Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


e34 - pytanie o skrzynie automatyczna


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Czemu automat - wyroslem juz z szalenstwa a ze to bedzie auto rodzinne a ja jestem leniwy to automat :) a tak na powaznie - pojezdzilem c-klasa w automacie i mi sie spodobalo. Zero opoznien w przelaczaniu, zadnego mielenia i ciaglych redukcji itd., w przyspieszaniu tez roznicy nie czuc - a bokasow i tak juz nie zapinam, wiec manual niekonieczny. Poza tym uslyszalem wersje ze jesli auto uzywane z automatem to tylko mercedes lub bmw... i stad pytanie jak to sie sprawuje, i czy rzeczywiscie tak jak plotki mowia - czyli bezawaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem automat-tez mialem dylemat pytalem chlopakow.Jest fajnie ,nie meczysz sie w korku a tryb sportowy daje przyjemosc z jazdy i wyprzedzania.Ale "bokow zapinac sie" nie da :) wiec wrocilbym do manuala.Mysle ze jeszcze jestem mlody :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oggy poszukaj odpowiedzi w jednym z moich tematów. Z tego co wiem 5-tki wychodziły z tą samą skrzynią co ja mam ( 4HP22 ) w pierwszej fazie produkcji tyle że były już sterowane nie mechanicznie ale komputerem. Pojemność 2.5 pewnie ma już skrzynie 5HP22,19,18. Odpowiedz jakie są automaty znajdziesz w moim temacie ( dotychczas nikt mi nie pomógł :( )

Z skrzyniami jest tak, że albo pie***** sie jak popadnie albo dożywają 300K km bez żadnych problemów.

U ojca w Plymouth Voyager 3.3 skrzynia była robiona 4 razy ( u człowieka z Wrocławia ), teraz mamy "dobrą" mechanicznie ale komp. pada i trzeba restartować komputer poprzez wyłączenie i włączenie silnika podczas jazdy, tak więc 2 półosie w czasie roku padły z tego powodu - Jak nie urok to sraczka...

A jeżeli chodzi o automaty nie do zadarcia to polecam mesia 124 z silnikiem 2.5 w automacie. Zarówno pieca jak i skrzyni nie zajedziesz ( no chyba że zalałbyś wodą :D )

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filipos - mam do wziecia MB C-Klasse 2.5 turbodiesel w automacie 1999 kombi, tyle ze wole <bmw> Jest wygodniejsze i ma "to cos". Na e39 530d brak mi kasy na razie, a e34 juz sprawdzone i za kase ktora moge dac mam nadzieje kupic zadbany egzemplarz z dobrym wyposazeniem (raczej wycieczka do niemcowni po auto...). Automat to wygoda, szczegolnie podczas jazdy po wroclawiu w godzinach szczytu :) pozbieram jeszcze troche opinii i zdecyduje czy bedzie kolejny manual czy automacik :)

Dzieki za info,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Użytkowałem E34 w automacie , co prawda nie z motorem 2,5 a z 2,0 ale powodów do narzekania nie było. Skrzynia pracowała bardzo płynnie bez szarpnięć.

Przy 2l trochę brakowało mocy ale kręcąc pod czerwone dało się wytrzymać.

Swoją E34 sprzedałem przy przebiegu 240 tyś km i po za wymianą oleju nic przy skrzyni nie trzebabyło robić.

Spalanie z własnych obserwacji w mieście około 0,5 do 1l więcej od manuala a na trasie

bez różnicy.

Ogólnie polecam osobom ceniącym komfort, bezawaryjność.

Pozdro <bmw_3>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info.

Wybor juz padl. Nowym autem bedzie e34 525i Touring 1994-1995, albo manual albo automat. Zaczalem juz szukac autka. To ktore mnie zainteresowalo wczoraj to wlasnie automat. Na fotach stan jak nowy. Kumpel jedzie po furke w piatek to przy okazji te obejrzy i jak co to wezme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zdaje się, że szukasz tego, co ja, przed rokiem. Mam 525iA touring ze stycznia '95, silnik M50. Zależało mi na tej skrzyni, bo ma 5 przełożeń do przodu i 3 tryby pracy. Jedyną usterką(mechaniczną) było zerwanie metalowej linki od skrzyni, ale po wymianie linki i oleju smiga bez problemów. Jestem z niej bardzo zadowolony, tym bardziej , ze mieszkam we Wro i duzo czasu spedzam w korkach. Naprawde, mozna do perfekcji opanowac sterowanie tą skrzynią, redukując przełożenia, np. przed wyprzedzaniem, za pomocą przycisku "S"(sport), bez konieczności wciskania kickdown'u, czy wrzucania wyższego przełożenia, po wyprzedzaniu, za pomocą "E" (eko). Sama jazda na eko, to do spokojnego wożenia, na niskich obrotach, a sport, do przyjemniejszego i sprawniejszego poruszania się. Zaznaczam, jednak, ze jest to 2.5, nie wiem, jak to sie ma do 2.0. Jest jeszcze trzeci zakres pracy - * - czyli do jazdy po bardzo śliskim podłożu. Auto rusza wtedy z drugiego przełożenia, a przy czym skrzynia używa wtedy bardzo niskich obrotów do jazdy i zmiany przełożeń. Latanie bokiem? Na suchym asfalcie - zapomnij. Na mokrym asfalcie, kostce czy szutrze - jak najbardziej, ale ostroznie, bo trzeba użyc wtedy kickdownu, a mozna się zdziwic, jak nagle tył zacznie nas wyprzedzac =) Osobiscie, nie zamieniłbym sie juz na manuala, chyba, że tylko na chwile. Akurat, mam taką możliwość, bo brat ma e-30 325i touring =D, a ojciec e-28 524td. Jednakże, potem, z przyjemnością wracam do własnej Buni. Sorki za przydługie wypracowanie =p. Pozdrawiam i polecam. <bmw_3>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...