aSkO Opublikowano 26 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Witam! Moja wspaniała kobieta kupiła dwa dni temu auto, E 36 z 2000 roku silnik 1895cm, mnie przypadła nieukrywana przyjemność obsługi tego auta. Stąd kilka pytań. Jutro wybieram się na wymianę oleju, wybrałem B&W na Buforowej 120, skłonny byłem odwiedzić serwis Stando, ale 450 zł za wymianę oleju to chyba przesada? Nie uważacie? na Buforowej wymiana 50zł + 170 olej ( Mobil 1 5W50 ) + filtr 40 zł. Co sądzicie o tym oleju? Wymienię również płyn w układzie chłodzenia i filtry paliwa i powietrza. Z tego co wiem w tym silniku ( ZI-R4 ) rozrząd napędzany jest poprzez łańcuch, być może się mylę?? Auto ma 93 tys. przebiegu więc jeśli to łańcuch to do jego wymiany zostało sporo czasu. Po jakim przebiegi należy wymienić łańcuch? 400 000 tys.? Pytanie ilu zaworowy jest ten typ silnika? Mam zamiar wymienić również paski klinowe, sprzedawca zaskoczył mnie właśnie takim pytaniem. Na co jeszcze zwrócić uwagę w tym modelu? Jakieś punkty newralgiczne? Dzieki za pomoc! [ Dodano: 26 Październik 07, 14:54 ] To oczywiście E46! Wybaczcie mały błąd:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 26 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Witam! Moja wspaniała kobieta kupiła dwa dni temu auto, E 36 z 2000 roku silnik 1895cm, mnie przypadła nieukrywana przyjemność obsługi tego auta. Stąd kilka pytań. Jutro wybieram się na wymianę oleju, wybrałem B&W na Buforowej 120, skłonny byłem odwiedzić serwis Stando, ale 450 zł za wymianę oleju to chyba przesada? Nie uważacie? na Buforowej wymiana 50zł + 170 olej ( Mobil 1 5W50 ) + filtr 40 zł. Co sądzicie o tym oleju? Wymienię również płyn w układzie chłodzenia i filtry paliwa i powietrza. Z tego co wiem w tym silniku ( ZI-R4 ) rozrząd napędzany jest poprzez łańcuch, być może się mylę?? Auto ma 93 tys. przebiegu więc jeśli to łańcuch to do jego wymiany zostało sporo czasu. Po jakim przebiegi należy wymienić łańcuch? 400 000 tys.? Pytanie ilu zaworowy jest ten typ silnika? Mam zamiar wymienić również paski klinowe, sprzedawca zaskoczył mnie właśnie takim pytaniem. Na co jeszcze zwrócić uwagę w tym modelu? Jakieś punkty newralgiczne? Dzieki za pomoc! [ Dodano: 26 Październik 07, 14:54 ] To oczywiście E46! Wybaczcie mały błąd:) No to w Auto-Chip na przedmiejskiej masz chyba taniej... a jak dla mnie i bliżej i generalnie jestem bardzo zadowolony z serwisowania auta w tym właśnie warsztacie. Co do oleju... leją Castrola. Generalnie to powinieneś zmienić wszystkie płyny, zrobić generalny przegląd auta. Silnik jeśli jest R6, to ma 24V Sprawdź zawieszenie i cały błędy w kompie - nie wiem ile diagnostyka pełna w stando bo uciekłem jak za abs krzyknęli 450 ale w chipie za to samo zapłaciłem 100 w przypadku e36, e46 chyba podobnie jakoś. Poza tym warto zaznaczyć, że w Auto-Chip mają pełną stację diagnostyczną (robią również przeglądy) i całą potrzebną elektronikę do BMW, łącznie z najnowszymi modelami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miro600V Opublikowano 26 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 na Buforowej wymiana 50zł + 170 olej ( Mobil 1 5W50 ) + filtr 40 zł. Co sądzicie o tym oleju? 5W50? Dziwne, ja do swojego E36 z M43 pod maską leję 10W40. Hmm... Gdzieś spotkałem się z oznaczaniem tych silników w E46 jako M43TU, a w sumie pod koniec tysiąclecia BMW coś zaczęło mieszać z oznaczeniami, więc może te sliniki nie są identyczne. Co do firmy - Osobiście mam teraz Castrola i jest spoko. 8) :wink: A z tego co słyszałem, to Mobil 1 jest jednym z lepszych olejów jakie można wlać do auta. Z tego co wiem w tym silniku ( ZI-R4 ) rozrząd napędzany jest poprzez łańcuch, być może się mylę?? Jest łańcuch na 100 %. Jedno zmartwienie mniej. :wink: :mrgreen: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aSkO Opublikowano 28 Października 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Olej wymieniony,łącznie zapłaciłem 250zł. Olej Mobil 1 5W50;filtr oleju;filtr powietrza. Myślę że niedrogo. Warsztat godny polecenia! Prócz tego koleś zmierzył jeszcze temperaturę zamarzania płynu chłodniczego:) Niby drobnostka ale świadczy to o jego podejściu do klienta. Za dwa tygodnie jadę wymienić paski klinowe ( są dostępne na miejscu cena 110zł za oba ); wąż odpowietrzający skrzynię korbową i tylne łożysko. Co do łożyska, nie wydaje mi się aby zużyło sie w wyniku eskploatacji, auto ma 92 tys przebiegu. Prawdopodobnie poprzedni właściciel próbował driftować i koło dostało boczne uderzenie np. w krawężnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 29 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 jak nie ma kontroli trakcji... to niekoniecznie musiał driftować sam mógł mu zadriftować przerabiałem jak miałem uszkodzony czujnik abs i brak ASC+T w nic nie wywaliłem, ale te piruety, to moje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.