Gość Opublikowano 31 Stycznia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Witam! Wjechałem sobie dzisiaj na kanał coby tłumik obejrzeć, bo jakoś tak jakby warczeć mi zaczął i co się okazało....... Tłumik wygląda OK, ale moją uwagę zwróciły dziwne stuki z okolicy skrzyni biegów, sprzęgła, coś jak klepanie zaworów. Na wale lekko mi się poci i nie sprawdzałem poziomu oleju w skrzyni biegów, myślicie że za niski poziom oleju miałby na to wpływ?? Dodam że biegi wchodziły ciężko przy ostatnich mrozach,ale po przejchaniu max 500m wszystkoi ładnie grało. Co to może stukać?? I jeszcze jakieś syczenie gdzieś z dołu mnie dochodzi, ale nie dam głowy ze to z tłumika, miał coś kiedyś takiego?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 1 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 poceniem się nie przejmuj, podobno to normalne, ale jako pożądny włąściciel powineneś skontrolować stan olejów - jak dla mnie to wymienić - koszty nie są wysokie , do skrzyni 1 litr , a do mostu 1-2 litry, czyli jakieś 100-150 z wymianą, u mnie przy tych mrozach nie byłoproblemu ze skrzynią , boostatnio wymieniłem <bmw_2> bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polus Opublikowano 1 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Jak mam być szczery, to też bym na Twoim miejscu sprawdził stan oleju. Niemniej jednak w mojej 318i mam dokadnie taką samą sytuację (jeśli chodzi o zmianę biegów). Podczas mrozów z samego rana muszę przejechać 500m i wszystkie biegi wchodzą płynnie. Prawdopodobnie tak to już jest w tym modelu hehe Powodzenia <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 Rzeczywiście sprawdzę ten stan, tylko czy od tego byłyby te dziwne stuki?? A może to ma tak stukać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polus Opublikowano 2 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 Witaj, Stukać na pewno nie powinno. Przynajmniej u mnie nic nie stuka Sprawdź stan tych olejów. Może po ich wymianie wszystko wróci do normy. Oby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki730i Opublikowano 13 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 napisz czy stuka na wcisnietym sprzegle czy nie. i czy na zimnym i ciepłym tez stuk ma taką samą barwę stukania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 13 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Mialem takie stuki , gdy auto sie nagrzewalo . Puszczalem sprzeglo i byly stuki dochodzace od skrzyni . Gdy wciskalem sprzeglo cisza . Na zimnym nie bylo wogole . Niestety sprzeglo padlo . Posprawdzaj dokladnie kiedy i jak stuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 Więc tak..... Wydaje mi się że trochę bardziej stuka kiedy silnik się już nagrzeje. Co do wciśniętego/wyciśniętego sprzęgła to nie zauważyłem różnicy w stukach. Sprzęgło wydaje mi się jakby bliżej podłogi zaczynało łapać,ale to może być tylko bardzo subiektywne wrażenie. Pozatym nic nie wskazywałoby na "padanie" sprzęgła. Te stuki są gdzieś w okolicy, jest możliwość że to np stukałyby panewki,albo coś w tym rodzaju, ale w silniku,a poprostu niesie na skrzynię?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki730i Opublikowano 13 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2006 moze tak byc ze z silnika, poniewaz jesli wcisniesz sprzeglo to odlaczasz skrzynie, a samo sprzeglo nigdy nie halasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 14 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Z panewek tez moze leciec taki stukot ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 14 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 moze tak byc ze z silnika, poniewaz jesli wcisniesz sprzeglo to odlaczasz skrzynie, a samo sprzeglo nigdy nie halasuje. Jak to nie hałasuje ?? przeciez jak sprezyny w tarczy zaczynaja luzno latac albo tarcza jest krzywa po paru mocniejszych "strzałach ze sprzegła" to nie ma siły ze nie bedzie hałasowało , tak samo tez moze dawac znac o sobie łożysko oporowe z tym ze ono raczej nie stuka tylko słychac takie ślizganie (cos a'la syczenie) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Jak to nie hałasuje ?? przeciez jak sprezyny w tarczy zaczynaja luzno latac albo tarcza jest krzywa po paru mocniejszych "strzałach ze sprzegła" to nie ma siły ze nie bedzie hałasowało , tak samo tez moze dawac znac o sobie łożysko oporowe z tym ze ono raczej nie stuka tylko słychac takie ślizganie (cos a'la syczenie) . To widzisz, przez przypadek mi uświadomiłeś że łożysko oporowe woła u mnie o pomoc, ale to tylko na zimnym silniku jest takie syczenie. Sprężyny w tarczy latały mi w peugeotach i tam ten hałas był bardziej w rodzaju jakby jakaś blacha rzępoliła, oczywiście przy wyciśniętym sprzęgle. A ten stuk to jest coś takiego jak panewki stukają tylko jak byłem na kanale to ewidentnie słychać to niej więcej na połączeniu skrzyni biegów i sprzęgła.Oj, żeby mi się większa robota z autem nie zrobiła, muszę delikatniej jeździć. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pershing Opublikowano 14 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Jeśli chodzi o panewki to słychac je najbardziej w granicach 2700 - 3000 rpm i przy samym zapalaniu na zimnym silniku , z poczatku jest to takie cyk cyk cyk cyk , a potem juz bardziej przykre i głosniejsze dzwięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Jeśli chodzi o panewki to słychac je najbardziej w granicach 2700 - 3000 rpm i przy samym zapalaniu na zimnym silniku , z poczatku jest to takie cyk cyk cyk cyk , a potem juz bardziej przykre i głosniejsze dzwięki. Właśnie u mnie raczej słychać na ciepłym silniku, na zimnym jest tylko takie syczenie jak pisał Mordulec. KUrde to i panewki by odpadały, chyba jednak mechaniora będę musiał na diagnozę odwiedzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.