Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


2 rodzaje kasowania oleju !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie,pin 19 jest masą. Sprawdzałem to. Najlepszym przyrządem jest taka próbówka wyglądająca jak śrubokręt,kupisz na CPNie za 3zł,ona ma jakiś tam opornik w środku i nie wiem czy nie bezpiecznik czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś mi się obiło o uszy, że powinien to być kabelek z żarówką - niby dla bezpieczeństwa. Może być sam najzwyklejszy kabel? musi mieć jakąś specjalną grubość?

Byłem raz z kolegą jego E30 u szwagra mechanika - podniósł maskę, wyciągnął zwykły drucik, połączył oba miejsca, kumpel przekręcił kluczyk w stacyjce chyba na 2. pozycje. Potem kazał my wyciągnąc kluczyk ze stacyjki, zamknął maskę i już !! 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Resetowanie BMW Service indicator lights

Skasowania komputera można dokonać zwierając odpowiednie piny w złączu diagnostycznym. Złącze takie znajduje się w komorze silnika.

Występują dwa typy złącz; piętnasto-pinowe stosowanie w samochodach do 1987 i dwudziestopinowe stosowane później. W modelach z tego roku (1987) łatwo rozpoznać rodzaj złącza. Dokładny opis kasowania znajduje się poniżej. Jeszcze jedna uwaga odnośnie komputerka. Wiele problemów i zakłóceń w pracy tego urządzenia powoduje akumulatorek podtrzymujący jego pamieć. Jeżeli dzieją się jakieś dziwne rzeczy typu mamy cały czas 5 zielonych diod zapalonych lub nie udaje nam się skasować pamięci to przyczyny należy szukać w zasilaniu (samo ogniwo i wszelkie połączenia jak ścieżki na tablicy zegarów) Akumulatorek umieszczony jest w dolnej-prawej części deski rozdzielczej.

Resetowanie ustawien komputerka serwisowego.

Zdejmujemy osłonę złącza i odnajdujemy piny 7 i 1 dla wcześniejszych modeli, a 7 i 19 dla tych po 1987. Na złączu są numerki, ale mogą być nie czytelne wiec, poniżej zamieszczam rysunek z opisem pinów

Opis złącza po 1987 (ważniejsze, ciekawesze piny):

1 - Zapłon

7 - Service indicator

11 - Przekaźnik rozrusznika

14 - Plus

16 - Sygnał z czujnika tlenu

19 - Minus

Przy wyłączonej stacyjce cienkim przewodem łączymy 7 i 1 (lub 7 i 19). Pięć razy upewniamy się ze połączyliśmy właściwe i włączamy zapłon (nie uruchamiamy silnika !). Po paru sekundach gasną lampki związane z wymianą oleju (oil service). Po 10 sekundach gasna lampki zwazane z przeglądem (inspection). Wszystkie zielone diody powinny się świecić.

Różnicą pomiędzy kasowaniem oil service a inspection jest czas na jaki zewrzemy piny. W momencie pojawienia się zielonych lampek (to oznacza skasowanie pamięci) szybko wyłączamy stacyjkę !

W firmowym urządzeniu do kasowania używane są trzy piny 7, 14 i 19. Na 14 jest "plus" z akumulatora. Służy on do zasilania timera.

Mam informacje ze po 1993 zaszły pewne zmiany. Zmiany dotyczą czasu kasowania i wynoszą:

Oil service - od 3s

Inspection - od 12s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...