CZESKI Opublikowano 14 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 no i wlasnie ktory uzyc??? jedni pisza zeby zewrzec 7 i 19 a inni zeby lampka kontrolna zewrzec 7 z masa samochodu, piszcie bo ja juz musze skasowac. pozdrawiam auto e-36 z 95 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 14 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 ja wczoraj kasowałem 7pin do masy! włanczasz stacyjke i gra! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maximus Opublikowano 14 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 powinno byc tak właczasz stacyjke, podchodzisz pod maske i laczysz mase od aku z pinem 7 przez okolo 7 sekund i to tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras1122 Opublikowano 14 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 Maximus ,a potrzebny jest do tego celu jakis specjalny kabel czy obojetnie jaki bo jeszcze inspekcji nie kasowalem ale czeka mnie to na dniach jakos.Z gory dzieki za odpowiedz. bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 14 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 kawałek kabla! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 14 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 piszcie bo ja juz musze skasowac. .... a jak nie skasujesz to co samochód nie zapali ? :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 14 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 to nie ma znaczenia , bo pin 19 to pewnie masa :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 14 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 Dokładnie,pin 19 jest masą. Sprawdzałem to. Najlepszym przyrządem jest taka próbówka wyglądająca jak śrubokręt,kupisz na CPNie za 3zł,ona ma jakiś tam opornik w środku i nie wiem czy nie bezpiecznik czasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZESKI Opublikowano 15 Września 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 juz skasowalem wszystko gra, 7 z 19-masa styklem te 2 gniazda i wlaczona stacyjka i skasowalo po okolo 7 sekundach, pozniej odlaczylem i jeszcze raz styklem na 20 sekund ale nie wiem cfzy inspekcja skasowana, ale swieci napewno 5 zielonych diod <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 15 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 Jak świeci 5 zielonych to dobrze bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xysiok Opublikowano 17 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 Gdzieś mi się obiło o uszy, że powinien to być kabelek z żarówką - niby dla bezpieczeństwa. Może być sam najzwyklejszy kabel? musi mieć jakąś specjalną grubość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 Gdzieś mi się obiło o uszy, że powinien to być kabelek z żarówką - niby dla bezpieczeństwa. Może być sam najzwyklejszy kabel? musi mieć jakąś specjalną grubość? Byłem raz z kolegą jego E30 u szwagra mechanika - podniósł maskę, wyciągnął zwykły drucik, połączył oba miejsca, kumpel przekręcił kluczyk w stacyjce chyba na 2. pozycje. Potem kazał my wyciągnąc kluczyk ze stacyjki, zamknął maskę i już !! 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xysiok Opublikowano 17 Września 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 Poszło gładko - zwykłym kabelkiem, ale nie powiem, było to stresujące :mrgreen: Następnym razem będę wyluzowany <bmw_1> . Jutro zabieram się za wymianę filtra kabinowego, też według przepisu z forum. uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisztof2000 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 ja ostatnio spinaczem kasowałem i poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
centu$ Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 w e-30 tak samo jest?? Bo ja jutro wymieniam olej a mi swieci juz na pomaranczowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Resetowanie BMW Service indicator lights Skasowania komputera można dokonać zwierając odpowiednie piny w złączu diagnostycznym. Złącze takie znajduje się w komorze silnika. Występują dwa typy złącz; piętnasto-pinowe stosowanie w samochodach do 1987 i dwudziestopinowe stosowane później. W modelach z tego roku (1987) łatwo rozpoznać rodzaj złącza. Dokładny opis kasowania znajduje się poniżej. Jeszcze jedna uwaga odnośnie komputerka. Wiele problemów i zakłóceń w pracy tego urządzenia powoduje akumulatorek podtrzymujący jego pamieć. Jeżeli dzieją się jakieś dziwne rzeczy typu mamy cały czas 5 zielonych diod zapalonych lub nie udaje nam się skasować pamięci to przyczyny należy szukać w zasilaniu (samo ogniwo i wszelkie połączenia jak ścieżki na tablicy zegarów) Akumulatorek umieszczony jest w dolnej-prawej części deski rozdzielczej. Resetowanie ustawien komputerka serwisowego. Zdejmujemy osłonę złącza i odnajdujemy piny 7 i 1 dla wcześniejszych modeli, a 7 i 19 dla tych po 1987. Na złączu są numerki, ale mogą być nie czytelne wiec, poniżej zamieszczam rysunek z opisem pinów Opis złącza po 1987 (ważniejsze, ciekawesze piny): 1 - Zapłon 7 - Service indicator 11 - Przekaźnik rozrusznika 14 - Plus 16 - Sygnał z czujnika tlenu 19 - Minus Przy wyłączonej stacyjce cienkim przewodem łączymy 7 i 1 (lub 7 i 19). Pięć razy upewniamy się ze połączyliśmy właściwe i włączamy zapłon (nie uruchamiamy silnika !). Po paru sekundach gasną lampki związane z wymianą oleju (oil service). Po 10 sekundach gasna lampki zwazane z przeglądem (inspection). Wszystkie zielone diody powinny się świecić. Różnicą pomiędzy kasowaniem oil service a inspection jest czas na jaki zewrzemy piny. W momencie pojawienia się zielonych lampek (to oznacza skasowanie pamięci) szybko wyłączamy stacyjkę ! W firmowym urządzeniu do kasowania używane są trzy piny 7, 14 i 19. Na 14 jest "plus" z akumulatora. Służy on do zasilania timera. Mam informacje ze po 1993 zaszły pewne zmiany. Zmiany dotyczą czasu kasowania i wynoszą: Oil service - od 3s Inspection - od 12s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
centu$ Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 No i wytłumaczone zostało na chłopski rozum <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenon Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 jeżeli chodzi o żarówke w tym podłączeniu to pełni ona role bezpiecznika , w razie zwarcia wolfram przepala sie i po obwodzie , natomias zwykły przewud zanim się przepali to skopci wszystko po drodze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OpTo Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 a ja polecam zwykly bezpiecznik 100mA jakieś 0.1pln w sklepach z częściami elektronicznymi POZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.