danieltca Opublikowano 28 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Witam! Moim problemem jest to że gdy auto stoi na postoju jakieś dwa tygodnie z nowo podłączonym akumulatorem to rozładowuje go do zera (zero prądu i nie zapali). Wymieniłem go na drugi akumulator (60AH/600A) mocniejszy (myślałem ze to wina akumulatora) i teraz odłączam go za każdym razem gdy zostawiam auto na noc, bo boje sie ze nie odpali rano i szkoda takiego akumulatora. Jeszcze jak pojeżdżę po mieście (na tym drugim mocniejszym aku) tak że sie nagrzeje silnik i postawię go na postoju (podłączonego cały czas pod akumulator) to tak za 30min zapali ale ledwo co (jakby miał mało prądu bo ledwo co zegary się palą). Elektryk sprawdzał ten pierwszy akumulator i powiedział że ładowanie jest dobre (czyli to nie wina alternatora). Wydaje mi się że robi gdzieś zwarcie ale nie jestem pewien, bo gdy wymienialem w sklepie ten pierwszy akumulator to sprzedawca powiedział ze zwarcie celi było i dał mi ten drugi (mocniejszy)Jesli robi zwarcie to co robić? a jak nie, To co innego moze być? Pomóżcie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafałs Opublikowano 28 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 sprawdz pobór prądu amperomiezem... nie powinno przekraczac 200 - 350 mAh . a jeśli jest więcej to masz gdzieś zwarcie... sprawdz bezpieczniki, albo jeśli masz alarm to zamknij auto na kluczyk a nie zpilota (bez alarmu) I zobacz wtedy... powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu1976 Opublikowano 28 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 a nie masz podłączonego jakiegoś mocnego sprzętu typu wzmacniacz który się nie wyłącza bo i takie powody już były. Pozdro <bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryniek100 Opublikowano 29 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 podlacz amperomierz i wyciagaj pokolei bezpieczniki,kapniesz sie ktory obwod zrzera prad, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieltca Opublikowano 29 Października 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 a nie masz podłączonego jakiegoś mocnego sprzętu typu wzmacniacz który się nie wyłącza bo i takie powody już były. Pozdro <bmw> mam w aucie zamontowane radio mp3 i dwa głośniki JBL bez żadnych wzmacniaczy, więc wydaje mi sie ze to nie jest przyczyną rozładowania akumulatora. Pozdrawiam [ Dodano: 29 Październik 07, 09:05 ] sprawdz pobór prądu amperomiezem... nie powinno przekraczac 200 - 350 mAh . a jeśli jest więcej to masz gdzieś zwarcie... sprawdz bezpieczniki, albo jeśli masz alarm to zamknij auto na kluczyk a nie zpilota (bez alarmu) I zobacz wtedy... powodzenia Auto nie ma alarmu ani centralnego. Tak jak napisałes sprawdze jeszcze pobór prądu i bezpieczniki. Jak cos to da to się odezwe. Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaspri84 Opublikowano 29 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Tylko pamietaj ze jak bedziesz sprawdzal pobory na bezpiecznikach to nie zaraz po zagaszeniu silnika gdy akumulator jest wzbudzony. trzeba odczekac z1-2godzinki chyba ze on tyle niewytrzyma to bezposrednio po zaladowaniu aku do autka,tylko wtedy tez niemozesz sprawdzac odrazu po odlączeniu od prostownika. Wiesz co,jak masz radio marki "kogucik" co ma mp3,wyjscia USB,czytniki kart i pseudo moce np.4x60W to skup sie na nim w pierwszej kolejnosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieltca Opublikowano 29 Października 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Tylko pamietaj ze jak bedziesz sprawdzal pobory na bezpiecznikach to nie zaraz po zagaszeniu silnika gdy akumulator jest wzbudzony. trzeba odczekac z1-2godzinki chyba ze on tyle niewytrzyma to bezposrednio po zaladowaniu aku do autka,tylko wtedy tez niemozesz sprawdzac odrazu po odlączeniu od prostownika. Wiesz co,jak masz radio marki "kogucik" co ma mp3,wyjscia USB,czytniki kart i pseudo moce np.4x60W to skup sie na nim w pierwszej kolejnosci. Powiem tak. Auto teraz stoi caly czas odlaczone od akumualtora (bo sie boje ze rozladuje mi go) i własnie mam zamontowane przez ppprzedniego własciciela radio nie wiadomo jakiej firmy, tylko tyle ze ma mp3 i nic wiecej. Moze tez tak byc ze źle je podłączył i robi zwarcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 29 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 radio jak nejbardziej moze robic zwarcie i jest duzy pobór pradu! odłącza radio i testuj! ale chyba masz kiepskiego elektryka jak nie moze dojsc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 30 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 co do radia to się zgadzam bo miałem tak samo...robiło mi zwarcie i dupa zimna:(a jak zapalisz to wszyko działą prawidłowo?tzn cały elektryczny osprzęt działa?nie pali Ci coś bezpiecznika...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieltca Opublikowano 30 Października 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 co do radia to się zgadzam bo miałem tak samo...robiło mi zwarcie i d*** zimna:(a jak zapalisz to wszyko działą prawidłowo?tzn cały elektryczny osprzęt działa?nie pali Ci coś bezpiecznika...? jak zapale auto to wszystko normalnie chodzi radio tez ,bezpieczniki tez wporzadku tylko wlasnie jakbym zostawil auto podlaczone do akumulatora na dwa tygodnie to juz bym go nie zapalil . Jeszcze raz napisze ze tez po jezdzie zostawie na przyklad pod sklepem na 30min i zapali, ale z trudnoscia i to nie jest wina rozrusznika czy cos tylko caly czas problem z akumulatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryniek100 Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 widze ze nie czytasz dokladnie co koledzy Tobie pisza,wiec postaram sie prosciej napisac co zrobic, 1-odlacz kleme, 2- miedzy kleme a zacisk bateri podlacz amperomierz,wczesniej go prawidlowo ustaw aby mierzyl ampery.3- wyjmij kluczyk,wylacz radio,pogas lampki.4-zobacz na miernik jaki jest pobor pradu.5-jesli jest to wyciagaj po jednym bezpieczniku,jak wyjmierz to patrz czy spada pobor pradu na mierniku,jesli np wyjmierz osmy bezpiecznik i wtedy pobor pradu sie obnizy to wlasnie na tym obwodzie jest usterka, 6- powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieltca Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 witam! wlasnie dzisiaj sprawdzalem po kolei bezpieczniki i tak jak myslalem bezpiecznik do ktorego jest podlaczone radio zżera prąd (to są własnie te radia nie wiadomo jakiej firmy jak napisal kaspri84: "radio marki "kogucik""). Tylko właśnie nie wiem czy to rzeczywiscie radio powodowalo ze auto na postoju zostalo rozladowane do "zera"- zobaczymy. W radiu (nie wiem czy tak jest w kazdym, non stop palila sie czerwona mrugająca kontrolka (gdy radio bylo wylączone lub wlaczone, to ona i tak sie palila- cos takiego jak alarm ma czerwoną mrugająca lampke). Dlugo nie pisalem bo nie mialem miernika i czasu zeby sie w to bawic, a dzisiaj o tej porze jest zdeka ciemno, więc jutro postaram sie wszystko pomierzyć, byc moze jeden problem zostanie rozwiazany (ze nie bedzie rozladowywac aku). Napiszcie mi jeszcze jak mam pomierzyc diody na mierniku. Tu jest aukcja z podobnym miernikiem co mam: http://www.allegro.pl/item266900094_miernik_cyfrowy_m830_buz_firmy_master_gwarancja_12.html [ Dodano: 20 Listopad 07, 19:24 ] aha napiszcie mi czy wasze radia (jakiej sa firmy) tez maja takie mrugajace kontrolki (nie wiadomo wogole po co one sa) [ Dodano: 20 Listopad 07, 19:45 ] nie napisalem jeszcze ze u mnie ta kontrolka jest (widac ją) jak sie zdejmie dopiero przedni panel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avacs Opublikowano 20 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 ja mam panasonica na elektrycznym panelu i też ma tą diode, jednak u mnie jest funkcia że moge ją wyłączyć. a jak jest u Ciebie z podłączeniem tego radia? czy działa cały czas,czy tżeba przekręcić o jedną pozycje kluczyk w stacyjce? bo radio samo w sobie może nie być wadliwe, tylko ktoś mógł je żle podpiąć na kostkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieltca Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 ja mam panasonica na elektrycznym panelu i też ma tą diode, jednak u mnie jest funkcia że moge ją wyłączyć. a jak jest u Ciebie z podłączeniem tego radia? czy działa cały czas,czy tżeba przekręcić o jedną pozycje kluczyk w stacyjce? bo radio samo w sobie może nie być wadliwe, tylko ktoś mógł je żle podpiąć na kostkach. u mnie radio podpiete jest pod kostke i jeden czarny kabel, z tylu radio tez ma jakis bezpiecznik. Radio caly czas dziala, nie musze przekrecac kluczyka, zeby je wlaczyc, ale i tez ta dioda sie pali caly czas i pobiera niepotrzebnie prad. [ Dodano: 21 Listopad 07, 12:38 ] Witam! Wlasnie pomierzylem miernikiem: Przy wylączonym silniku i zapłonie czyli na postoju napięcie wynosi 13V. Natomiast napięcie przy włączonym silniku wynosi 14V, ale co jakis czas duzo spada (tak na 1 sekunde) bo az do 5V ale zaraz ładuje z powrotem do 14V (wydaje mi sie ze taki chwilowy spadek pomalu rozladowuje aku mimo tego ze zaraz zostanie ladowany do normalnego napiecia 14V). Nastepnie wylaczylem silnik ktory pochodzil ok. 15min. i napięcie na postoju nie wynosilo znowu 13V tylko mniej bo 12,4V. I właśnie to mnie martwi, co może byc przyczyną ze tak rozladowuje aku, czy tak byc powinno, i czy moze byc taki chwilowy spadek napięcia? Tak jak pisalem wczesniej ze chwile pojezdzilem wylaczylem silnik na 30 min. i ciężko bylo go pozniej odpalic. Co do radia to je odlaczylem bo pobiera dodatkowo prąd na postoju. Co mozna by bylo i JAK jeszcze pomierzyć takim miernikiem co wkleiłem link we wcześniejszej wypowiedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avacs Opublikowano 21 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 z tego co piszesz to w trakcie pracy silnika nie powinno spadać napięcie. u mnie jak kupiłem auto migały światła. pojechałem do elektryka,koleś wrzucił mi alternator na przyrząd pomiarowy i okazało sie że są skoki napięcia. wymienił mi regulator napięcia, pojedziłem rok i jest to samo. myśle że u Ciebie to może być kturaś dioda nadpalona pozwala na przepływ prądu z aku do alternatora. nie wyjaśnie Ci tego fachowo, ale wydaje mi sie że tak może być w twoim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieltca Opublikowano 22 Listopada 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Witam! Mozecie mi dokladnie napisac jak sprawdzic na tym mierniku: http://www.allegro.pl/item266900094_miernik_cyfrowy_m830_buz_firmy_master_gwarancja_12.html ile pobiera pradu z akumulatora na postoju (jaka kleme odczepic, jakie kable podpiąc, co ustawiac na tym mierniku) wszystko dokładnie. Wiem ze wczesniej cos tam pisaliscie, ale teraz wolalbym o dokladniejsza rozpiske, bo juz sam nie wiem o co biega z tym aku- moze ja cos źle robie, dlatego napiszcie mi co i jak, bo pomalu mnie zaczyna to denerwowac. Z gory wielkie dzieki. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.