Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dwa tygodnie temu kupiłem piękne BMW 320D E46, niestety nie cieszyłem się długo przyjemnością z jazdy. Otóż silnik jest zupełnie niedogrzany. Podczas jazdy poza miastem wskazówka temperatury wychyla się troszeczkę poza niebieskie pole. W mieście maksymalnie dochodzi do 1/3 skali. Pojechałem do mechanika, który stwierdził, że uszkodzony jest termostat, wobec czego 2 dni temu zakupiłem nowy (za 200 zł) i został on wymieniony. Niestety nie dało to żadnego efektu. Mechanik odpowietrzył również układ, wymienił płyn chłodzący, lecz nic z tego. Prawdopodobnie w tym silniku są dwa termostaty. Proszę wszystkich o pomoc i radę - może ktoś miał do czynienia z podobnym przypadkiem. Byłem już u trzech fachowców i żaden z nich nie wie o co chodzi.

pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawa niedogrzanego silnika załatwiona. Otóż uszkodzona była tak zwana chłodniczka spalin (urządzenie do podgrzewania płynu chłodniczego), pracującego w układzie recerkulacji spalin. Koszt nowego urządzenia ok. 1400 zł. Znalazłem mechanika w Warszawie, który regeneruje wyżej wymienioną chłodniczkę za 400 zł i daje dożywotnią gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

"...Otóż uszkodzona była tak zwana chłodniczka spalin..."

Witam ,kolego mam takie pytanko bo mam to samo auto, 320d 150KM i ten sam problem, wymienilem oba termostaty i wydaje mi sie ze jest troche lepiej ale jeszcze nie to, dzisiaj jade do Danii to bede widzial co sie na trasie dzieje. Pytanko mam takie czy piszac o chlodniczce spalin miales na mysli ten dodatkowy maly termostat ktory jest do niej przymocowany czy konkretnie ta wlasnie puszke- chlodniczke??

P.S. Jezeli ktos ma zamiar wymieniac termostal to polecam odrazu jechac do BMW bo ja za najtansza podrobe (termostat glowny) zaplacilem 160zl, gdzie "zblizony do orginalu" kosztowal 340zl, a ze nie bylo poprawy pojechalem do BMW na Karkonoska i ku mojemu zdziwieniu za glowny zaplacilem tez 160zl, a za termostat EGR-u zaplailem 130zl, oczywiscie nowe orginaly.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: no to chopie chyba jesteś rekordzistą w odgrzewaniu kotleta , ostatni post z 2007roku:4:

Sprawa niedogrzanego silnika załatwiona. Otóż uszkodzona była tak zwana chłodniczka spalin (urządzenie do podgrzewania płynu chłodniczego), pracującego w układzie recerkulacji spalin. Koszt nowego urządzenia ok. 1400 zł. Znalazłem mechanika w Warszawie, który regeneruje wyżej wymienioną chłodniczkę za 400 zł i daje dożywotnią gwarancję.

a jak czytam takie posty to się gęba cieszy, co ma chłodnica spalin do niedogrzanego silnika ona ma za zadanie wystudzić spaliny które ponownie wpadają poprzez EGR do kolektora ssącego, a do podgrzewania cieczy jest dogrzewacz cieczy, który zamontowany jest na wężach od ukł chłodzenia

[ATTACH=CONFIG]23928[/ATTACH] przy zepsutym użądzeniu będziesz miał auto grzejące się ale znacznie dłużej , przy włączonym nawiewie będą lekko falować obroty , pozdro

Edytowane przez BASTARS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko ze ta chlodniczka chlodzi spaliny ciecza z ukladu chlodzenia silnika i przy niej jest termostat ktory uszkodzony tez powoduje efekt niedogrzanego silnika bo puszcza obieg na chlodnice, wiec jakis zwiazek ma. U mnie jest teraz cos takiego(po wymianie termostatow) ze auto sie zagrzewa ale dosc wolno i wskazowka nie dochodzi do polowy tylko staje ok. 2-3mm wczesniej ale nie jestem pewien czy z nia tez nie jest cos nie tak, zaraz bede wyjezdzal to zobacze na trasie czy nie bedzie uciekala do niebieskiego pola, bo przed wymiana termostatow tak bylo.Kolega pisal o chlodniczce i z tad moje pytanie, a w aucie jest cieplo i zawsze bylo nawet jak wskazowka uciekala na niebieskie pole ale auto nie falowalo za to troszke czuc wibracje w srodku jak by auto pod obciazeniem pracowalo, nie sprawdzalem czy bez nawiewu jest lepiej bo pierwsze co od ciebie slysze o takiej opcji.

Jesli chodzi o kotleta to nie sprawdzilem faktycznie daty, ale jak bym zalozyl nowy temat to zaraz by ktos pisal ze taki juz jest i nie szukalem, wiec tak zle, i tak niedobrze.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko nie czepiam się ,że ludzie przeszukują forum , ale jakoś tak każdy z nas ma... a ty masz napewno M47n? bo ja u siebie nie mam termostatu AGR[ATTACH=CONFIG]23938[/ATTACH] , one były w przedliftowych 320d 136Km na takiej prostokątnej chłodniczce [ATTACH=CONFIG]23939[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś w błędzie w przedliftowych były takie prostokątne,w kształcie walca jak i wersje bez chłodniczki tak samo jak w poliftowych

ja mam taką u siebie

Chłodnica spalin AGR BMW E46 E39 2.0d M47 136KM (2985507359) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

i widziałem takie same w poliftowych jak i te kwadratowe i bez

E-46 2,0d 150km m47 chłodnica EGR wraz z termostat (2966582048) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, już jestem po trasce do Danii, i mogę powiedzieć że jest lepiej co prawda wskazówka nadal nie idzie do pionu, ale podczas szybkiej jazdy nie ucieka na niebieskie pole jak to było wcześniej, a spalanie spadło do 5,5 (130 tempomat) dla porównania w zeszłym miesiącu na tej samej trasie z tą samą prędkością spalił 6,7l. Myślę że mogła by spalić jeszcze mniej ale w końcu jest zima. Podsumowując winny był termostat EGR, jak wrócę to i tak czeka mnie jeszcze wizyta w jetroniku bo teraz pytanie czy zdechł czujnik temp. który daje sygnał na deskę, czy coś jeszcze nie gra i nadal jest nie dogrzana ale to dopiero za 3tyg. jak będę po to napisze.

Do BASTARS: Na pewno 2.0d 150KM, na drugim zdjęciu to czarne z odpowietrznikiem przy prostokątnej chłodniczce to jest właśnie termostat EGR. Chciałem zrobić ten test ale nie mogę wejść do tego menu, jeśli wiesz jak tam wejść w wersji z dużą navi będę wdzięczny za info, byłem w jetroniku i sprawdzali na kompie, była niedogrzana, zobaczymy co będzie jak wrócę czy dalej jest niedogrzana, czy tylko źle pokazuje.

Do Qolar: być może były różne wersie, nie wiem, ale u mnie na pewno jest prostokątna z termostatem. Myślę jednak że niezależnie od tego jaka jest chłodniczka termostat musi być ponieważ tam łączą się mały z dużym obiegiem wody, więc jeśli by nie było termostatu to zimna woda cały czas by schładzała silnik- czyli to co było u mnie gdy zdechł termostat.

Dzięki za zainteresowanie,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...