Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Sportowy Filtr Powietrza a BMW E30


Rekomendowane odpowiedzi

ktos cos wie na ten temat.

Mam zamiar kupic sportowy odpowiedni kfiltra powietrza, slyszalem opinai za i pzreciw.

NA beemka-klub.pl (gdzie jest bardzo duzo uzytkwonikow E30) mowil ize jak juz kupywac to jakis dobry filtr np. K&N a nei oszczedzac na jakims "no name".

Wazne jest zeby zrobic dolot zimnego powietrza i ogrniczyc dostep cieplego pwoietzra do silnika np, jakas bareira :)

A wy jaka mieliscie z tym stycznosc :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że tam gdzie czytałeś jest najwięcej speców od E30,

ja uważam że stożek musi mieć pożądną rurę której nie zrobisz na oko, tylko metoda prób i błędów i bez hamowni to raczej lipa,

dlatego wkładka sportowa , ale koni to chyba od samej wkładki nie przybędzie :cry:

wałek trzba zmienić, odetkać wylot, chip jakiś itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sportowe wkładki to firmowe, K&N jest chyba najbardziej znany i najleprzy, ułatwia to przepływ powietrza i jakoś tam troche poprawia osiągi, i napewno przebieg krzywych momentu i mocy.

Jeszcze lepiej jakbyś założył stożek, również K&N jest chyba najleprzą firmą, ale to już większe koszty, bo od przepływki do stożka trzeba by ,,power-rure'' dopasować, i jakoś odseparować go osłoną termiczną która nie przepuszczałaby ciepłego powietrza, no i jakiś dolot z miejsca gdzie nie bedzie sie abytnio nagrzewało.

Taka operacja ze stożkiem jest droższa ale leprza, bo w zimnym powietrzu znajduje się więcej tlenu, co poleprza spalanie, tutaj też pewnie zmieni się przebieg krzywych momentu i mocy, i sielnik stanie się elastyczniejszy.

A jak dolot to i odazu wydech troche odetkasz :?: :mrgreen:

Pozdro <bmw>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiając sportowy filtr, np stożkowy, spowodujesz zmniejszenie oporów ssania przez co zwiększysz o kilka kuców moc. Na filtrze lepiej nie oszczędzać, bo im tańszy filtr, tym więcej przepuszcza zanieczyszczeń. Tani filtr można już kupić za około 70 zl. Rura do niego to tez około 70 zł. Założenie nawet tego tańszego powinno dać wyczuwalną różnicę. Znajomy założył sobie taki zestaw do Pontiac'a 3.0 i autko lepiej się wkręca.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym przyrostem mocy to tak jak juz ktos wczesniej napisał trzeba by bylo

zmierzyc , bo kazda modyfikacja nawet poprzez przyklejenie naklejki na szybe

daje odczucie włascicielowi ze auto sie lepiej zbiera :lol:

Ale tak powaznie ja mam załozonego stożka K&N dedykowanego do M40

fakt wydatek rzedu 500zł ale przynajmniej mam pewnosc ze przepływomierz

zaraz sie nie zakituje przez jakies smieci ktore napewno filterek za 70zł by

przepuscił (tak na marginesie to znajomy własnie rozwalił przepływke w

golfie VR6 przez taki stozek z allegro) .

Co do przyrostu mocy to mozna sobie gdybac , moze cos tam przybyło

ale ja nie jestem wróżbitą zeby tak na oko poznac ze mam 2KM wiecej

zreszta akurat na tym mi az tak bardzo nie zalezało , przedewszystkim

fajniej brzmi jak zasysa powietrze i byc moze jest bardziej elastyczne .

happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym na twoim miejscu jeżeli chcesz wkładać jaki kolwiek stożek to bym pociął błotnik tak jak jest to w samochodach z turbodoładowaniem i zrobił dolot zimnego poietrza dodatkowo bym starał się odgrodzić silnik od komory w której miałby się znajdować stożek ale nie licz na jakieś tam konie wielkie bo jak czytałęm książke o modyfikacjach samochodów to na filtrze powietrza i wydechu jesteś w stanie przybrać max do 7 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja widziałem pomiary z hamowni juz gdzie sam stozek dodał 8KM i jak sie nie myle 11Nm.

Z tym ze byl to kit K&N z rurami, wszystko obliczone dedykowane pod model samochodu.

pozdro

i właśnie o to chodzi, musi być wyliczone do konkretnego modelu :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek_79 napisał/a:

autko lepiej się wkręca.Pozdrawiam

zmierzone czy takmu się wydaje,

Z tym wkręcaniem się autka to chodiło mi o to, że po nagłym wciśnięciu pedału gazu silnik szybciej i płynniej wkręca sie na wysokie obroty. Bo wyczuć, czy cos przybyło w stajni po założeniu stożka to przy 180 fabrycznych koniach raczej trudno.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...