Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


PANOWIE POMOCY GłOśNY KLEKOT(RZężENIEE) PRZ ZAPALANIU E 30


Rekomendowane odpowiedzi

pANOWIE POMOCY uklon_bmw MAM BARDZO GłOśNY KLEKOT ZęRZENIE PRZY ZAPALANIU W E30 1,8 M40 CO TO MOżE BYć JESTEM JUZ PO PANEWKACH I SZLIFIE WAłU WIEC NIE STRASZCZIE.... AUTO W MOMęCIE ZAPALANIA żEźI JAK BY SZłO BEZ SMAROWANIA PO DODANIU GAZU TAK PRZEZ OK 30 SEC NADAL TO SłYCHAC POTEM JUZ JEST OK O CO CHODZI POMOCYYY!!!!!! CZU MOżNA Z TYM TAK JEżDZIć? <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze myślę,ale wydaje mi sie ze będziesz miał niedrożne kanały olejowe. Kiedy wymieniałeś olej ? Bo może pomóc wymiana z przedmuchaniem układu a najlepiej przepłukanie go czystym olejem i jeszcze raz nowy olej ale to tylko moja sugestia.

<bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze myślę,ale wydaje mi sie ze będziesz miał niedrożne kanały olejowe. Kiedy wymieniałeś olej ? Bo może pomóc wymiana z przedmuchaniem układu a najlepiej przepłukanie go czystym olejem i jeszcze raz nowy olej ale to tylko moja sugestia.

<bmw_1>

ale jezeli olej sie nagrzej silnik chwile pochodzi to mysle ze z droznoscia jest ok! rozgrzany olej powinien sobie wypłukac kanały! ale juz nastepnym razem powinno byc cicho bo jakiekolwiek zanieczyszczenia spływaja na dno!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze myślę,ale wydaje mi sie ze będziesz miał niedrożne kanały olejowe. Kiedy wymieniałeś olej ? Bo może pomóc wymiana z przedmuchaniem układu a najlepiej przepłukanie go czystym olejem i jeszcze raz nowy olej ale to tylko moja sugestia.

<bmw_1>

ale jezeli olej sie nagrzej silnik chwile pochodzi to mysle ze z droznoscia jest ok! rozgrzany olej powinien sobie wypłukac kanały! ale juz nastepnym razem powinno byc cicho bo jakiekolwiek zanieczyszczenia spływaja na dno!

chyba że zanieczyszczony jest na tyle że nie wypłukuje tego i dla tego uspokaja się dopiero jak się olej przeciśnie przez ciasny kanał do góry ale nie będę się spierał. Pozdrawiam <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jesli po rozgrzaniu przestaje trzaskac to albo nie smaruje, albo cos z zaworami. Niestety nie znam budowy zaworowych ukladow hydraulicznych :(

http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=179069&c=0&f=29

moze to cos pomoze, napisane co prawda po hamsku niemniej jakies tam rady mozna wykrzesac z tekstu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie hydraulika już pada,

popychacze do wymiany raczej, jaki olej masz :?:

ale gdybac to sobie możemy , długo.....

A regulowales zawory?

heheheh lubię ludzi którzy piszą o czyms nie mając pojęcia o czym piszą i jeszcze rady dają... :evil: :shock: radze jednak jak nie wiesz o czym piszesz to nie pisz, bo hjeszcze sobie ktoś do serca weźmie i zacznie regulować zawory w M40 buehehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie hydraulika już pada,

heheheh lubię ludzi którzy piszą o czyms nie mając pojęcia o czym piszą i jeszcze rady dają... :evil: :shock: radze jednak jak nie wiesz o czym piszesz to nie pisz, bo hjeszcze sobie ktoś do serca weźmie i zacznie regulować zawory w M40 buehehehe

Szczesliwie jest zawsze ktos kto wie wiecej :) dzieki ci za dobra rade :) jestes wielki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie czasem przy bardzo niskiej temp "zagrają" przy odpaleniu na 2-3 sek a potem cisza absolutna <bmw_1>

to normalne przy M40 !!!

Panowie olej ma przejhane 1000 km jest nowy i żeczywiscie jak sie nagrzeje to jest ok co to moze być uklon_bmw adzwiek dokładnie to taki... krach krach krach głośno!!!!!!

a co to ma do oleju , jaki masz olej minerał, półsynt. syntetyk :?:

"krach, krach, krach" hehehehe a może "bum, bum, bum..." albo "klek, klek, klek..."

tak to nie dojdziemy nigdy, umów się z kimś ( tylko nie ze mną :P ) kto zna M40 trochę albo chociaż słyszał jak klepie hydraulika i niech powie czy to to czy nie,

a tak wogóle jeśli nie jesteś " technczny" to radzę jednak mechanika!!!

PS powineneś zacząć of funkcji " SZUKAJ" o M40 a szczególnie padających popychaczach, wałkach, dzwigienkach było juz napisane chyba wszystko, ilez razy można pisac to samo... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś ze jestes po szlifie wału tak sobie mysle choc to malo prawdopodobne a moze wał nie byl do brze przedmuchany po szlifie i teraz siedzi w kanale jakis opilek poki olej jest gesty to sie blokuje jak sie rozgrzeje jest rzadki i wtedy przeplywa i smaruje nie wiem to tylko takie moje przemyslenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

facet spod Łodzi zajmuje się tuningiem M40-ek. Na alledrogo wystawia swoje info

cytat:

E-30,E30,E32,E34,E-36,(E36/46 takze z motorem m43-wymiana popychaczy bez demontazu walka)

CELEM TEJZE NAPRAWY JEST SPRAWDZENIE /WYMIANA DZWIGIENEK,SPRAWDZENIE / WYMIANA POPYCHACZY HYDRAULICZNYCH I WYMIANA WYROBIONYCH PASTYLEK-NAKLADEK MIEDZY ZAWOREM A DZWIGNIA,SRAWDZENIE DROZNOSCI MAGISTRALI.

BEZ WYMIANY WALKA-O ILE JEST JESZCZE W ZNOSNYM STANIE(STARCIE KRZYWKI DO 0,8 MM)WAZNIEJSZE CZY NIE WIDAC WZEROW/ROWOW:i na to jest sposob-zapodanie dzwigienki rolkowej w miejsce styku z najgorsza/mi krzywka

Efekty sa widoczne a przynajmniej slyszalne w chwile po uruchomieniu;podgrzaniu(po 1-ym ustawieniu luzu przez samoregulatory)

Najwazniejsze jednak to cicha i praktycznie bezwibracyjna praca,lepsza dynamika i ekonomika jazdy(wydajniejszy przeplyw gazow-napelnienie powietrzem-usuniecie spalin).Hydrauliczne regulatory maja tutaj lepsze warunki pracy(mniejsze sily masowe) koniki sa lzejsze do 15%-zebrane naddatki odlewnicze po stronie pracy popychacza.Przeciwna strona tylko w min.stopniu z uwagi,iz zmalala by sztywnosc.Wracajac do ,odchudzenia,drugiej czesci to doswiadczalnie zapewniam,ze obaw nie ma.Robilem proby aby zniwelowac mniejszy skok zaworow nizszych krzywek przez zmiane-zwiekszenie przelozenia dzwigni.Przesuniecie-zblizenie osi obrotu dzwigni w kierunku walka bylo niewielkie ale tez ta os miala gabaryty zapalki.Czyli zamiast kuli osia obrotu konika byl walec niezbyt twardy;nie lamal sie,nie gial ani nie wycieral wiec naciski w tej czesci sa znikome.Zarzucilem to jedynie z powodu pracochlonnosci jak i komplikacji.Dzis wiem,ze walek juz w serii jest jakby po ,tuningu,Czym wytlumaczyc przypadek:siilnik z krzywkami startymi 1-2mm osiagal obroty do odciecia-min.6000.Gdyby nie chalas nigdy by u mnie nie zawital.Auto jezdzi dalej na tym samym walku z normalnym dzwiekiem silnika..STARTE KRZYWKI NIE SA TU ZRODLEM STUKOW.Odwrotnie po stronie podwojnej sprezyny:wielka srednica grzybka=waga zaworu plus masa konika(ramie 1-stronne) daja ekstremalne warunki=przeciazenia dla sprezyn jak i tworzywa z jakiego sa wykonane walek,koniki,pastylki.Co do ich materialu fabryka nie robi kompromisow-sa najtwardsze a jednak prawda taka,ze zadnego m40 wymiana rozrzadu nie ominie..a moze tylko dol motoru zbyt twardy:)

GWARANCJA 3m-ce ;CENA DWIESCIE ZL:aukcje wystawie komus,kto przysle fot.walka-krzywek-samych szczytow-przynajmniej najwiecej zuzytych(czesto 1-a od chlodnicy)

bez tego nie idzie:pol roku praktyki:kazdy przypadek inny,moze byc kilka konikow nie kwalifikujacych sie do wymiany(taniej)jak rowniez wszystkie,w tym koniecznosc wlozenia pojedynczej rolki(drozej)

Ponadto-wysylkowo,zrob to sam,wskazowki do montazu.Nie dysponujac narzedziem do naciskania miseczki zaworu trzeba zdemontowac walek wraz z kolem.Pasek daje sie zsunac z zebow kolka i na powrot naciagnac;dobrze jest przy okazji poluzowac srube kola i (przy unieruchomionym walku-trzymajac za prostokat)naciagnac pasek poprzez obrot kola w lewo.Jest taka moziwosc..Jedynie zdejmuje sie pokrywe klawiatury i gorna oslone paska rozrzadu.Oczywiscie najlepiej gdy dobiega czas wymiany paska a w.w.przy okazji...

Przy ,okazji ,zdejmowania glowicy np.wymiany uszczelki dobrym zabiegiem jest usuniecie produktow spalania,nagaru z grzybkow.Jesli wewnatrz komory glowicy na zaworach widac spora skorupe nie glupim bedzie ich rozpiecie i usuniecie nagaru rowniez z trzonkow(od wew.)Motorek bedzie odrobine lzej oddychal.Niby to nie piesek francuski ale mniejsza waga oczyszczonego zaworu korzystnie wplynie na prace tego calego newralgicznego ukladu silnika.Generalnie ta zgorzelina znajdzie sie na zaworach silnikow zupelnie nie trawiacych oleju.Pomimo cichej jeszcze pracy rozrzadu widoczne moga pojawic sie ubytki szczytow krzywek.To samo lecz mniej widoczne bez rozebrania dzieje sie z dzwigiekami-ich slizgi maja twardosc kilka%mniejsza.

Wymieniajac rozrzad na nowy koniecznym jest tez zmiana wytartych pastylek-nakladek.Dopiero wowczas mozna teoretycznie zakladac,ze przebieg nowego zestawu zblizy sie do zrobionego od nowosci silnika.Ten sam przebieg z kilku powodow nie jest mozliwy,chyba ze remont obejmie m.in. wszystkie czesci glowicy,pompe oleju-koszt przekraczajacy niejedno auto;)Przede wszystkim zmeczenie sprezyn zaworow.Przypuszczalnie w wielu przypadkach zachodzi tu ,odklejanie,odrywanie slizgu od krzywki.Przy dzwigience ze slizgiem wyrobionym jak fragment wyciety na fot.dochodzi do znacznych przyspieszen.Przy duzych obr.przeciazenie to moze doprowadzic do drgan rozpiecia-urwania zaworu.Totez majac na uwadze powyzsze, nie celowe wydaje sie zadawanie obr.powyzej mocy calkowitej tych silnikow-5,5tys.Na sile lepiej nie nadrabiac brakujacych dwoch garow, nawet majac motor w doskonalym stanie,a moze wlasnie dlatego;)

Wyznacznikiem warunkow eksploatacji motoru jest czystosc a raczej nagar,skoksowany olej wew.silnika.Im tego mniej -tym lzejsza noga kierowcy.Dzieje sie tak skutkiem ekstremalnie bliskiemu umiejscowieniu otworow splywowych glowica-miska /kanaly wylotowe, kolektor wydechu.Z racji istnienia hydrauliki i pochyleniu na strone wydechowa olej leje sie obficie omywajac/odbierajac nadmiar ciepla od gory.Takie rozwiazanie to nie przpadek,w koncu to bmw i musi sprostac fantazjii kierowcy.Kto jak kto ale Bawarczycy wiedza co to odbieranie ciepla poprzez olej.Ktoz inny tak dlugo(ponad 85lat)produkuje niezrownane 2-u cyl.boxery chlodzone pow.i olejem(czesto dodatkowa chlodnica oleju/zawsze miska z alu)?

Tym samym lepiej nie przeszkadzac.Nie wydolne visco,gaz i ciezki but=krotszy zywot jednostki=smazenie oliwy.Zapewne gaz to jazda taniej ;a zeby nie krocej napewno delikatniej czyli cos za cos.

.Samo uciszenie glosnego rozrzadu,swierszcza,(niemal ideal na cieplym)od 50zl(e30)-70zl(e36)Przy glosnym niemal ciaglym klekocie liczyc sie trzeba,ze nie wszystkie krzywki wydadza na dluzsza wspolprace ze slizgiem i koniecznym moze sie okazac montaz 1czy2 ,,rolek,,.Niemniej jesli to poczatki,choroby,objawiajace sie raczej tylko na zimnym silniku-,operacja, zamyka sie ponizej 200zl.

MOZLIWOSC WYMIANY OLEJU NA MIEJSCU.Dodatki czyszczace/wyciszacze hydroregulatorow-tutaj :sposob na wyrzucenie kasy w bloto.Jesli nie,pomoze,zaslepic magistrali olejowej to pewnie przyczyni sie do powstania rys na lozyskowaniu korb,walow.Dobry jest(przynajmniej do czyszczenia z osadow)olej LOTOS.Do calej reszty oleje z tzw.pensylwanskiej ropy(3/4frakcji smarnych w porownaniu do innych gdzie 1/4;reszta to ulepszacze/reklama;)

Tel.602 383 994

...........................

na fot.od prawej konik(moze pingwin:) gotowy z widocznym zebraniem z gory,od dolu i w pasie;w srodku uzywany w dobrym stanie;od lewej zuzyty z widoczna,falka,

przerobka:zamiast dzwigienek -slizgow - rolki z m43

DZWIGIENKI,ROLKI,Z M43 PLUS ADAPTERY(ZAWORY-TRZONKI W M43 SA DLUZSZE) PLUS MONTAZ Z GWARANCJA 6 M-CY:350ZL /170zl PRZY DOSTARCZENIU WLASNYCH ROLEK.

WYSYLKOWO PLUS 2SZT.SAMOREGULATOROW-GWARANCJA 3M-CE;GWARANCJA WOWCZAS OBEJMUJE SAME CZESCI A NIE SILNIK) -CENA 300ZL.ZUZYTE WYMONTOWANE CZESCI ZOSTAJA U MNIE DO NAPRAWY NA NASTEPNE AUTO.

WALEK ROZRZADU NIE JEST ZDEJMOWANY I JEST Z M40_

=mniejsze: opory(tarcie_toczenie)=zuzycie paska /napinaczy/lzejszy rozruch=przypuszczalne zuzycie paliwa

...............................................................................................

ZAINTERESOWANEMU ODDZIELNIE WYSTAWIE NA AUKCJE:GLOWICA Z ZAWORAMI:100zl / GLOWICA KPL:WALEK DZWIGIENKI HYDROREGULATORY(CALOSC ZLOZONA PO REMONCIE)400 ZL / z rolkami zamiast slizgow:600 zl.. lub skompletuje dostarczona glowice ...walek rozrzadu bmw 100-130zl

...................................................................................................................

W rozliczeniu(czesci,naprawy):potrzebuje akumulator dieslowski-okolo 70Ah, 400A minimum

do wystawienia na oddzielna aukcje;silnik m20 b20 z e320i 90rok-dol kpl.bez wyczuwalnych progow.Srzedajac glowice(tez ok.przejezdzila juz cale lato) kupujacy doswiadczony mechanik sam stwierdzil ze jest w doskonalym stanie.Cena 150zl a z kolektorem ssacym kpl.z wtryskami i reszta-200zl,silnik krokowy -sprawny-50zl,rura-waz powietrza od przeplywomierz-kolektor 25zl-stan bdb.Cena silnika z kpl.srub laczacych glowice,jest tez uszczelka i na moj gust fabryka ja montowala czyli pierwszy raz zdjeta glowica,niebyl zagazowany..Jest skrzynia i most po 150zl,wydech -od katalizatora,sprzeglo kpl,kopulka i przewody zapl.oryginal, inne drobne

ciekawe :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieję że troche poszukałeś na forum i poczytałeś :mrgreen:

jak dla mnie 3 sek. to troche długo na klekot, czy przy nagrzanym też klekocze :?: ,

na dole rysunek i wyjaśnienie, małe:

główną role w olejeniu i odpowiedniej ilości oleju w głowicy gra rurka nr 14,

demontaż jest prosty, zdejmujesz pokrywe zaworów, odkręcasz 3 śruby, 2x nr 17 i 15 i zdejmujesz rurke olejową, teoretycznie można próbować ją czyscić i moczyć w rozpuszczalniku ale jeśli jest w niej duzy osad/nagar to nic nie da, więc można kupić nową, koszt rzędu koło 50-70 zł,

jesli chcesz sprawdzić przy pracy jak ta rurka podaje olej to właczasz silnik bez pokrywy zaworów ( oczywiście z rurką zamontowaną ) pamietając o zatkaniu otworów olejowych - najlepiej szmatami a nie papierem - co idą od głowicy do miski olejowej ( silnik jest pochylony wiec są one od strony pasażera )- bo będą "waliły" olejem i masz kilka sekund na popatrzenie jak wali olej z rurki olejowej jeśli na oko ze wszystkich otworów jednakowo podaje olej to teoretycznie rurka jest good,

wtedy pozostaje wymiana popychaczy na sprawne albo poczekanie aż zupełnie padną i będzie klekotać na ciepłym też,

podstawa jednak to olej, ja jestem zdania że min dobry półsyntetyk o zalecanych parametrach, choć niektórzy mówią że mają minerał i tez jest dobrze :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika mówi ze to nic złego na ciepłym wszystko ok, mówi że tam sie coś musi olejem naopełnić i wtedy gra ja sam już nie wiem???????????

no popychacze sie napełniają, ale jak olej za gesty albo słabo drożna rurka olejowa to trwa to za długo i doprowadza do panięcia popychaczy nie mówiąc o dźwięku bo to właśnie sygnał żeby cos z tym robić..... a może jest wszystko ok, tylko przewrażliwiony jesteś :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem go czy tam bez smarowania po iluś tam odpalenieach sie nic nie wytrze wkońcu bez oleju a on mówi że nie bo olej z tego miejsca ścieka i zanim go zassie to jakieś tam tłoczki chwile pracuja bez a potem jest ok. Dklamnie metal o metal bez oleju nie jest ok. Pytam ale czy napewno nie ma sie czym przejmiować on mówi nie ma czym. Czytam na forach i chłopaki piszą że to normalne natomiast inni ze przeje... bo trzeba to zrobic sorrry mam łeb na karku ale już zgłupiałem wpakowałem w nia 1500 za panewy i wał a teraz jakbym chciał to robioć to kezuczą 1800 j :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...