sulek Opublikowano 25 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Planuje zrobić SWAP kompletny z auto 323 E36. Mam na myśli komputer, silnik, skrzynia, tylny most, wał napędowy, półosie, nie wiem może wahacze, piasty) Kolejną rzeczą jaka chciałbym przełożyć do Climatronik z 323 E36 do mojej Buni. Chciałbym się spytać czy mogę natrafić na jakieś trudności z przekładką z angola (bo oni mają jak wiadomo kierownicę po prawej stronie) czy wszystko na zasadzie wyciągnij i włóż nowe. To samo tyczy się Climatronik'a xzy są jakieś problemy?? Oczywiście Clima i silnik wszystko pochodziło z jednego auta, chcę kupić rozbite auto i z niego przełożyć wszystko do mojej Buni. Gdzie mogę zasięgnąć jakiejś profesjonalnej informacji o czymś takim. Bo warsztat mam, który by mi to zrobił, naprawiają tylko BMW, ale jeszcze takich rzeczy nie robili i nie wiem czy sobie poradzą. Dlatego chciałbym zasięgnąć informacji dokładnych i profesjonalnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 25 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 tez ostatnio robilem swapa ale w e34 2.5 na 3.5! poszło dobrze! ale u ciebie z ta Climatronic moga byc problemy poniewaz w normalnej wersji przewody aluminowe od klimy wychodza z prawej strony sciant grodziowe! nie wiem jak jest w angliku bo z lewej strony jest serwo-wersja angielska! jezeli w angliku przewody od klimy wychodza tez lewa strona to nie ma problemu z reszta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 A wiesz gdzie mógłbym zasięgnąć jakiś fachowych informacji odnośnie tych kabli? Serwo-wersja to jest komputer czy co?? Ale ja SWAP chce przeprowadzić w E36 a nie E34 jak ty, ale to widzę grubo zrobiłeś, na 3,5 pewnie niebo a ziemia, a co oprócz silnika wrzuciłeś od 3.5?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 26 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Serwo to serwo Wspomaganie hamulców! Ja oprocz silnika wymieniałem: silnik, inst, od silnika, weze wszystkie chłodnice, skrzynie wał,most, tłumiki,pól osie, i akumulator przenosiłem z pod masko pod siedzenie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Mocowania są jakoś inaczej skonstruowane czy co??? Ze stanowi to problem zamontować serwo po prawej stronie jak w naszych niemieckich wersjach?? Wiesz, gdzie mogę zasięgnąć jakieś informacje na temat tych kabli od climatronic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 26 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 ale serwo! tego nie trzeba nic ruszac zostaje twoje! przeciez ty chcesz z angola do siebie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Tak z Angola do Niemca chce przełożyć. tylko myślałem, ze skoro o nim (serwo) piszesz, to trzeba je też zmienić. Więc jedyny problem to kable, a jeśli wychodzą z prawej strony to to jakiś jest duży problem?? Możesz coś więcej o tych kablach napisać, co za problem one mogą mi przysporzyć?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 26 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 głownie to chodzi oto bo jezeli chcerz klime przekladac i ciekawe w angolu z ktorej strony rurki aluminiowe wychodza do chłodnicy klimy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Ale z mechanicznymi sprawami to nie ma żadnego problemu, pozostaje tylko problem tych rurek aluminiowych biegnących do klimatyzacji? Można ten problem jakoś obejść, jeśli te rurki biegłyby po przeciwnej stronie niż w niemieckiej wersji?? Kwestia o której zapomniałem to mocowania silnika co z nimi czy pozostają takie same, bo przypominam, że posiadam 1800 cm3 a chce włożyć 2500 cm3?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 27 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 oj nie wiem jaki jest rostaw i czy bedzie pasowało na otwory w belce ale powinno! w najgorszym wypadku to belke wymienisz! bez stresu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 A te rurki od Climatronic da się z nimi coś zrobić, gdyby były z prawej strony w wersji angielskiej a w wersji niemieckiej jak powiedziałeś wychodzą z lewej strony, to to jakiś duży problem jest, da się to jakoś obejść, bo kurcze zależy mi na tym Climatronic, bo w lato nie da się wytrzymać a chciałbym mieć klime w mojej buni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 27 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 słuchaj w wersji europejskiej wychodza z lewej strony od strony pasazera! a nie wiem jak w angliku! ale mysle ze tez! ale nie jestem na to pewien! jak by cos trzeba by szukac takich rurek! ale co masz juz ta bunie angola? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 28 Lutego 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Narazie drążę temat czy opłaca sie to ściągać, czy nie ma żadnych problemów z przekładką. Skoro mówisz, że z mechaniką to na zasadzie plug&play tylko z rurkami może być problem to jestem skłonny coraz bardziej zacząć szukać takiego auta. Znalazłem firmę, która zajmuje się ściąganiem aut z Anglii z licytacji firm ubezpieczeniowych, tylko jeszcze nie wiem czy to dobra firma jest czy w ogóle te auta jakieś lipne nie są, muszę wybadać. Ale z samą przekładka widzę, ze nie ma problemu, teraz pozostaje kwestia znalezienia firmy lub kogoś kto znajdzie mi takie auto. [ Dodano: 28 Luty 08, 18:32 ] oj nie wiem jaki jest rozstaw i czy będzie pasowało na otwory w belce ale powinno! w najgorszym wypadku to belkę wymienisz! bez stresu Masz na myśli belkę od zawieszenia czy co??? Bo silnik przecież osadzony jest na poduszkach - czy te poduszki to mocowania silnika, bo nie wiem czy to jedno i to samo, bo mogę one w R6 być w innych miejscach z racji dłuższego silnika. Jeszcze jedno mi się przypomniało, co to jest wiązka elektryczna, która tak często sprawia problemy przy nowych silnikach, czy to jest komputer, bo ludzie montują nowe silniki - z innego auta i podpinają do starego komputera czy może coś jeszcze lub zupełnie co innego. [ Dodano: 16 Kwiecień 08, 17:20 ] No i jest mały problem, ponieważ w takiej konfiguracji (323, manual, climatronic) jest bardzo mało aut, prędzej dostanę 328. Proszę o jakieś opinie o tym silniku i przede wszystkim o spalaniu w mieście, bo tego najbardziej się boję. Powiedziano mi, że 323 + manual + climatronic bardzo trudno znaleźć, więc znajomy będzie mi szukał tego auta przez jakiś czas a potem to już muszę sie chyba zastanowić nad zmianą wersji silnikowej. [ Dodano: 16 Kwiecień 08, 17:20 ] No i jest mały problem, ponieważ w takiej konfiguracji (323, manual, climatronic) jest bardzo mało aut, prędzej dostanę 328. Proszę o jakieś opinie o tym silniku i przede wszystkim o spalaniu w mieście, bo tego najbardziej się boję. Powiedziano mi, że 323 + manual + climatronic bardzo trudno znaleźć, więc znajomy będzie mi szukał tego auta przez jakiś czas a potem to już muszę sie chyba zastanowić nad zmianą wersji silnikowej. [ Dodano: 24 Kwiecień 08, 00:45 ] Dzisiaj Panowie stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW E36 323 z Climatronikiem i manualem. Teraz czekam na auto i robie od razu przekładkę. No i teraz będę mógł się wam wszystkim pochwalić na forum moją Bunią. Mam nadzieje, że pod koniec maja wrzucę fotki na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
broq Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 ..no szkoda ze wczesniej sie tu nie zjawilem )..a wiec przewody od klimy w angliku idą po prawej stronie autka tak jak i serwo czyli troszke roboty z tym bedzie.......a jezeli chodzi o silnik z modelu 323 to wolałbym raczej 2.8 albo 2.5 192 km bo te 323 to sa silniczki 170 konne co prawda łatwo je wzmocnic o dodatkowe 20 kucy poprzez układ dolotowy i wylotowy ale zawsze to wiecej roboty... <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Serwo czyli wspomaganie od hamulców???? To chyba zostanie stare, to które mam w swoim aucie, nie muszę go chyba wymieniać?? Chciałem 323, bo nowszy silnik od 325 a mniej pali od 328, bo słyszałem, że 328 to leciutki smoczek już jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
broq Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 tak serwo czyli wspomaganie..ja bym tego nie ruszał...dawaj znac jak juz silniczek przełozysz .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Po co ruszać wspomaganie, nie wiem o które wspomaganie ci chodzi, ale moje wspomagania od kierownicy i od hamulców mogą chyba zostać, nie widzę takiej potrzeby przekładać ich do wersji niemieckiej. Jak wszystko zakończy się pomyślnie to dam znać i nareszcie pochwale się wam moja bunią fotkami na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WNTcoupe Opublikowano 3 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 ja też mam zamiar tak robić tylko w e30 trafił mi sie cały anglik na m50 niestety tylko2.0. [ Dodano: 3 Maj 08, 14:04 ] a w odiesienu do pierwszego posta wydaje mi sie że wsystko będzie pasować [ Dodano: 3 Maj 08, 14:05 ] bo co innego jak anglika przerabiasz wtedy całą grodz trzeba wycinac i przekładać od normalnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 11 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Panowie, odebrałem nareszcie swoja Bunie. Silnik, mechanika super, auto przyspiesza z taka łatwością, ze massa. Niestety trochę części nie pasuje, wiec odradzałbym montaż klimy z anglika w niemieckiej wersji. Co do samej mechaniki, moi "mechanicy" nie przerabiali te angielskiej tylko mam normalna wersje instalacji niemieckiej. Z klimy bardzo dużo rzeczy nie pasowało do mojego auta. Zakosiłem również anglikowi lusterko wsteczne fotochromatyczne, lampeczki oświetlające wnętrze, regulację kolumny kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski Opublikowano 12 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Gratulacje.Koszty? Oplacalne.Pochwal sie zdjeciami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 12 Lipca 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Koszty: auto 5500 zł SWAP 4500 zł Czy opłacalne, bardziej opłacalne jest kupno jednak rozbitej europejskiej wersji, ponieważ mamy pewność, że wszystkie części będą pasować, w moim wypadku oprócz samego kosztu kosztu SWAP'u doszły koszty wielu części np. nagrzewnica, jakieś części od klimatyzacji bardziej mi nie znane. Dokładnie jeszcze nie wiem co zostało mechaniczne zmienione, ale na 100%: silnik, skrzynia, wał napędowy, cały tylny most, stabilizatory przechyły - nie wiem cz przód czy również tył. Dowiem się w przyszłym tygodniu dokładniej. Czy w moim przypadku było to opłacalne. W moim raczej tak, ponieważ w trakcie 2,5 letniej eksploatacji wymieniłem troszkę części w aucie, pomalowałem je na lakier fabryczny - moja bunia nie jest wyblakła Patrzyłem na mobile.de i BMW 323 to koszt około 4500-5000 Euro, plus koszt przywózki, plus koszt wymiany płynów itp i ewentualnych części, myślę, że wyszłoby podobnie kosztowo, lecz ja w swojej mam już kupe części wymienionych a w tej, którą bym kupił byłyby stare. Także, w moim przypadku chyba się opłaciło, nie wiem jak w innych przypadkach. Fotki wrzucę później, ponieważ praca wre, mam trochę mało czasu. Ale postaram się w tym tygodniu. Teraz zajmę się troszeczkę stylingiem mojego auta, bo myślę, że mocy mu nie brakuje do swobodnego poruszania się. Tylko Panowie, powiedzcie gdzie mam wrzucić te fotki, do jakiegoś konkretnego działu czy w tym temacie? Teraz muszę zacząć stosować zasady ECODRIVING'u, bo w baku panuje mały wir. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski Opublikowano 12 Lipca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Jesli nie zalozyles tematu w BUMA DESIGN to zrob to tam,wrzuc fotki auta i wszyscy beda podziwiac. bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.