sowa Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Po pierwsze silniki na wtrysku nie maja ssania czlowieku Skoro silniki benzynowe nie mają ssania to może wytłumacz po co masz silnik krokowy, zwany też zaworem powietrza dodatkowego :!: :!: :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Po pierwsze silniki na wtrysku nie maja ssania czlowieku Skoro silniki benzynowe nie mają ssania to może wytłumacz po co masz silnik krokowy, zwany też zaworem powietrza dodatkowego :!: :!: :!: O co takie zamieszanie :?: :wink: -wolnossace -turbo doładowane Co do tematu to , wykonujac wszystkie te elementy tuningu o ktorych pisali przedmówcy szczytem (przy zachowaniu zywotnosci silnika czyli przejedzie wiecej niz 100 kilometrów) z tego modelu przy dobrych wiatrach mozna uzyskac około 125KM. Swego czasu był filmik w którym pokazane było 316i z zamontowanym turbo doładowaniem i osiągnieto wynik na hamowni 241KM przeszukaj YouTube powinien byc. Kwestie finansową pozostawiam autorowi pytania czy opłaca sie czy też nie rzeźbic 316i zeby w efekcie koncowym uzyskac moc troche wieksza niz ma 318i :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Po pierwsze silniki na wtrysku nie maja ssania czlowieku Skoro silniki benzynowe nie mają ssania to może wytłumacz po co masz silnik krokowy, zwany też zaworem powietrza dodatkowego :!: :!: :!: Jak po co, krokowy odpowiada za dostarczenie powietrza gdy przepustnica jest zamknieta aby podtrzymac obroty. Silnik wolnassacy = bez doladowania. ssanie bylo w gaznikach ktorych raczej juz nie spotkamy w bmw. przytocze text z wikipedi Układ ssania, stosowany w celu ułatwienia pracy zimnego silnika, zwiększa dawkę paliwa (wzbogacenie mieszanki). Jest on realizowany poprzez dodatkową dyszę znajdująca się za przepustnicą lub dodatkową przepustnicę przed gardzielą. System może być włączany i wyłączany ręcznie, włączany przez wciśnięcie pedału gazu do oporu, a wyłączany przez termostat (ssanie półautomatyczne), włączany i wyłączany przez termostat gdy temperatura silnika jest zbyt niska (ssanie automatyczne). Mozna byc starej daty i nazywac to ssanie bo w koncu ma za zadanie pomuc w pracy zimnego silnika tolko ze w nowych silnikach steruje tym poprostu komputer poprzez wtrysk besposredni paliwa. Ale to tak jak by pozwalac mowic na kalkulator Komputer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 w nowych silnikach steruje tym poprostu komputer poprzez wtrysk besposredni paliwa. Nie poprzez wtrysk tylko przez zwiększanie lub zmniejszanie zawartości powietrza w paliwie czyli wzbogacanie/zubażanie składu mieszanki. Krokowcem steruje komp. Również zaczerpnięte z wikipedii: "Silniki krokowe są stosowane wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma możliwość precyzyjnego sterowania ruchem: ...w samochodach – odpowiada za obroty na biegu jałowym i ssanie przy uruchomieniu silnika i zaraz po." Pozdro <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 w nowych silnikach steruje tym poprostu komputer poprzez wtrysk besposredni paliwa. Nie poprzez wtrysk tylko przez zwiększanie lub zmniejszanie zawartości powietrza w paliwie czyli wzbogacanie/zubażanie składu mieszanki. Krokowcem steruje komp. Również zaczerpnięte z wikipedii: "Silniki krokowe są stosowane wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma możliwość precyzyjnego sterowania ruchem: ...w samochodach – odpowiada za obroty na biegu jałowym i ssanie przy uruchomieniu silnika i zaraz po." Pozdro <bmw_1> Wiem wiem czytalem, nadal obstaje przy swoim :mrgreen: Silnik krokowy ma wilele zastosowan tak jak pisalo w tej encyklopedi i karzdy ma jakies inne zadanie, takie jakie wymieniles to moglby miec tylko na wolnych obrotach bo przy jezdzie raczej korkowy duzo nie pomorze w dostarczaniu wiecej tlenu jak dajmy cala przepustnica jest otwarta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Od dostarczania większej ilości tlenu jest przeustnica w przepływce, a krokowiec, jak silnik zimny to ma zamkniętą i w miarę gdy silnik się rozgrzewa, przepustnica w krokowcu otwiera się. Ludzie często tu pisali że krok się zepsuł lub zatarł i były problemy z odpalaniem na zimno lub ze zwiększony spalaniem. Po wymianie.... :wink: <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Od dostarczania większej ilości tlenu jest przeustnica w przepływce, a krokowiec, jak silnik zimny to ma zamkniętą i w miarę gdy silnik się rozgrzewa, przepustnica w krokowcu otwiera się. Ludzie często tu pisali że krok się zepsuł lub zatarł i były problemy z odpalaniem na zimno lub ze zwiększony spalaniem. Po wymianie.... :wink: <bmw_1> Ehh cos mi tu nie gra :party: jak zamkniety gdy zimny jak on reguluje obroty na lownych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 kolega szwedu naczytał się troche,ale nie do końca rozumie działanie niektórych mechanizmów. A pisząc,że silnik chodzi na ssaniu po zastosowaniu tego NIBY CHIPA miałem na myśli zbyt dużą dawkę paliwa w stosunku do powietrza,przez co auto pali jak szalone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 kolega szwedu naczytał się troche,ale nie do końca rozumie działanie niektórych mechanizmów. A pisząc,że silnik chodzi na ssaniu po zastosowaniu tego NIBY CHIPA miałem na myśli zbyt dużą dawkę paliwa w stosunku do powietrza,przez co auto pali jak szalone. no moze i sie naczytal ale przynajmniej czegos na podstawie faktow a nie pisanie jakis domyslow w sprawie ''jakis'' chipow. To co zwieksza spalanie i wlancza ''ssanie'' to sa jakies power boxy a w srodku drut z opornikiem. A prawdziwego chipa mozna miec Do 200zl i taniej jak sie ma dojscie. A dojscie to nic innego jak poszukac tematow o chipach na forum www.bmw-sport.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dejwid Opublikowano 3 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 szwedu jesli mozna kontakt do kolesia od chipów to uprzejmie prosze na gg lub PW z góry dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 14 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Za "ssanie" odpowiada nijaki wtryskiwacz rozruchowy który wstrzykuje dodatkową dawkę paliwa ,jego pracę kontroluje wyłącznik termiczny wkręcony w blok silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pershing Opublikowano 15 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Ale w M40 nie ma wtryskiwacza rozruchowego , ani wyłącznika termicznego przepływka też jest chyba nie klapkowa tylko z gorącym drutem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 16 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Za "ssanie" odpowiada nijaki wtryskiwacz rozruchowy który wstrzykuje dodatkową dawkę paliwa ,jego pracę kontroluje wyłącznik termiczny wkręcony w blok silnika. Nie każdy silnik taki wtryskiwacz ma :!: U mnie w m20b20 nie ma :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 17 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 wchodze w temat jak podneisc moc w 316, myslac ze znajde tu podpowiedz at unzajduje... czy w M40 jest wtryskiwacz rozruchowy i jak dziala, co dopwiada za ssanie itp :shock: :? :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek Opublikowano 17 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 widzisz? jaka mila niespodzianka sie czlowiek czegos nauczy... a poza tym to nie watpie w to ze jestes baaaardzo ciekawy jak tu wykrzesac z 1.6 wiecej kucy To co Enzo? moze wkrotce 316i Project? <bmw_1> bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 PRawda jest taka ze tonący lapie sie brzytwy :mrgreen: Enzo potrzebuje natchnienia do nowych modow wiec a noz jakis patent z modewania 1.6 na ''pelnym wtrysku'' <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 18 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Nie n od o316i na pewno nie wroce :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 18 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Nie każdy silnik taki wtryskiwacz ma U mnie w m20b20 nie ma dobrze wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 1 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 Koledzy z forum maja racje. Po czorta bawic sie w tuning 1.6? OK,troche prostej matmy: Mozliwe przerobki: filtr stozkowy wraz z przejsciowka z przeplywomierza - jakies 200 jak nic kolektor wydechowy + montaz - tysiak strumienica, wydech przelotowy - 500 czipowanie: 400 Tak czy owak to patrzysz na 2000zl, i to najmniej przy tych podtswowych przerobkach. Ale czy warto, zeby w sumie np golf I gti Ciebie wyrolowalo na swiatlach? Naprfawde warto sie zastanowic nad sprzedaza 1.6, dolozenia tych 2 lub 3 tysiecy i zakupic sobie 190konne 2,5. Przeciez teraz to wszystko mozna kupic za pol darmo w porownaniu do paru lat temu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASCII Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Nie sztuka zrobic SWAPa na wiekszy silnik Dlaczego 2.5? Lepiej 2.8 a moze w ogole od M3? Po pierwsze zaczynamy od doprowadzenia silnika do stanu fabrycznego czyli sprawdzamy i w razie koniecznosci wymieniamy zuzyte czesci (zwykle walek rozrzadu, dzwigienki, popychacze ) Bo jesli to jest padniete to zamiast 100 KM bedzie 70 albo jeszcze mniej KM Pozniej mozemy dopiero cos ulepszac Ja za swojego chipa do 316 dalem 150 zł i jest wyczuwalna róznica (niestety nie mialem mozliwosci sprawdzic na hamowni) i to nie jest zaden rezystor za 10 groszy tylko chip do sterownika Wkladka sportowa filtra powietrza to ok 150 zł I masz gwarantowane kilka Nm i KM wiecej wiec osiagi bedziesz miec podobne do 318i (113 KM) za niewielkie pieniadze W ten silnik nie warto wkladac duzo kasy to prawda, ale chipowanie czy sportowa wkładka sprawdza sie i warto kilka zł na to wydac Tak na marginesie: moj silnik ma 347 tys przebiegu, pali na dotyk, nie bierze oleju od wymiany do wymiany nie uzupelniam a wolno nie jezdze a uklad korbowo tłokowy jest raczej oryginalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 generalnie szukam informacji od czego mam zaczac jakikolwiek tuning mechaniczny tak zebym nie musial sie wstydzic mojej niuni uklon_bmw , i zebym nie musial martwic sie ze na swiatlach z polonezem moze byc ciszko. Nie chodzi mi o jakis profesionalny tuniong na ktory wydam majatek ale taki w sredniej cenie i dobrej jakosci. Dzieki z gory i czekam na propozycje <bmw_4> Było kupić 2.0 albo 2.5.... Najtańszy solidny tuning - wymienić silnik albo auto na mocniejszy model A nie bawić się w modyfikacje, które więcej szkód niż pożytku przyniosą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASCII Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Mam pytanie do uzytkownikow ktorzy maja silniki 2.0, 2.5 albo 2.8 Po co zakladacie stożki, robicie chip tuning itp? Nie lepiej bedzie jak zrobicie swapa na silniczek z M3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiu1103 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 hehe moim zdaniem nie warto wogole inwestowac pieniedzy w przerobki typu stozek czy chip tuning do silnika 1.6 . moze sie tylko wydawac ze doda pare Km ale tak naprawde tak nie jest tylko podswiadomosc nam tak mowi ze jest lepiej:) najlepsze rozwiazanie jak pisal kolega wyzej to kupic poprostu auto z mocniejszym silnikiem lub swap ale jest duzo kombinacjii przy tym <bmw_1> a jesli modyfikowac silnik zeby naprawde przynioslo to duze efekty to wtedy idzie juz za tym duuuza kasa pozdro bmw_beer PS: czipowanie 1.6 paranoja jak dlamnie i wyrzucanie kasy w bloto stozek-wg mnie jedna wielka sciaema huj to daje tak naprawde jedynie fajny dzwiek jak dodajesz gazu . byly gdzies ywkresy kiedys co daje stozek( pelno tematow jest) moja rada: uzbieraj cos kasy sprzedaj 1.6 i kupuj cos mocniejszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejkameleon Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 mnie sie wydaje ,że najlepszym rozwiązaniem jest sprzedaż tego auta i zakup innego z wiekszym silnikiem,ile byś nie włożył w to auto to tego już nie idzyskasz, a efekty i tak pewnie będą mierne,a jak zakupisz jakaś 6 garówke to i polatasz jak trzeba i na wartości nie straci tak szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pinky Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Powiem tak: Mialem e36 i e30 1.6 M40, wiec troche pojezdzilem tym winalazkiem, w e36 nie robilem nic z tym silnikiem, potem kupilem e30 1.6 M40 silnik z 95r, naprawde zrdrowy jezdzil lepiej od tego w e36... Z czasem zlozylem krotki most (4,27) juz troche szybciej auto sie rozpedzalo, potem stozek K&N - niby tez cos lepiej, czip z allegro rowniez roznica byla w miare odczuwalna.... Efekt tych wszystkich przerobek......... ??? Wlasnie jestem w trakcie wkladania 2.5 24v (m50b25) z Bmw e34.... Moim subiektywnym zdaniem szkoda pieniedzy na modyfikacje M40 1.6. <bmw_1> bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.