Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


do jakich osiagow mozna podkrecic e36 z 1.6, co proponujecie


Mayor1982

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Po pierwsze silniki na wtrysku nie maja ssania czlowieku

Skoro silniki benzynowe nie mają ssania to może wytłumacz po co masz silnik krokowy, zwany też zaworem powietrza dodatkowego :!: :!: :!:

O co takie zamieszanie :?: :wink:

-wolnossace

-turbo doładowane

Co do tematu to , wykonujac wszystkie te elementy tuningu o ktorych pisali przedmówcy

szczytem (przy zachowaniu zywotnosci silnika czyli przejedzie wiecej niz 100 kilometrów)

z tego modelu przy dobrych wiatrach mozna uzyskac około 125KM.

Swego czasu był filmik w którym pokazane było 316i z zamontowanym turbo doładowaniem

i osiągnieto wynik na hamowni 241KM przeszukaj YouTube powinien byc.

Kwestie finansową pozostawiam autorowi pytania czy opłaca sie czy też nie rzeźbic 316i

zeby w efekcie koncowym uzyskac moc troche wieksza niz ma 318i :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze silniki na wtrysku nie maja ssania czlowieku

Skoro silniki benzynowe nie mają ssania to może wytłumacz po co masz silnik krokowy, zwany też zaworem powietrza dodatkowego :!: :!: :!:

Jak po co, krokowy odpowiada za dostarczenie powietrza gdy przepustnica jest zamknieta aby podtrzymac obroty.

Silnik wolnassacy = bez doladowania.

ssanie bylo w gaznikach ktorych raczej juz nie spotkamy w bmw.

przytocze text z wikipedi

Układ ssania, stosowany w celu ułatwienia pracy zimnego silnika, zwiększa dawkę paliwa (wzbogacenie mieszanki). Jest on realizowany poprzez dodatkową dyszę znajdująca się za przepustnicą lub dodatkową przepustnicę przed gardzielą. System może być włączany i wyłączany ręcznie, włączany przez wciśnięcie pedału gazu do oporu, a wyłączany przez termostat (ssanie półautomatyczne), włączany i wyłączany przez termostat gdy temperatura silnika jest zbyt niska (ssanie automatyczne).

Mozna byc starej daty i nazywac to ssanie bo w koncu ma za zadanie pomuc w pracy zimnego silnika tolko ze w nowych silnikach steruje tym poprostu komputer poprzez wtrysk besposredni paliwa. Ale to tak jak by pozwalac mowic na kalkulator Komputer :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nowych silnikach steruje tym poprostu komputer poprzez wtrysk besposredni paliwa.

Nie poprzez wtrysk tylko przez zwiększanie lub zmniejszanie zawartości powietrza w paliwie czyli wzbogacanie/zubażanie składu mieszanki. Krokowcem steruje komp.

Również zaczerpnięte z wikipedii:

"Silniki krokowe są stosowane wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma możliwość precyzyjnego sterowania ruchem:

...w samochodach – odpowiada za obroty na biegu jałowym i ssanie przy uruchomieniu silnika i zaraz po."

Pozdro <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nowych silnikach steruje tym poprostu komputer poprzez wtrysk besposredni paliwa.

Nie poprzez wtrysk tylko przez zwiększanie lub zmniejszanie zawartości powietrza w paliwie czyli wzbogacanie/zubażanie składu mieszanki. Krokowcem steruje komp.

Również zaczerpnięte z wikipedii:

"Silniki krokowe są stosowane wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma możliwość precyzyjnego sterowania ruchem:

...w samochodach – odpowiada za obroty na biegu jałowym i ssanie przy uruchomieniu silnika i zaraz po."

Pozdro <bmw_1>

Wiem wiem czytalem, nadal obstaje przy swoim :mrgreen:

Silnik krokowy ma wilele zastosowan tak jak pisalo w tej encyklopedi i karzdy ma jakies inne zadanie, takie jakie wymieniles to moglby miec tylko na wolnych obrotach bo przy jezdzie raczej korkowy duzo nie pomorze w dostarczaniu wiecej tlenu jak dajmy cala przepustnica jest otwarta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dostarczania większej ilości tlenu jest przeustnica w przepływce, a krokowiec, jak silnik zimny to ma zamkniętą i w miarę gdy silnik się rozgrzewa, przepustnica w krokowcu otwiera się. Ludzie często tu pisali że krok się zepsuł lub zatarł i były problemy z odpalaniem na zimno lub ze zwiększony spalaniem. Po wymianie.... :wink: <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dostarczania większej ilości tlenu jest przeustnica w przepływce, a krokowiec, jak silnik zimny to ma zamkniętą i w miarę gdy silnik się rozgrzewa, przepustnica w krokowcu otwiera się. Ludzie często tu pisali że krok się zepsuł lub zatarł i były problemy z odpalaniem na zimno lub ze zwiększony spalaniem. Po wymianie.... :wink: <bmw_1>

Ehh cos mi tu nie gra :party: jak zamkniety gdy zimny jak on reguluje obroty na lownych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega szwedu naczytał się troche,ale nie do końca rozumie działanie niektórych mechanizmów. A pisząc,że silnik chodzi na ssaniu po zastosowaniu tego NIBY CHIPA miałem na myśli zbyt dużą dawkę paliwa w stosunku do powietrza,przez co auto pali jak szalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega szwedu naczytał się troche,ale nie do końca rozumie działanie niektórych mechanizmów. A pisząc,że silnik chodzi na ssaniu po zastosowaniu tego NIBY CHIPA miałem na myśli zbyt dużą dawkę paliwa w stosunku do powietrza,przez co auto pali jak szalone.
no moze i sie naczytal ale przynajmniej czegos na podstawie faktow a nie pisanie jakis domyslow w sprawie ''jakis'' chipow. To co zwieksza spalanie i wlancza ''ssanie'' to sa jakies power boxy a w srodku drut z opornikiem. A prawdziwego chipa mozna miec Do 200zl i taniej jak sie ma dojscie. A dojscie to nic innego jak poszukac tematow o chipach na forum www.bmw-sport.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Koledzy z forum maja racje. Po czorta bawic sie w tuning 1.6? OK,troche prostej matmy:

Mozliwe przerobki:

filtr stozkowy wraz z przejsciowka z przeplywomierza - jakies 200 jak nic

kolektor wydechowy + montaz - tysiak

strumienica, wydech przelotowy - 500

czipowanie: 400

Tak czy owak to patrzysz na 2000zl, i to najmniej przy tych podtswowych przerobkach. Ale czy warto, zeby w sumie np golf I gti Ciebie wyrolowalo na swiatlach? Naprfawde warto sie zastanowic nad sprzedaza 1.6, dolozenia tych 2 lub 3 tysiecy i zakupic sobie 190konne 2,5. Przeciez teraz to wszystko mozna kupic za pol darmo w porownaniu do paru lat temu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Nie sztuka zrobic SWAPa na wiekszy silnik :)

Dlaczego 2.5? Lepiej 2.8 a moze w ogole od M3? :)

Po pierwsze zaczynamy od doprowadzenia silnika do stanu fabrycznego czyli sprawdzamy i w razie koniecznosci wymieniamy zuzyte czesci (zwykle walek rozrzadu, dzwigienki, popychacze ;)) Bo jesli to jest padniete to zamiast 100 KM bedzie 70 albo jeszcze mniej KM :)

Pozniej mozemy dopiero cos ulepszac

Ja za swojego chipa do 316 dalem 150 zł i jest wyczuwalna róznica (niestety nie mialem mozliwosci sprawdzic na hamowni) i to nie jest zaden rezystor za 10 groszy tylko chip do sterownika

Wkladka sportowa filtra powietrza to ok 150 zł

I masz gwarantowane kilka Nm i KM wiecej wiec osiagi bedziesz miec podobne do 318i (113 KM) za niewielkie pieniadze :)

W ten silnik nie warto wkladac duzo kasy to prawda, ale chipowanie czy sportowa wkładka sprawdza sie i warto kilka zł na to wydac

Tak na marginesie: moj silnik ma 347 tys przebiegu, pali na dotyk, nie bierze oleju od wymiany do wymiany nie uzupelniam a wolno nie jezdze a uklad korbowo tłokowy jest raczej oryginalny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie szukam informacji od czego mam zaczac jakikolwiek tuning mechaniczny tak zebym nie musial sie wstydzic mojej niuni uklon_bmw , i zebym nie musial martwic sie ze na swiatlach z polonezem moze byc ciszko. Nie chodzi mi o jakis profesionalny tuniong na ktory wydam majatek ale taki w sredniej cenie i dobrej jakosci. Dzieki z gory i czekam na propozycje <bmw_4>

Było kupić 2.0 albo 2.5.... :P

Najtańszy solidny tuning - wymienić silnik albo auto na mocniejszy model ;) A nie bawić się w modyfikacje, które więcej szkód niż pożytku przyniosą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe moim zdaniem nie warto wogole inwestowac pieniedzy w przerobki typu stozek czy chip tuning do silnika 1.6 . moze sie tylko wydawac ze doda pare Km ale tak naprawde tak nie jest tylko podswiadomosc nam tak mowi ze jest lepiej:) najlepsze rozwiazanie jak pisal kolega wyzej to kupic poprostu auto z mocniejszym silnikiem lub swap ale jest duzo kombinacjii przy tym :) <bmw_1> a jesli modyfikowac silnik zeby naprawde przynioslo to duze efekty to wtedy idzie juz za tym duuuza kasa :) pozdro bmw_beer

PS: czipowanie 1.6 paranoja jak dlamnie i wyrzucanie kasy w bloto

stozek-wg mnie jedna wielka sciaema huj to daje tak naprawde jedynie fajny dzwiek jak dodajesz gazu . byly gdzies ywkresy kiedys co daje stozek( pelno tematow jest)

moja rada: uzbieraj cos kasy sprzedaj 1.6 i kupuj cos mocniejszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

mnie sie wydaje ,że najlepszym rozwiązaniem jest sprzedaż tego auta i zakup innego z wiekszym silnikiem,ile byś nie włożył w to auto to tego już nie idzyskasz, a efekty i tak pewnie będą mierne,a jak zakupisz jakaś 6 garówke to i polatasz jak trzeba i na wartości nie straci tak szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: Mialem e36 i e30 1.6 M40, wiec troche pojezdzilem tym winalazkiem, w e36 nie robilem nic z tym silnikiem, potem kupilem e30 1.6 M40 silnik z 95r, naprawde zrdrowy jezdzil lepiej od tego w e36... Z czasem zlozylem krotki most (4,27) juz troche szybciej auto sie rozpedzalo, potem stozek K&N - niby tez cos lepiej, czip z allegro rowniez roznica byla w miare odczuwalna.... Efekt tych wszystkich przerobek......... ??? Wlasnie jestem w trakcie wkladania 2.5 24v (m50b25) z Bmw e34.... Moim subiektywnym zdaniem szkoda pieniedzy na modyfikacje M40 1.6. <bmw_1> bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...