Azev_24 Opublikowano 25 Stycznia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Witam Wie ktoś może przy jakiej temperaturze płynu powinien otwierać sie termostat? silnik m10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 25 Stycznia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 a dlaczego pytasz,czy cos ci się dzieje?. pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Stycznia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Witam Wie ktoś może przy jakiej temperaturze płynu powinien otwierać sie termostat? silnik m10 Hej! Wg niemieckiej książki o BayerischeMotorWagen powinnien zacząć się otwierać w przedziale temperatury 80-88 stopni, maksymalne otwarcie powinno nastąpić przy 95stopniach. Co Ci się dzieje? Ja właśnie jestem po niedawnej wymianie termstatu,niedogrzewał mi się. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azev_24 Opublikowano 25 Stycznia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Dzieki za odp bede sprawdzał czy działa.. Dzieje mi sie: na dworze -18 stopni a mi temperatura na 3/4 wskaznika latem przy +30 nie przekraczał połowy... sprawdzałem węże i wszystkie ciepłe oprócz dolnego pod termostatem tym co do chłodnicy prowadzi... auto zalane płynem, garazowane czyli wiem ze napewno nic nie zamarzło Jedyny mój pomysł to wymontować termostat i sprawdzić czy wogóle działa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Stycznia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Dzieki za odp bede sprawdzał czy działa.. Dzieje mi sie: na dworze -18 stopni a mi temperatura na 3/4 wskaznika latem przy +30 nie przekraczał połowy... sprawdzałem węże i wszystkie ciepłe oprócz dolnego pod termostatem tym co do chłodnicy prowadzi... auto zalane płynem, garazowane czyli wiem ze napewno nic nie zamarzło Jedyny mój pomysł to wymontować termostat i sprawdzić czy wogóle działa... Hmmmmm...... A myślałeś o czujniku temperatury,że może być walnięty ?? U mnie właśnie czasami wskazówka od temperatury wariuje,raz nie pokazuje nic,raz pokazuje na czerwone pole,normalnie mam na połowie,lekko poniżej. W każdym bądź razie pomyśl o czujniku że coś się pieprzy,mi póki wiatrak działa nie chce się z tym bawić.Daj znać co było u Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 26 Stycznia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 objawy masz takie jak by się termostat nie otwierał a to że rurę od termostatu do chłodnicy masz zimną jeszcze to potwierdza.wyciągnij go i sprawdz.pozdro <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maltarn Opublikowano 26 Stycznia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 przypomniał mi sie numer jak ojciec miał dacie :oops: termostat orginalny do daci 1410 kosztował ponoć o 30zł drożej od orginalnego od renault 19 1.4 a pasował idealnie :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azev_24 Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 witam Dzisiaj wymontowałem termostat i sprawdziłem go i jest w porzadku... działa bardzo dobrze... nie wiem co spowodowało ze wtedy tak sie zdarzyło ale dzisiaj juz temp cały czas w normie.. moze płyn juz stracił swoje właściwości i gdzies go wtedy troche chwyciło.. auto mam jakies 2,5 roku i nigdy nic z układem chłodzenia nie robiłęm moze najwyzszy czas zmienic plyn.... dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_79 Opublikowano 31 Stycznia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Płyn chlodniczy nie traci swoich właściwości (no chyba, że ktoś doleje wody i go rozcieńczy). Zazwyczaj wymienia się go przy poważnych remontach układu chłodzeni (np. wymiana chłodnicy) albo przy remoncie silnika. Poza tym, gdyby Ci przymarzł termostat, to po rozgrzaniu silnika na 100% by odpuścił. Prawie napewno walnięty jest czujnik temperatury. A przy -18 naprawdę ciężko rozgrzać silnik do tego stopnia, żeby się termostat otworzył, zwłaszcza, że ogrzewanie kabiny odkręcone jest na full. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Płyn chlodniczy nie traci swoich właściwości (no chyba, że ktoś doleje wody i go rozcieńczy). Zazwyczaj wymienia się go przy poważnych remontach układu chłodzeni (np. wymiana chłodnicy) albo przy remoncie silnika. A tutaj to bym się nie zgodził, wprawdzie na właściwościach płynu dokładnie się nie znam, ale nie bez powodu zalecana jest wymiana raz na dwa lata, teoretycznie ;-) W każdym bądź razie coś tam się z nim nei tak może dziać. Poza tym, gdyby Ci przymarzł termostat, to po rozgrzaniu silnika na 100% by odpuścił.Prawie napewno walnięty jest czujnik temperatury. A przy -18 naprawdę ciężko rozgrzać silnik do tego stopnia, żeby się termostat otworzył, zwłaszcza, że ogrzewanie kabiny odkręcone jest na full. Też stawiałem na czujnik, bo jak pisałem wcześniej, mój czasami mi pokazuje że fura rozgrzała mi się do czerwoności ;-) A co do rozgrzania przy -18 to powiem Ci , że fakt faktem dłużej się nagrzewał, ale jak czujnik miał się dobrze to pokazywał temp. na połowie skali Czyli daje radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.