maxximo1 Opublikowano 27 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Witam. Dwa tygodnie temu kupiłem piękne BMW 320D E46, niestety nie cieszyłem się długo przyjemnością z jazdy. Otóż silnik jest zupełnie niedogrzany. Podczas jazdy poza miastem wskazówka temperatury wychyla się troszeczkę poza niebieskie pole. W mieście maksymalnie dochodzi do 1/3 skali. Pojechałem do mechanika, który stwierdził, że uszkodzony jest termostat, wobec czego 2 dni temu zakupiłem nowy (za 200 zł) i został on wymieniony. Niestety nie dało to żadnego efektu. Mechanik odpowietrzył również układ, wymienił płyn chłodzący, lecz nic z tego. Prawdopodobnie w tym silniku są dwa termostaty. Proszę wszystkich o pomoc i radę - może ktoś miał do czynienia z podobnym przypadkiem. Byłem już u trzech fachowców i żaden z nich nie wie o co chodzi. pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 30 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 dwa termostaty hmm! wiesz moze ci tylko czujnik temp. oszukuje a ciepło z ogrzewania jakie leci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxximo1 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Sprawa niedogrzanego silnika załatwiona. Otóż uszkodzona była tak zwana chłodniczka spalin (urządzenie do podgrzewania płynu chłodniczego), pracującego w układzie recerkulacji spalin. Koszt nowego urządzenia ok. 1400 zł. Znalazłem mechanika w Warszawie, który regeneruje wyżej wymienioną chłodniczkę za 400 zł i daje dożywotnią gwarancję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsuk Opublikowano 16 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 jak słyszę takie ceny, to mi się podejrzliwość włącza. Próbowałeś zweryfikować wyniki tego u jakiegoś innego mechanika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenaj43 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 "...Otóż uszkodzona była tak zwana chłodniczka spalin..." Witam ,kolego mam takie pytanko bo mam to samo auto, 320d 150KM i ten sam problem, wymienilem oba termostaty i wydaje mi sie ze jest troche lepiej ale jeszcze nie to, dzisiaj jade do Danii to bede widzial co sie na trasie dzieje. Pytanko mam takie czy piszac o chlodniczce spalin miales na mysli ten dodatkowy maly termostat ktory jest do niej przymocowany czy konkretnie ta wlasnie puszke- chlodniczke?? P.S. Jezeli ktos ma zamiar wymieniac termostal to polecam odrazu jechac do BMW bo ja za najtansza podrobe (termostat glowny) zaplacilem 160zl, gdzie "zblizony do orginalu" kosztowal 340zl, a ze nie bylo poprawy pojechalem do BMW na Karkonoska i ku mojemu zdziwieniu za glowny zaplacilem tez 160zl, a za termostat EGR-u zaplailem 130zl, oczywiscie nowe orginaly. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 (edytowane) :lol: no to chopie chyba jesteś rekordzistą w odgrzewaniu kotleta , ostatni post z 2007roku:4: Sprawa niedogrzanego silnika załatwiona. Otóż uszkodzona była tak zwana chłodniczka spalin (urządzenie do podgrzewania płynu chłodniczego), pracującego w układzie recerkulacji spalin. Koszt nowego urządzenia ok. 1400 zł. Znalazłem mechanika w Warszawie, który regeneruje wyżej wymienioną chłodniczkę za 400 zł i daje dożywotnią gwarancję. a jak czytam takie posty to się gęba cieszy, co ma chłodnica spalin do niedogrzanego silnika ona ma za zadanie wystudzić spaliny które ponownie wpadają poprzez EGR do kolektora ssącego, a do podgrzewania cieczy jest dogrzewacz cieczy, który zamontowany jest na wężach od ukł chłodzenia [ATTACH=CONFIG]23928[/ATTACH] przy zepsutym użądzeniu będziesz miał auto grzejące się ale znacznie dłużej , przy włączonym nawiewie będą lekko falować obroty , pozdro Edytowane 27 Stycznia 2013 przez BASTARS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenaj43 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 tak, tylko ze ta chlodniczka chlodzi spaliny ciecza z ukladu chlodzenia silnika i przy niej jest termostat ktory uszkodzony tez powoduje efekt niedogrzanego silnika bo puszcza obieg na chlodnice, wiec jakis zwiazek ma. U mnie jest teraz cos takiego(po wymianie termostatow) ze auto sie zagrzewa ale dosc wolno i wskazowka nie dochodzi do polowy tylko staje ok. 2-3mm wczesniej ale nie jestem pewien czy z nia tez nie jest cos nie tak, zaraz bede wyjezdzal to zobacze na trasie czy nie bedzie uciekala do niebieskiego pola, bo przed wymiana termostatow tak bylo.Kolega pisal o chlodniczce i z tad moje pytanie, a w aucie jest cieplo i zawsze bylo nawet jak wskazowka uciekala na niebieskie pole ale auto nie falowalo za to troszke czuc wibracje w srodku jak by auto pod obciazeniem pracowalo, nie sprawdzalem czy bez nawiewu jest lepiej bo pierwsze co od ciebie slysze o takiej opcji. Jesli chodzi o kotleta to nie sprawdzilem faktycznie daty, ale jak bym zalozyl nowy temat to zaraz by ktos pisal ze taki juz jest i nie szukalem, wiec tak zle, i tak niedobrze. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Spoko nie czepiam się ,że ludzie przeszukują forum , ale jakoś tak każdy z nas ma... a ty masz napewno M47n? bo ja u siebie nie mam termostatu AGR[ATTACH=CONFIG]23938[/ATTACH] , one były w przedliftowych 320d 136Km na takiej prostokątnej chłodniczce [ATTACH=CONFIG]23939[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 A sprawdź sobie może na zegarach jaką wskazują temperaturę , zrób test 7.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qolar Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 jesteś w błędzie w przedliftowych były takie prostokątne,w kształcie walca jak i wersje bez chłodniczki tak samo jak w poliftowych ja mam taką u siebie Chłodnica spalin AGR BMW E46 E39 2.0d M47 136KM (2985507359) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i widziałem takie same w poliftowych jak i te kwadratowe i bez E-46 2,0d 150km m47 chłodnica EGR wraz z termostat (2966582048) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenaj43 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Siemka, już jestem po trasce do Danii, i mogę powiedzieć że jest lepiej co prawda wskazówka nadal nie idzie do pionu, ale podczas szybkiej jazdy nie ucieka na niebieskie pole jak to było wcześniej, a spalanie spadło do 5,5 (130 tempomat) dla porównania w zeszłym miesiącu na tej samej trasie z tą samą prędkością spalił 6,7l. Myślę że mogła by spalić jeszcze mniej ale w końcu jest zima. Podsumowując winny był termostat EGR, jak wrócę to i tak czeka mnie jeszcze wizyta w jetroniku bo teraz pytanie czy zdechł czujnik temp. który daje sygnał na deskę, czy coś jeszcze nie gra i nadal jest nie dogrzana ale to dopiero za 3tyg. jak będę po to napisze. Do BASTARS: Na pewno 2.0d 150KM, na drugim zdjęciu to czarne z odpowietrznikiem przy prostokątnej chłodniczce to jest właśnie termostat EGR. Chciałem zrobić ten test ale nie mogę wejść do tego menu, jeśli wiesz jak tam wejść w wersji z dużą navi będę wdzięczny za info, byłem w jetroniku i sprawdzali na kompie, była niedogrzana, zobaczymy co będzie jak wrócę czy dalej jest niedogrzana, czy tylko źle pokazuje. Do Qolar: być może były różne wersie, nie wiem, ale u mnie na pewno jest prostokątna z termostatem. Myślę jednak że niezależnie od tego jaka jest chłodniczka termostat musi być ponieważ tam łączą się mały z dużym obiegiem wody, więc jeśli by nie było termostatu to zimna woda cały czas by schładzała silnik- czyli to co było u mnie gdy zdechł termostat. Dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Chciałem zrobić ten test ale nie mogę wejść do tego menu test na liczniku [ATTACH=CONFIG]23952[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 320d 136Km na takiej prostokątnej chłodniczce Ja u siebie tez mam prostokatna a mam poliftowy model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.