niemieckiej wersji. Co do samej mechaniki, moi "mechanicy" nie przerabiali te angielskiej tylko mam normalna wersje instalacji niemieckiej. Z klimy bardzo dużo rzeczy nie pasowało do mojego auta.

Zakosiłem również anglikowi lusterko wsteczne fotochromatyczne, lampeczki oświetlające wnętrze, regulację kolumny kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty: auto 5500 zł

SWAP 4500 zł

Czy opłacalne, bardziej opłacalne jest kupno jednak rozbitej europejskiej wersji, ponieważ mamy pewność, że wszystkie części będą pasować, w moim wypadku oprócz samego kosztu kosztu SWAP'u doszły koszty wielu części np. nagrzewnica, jakieś części od klimatyzacji bardziej mi nie znane. Dokładnie jeszcze nie wiem co zostało mechaniczne zmienione, ale na 100%: silnik, skrzynia, wał napędowy, cały tylny most, stabilizatory przechyły - nie wiem cz przód czy również tył. Dowiem się w przyszłym tygodniu dokładniej. Czy w moim przypadku było to opłacalne. W moim raczej tak, ponieważ w trakcie 2,5 letniej eksploatacji wymieniłem troszkę części w aucie, pomalowałem je na lakier fabryczny - moja bunia nie jest wyblakła ;) Patrzyłem na mobile.de i BMW 323 to koszt około 4500-5000 Euro, plus koszt przywózki, plus koszt wymiany płynów itp i ewentualnych części, myślę, że wyszłoby podobnie kosztowo, lecz ja w swojej mam już kupe części wymienionych a w tej, którą bym kupił byłyby stare. Także, w moim przypadku chyba się opłaciło, nie wiem jak w innych przypadkach. Fotki wrzucę później, ponieważ praca wre, mam trochę mało czasu. Ale postaram się w tym tygodniu. Teraz zajmę się troszeczkę stylingiem mojego auta, bo myślę, że mocy mu nie brakuje do swobodnego poruszania się. Tylko Panowie, powiedzcie gdzie mam wrzucić te fotki, do jakiegoś konkretnego działu czy w tym temacie?

Teraz muszę zacząć stosować zasady ECODRIVING'u, bo w baku panuje mały wir.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...