emilcb Opublikowano 18 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 witam calkiem niedawno kupilem sobie bmw e34 525 24v 192km rok 1991/92 . wiadomo ze przy zakupie tak starego auta o pewne rzeczy trzeba zadbac lub sprawdzic;] i tu moje pytanko od czegop zaczac?? czy wymieniac kable swiece czy olej i filtry czy moze to i to i cos jeszcze;]?? gdzie zajrzec co sprawdzic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu1976 Opublikowano 18 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 podstawa rozrząd (pasek + napinacz) oleje i filtry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emilcb Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 rozrzad?? a nie mam czasem łancucha?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu1976 Opublikowano 18 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 może i masz ja mam pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 18 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 przeciez nie ma 24v na pasku.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaspri84 Opublikowano 18 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 M50 i M52 z tego co mi wiadomo jest na lancuchu. A od czego zacząc to hehe,dlugo by pisac. Podstawą są plyny,filtry ,oleje.swiece, a po za tym to w praniu wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu1976 Opublikowano 18 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 ale ja mam 2.4td m21 i tak strzeliłem o tym pasku hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emilcb Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 no ok a teraz nastepne pytanie;] jak odpalam na zimnym silniku na benzynie przez jakies 30s obroty falują od 700 do 1500/2000 co to moze byc?? dodam ze po chwili wszystko wraca do normy i chodzi jak pszczolka;] jak odpalam na cieplym silniku wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 19 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 KableWN(fajki) narazie nie ma potrzeby ich wymieniać skoro nie ma z nimi problemów pozatym nie są drogie i w każdej chwili możesz zrobić to sam wiec dopiero wtedy jak przyjdzie na nie czas. rozrząd?-ja bym zostawił-jeśli silnik nie pracuje jak maszyna do szycia to jest ok pozatym w tym silniku nie ma paska tylko łańcuch więc tu tez nie ma takiego pośpiechu bo on praktycznie sie nie urywa a przebiegi około 300 000 km to okresy przeglądu(nie wymiany) -skontrolowałbym sobie układ zawieszenia przód i tył + geometria kół i zajął sie wymianą uszkodzonych części jeśli takie są by wyeliminować usterki które w pózniejszym czasie w wyniku naszego niedbalstwa znacznie zwiększyłyby koszty naprawy zawieszenia Do wymiany: -olej silnik/wklad filtra oleju -olej skrzynia biegów -olej most napędowy -olej do układu wspomagania kierownicy+płukanie układu -płyn hamulcowy -płyn chłodniczy-pamietać o dokładnym odpowietrzeniu ukladu -pasek wieloklinowy (prewencyjnie) -filtr powietrza -filtr paliwa wtedy wiesz na 100% na czym i od kiedy jeżdzisz. objawy o których piszesz to może uszkodzony lub brudny wewnątrz nastawnik biegu jałowego tzw.silnik krokowy lub nieszczelności w dolocie i lewe powietrze zaciąga [ Dodano: 19 Luty 08, 14:26 ] "pszczółka to może łożyska na alternatorze lub słabo/mocno napięty pasek wieloklinowy. Czasem lożysko oporowe w sprzęgle tak bzyczy-sprubuj wciskać pedał sprzęgła w czasie tego "bzyczenia" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 19 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 To co pisze Dziki i pomyśl o założeniu sekwencji.Fajki możesz pomierzyć,szybko wyczyść krokowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 20 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 e34 525 24v 192km rok 1991/92 . wiadomo ze przy zakupie tak starego auta emilcb, przecież Twoja bumka nawet nie jest pełnoletnia-rzekłbym ,że to jeszcze :lol: gówniara :lol: Osobiście wydaje mi się ,że wiek bumek powinno się wyliczać z zależności :arrow: 3 lata używania = 1 rok(jako wiek) :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz318i Opublikowano 20 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 e34 525 24v 192km rok 1991/92 . wiadomo ze przy zakupie tak starego auta emilcb, przecież Twoja bumka nawet nie jest pełnoletnia-rzekłbym ,że to jeszcze :lol: gówniara :lol: Osobiście wydaje mi się ,że wiek bumek powinno się wyliczać z zależności :arrow: 3 lata używania = 1 rok(jako wiek) :mrgreen: no i święte słowa <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 21 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 e34 525 24v 192km rok 1991/92 . wiadomo ze przy zakupie tak starego auta emilcb, przecież Twoja bumka nawet nie jest pełnoletnia-rzekłbym ,że to jeszcze :lol: gówniara :lol: pewnie jeszcze dziewica i nie jest zajechana :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emilcb Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 hehe dzieki chlopaki powoli powoli bede sobie robil to co tam mi naszkrobaliscie;] a apropo czy dziewica to mam nadzieje ze tak bo nie sprawia wrazenia zeby byla katowana :roll: wstepnie sprawdze hamulce i tarcze a pozniej płyny ustrojowe do wymiany <bmw_1> . a jak byscie mi jeszcze napisali gdzie znajduje sie silnik krokowy w silniku 2.5l 192km bym bym wdzieczny czyscilem juz takie cudo w vektrze tak ze podejrzewam ze nie bedzie problemu w BMW 8) pozdrawiam i mam nadzieje do zobaczyska na spocie w skarbimierzu w przyszla niedzielke bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 22 Lutego 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 hmm no dostep to do niego jest marny i to bardzo znajduje sie pod kolektorem ssacym zobaczysz go jek spojrzysz w szczeliny kolektora ssacego(a przy plastikowym kolektorze to i szczeliny sa male) i do tego jeszcze znajduje sie mniej wiecej na srodku ,ze ani go z jednej ani z drugiej lajtowo sie nie wyciagnie. najlepiej miec mega dlugi srubokret 30-40cm i przelozyc go przez odpowiednia szczeline w kolektorze od gory a lewa reke wlozyc pod kolektor od lewej strony przeciskajac ja obok obudowy wkladu filtra oleju,wypiac kostke elektryczna i przytrzymac go wczesniej namierzyc srybokretem srubke na opasce i z policzkiem na kolektorze w takiej pozycji poluzniamy opaski. Przerabialem temat-i rob to tylko na zimnym silniku zeby sie nie poparzyc o nic tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emilcb Opublikowano 22 Lutego 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 :shock: o kurde hehe no to widze ze bede mial co robic :wink: a co jesli sie jest leworecznym?? :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.