Kosa Opublikowano 7 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 (edytowane) Dla właścicieli nowych aut zima jest tylko jedną z pór roku. Posiadacze pojazdów kilku- czy kilkunastoletnich wiedzą, czym są zimowe problemy z porannym rozruchem albo z niesprawnymi hamulcami. Zanim chwycą mrozy, warto zadbać o konserwację karoserii i podwozia. W sklepach z akcesoriami motoryzacyjnym można kupić pastę woskującą, która chroni lakier przed uszkodzeniami i działaniem soli. Nieco łatwiejsze w użyciu są woski w sprayu. Przy konserwacji podwozia najlepiej skorzystać z usług serwisu, albo przynajmniej pamiętać o częstym myciu podwozia, co uchroni przed szkodliwym działaniem soli i innych środków, którymi są posypywane ulice. Przed zimą warto też wymienić dywaniki z materiału na gumowe, które nie będą przemakać. Uchroni to przed korozją podłogi od strony wnętrza auta. Aby uniknąć kłopotów z porannym uruchamianiem auta, należy sprawdzić miernikiem poziom ładowania akumulatora. Powinien on być w granicach 13,6-14 V. Jeżeli miernik wykaże poniżej 12 V oznacza to, że alternator jest niesprawny i nie ładuje akumulatora. Taki alternator wymaga przeglądu w specjalistycznym serwisie. Raz w miesiącu warto profilaktycznie podładować akumulator. Przy temperaturach poniżej zera nawet najlepszy akumulator traci 30% mocy. Sprawdzić należy także klemy, czyli zaciski na akumulatorze. Powinny być czyste, zabezpieczone wazeliną techniczną oraz powinny całą swoją powierzchnią przywierać do biegunów. Większość kierowców zapomina o wymianie płynu hamulcowego. Powinno się to robić przynajmniej raz na dwa lata. W zużytym płynie bowiem wytrąca się woda, która w okresie mrozów może skutecznie zatkać przewody hamulcowe, uszkodzić cylinderki, a nawet pompę. Należy także wymienić płyn w spryskiwaczu na zimowy, przeznaczony do używania przy temperaturze przekraczającej nawet -20 st. C. Pod ręką powinniśmy mieć także rozmrażacz i skrobaczkę do szyb, zmiotkę, sprawną latarkę oraz kable rozruchowe, umożliwiające połączenie rozładowanego akumulatora w naszym samochodzie z akumulatorem innego samochodu. To się naprawdę przydaje. W porze jesienno-zimowej należy wymienić olej silnikowy oraz filtr powietrza, W starszych autach olej wymieniamy na wiosnę i późną jesienią. Do wymiany stosować należy olej tej samej marki, na którym dotąd jeździliśmy. Obecnie nie występuje już klasyfikacja olejów na zimowy i letni. Większość zachowuje swoje właściwości zarówno w niskich temperaturach, jak i w gorące dni lata. Nie zawsze wymiana oleju na lepszy się opłaca. Np. silnik z przebiegiem ponad 150 tyś. km, w którym zastosowano olej mineralny 15W40, może wykazywać ubytki oleju między przeglądami. Oznacza to, że silnik „bierze" olej wskutek zużycia elementów, które go uszczelniają, np. pierścieni, uszczelniaczy zaworów. Po takim przebiegu w silniku powstaje również , nagar, który spełnia rolę „uszczelniacza". Jeżeli do takiego silnika wlejemy olej lepszej jakości, czyli pół syntetyczny lub syntetyczny, to może on doprowadzić do wypłukania wszelkich osadów i nagarów, a tym samym do nieszczelności silnika, w wyniku czego motor straci ciśnienie i będzie pobierał jeszcze więcej oleju. Pamiętać także należy o stosowaniu zimowych paliw, zwłaszcza o zimowym oleju napędowym, jeśli chcemy uniknąć wytrącenia się parafiny, która przy niskich ujemnych temperaturach skutecznie blokuje cały układ paliwowy. Jeśli mamy trudności z zakupem zimowego oleju napędowego, możemy zapobiec wytrącaniu się parafiny, wlewając specjalny preparat. Możemy też zmieszać olej z benzyną w proporcjach: 80% ON i 20% ET przy temperaturze -9 st, C, 70% ON i 30% ET w temperaturę od -10 do -15 st. C. Pilnujmy także poziomu paliwa. Zaleca się, aby w okresie jesienno-zimowym utrzymywać stan baku na poziomie 3/4 objętości. Mimo dość dużego wydatku, wymiana opon na zimowe się opłaca. Opony zimowe wykonane są z gumy odpornej na niskie temperatury, ze specjalnym bieżnikiem. Opona letnia w ujemnych temperaturach traci swoją elastyczność i przyczepność do podłoża, szybciej też ulega zniszczeniu. AŚ Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez Kosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefmat Opublikowano 17 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Byłbym ostrożny ze stosowaniem domieszek uszlachetniających do oleju napędowego. Z tego co wiem, firma BMW zaleca porządny olej napędowy. Powstaje pytanie czy dodatki nie spowodują utraty gwarancji w przypadki uszkodzenia pompy paliwowej? Także nie polecam stosowania skrobaczki na przednią szybę w razie zamrożenia, jedynie odmrażacz. Ciepło pozdrawiam <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banan_owiec Opublikowano 17 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Także nie polecam stosowania skrobaczki na przednią szybę w razie zamrożenia, jedynie odmrażacz. Mógłbyś rozwinąć tą myśl i wyprowadzić nas z "błędu". Oczywiste jest, że łatwiej oczyścić szybę odmrażaczem ale to są koszta... Co do soli na drodze - temat chyba nieaktualny... Wg. norm unijnych zabrania się stosowania soli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefmat Opublikowano 17 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Także nie polecam stosowania skrobaczki na przednią szybę w razie zamrożenia, jedynie odmrażacz. Mógłbyś rozwinąć tą myśl i wyprowadzić nas z "błędu". Oczywiste jest, że łatwiej oczyścić szybę odmrażaczem ale to są koszta... Co do soli na drodze - temat chyba nieaktualny... Wg. norm unijnych zabrania się stosowania soli Chciałbym wyjaśnić, że skrobaczka pozostawia drobne rysy, pomimo teoretycznie zabezpieczeenia. Kumulacja tych rys daje w wyniku refleksy oślepiające kierowcę w czasie nocnej jazdy. Co bardziej męczy szczególnie w czasie dłuższej jazdy.. Oczywiście , szyba jest częścią zamienną, ale po co wymieniać ją za szybko. W rachunku ciągnionym taniej i bezpieczniej jest stosowanie odmrażaczy. Ciepło pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Nie zawsze wymiana oleju na lepszy się opłaca. Np. silnik z przebiegiem ponad 150 tyś. km, w którym zastosowano olej mineralny 15W40, może wykazywać ubytki oleju między przeglądami. Oznacza to, że silnik „bierze" olej wskutek zużycia elementów, które go uszczelniają, np. pierścieni, uszczelniaczy zaworów. Po takim przebiegu w silniku powstaje również , nagar, który spełnia rolę „uszczelniacza". Jeżeli do takiego silnika wlejemy olej lepszej jakości, czyli pół syntetyczny lub syntetyczny, to może on doprowadzić do wypłukania wszelkich osadów i nagarów, a tym samym do nieszczelności silnika, w wyniku czego motor straci ciśnienie i będzie pobierał jeszcze więcej oleju. Panowie wszyscy na forum musimy teraz wlac do naszych silnikow olej mineralny 15w-40w... Wszystkie autka po okolo 5latach musza latac na mineralnym.... Totalna bzdura !! !! !! Ta teoria zostala juz wiele razy obalona na forum... Kopiuj wklej z jakiegos nedznego czasopisma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Panowie wszyscy na forum musimy teraz wlac do naszych silnikow olej mineralny 15w-40w...Wszystkie autka po okolo 5latach musza latac na mineralnym.... Totalna bzdura !! !! !! Ta teoria zostala juz wiele razy obalona na forum... Kopiuj wklej z jakiegos nedznego czasopisma... Aleś wykopał :lol: Tak do końca to nie jest pięknie jak napisałeś ..... do silników z dużym przebiegiem zalecane są oleje z małą ilością detergentów LongLife / MaxLife itd itp Dla przykładu latając cały czas na minerale i zalewając np. Castrol Edge Super Turbo Hiper Sport istnieje duże prawdopodobieństwo że zużycie oleju wzrośnie w sposób znaczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Tak to juz tysiac razy przedyskutowane i sprawdzone. Wszyscy wiemy ze olej nie jest do tego zeby uszczelniac silnik, ale zalanie oleju na ktorym jest napisane ze w sposob znaczacy oczyszcza silnik moze zaskodzic. Mi generalnie chodzi o sens tej wypowiedzi, oraz o ten komiczny przebieg... happy_bmwhappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Aleś wykopał :lol: np. Castrol Edge Super Turbo Hiper Sport o w morde,to brzmi jak nazwa oleju do pojazdów z Gwiezdnych Wojen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucius Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 o w morde,to brzmi jak nazwa oleju do pojazdów z Gwiezdnych Wojen Brakuje tylko "Mega" ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Już nie .... :p:p Castrol Edge Super Turbo Hiper Mega Sport lolollolollolollolol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 [ATTACH=CONFIG]16031[/ATTACH]Oleja tobie zmienić czas,weź Edge Super Turbo Hiper Mega Sport Castrola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.