maniak Opublikowano 11 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Witam, Mam BMW 320i 90 rok kombi z silnikiem 2 litry m20. Na trasie przy jezdzie 100-120 na piatym biegu (obroty w granicach 3-3,5 tys) auto spala 10 litrow gazu. Czyli wszystko w normie. Natomiast jak wjade do miasta, jezdzac jak emeryt i nie przekraczajac 3 tys obrotów auto pali 19 litrów. Moim zdaniem to lekka przesada zwlaszcza ze kiedys bylo mniej. Instalacja gazowa najprostsza, sonda lambda wymieniona. Bylem u gazownikow na regulacji i nic to nie dalo. Nie znam sie na instalacjach ale czy oni nie powinni tego regulowac przy roznych obrotach, bo mi regulowali tylko na wolnych i przy 3 tysiacach... Prosze o jakies sugestie i ewentualnie o jakis dobry warsztat/gazownie we Wroclawiu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 11 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 ile kilometrów jest przejechane na inst.gaz.? jakiej firmy gaz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 11 Października 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 instalacja jest jakiejs wloskiej firmy, a ile ma przejechane to nie wiem, bo auto kupilem juz z gazem. Poczytalem troche rozne fora i doszedlem do wniosku ze moze to byc uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssacym. Jezeli ktos sie spotkal z takim czyms to bede wdzieczny za pomoc. pozdrawiam [ Dodano: 12 Październik 07, 12:19 ] zauwazylem jeszcze jedna rzecz. Chcialem przejechac sie troche nabenzynie i auto nie ma mocy. Po przelaczeniu z gazu powinno byc mocniejszze a jest slabsze. I w ogole silnik jakos dziwnie prracuje, szarpie... na gazie jezdzi ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumunm5 Opublikowano 14 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 sprobuj rozlaczyc kleme minus(-) na ok 5 min podlacz i zobacz czy jest roznica na benzynie bmw w gazie musi miec rozlaczona pamiec kompa w momencie jazdy na gazie niektorzy gazownicy tego niewiedza i nierozcinaja pamieci co w zwiazku z tym zapycha kompa roznymi bledami wynikajacymi z pracy silnika na gazie z zamknietymi wtryskiwaczami. a to pierwsze to wydaje mi sie ze uszczelka bedzie wpozadku trase masz w normie te 10l/100 jest jak na ten silnik ok ale miasto to tragedia zdecydowanie za duzo a smierdzi z rury gazem na wolnych obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 16 Października 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 wczoraj miałem strzał gazu... przepływomierz do wymiany:( przy okazji wymienie swiece i przewody WN, sprawdze cały dolot czy nie ma nieszczelności i pojade na regulacje. Mam nadzieje ze po tym cos sie zmieni. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumunm5 Opublikowano 16 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 to niemiales zabezpieczenia? <bmw_3> tzn klapki przeciwstrzalowej wszak ona nieraz zawodzi ale w 98%ratuje przeplywomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 17 Października 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 wlasnie nie mialem, bo wymienialem ta gumowa rure od przeplywomierza i nie zalozylem tego antywybuchu bo musialbym przesunac cala obudowe filtra powietrza. No i akurat zanim to zrobilem mialem ten strzal:/ Mowi sie trudno, przy okazji mam pytanie czy przepływomierz od 325 bedzie pasowal do 320?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumunm5 Opublikowano 17 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 bo musialbym przesunac cala obudowe filtra powietrza. lub przyciac gume (skrocic) a co do przeplywki to nieorietuje sie musialbys zobaczyc czy kostkaz pinami jest taka sama byc moze bedzie pasowac ale ja niemam pojecia jeszcze nieprobowalem podmieniac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 18 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 włoskie instalacje sa dobre jak chodza! a jak cos sie piepszy jest konec bo nie ma czesci u nas do nich! najlepsze wyjcie i duzo ludzi tak robi ze je wywala i zakłada nasz instalacje gazowa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 19 Października 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 lub przyciac gume (skrocic) wlasnie ta poprzednie ktora wymienilem byla przycieta, ale nie zabardzo zdawalo to ezamin. Jak juz mam nowa to lepiej przesune ten filtr. Przeplywka od 325 wyglada tak samo jak moja. Ale najpierw sprawdze czy ta moja bedzie dzialac bo ja troche podreperowalem i sie juz nie zacina. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumunm5 Opublikowano 19 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 włoskie instalacje sa dobre jak chodza! a jak cos sie piepszy jest konec bo nie ma czesci u nas do nich! najlepsze wyjcie i duzo ludzi tak robi ze je wywala i zakłada nasz instalacje gazowa! 99%instalacji gazowych jest włoskiej produkcji "landi renzo,lovato,romano,tomasetto itp." a w polsce przewazaja wloskie instalacje gazowe polskie sa tylko podzespoly elektroniki sterujacej wiec niema zamiennikow polskich a ogolnie czesci naprawcze do typow wloskich sa ogolnodostepne i niema problemu z ich zakupem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu1976 Opublikowano 23 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Podejrzewam że samochód był źle dostrojony na benzynie a gazownicy uregulowali go na gazie a pierwszy podstawowy warunek dobrego ustawienia gazu jest dobrze uregulowany na benzynie . A przepływomierz racze nie będzie pasował trzeba było by porównać numery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 24 Października 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 ...ale instalcja gazowa bierze informacje tylko z sondy lambda, co inego na benzynie bo wtedy w gre wchodza jeszcze przeplywomierz, czujnik przepustnicy, temperatura. Rgulacja benzyny i gazu to wedlug mnie dwie rozne rzeczy... Ja mam instalacje pierwszej generacji. Jezeli glupio gadam to niech mnie ktos oswieci;) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OpTo Opublikowano 24 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 dodam ze moja w trasie spokojnie ok 10 lpg a w miescie no coz gornej granicy niema ale w 15 sie zmieszcze spokojnie <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marc Opublikowano 29 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 mala ciekawostka jesli chodzi o spalanie .Jadac na spot do Jedliny autko spala 16 litrow gazu oczywscie sprawdzone dokladnie .Jadac na 2 urodziny klubu tankuje w tym samym miejscu do pelna i co sie okazjue po powrocie .Ta sama praktycznie trasa te same szybkosci nawet szybciej .Podjezdzan tankowac znow w te same miejsce i o dziwo wychodzi niecale 13 ,jak to rozumiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 Wystarczy że delikatniej operujesz gazem przy przyspieszaniu. Ja sobie kiedyś testa w drodze do Krakowa robiłem. W obie strony prędkości były rzędu 150-180km/h z tym że w jedną stronę jazda bez zastanowienia, jak trzeba było się rozpędzić to się rozpędzałem, czasami redukowałem, czasami się z kimś ściąłem jak podjechał. Efekt spalanie na poziomie 12.5l. Z powrotem już jechałem non stop na 5tce, przy przyspieszaniu dawałem na tyle delikatnie gazu żeby ekonomizer nie wyleciał ponad 15litrów i spalanie przy podobnych prędkościach, podobnym czasie przejazdu wyszło 11.5l. Znowu jak jechałem swego czasu na kończących się klockach - czytaj jak najmniej wyprzedzania, jeśli już to na 5 zeby za mocno się nie rozpędzać żeby później nie hamować i spalanie 9,6l. Ta sama trasa tylko jeszcze w słodkiej nieswiadomości i bez palącej się kontrolki od klocków ale z redukcjami przy wyprzedzaniu do 3 i wyszło coś między 10,5 a 11l. I na koniec, do tej pory buma w mieście, tylko w mieście nie spaliła mi więcej niż 14l. Ostatnio tylkopo mieście osiągnęła rekordowy wynik 15,5l. Tyle że jakoś ostantio cześciej ją kręcę do 4tys obrotów, częściej ktoś chce na światłach pokazac jaką ma super furę i tak wychodzi. Do większego spalania wystarczy bardziej dynamiczna jazda i trochę wyższe kręcenie silnika i są różnice. U mnie są one relatywnie niewielkie, ale podobno mam najoszczedniejszy silnik ze wszystkich beemek Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumunm5 Opublikowano 2 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 mala ciekawostka jesli chodzi o spalanie .Jadac na spot do Jedliny autko spala 16 litrow gazuoczywscie sprawdzone dokladnie .Jadac na 2 urodziny klubu tankuje w tym samym miejscu do pelna i co sie okazjue po powrocie .Ta sama praktycznie trasa te same szybkosci nawet szybciej .Podjezdzan tankowac znow w te same miejsce i o dziwo wychodzi niecale 13 ,jak to rozumiec gas jest mieszanka propanu i butanu gas gazowi nierowny dzis cpn ma taki gas powiedzmy lepszy w proporcjii a dostawa za 2 dni jest gorsza wiecej butanu. Z czego wychodzi ze na lepszym gazie zrobimy duzo kilometrow i spalanie powiedzmy bedzie 14l a na gorszym t.j gdzie gas ma wiecej butanu zrobimy taka sama droge ale spalanie bedzie 16lub 17l bo jest gorszy gorzej auto go przepala itp.to nie jest wina ani cpn ani dostawcy poprostu tak juz jest z gazem niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaxxx Opublikowano 18 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Witam wszystkich. przyłacze sie do wątku, Ja mam podobnie jak maniak z tym ze pali jeszcze wiecej... Motor mam 3.0 auto e32. Kiedyś było 17 miasto 12,5 trasa jak spokojnie jechałem, teraz trasa 14-15 a miasto 30 no i nie wiem co jest.. miałem loty z silniczkiem krokowym ale juz jest ok a spslanie zostało... Moze macie jakieś pomyssły co to może być... pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 zrobilem tak: odlaczylem sonde lambda-spalanie takie samo... sprobuje pokrecic ta sruba od gazu, moze cos sie uda. A mam pytanie. czy mozna wyregulowac taka instlacje i obejsc jakos sonde lambda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumunm5 Opublikowano 22 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 odlaczylem sonde lambda-spalanie takie samo... sprobuje pokrecic ta sruba od gazu, moze cos sie uda. A mam pytanie. czy mozna wyregulowac taka instlacje i obejsc jakos sonde lambda? to ci nic nieda jak odlaczysz sonde pytanko a ty na wezu od parownika do miksera masz silniczek krokowy ? do ktorego doprowadzone sa kabelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 no mam taki silniczek... tylko nie wiem od czego on, myslalem ze to jakis filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumunm5 Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 sluchaj sonda steruje wlasnie tym silniczkiem i w zaleznosci jak ona pracuje otwiera i zamyka ten silniczek zamiast tego silniczka wstaw rurke aby go wyeliminowac ale po tym musisz wyregulowac odpowiednio na 3 tys obrotow skrecajac w prawo ta srubke az silnik bedzie zwalnial obroty i jak zwolni lekko odkrec .aby bylo dalej 3 tys. powinno poprawic sie spalanie prawdopodobnie masz uszkodzona sonde i nie reguluje ona tym silniczkiem aby wytlumaczyc wiecej to troche za duzo pisania jak pojedziesz do gazownikow u siebie to pewnie kaza ci kupic sonde i przyjechac z powrotem ta metode co ci napisalem to jedyny sposob aby ominac elektronike i sterowanie dawki przez sonde <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 tylko ze sonda jest wymieniona na nowa:) pojade do nich, niech podepna pod komputer i zobaczymy czy daje odczyty. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumunm5 Opublikowano 25 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 dokladnie bo "nowa" to nieznaczy ze dziala prawi <bmw_1> dlowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 29 Listopada 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 witam. zrobilem tak jak pisales, wywalilem ten silniczek. Przykrecilem ta dosyc mocno na 3 tysiacach, tylko teraz prawie gasnie na wolnych... Napisz dokladnie jak mam zrobic regulacje, bo zmniejszenia spalania na razie nie odczulem, zobaczymy jak pojezdze wiecej. ...a gaz juz 2.34 pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.