Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


do jakich osiagow mozna podkrecic e36 z 1.6, co proponujecie


Mayor1982

Rekomendowane odpowiedzi

Tuning 1.6 jak dla mnie nie ma sensu. Zamiast zyskiwać 10 koni poprzez przeróbki lepiej sprzedać i kupić np. 320i. Wydasz mniej kasy, a efekt na pewno będzie zadowalający :wink: Ewentualne swapy to trochę śliska sprawa. Jeżeli już chcesz najłatwiej włożyć coś o podobnej konstrukcji np. M42 z 318is lub M40\M43 z 318i. Przeskok na 6 garów to już większy i jak mniemam nieopłacalny wydatek.

A silniki 1.6 nie sa przypadkiem na nisko oktanowe paliwo , bo ostatnio czytalem artykol z motoru nr33 \ 13*08*2007 wykazalo ze silnik w ibizie 1.4 16v ktory lubi paliwo 95\91 stracil 1.5 konia na paliwie 99+

Zalecane paliwo do M40 91 oktanów, do M43 95 oktanów i takie teoretycznie powinno się lać. Wszystkie te V-pała są nic nie warte, przynajmniej w małych silnikach. Wg. mnie jedynie ludzie podatni na efekt placebo czują różnicę ;)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

w mojej opinii, żeby wszystko miało ręce i nogi, to zamiast szukać na siłę możliwości podkręcenia 1,6 kupić auto z mocniejszym motorem - szkoda kasy, zdrowia i nerwów, a efekt i tak nie będzie taki, jak przy fabrycznie mocniejszym motorze...

P.S.

kiedyś jak miałem Clio, to samo pytanie padało ze strony niektórych chłopaków, co mieli silniki 1,0; 1,1 czy 1,2 (max 54KM) ... i odpowiedź była taka sama - KUP MOCNIEJSZE AUTO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie zgadzam sie z przedmowca..

[ Dodano: 17 Sierpień 08, 12:35 ]

Mam pytanie do uzytkownikow ktorzy maja silniki 2.0, 2.5 albo 2.8

Po co zakladacie stożki, robicie chip tuning itp?

Nie lepiej bedzie jak zrobicie swapa na silniczek z M3? :P

...bo w 325 czy 328i jest juz jakas solidna podstawa, wzgledem KM, zeby porobic takie modyfikacje. 1.6 nie za bardzo..

[ Dodano: 17 Sierpień 08, 13:18 ]

tak ot dla przykladu. 170 kucykow coupejka, i jeszcze na skorze. Niestety jest gaz, ale zawse mozna wywalic jesli nie pasowalby. To jest tylko przyklad, bo takich ofert jest wiele. Jak sie zastanowisz to wydatek bylby pewnie mniejszy niz tuning twojej 316 z efektem koncowym 103KM, bo zanim sie obejrzysz, po zakupie tych stozkow, czipow, tlumikow itp, jestes 2000 w plecy. Sprzedaj 316 i kup sobie 6 garow.

http://moto.allegro.pl/item416482774_bmw_e30_325_325i_coupe_szpera_gaz_brc.html#photo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja niewiem czy czasami zle niesformulowalem pytania pytanie_bmw . prosze was o jakies info dotyczace tuningu a tu zgory kazdy jedzie po mnie ze sie nie oplaca, ze kicha auto, i kilka jeszcze roznych argumentow. ale jeszcze nitk oprocz kosy nie odpowiedzial na moje pytanie co moge zrobic i do jakich parometrow da sie podkrecic auto. pozdrawiam

kolego spokojnie mam tez bume z 95 roku silnikiem 1.6 i jest ok, narazie mi wystarcza - wywalony kat oryginalny tlumik koncowy, odciecie zaplonu opoznic - tyle wiecej sie nie oplaca pchac kasy tylko jezdzic a z polonezem napewno dasz rade i nie tylko - powodzenia - i prosze nie robic zamieszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
probowal ktos kiedys wlozyc turbo do 316 ale nie ten silnik m40 tylko nowszy chyba m46 na lancuchu.jakie z tego efekty????

jasne ze próbował efekt = 216KM z M40 1.6 :drunk:

efekt bedzie taki, ze po paru tysiacach kilometrach bedziesz zbierac za autem czesci z rozpadajacego sie silnika

Troche przesadzasz poszukaj na jutubie takiego filmiku "m40 turbo" albo E30 316i turbo

i sam sie przekonasz ze norwegowie albo finowie zbudowali praktycznie M40 od

podstaw wszystko zakute i ten silnik sie nie rozpadał po paru kilometrach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 316 ale nie ten silnik m40 tylko nowszy chyba m46 na lancuchu

chodzi Ci pewnie o m43

myślę, że gdyby to było takie hop-siup, tylko wrzucić turbinę i zwiększyć moc o 100%, bez wpływu na żywotność auta, to nie jedno by takie e36 jeździło po ulicach... poza tym, tak samo jak przy swapie - jak się wsadza coś co lepiej rozpędza, to wypadałoby wrzucić coś co lepiej hamuje...

Mordulec a co do youtube'a, to już nie takie rzeczy na nim były... 8) więc nie wiem jak Ty, ale ja go za wiarygodne źródło informacji nie traktuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordulec a co do youtube'a, to już nie takie rzeczy na nim były... więc nie wiem jak Ty, ale ja go za wiarygodne źródło informacji nie traktuje

Na jutubie był filmik z tego jak latał po torze a całe fotostory było opisane chyba

na E30.de albo na syndykacie wiec to juz jest bardziej wiarygodne od samego

filmiku na jutubie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm,może też bym nie wierzył w filmiki na youtubie,ale jak widziałem co tutaj ludzie potrafią zrobić z motorami to głowa mała. Czemu nie jeżdżą dziesiątki takich aut? Bo to zwyczajnie cholernie drogie i jeśli ktoś sie w to bawi to albo jest bogaty,albo tak kocha to auto,że innego nie chce i zrobi wszystko żeby zostać przy nim. Ja wierzę w te filmiki,w M5 i 1200KM, E34 535i 790KM itd.,bo na własne oczy widziałem takie auta,że gdybym nie iwdział to w życiu bym nie uwierzył. 316 turbo 216KM,jaki problem? Ale kasa ogromna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...