Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

WPŁYW MONTAŻU PROSTEJ INSTALACJI GAZOWEJ NA PARAMETRY SILNIKA

Samochodem przez nas badanym było BMW 525i o seryjnej mocy 192KM. Auto posiadało zamontowaną prostą instalację gazową. Podczas testów na hamowni HOFMANN DYNATEST 300 okazało się, że samochód dysponuje mocą tylko 135KM przy zasilaniu gazem i niecałymi 153KM po przełączeniu na zasilanie benzyną. Powstało pytanie czy auto jest zepsute, czy tez może brak mocy to wpływ instalacji gazowej? Aby to sprawdzić postanowiliśmy wymontować z układu dolotowego wszelkie zwężki służące do zasilania gazem. Efekty widać na wykresie w kolorze zielonym - silnik odzyskał parametry jakie przewidział producent.

http://www.godula.cc.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm ---- tu macie test bmw na instalacji gazowej pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 397
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Moje auto nigdy nie było eksploatowane na gazie ani nie miało przede mną polskiego właściciela wiec nie kosztuje mnie wcale dużo.

Rozumiem ze dla Ciebie "serwisowanie auta" = "poprawki po gazownikach"

tak to odbieram jakbys jedynie tankował , ale juz wymiana oleju , świec , klocków ,

tarcz , wahaczy , tulei itd itp ( to mnie nie dotyczy bo mam auto z niemiec ) dosc

optymistyczne podejscie ale cóz zawiecha w E32 mimo iz pancerna tez sie szybko

zużywa na wrocławskich drogach.

To moze inaczej to ujme , wyglada na to ze robisz sporo wiecej km ode mnie

dlatego relacja kosztów paliwa do materiałów eksploatacyjnych jest w Twoim

przypadku inna , dlatego jak mozesz to dopisz ile robisz km rocznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Predator, tyle tylko ze merce 3.0 są na wtrysku mechanicznym a one nie znoszą gazu. gdzies czytalem ze 2 na 5 gazownikow podjeloby sie montazu gazu w tym silniku. masz uraz do gazu - ok Twoje zdanie :) tata tez mial kiedys poloneza na gaz i powiedzial NIGDY WIECEJ GAZU. dlatego teraz ma diesla (525TDS). ale ja mam drugie (z ciagu pol roku) auto na gaz i nie narzekam :) to zalezy jak kto trafi, a moja bmw ma licznikowe 308tys (kto wie ile jeszcze skrecone) a mimo wszystko nie ma zadnych problemow z gazem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WPŁYW MONTAŻU PROSTEJ INSTALACJI GAZOWEJ NA PARAMETRY SILNIKA

Samochodem przez nas badanym było BMW 525i o seryjnej mocy 192KM. Auto posiadało zamontowaną prostą instalację gazową. Podczas testów na hamowni HOFMANN DYNATEST 300 okazało się, że samochód dysponuje mocą tylko 135KM przy zasilaniu gazem i niecałymi 153KM po przełączeniu na zasilanie benzyną. Powstało pytanie czy auto jest zepsute, czy tez może brak mocy to wpływ instalacji gazowej? Aby to sprawdzić postanowiliśmy wymontować z układu dolotowego wszelkie zwężki służące do zasilania gazem. Efekty widać na wykresie w kolorze zielonym - silnik odzyskał parametry jakie przewidział producent.

http://www.godula.cc.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm ---- tu macie test bmw na instalacji gazowej pozdro

Super , znalazłes wnikliwą analize auta do ktorego jakis ....... zamontował instalke

2-giej generacji , strata mocy to nic innego jak zwężka na dolocie ...

Są geniusze ktorzy pakuja takie cos do V8 i się dziwią ze silnik kuleje .... cóż bez

komentarza to pozostawie

Jak znajdziesz opis takiego samego auta z sekwencyjną instalką to tez wklej strata

mocy bedzie moze maks 5-8KM od serii :wink: a jak dobre wtryski gazu to wyjdzie

wiecej niz na paliwie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego PiterekOKL ja ci życzę żebyś jeździł swoja bunia na LPG jak najdłużej bezawaryjnie co do wtrysku merca to jest kjetronic i rzeczywiście nienawidzi gazu tak jak ja :mrgreen: . Co do twojego pytania Mordulec to napisałeś [

To może inaczej to ujmę , wyglada na to ze robisz sporo wiecej km ode mnie

dlatego relacja kosztów paliwa do materiałów eksploatacyjnych jest w Twoim

przypadku inna ] a przecież wymiany łącza sie praktycznie zawsze z przejechanymi kilometrami a nie z czasem w którym auto stoi w garażu. O moje auto po prostu ktos dbal wcześniej i teraz ja dbam wiec ono dba o mnie i mój portfel. Płyny klocki tarcze filtry i inne takie wymieniam zawsze na bieżąco, przecież chodzi o nasze wspólne bezpieczeństwo ( moje i <bmw> ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przecież wymiany łącza sie praktycznie zawsze z przejechanymi kilometrami a nie z czasem w którym auto stoi w garażu.

No z tym to sie akurat zgodzic nie moge :wink:

100km w miescie = 100km w trasie wg Ciebie to jednakowe zużycie dla elementów w

aucie ??

No i z drugiej strony mozna podejsc do sprawy , olej , płyn chłodniczy nawet nie

używany tez jest zalecany do wymiany odpowiednio raz w roku / raz na 2 lata :wink:

Dlatego zapytałem ile robisz kilometrów rocznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podawanie przykładów, jaki to gaz jest zły jest bez sensu. We wszystkich tych przypadkach jest albo źle dobrana instalacja, albo źle zamontowana/wyregulowana/eksploatowana i tyle w temacie. Wsadzanie do silnika z plastikowym kolektorem instalacji z mieszalnikiem to zwykły knot. Szkoda tylko, że w wypowiedziach niektórych przeciwników gazu oprócz wyrażenia swojego negatywnego zdania jest taka nutka "polskiej" zawiści i szyderstwa, jakby tych ludzi bolało, że ktoś jeździ za połowę ceny benzyny. Jeżdżąc na gazie nie oszczędzam też benzyny. Mam zalane zawsze pół baku, odpalam z bena, nagrzewam i dopiero gaz. Jak jest zimno i jadę na krótkie odcinki, to w ogóle nie przełączam na gaz, czasami nawet zapomnę przełączyć na gaz. Po prostu nie podchodzę emocjonalnie do tego zagadnienia jak niektórzy. Poza tym znam takich co jeżdżą na benzynie i wiecznie pali im się żyd na desce, jak zatankują to za 20 zł. Potem siada pompka paliwa i piszą ze zdziwieniem na forach dlaczego mu nie pali?. Pół europy jeździ na gazie i jakoś nie mają takich problemów, tylko Polaczki mają z tym emocjonalny problem, jak z wieloma innymi dziedzinami życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korni8808 napisałem dlaczego nie ale chyba nie doczytałeś. a co do ciebie beryl to właśnie chyba ty podszedłeś do sprawy zbyt emocjonalnie, poza tym skoro masz 1.8 i rzadko jeździsz na gazie to po co ci ta instalacja gazowa. Co do europy jeżdżącej na gazie to wszystko ok tylko ze oni montują gaz fabrycznie do swoich aut albo pakują taka instalacje ze tu mało kto mógłby sobie na nią pozwolić. Rozumiem ze ma ktoś auto palące straszne ilości paliwa, robi nim dużo kilometrów i nie ma innego wyjścia wtedy ok ale jak ktoś montuje instalacje do 1.6 to przepraszam bardzo ale ja nie mam slow albo jak wyżej napisałem do CC 0.7l :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . wrócę jeszcze do tankowania za 20 zl a wiec widziałem nie raz jak koleś obok mnie tankujący gaz zalewał za 10zl ( to dopiero jest porażka :lol: :lol: :lol: :lol: ). Może dodam jeszcze coś takiego. Moj kolega który ma BMW 540 i jest na prawdę fachowcem a nie takim pomiotem jak większość gazowników założył sobie instalacje gazową i nie narzeka, tylko widzicie miedzy jego gazem a waszym jest taka różnica ze on skompletował najlepsze elementy rożnych instalacji i dopasował je do auta tak ze praktycznie fabryka by sie nie powstydziła, nie ma tam mowy o żadnej oszczędności typu jak najuboższa mieszanka żeby jak najmniej palił tylko wszystko ustawione zgodnie ze sztuka. Taka instalacje to ja rozumiem a nie jakieś szity zakładane u pana Stasia w stodole. Mam nadzieje żeśmy sie zrozumieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem dlaczego wdaje się w te bezsensowne dyskusje, bo widze, że niektórzy myślą naprawdę strasznie infantylnie.

poza tym skoro masz 1.8 i rzadko jeździsz na gazie to po co ci ta instalacja gazowa

czy ja gdzieś napisałem, że w ogóle mało jeżdżę? Dlaczego nie mam płacić połowę nawet tego co spali 1,8 zwłaszcza, że nie mam żadnych problemów z gazem, poza usterkami, które usunąłem po zakupie auta. Na pytanie o instalację gazową sam sobie odpowiedziałeś pisząc przykład tego 540, a tych cieniasów, 10 zł itp to szkoda komentować. Z całym szacunkiem, powiedz Predator, czy naprawdę masz tyle lat co podałeś w opisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz kolego problem polega na tym ze każdy ma swoje zdanie na temat gazu . Sa przeciwnicy i zwolennicy a my po prostu stoimy po dwóch stronach barykady. ty chcesz jeździć tanio bo widocznie masz ku temu powody a ja po prostu lubię jeździć bez stresów na benzynie mimo ze moje auto pali 20l. Jak kupowałem autko liczyłem sie z kosztami paliwa mając już wyrobione zdanie na temat LPG wiedziałem ze w moim BMW go nie będzie. Uważam ze jeżeli stać mnie było na kupno samochodu musi mnie być stać na jego utrzymanie również na Pb.

pisząc o BMW mojego kolegi chodziło mi po prostu o to że on założył instalacje za kupę kasy praktycznie nie szkodliwa dla swojego auta której w waszych samochodach na pewno nie znajdę bo albo jeździcie na zwykłych mieszalnikach albo na najtańszych sekwencjach podłączanych byle gdzie byle było tanio ( są czasem wyjątki oczywiście ). Ja może nie do końca jestem przeciwnikiem jazdy na gazie tylko przeciwnikiem przesadnej oszczędności która mnie wyjątkowo w....! Co do pytania odnośnie mojego wieku kolego to muszę ci powiedzieć ze trafiłeś w dziesiątkę ponieważ PREDATOR to mój tato ( ja zalogowałem i przejolem bo on nie ma czasu )a ja mam trochę mniej latek bo polowe z tego ale nie próbuj mnie osądzać przez pryzmat wieku ponieważ przeżyłem przez ten czas sporo nazwijmy to przygód ( nie zawsze kończyły sie szczęśliwie ), niektórzy co maja 70 lat tyle nie przeżyli, miałem wiele aut, zawsze duże pojemności i nigdy na nich nie oszczędzałem. Pamiętaj ze na forum możemy spierać sie o wszystko i żaden z nas sobie tego specjalnie do serca nie weźmie ale na siebie nie wiezdzajmy bo ani ja ani myślę ty tego nie lubisz ( a poco sie gniewać mamy ). Jeszcze raz wracając do tematu gazu to ja jestem za pod warunkiem ze ktoś w ta instalacje dobrze zainwestuje a potem będzie dbał a nie tylko jeździł. Ten kto założył ten wątek prosił o podanie swojej opinii i taka ode mnie uzyskał. <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Najszybsze auto na gaz - to BMW 5 ztiuningowane przez firmowego modyfikatora - maksymalna szybkość 318km/h. Co mi tam będziecie z jakimś Subaru Impreza wyjeżdżać? A ci od tiuningu wiedzą co robią. Czyli z BMW też można. Ale jak coś robić - to jak zwykle w tej marce to solidnie. <bmw_1> <bmw_1> <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
gaz dla bmki to zlo... załozy sie instalacje i za jakis czas sie problemy zaczynaja... polecam diesla badz inna marke pojazdu z małym ekonomicznym silnikiem:D:D
.

Szanowny Kolega mojego posta to chyba ominął, albo nie chce uwierzyć! Że Schnizer tak robi Bawarki na gaz; że są najszybsze na świecie. A co do naszych BMW - trzeba je robić dobrze. Obojętnie czy na gaz, ropę czy benzynę. Moja E-34 kręci już 400 tys. .... z tego drugie pół na gazie. Automat. Żeby tak inne młodsze roczniki chodziły. Ciepło pozdrawiam :roll: :roll: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
to juz wole bmw na gaz z duzym i mocnym silnikiem :P

bmw_beer bmw_beer bmw_beer bmw_beer

temat się powtarza cyklicznie :lol: :lol:

Hehe odcinek 3742 ............ prawie jak moda na sukces bmw_beer :gril:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...