MARCO Opublikowano 6 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Witam! Mam problem z ABS i kontrolą trakcji w E-39 2.5 TDS 1998 r. Podczas jazdy zaswiecily mi sie kontrolki i stracilem ABS I kontrole trakcji. JAk wlączam zaplon i nawet jak ruszam delikatnie to jest oki a po chwili zapalaja sie kontrolki i juz po moich elektronicznych bzabezpieczeniach. Może ktoś wiec co może być przyczyną takiej awarii. Pozdrawiam i proszę o pomoc milośników <bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 6 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 witam!!na tak nowych urządzonkach się za bardzo nie znam ale u mnie przyczyną braku abs było nadmierne ładowanie alternatora.winny był regulator napięcia. abs działa w określonym przedziale napięcia 10-16v [jeśli dobrze pamiętam].jeśli napięcie jest zbyt małe lub wysokie układ się wyłącza,jeśli masz dobry powinnien trzymać cały czas około 14v bez względu na prędkość obrotową silnika.u mnie momentami 23v :mrgreen: .być może też któryś z czujników lub kabelków łączących je się uszkodził [są delikatne].jeśli piszesz że stało się to w czasie jazdy to mogło np.urwać kabelek od któregoś z czujników.jeśli odpalasz auto i stoisz w miejscu to czujniki mogą niebyć jeszcze aktywne a gdy ruszasz któryś[uszkodzony] z nich może niewysyłać sygnału o ruchu koła i wszystko się wyłącza P.S. ostatnia część jest tylko przypuszczeniem!!! :roll: <bmw_2> pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO Opublikowano 7 Lutego 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Wczoraj sprawdzilem wszystkie kable przy kolach polączenia z czujnikami i niczego tam nie widze. Zaopserwowalem ze nawet jak stoi w miejkscu nie chca juz gasnac te kontrolki. Zastanawiam sie nad wymianą czujnikow ABS bo i one sa przy okazji odpowiedzielne za kontrole trakcji. Pozdrawiam wszystkich <bmw> i moze ktoś z Was spotkal sie z takim uszkodzeniem i da mi znać. <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 7 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Słuchaj tak jak pisał Laz winą moze byc zbyt niski lub zbyt wysoki prąd ładowania ja mialem to samo w passacie swieciło sie prawie wszystko ABS , kontrola poduszek itp wiec jak cos to podjedz do jakiejs wiekszej firmy ktora sprzedaje akumulatorki i oni maja takie urzadzenia do badania sprawnosci akumulatorów i prądu ładowania mysle ze bez problemu to sprawdza zwłaszcza ze zajmuje to 2 minuty <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 7 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 podjedż na jakąś lepszą diagnostykę tam cię podłączą pod kompa, pomieżą i posprawdzają elektrykę.czujniki można też zmierzyć ale niewiem jak.poszukałbym na innym forum[gdzieś to widziałem :roll: ale dziś niemam czasu bo muszę do wałbrzycha jechać a śnieg po kolana <bmw_1> <bmw_1> ] pozdro <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_79 Opublikowano 9 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Witam. Ja mam dokładnie ten sam problem. Kontrolka zaświeciła się podczas jednego z hamowań i tak juz sobie świeci. Posprawdzalem sobie wszystko i okazało się, że to któryś z przekaźników od ABS (u mnie są 2 takie przekaźniki w skrzynce bezpieczników). Jeden to przekaźnik główny sterowania ABS (czerwony) a drugi to przekaźnik od pompy ABS (szary) i to właśnie ten drugi mi padł. Przekaźniki radzę kupić w salonie i najlepiej pokazać im stary, bo jest kilka wersji w zależności od rocznika i można kupić zły. Koszt około 85 zł/sztuka. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 12 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Osobiscie polecam Ci auto podlaczyc pod komputer w jakims serwisie ( koszt okolo 50 zl ) i sprawdzenia czujnikow , jak dla mnie jestem pewien na 99 % ze na ktoryms kole padl Ci wlasnie czujnik . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 14 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Mialem to samo!! To samo potem raz sie zaswiecalo raz nie jakos rok temu. I ostatnio w zimie na chwile sie zapalilo ale sam znow naprawilem. A robilem to tak nie fachowo bo nie mam czasu. Przy prawym kole przednim ida z gory 3 kabelki razem i wchodza w jakis plastik nad dolnymi wachaczami. wzialem je wyprostowalem i troche naciagnalem od gory wepchalem i dziala, chcoiaz byl moment ze czesto nie dzialalo mimo tej naprawy ale jak mowie od roku raz sie zdarzylo, najlepiej zrobic nowa kostke przy tym prawym kole. Ale na bank to bedzie to! Mam e39 2000r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO Opublikowano 15 Lutego 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Dzieki wszystkim za rady! Dalem do gościa i zrobil. Faktycznie byly jakies problemy z kablami przy prawym kole z przodu. Wszstko dziala:) POZDRAWIAM <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 15 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Ciesze się, ze w prosty sposob poszla naprawa. BMW to wogole sie niepsuja przeciez <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.