roger4 Opublikowano 30 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Witam mam już jedną taką ale 1,8 IS ale musze dokupić jeszcze jedno autko z dieslem i byłbym usatyswakcjonowany jakby miało również ten znaczek. Znam silniki 2,5TD z tych modeli i z potocznych opini wiem że zdaża się że pompa wtryskowa pada. Co sądzicie o 1,8 TDS? Co do trwałości pozostałych elementów auta to więm jak się sprawa ma bo serwisuje takie wózki i wiem że są odporne. Szukam takiego autka w kombiaczku i się zastanawiam bo niechce benzyny z gazem w tym aucie. A mam troche śmigania po polsce i to głównie po trasie. Co tydzień traska 600 km w ciągu jednego dnia przez dwa lata. Podzielcie się opiniami o tych silnikach. Chodzi mi o awaryjność i koszta eksploatacji (zużycie paliwa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 30 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Podzielam Twoje zdanie na temat gazu. Mam 2,5TD i tez robie podobne kilometry, bo jezdze do pracy 1300 km w jedna strone, a raz w m-cu jade tam i zpowrotem+ jazda gdy mam wolne to w m-cu 3tys. Pompa? hmm, to jest tak- komus cos sie popsuje i opinia idzie w eter,a to tylko maszyna, a wiec musi sie psuc. Mi lekko "faluja" obroty, to podobno wina pompy, ale jezdze z tym 3 miesiace (9tys.km) i nic sie nie pogarsza. Pali mi 7-7,3l./100km, ale przy 160-170km/h. Nie jestem ekspertem, ale TDS chyba rozni sie tylko tym, ze ma chlodnice powietrza. Z ksiazki wiem, ze 4-o cylindrowy diesel rozni sie tylko tym, ze jest o 2 cylindry mniej niz w 6-o cylindrowym. NAPEWNO trzeba pilnowac wymiany pompy wody, bo to slaby punkt (120-250zl, ja kupilem za 160), filtr paliwa Knecht 92zl., filtr powietrza do 6 cylindrowego Knecht 69zl., filtr oleju Filtron26zl., pasek klinowy b.klimy 55zl., Dzis wymienilem sprezyne naciagu paska 140zl i rolke paska 117zl. Czeka mnie jeszcze wymiana sprezyn tylnych, a te po 135zl sztuka (nie najtansze). 1,8tds ma 90 PS, a wiec o 26 mniej niz 2,5 TD, a do tego napewno nie ma takiego "odejscia" jak 2,5 bo to o 2 cylindry wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger4 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Co do cześci eksploatacyjnyc to wiem il kosztuj i mam nawet dużo tańsze niż ty płacisz, serwisuje najomemu własnie taki motor jak ty masz. Wiem że pompę można zarżnąć na kiepskiej ropie. Z tego co słyszałem to wompa sterowana jest podczerwienią nie wiem czy too prawda czy nie. Znajomy łota tą BMKę , robi w rok ponad 50 tys. km i to jeżdzi tyle co mu robiłem to tylko wymiana świec żarowych, fitrów i simerblock wahacza tylnego i wyczyszczenie i przesmarowanie rozrusznika. Zawieszenie w tym aucie jest pancerne to wiem na przykładzie swojej. Tylko przynajmniej mojemu znajomemu pali min. 8 l ropki, co nie jest wsumie mało na diesla. Dlatego własnie zacząłem się interesować 1,8 TDS. Bo cóż to za oszczędność 8 l ropy a 9 l benzyny w mojej 1,8 iS z automatem.Automacik mniej pali na trasie w górnych wskazaniach prędkościomierza niż ręczna. Moja na trasie z prędkościami ok. 170 km/h potrafi zejść do 8 l bez większego wysiłku. Miasto 10-11 l a ja nie lubię ciągnąć się prawym pasem 40 km/h. Interesuje mnie też dynamika 1,8 TDS bo 2,5 TD jeżdziłem i śmiga to nie wąsko testowałem to auto pod tarnowem na obwodnicy 2 lata temu i omało nie wypadłbym z drogi bo są tam koleiny a tamto autko miało 17 lbo 18 felgi z kapciami 225 z malutkim profilkiem i przy 205 km/h nagle znalazłem się na drugim pasie pomio obciążenia auta 4 osobami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 31 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Mi tyle pali przy jezdzie do pracy: 420km po Polsce+ 900km po Niemieckich autostradach. Poprzednio sprowadzilem 325 TD 92r. i jechalem nia do domu z predkoscia 130-150km/h i spalila 6,5. To nie zalezy tylko od predkosci, ale duzo od stylu jazdy, rozpedzania itp. Mysle, ze mi pali mniej niz innym, jezdze ciezarowka od 15-tu lat i oszczedna jazde mam w nawyku, bo wiadomo- co zaoszczedze to moje... Zlym paliwem mozna dobic kazdy silnik, dlatego lepiej kupic za granica, bo u nas "oszczedni" jezdza na czym sie da. Czesci wiem, ze sa tez tansze, ale ja nie kupuje tych najtanszych, ale jesli masz dojscie do markowych i tanszych to super. Po poludniu jade na diagnostyke, na komputer to napisze czy bylo cos nie tak. Mam skan "Sam naprawiam BMW E-36", po poludniu sproboje wrzucic ja i przesle tu link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger4 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Jak coś będzie sz potrzebował z markowych cześci do bmw to ci podam ceny np. rolka prowadząca paska Producent INA (orginał też jest produkowany przez INA) ja kupiłem za 45zł a ta sama rolka w serwisie BMW w ich pudełku i znaczek na rolce bmw(oprócznego numer katalogowy na nim też jest INA i ich logo dodatkowo) kosztuje 376zł. Tylko nie wszystko jest tak tanio jak ta rolka. Podeślij tego linka może się przyda. A odnośnie stylu jazdy to prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał325i Opublikowano 31 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Szukam takiego autka w kombiaczku i się zastanawiam bo niechce benzyny z gazem w tym aucie. A mam troche śmigania po polsce i to głównie po trasie. Co tydzień traska 600 km w ciągu jednego dnia przez dwa lata. Podzielcie się opiniami o tych silnikach. Chodzi mi o awaryjność i koszta eksploatacji (zużycie paliwa). kolego u nas w klubie jest 1.8 tds na sprzedaz wlasnie kombi-95r,fluu elektryka bdb stan cena ok 12000zl spala w trasie srednio ok 5,5-6 l//100km miasto ok 7l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 31 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Nie wiem jak wrzucic ten skan ksiazki Probowalem na wrzuta.pl, ale nie wychodzi. Moze ktos podpowie jak i gdzie to zrobic? to ma 130MB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger4 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Interesują mnie roczniki od 1997-1999 z klimatronikiem, bez skóry, oczywiście z elektryką i miło by było jakby był komputer i relingi. Ale mam możliwość ściągania aut ze szwajcarii w dobrych cenachwięc rozejrzę się na tamtym rynku. Nie chce auta które jeżdziło dłużej niż rok po polsce z wiadomych przyczyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisztof2000 Opublikowano 25 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 jak jeździsz trasy po Niemczech i nie lubisz wolno jeździć to polecam 325tds bo 318tds przy prędkościach 160 - 170 nie daje rady. i spali niewiele mniej mi 325 tds jak wracałem z Niemiec na trasie spalił 7,5 prędkości od 130 w momentach nawet do 200.. ale większość trasy 160 - 170. i też zależy od tego jak kto jeździ ja mam ciężką nogę i średnio mi pali ok 9 . a wiem ze można się w 7,5 - 8 zmieścić. przy prędkości do 100km/h na trasie w 6 litrach się zmieścisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sigeh Opublikowano 27 Marca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Nie wiem jak wrzucic ten skan ksiazki Probowalem na wrzuta.pl, ale nie wychodzi. Moze ktos podpowie jak i gdzie to zrobic? to ma 130MB. Polecam Speedyshare.com to dobra strona bedzie szybko i bez bolesnie <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 a ja nie znam sie na dieslu.Pozdro <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dalmat Opublikowano 3 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 a ja na twoim miejscu pomyślał bym nad gazem (sekwencja BRC). Ja mam 2.5 litra i właśnie ten gaz i jestem bardzo zadowolony. Bedąc autem w Polsce założyłem tą sekwencje. Po powrocie do szkocji a było to 2 lata temu nie zawiodłem się nawet raz. Po prostu tankujesz i jedziesz. Zadnych kichań strzelań ani nic podobnego jak na tanich instalacjach gazowych. Za instalacje zapłaciłem 4tys. 2 lata temu teraz myśle że będzie sporo tańsza. Gazu nie servisowałem bo nie mam gdzie. Spalanie około 16 litrów miasto i 12 trasa a noge też mam ciężką. Pzdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.