Dziki Opublikowano 17 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Trzeba sobie indywidualnie podejść do tematu gazu w swoim silniku. Jeżdząc na gazie "zarabiamy/oszczędzamy"dopiero za "jakiś czas" i teraz co się może wydarzyć z tą instalacją do tego tzw "jakiegoś czasu" Instalacja lpg zawiera kilka elementów więc awaryjność użytkowania na Pb w normalnym trybie zwiększa sie o awaryjnośc tej instalacji lpg która może wystąpić lub nie. Gdyby awarie elementów instalacji lpg nie miały wpływu na standardową instalację Pb to byłby duży plus dla tego typu zasilania silnika.Ale niestety tak nie jest. Załóżmy,że uszkodzenie np mixera lpg nie ma wpływu na oryginalną instalacje Pb więc koszt naprawy to tylko mixer ale bywa tak że usterka instalacji lpg powoduje daleko idące uszkodzenia w instalacji oryginalnej Pb które unieruchamiają silnik zarówno na lpg jak i Pb. Wystrzał gazu to w wielu przypadkach uszkodzenie przepływomierza,obudowy filtra.Aby auto znów jeździło trzeba ponieść koszty związane również z oryginalną instalacją Pb(taka sytuacja nie ma miejsca gdy nie mamy instalacji lpg)Przepływomierz w oryginalnej instalacji Pb nie jest niezniszczalny lecz zwykle zużywa sie w normalnym trybie a w lpg jest duże prawdopodopieństwo,że ulegnie nagłemu uszkodzeniu własnie w wyniku instalacji lpg. Gdyby był jakiś system monitorujący bieżące parametry działania instalacji lpg to również byłby plus dla tego zasilania. Kierowca mógłby odpowiednio wcześniej udać się na regulację unikając np.strzału i uszkodzeń oryginalnej instalacji Pb.Takiego systemu jednak nie ma i wielu ma strzał wogole sie tego niespodziewając. Ja instalacje lpg uważam za pewnego rodzaju ryzyko i albo sie opłaci albo nie i przyspoży sporo nerwów a ja spokój cenię wysoko. Faktem jest że lpg to alternatywa i bywa,że przy uszkodzeniu elementu oryginalnej instalacji Pb można kontynuowac jazde Ryzyko zmniejsza się jeśli montujemy instalację sekwencyjną ale i wydłuża się okres w którym ta instalacja nie daje nam oszczędności faktycznej. Nie mam u siebie instalacji lpg,silnik spisuje się dobrze a usterki jakie są wynikają tylko z normalnego trybu użytkowania instalacji Pb. Awarie jakie miałem przez okres 5 lat nie unieruchomiły mnie na trasie tak bym nie mógł kontynuować jazdy więc pod tym względem jestem zadowolony. Używając kalkulatora i biorąc pod uwagę koszt montażu instalacji sekwencyjnej do R6 zprzed 5 lat dalej nie przyniosła by mi wymiernych oszczędności. Teraz koszty montażu znacznie spadły,więc lepiej się to przedstawia Niestety użytkownik musi być wyczulony na monitorowanie pracy instalacji lpg we własnym zakresie a nie każdy ma na to czas. Auto w większości ma się po to by nim jeździć a nie by "ciągle" się nim zajmować w znaczeniu pilnowania tej instalacji lpg. Jeśli ktoś zakłada instalację i potem nie ma dla niej czasu to nie zarobi a straci. Jeśli ktoś zakłada instalację i chce po pewnym okresie zarabiać to musi to wpiąć w swój grafik czasowy jak również portfelowy. Liczb jednak nikt nie okłamie.Gaz jest tańszy a sytuacje życiowe bywa,że niejako zmuszają do tego rozwiązania. Nie widzę powodu by negować ludzi którzy zakładają instalację lpg. Sam jednak jej nie zakładam-jestem palaczem i dla mnie wymiernym natychmiastowym zyskiem finansowym byłoby rzucenie palenia:) Dla niepalących pozostaje się głęboko zastanowić nad zastosowaniem lpg i jeśli wynik będzie pozytywny i świadomy to niech zakłada Lpg:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 17 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Uważam, że gaz jest zabujcą silników. Znam wiele przypadków gdzie po instalacji gazu auta zaczeły powoli umierać!!! ) A skad wiesz, ze w tych przypadkach samochod byl nalezycie traktowany? Ze oleje byly wymieniane terminowo, ze lalo sie dobrej jakosci gaz? Jak benzyne traktujesz jak smiecia, to tez ci sie rozsypie. Jak szanujesz fure, niezaleznie od tego czy jest na gazie czy nie, to bedzie cio dobrze sluzyla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabian Turała Opublikowano 17 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 jak by człowiek wiedział za sie wywroci to by nie wstawał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komin Opublikowano 21 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Ja posiadam e36 318 na gazie i jestem zadowolony z gazu.Mam zamontowaną sekwencję i autko pali tyle co benzyny jest dobrze wyregulowane bo dbam o okresowe przeglądy.Rocznie robię około 50tyś km i mi akurat opłaca się jezdzic na gazie a niżeli na benzynie bo oszczędzam kupę kasy na tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 23 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Przy zalozeniu, ze fura pali 11 litrow, gaz kosztuje 2zl a benzyna 4.30zl, oszczednosc w jednym roku 12 650zl. Mozna sobie raz w roku kupowac z samych oszczednosci ladna e34 4.0 V8 zeby miec w garazu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 23 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 ja to przelicze troszke inaczej, moze dotrze do wiekszej liczby osob, w rok masz 6325 zielonych okocimow (w promocji w biedroce -1,99zl) tak jakby gratis (wg przelicznika woza ) heheh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 23 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 w rok masz 6325 zielonych okocimow (w promocji w biedroce -1,99zl) No i lipa bo kraj popadnie w ruine , zamiast kierowców mamy samych alkoholików , kto wywali 17 browarów dziennie i bedzie w stanie prowadzic ?? :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 23 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 W stanie to moze nikt ale nie jeden próbował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 24 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Zużycie lpg na poziomie równym zużyciu Pb to chyba ewenement. W waszych ogolnych przeliczeniach dodatkowym założeniem jest to że instalacja lpg już jest w aucie i nie ponieśliście kosztów związanych z jej montażem,nie ma różnicy w kosztach przeglądów rejestracyjnych,instalacja pracuje przez rok nienagannie i nie wymaga regulacji,pozatym silnik startowany jest i działa wyłącznie na lpg:) Mimo wszystko to obraz 50000km przebiegu rocznego(czy to dużo czy mało to już każdy wie ile robi rocznie km) i w tym układzie to znacząco widać różnicę i ma to sens przy czym nawet gdybyśmy byli tymi którzy ponoszą koszty montażu instalacji lpg to widać że juz w pierwszym roku eksploatacji jestesmy na plus. Czy patrząc na temat choćby na tym forum związanym z problemami związanymi z używaniem instalacji lpg to czy założenie ze instalacja lpg jest urządzeniem bezdotykowym,niewymagającym specjalnej obsługi/regulacji działającym nienagannie i utrzymujące zużycie na poziomie Pb jest tak do konca słuszne ? Mi nie dałaby oszczędności przez 5lat jak sobie to wyliczałem również zakładając ze będzie bezawaryjna i jedynym źródłem zasilania silnika także kluczowy jest tu przebieg jaki będziemy robić,lub kupować auto już z lpg zakładając że nie będzie potrzeby żadnej ingerencji w tą instalację. Przy mniejszych przebiegach nie wygląda to różowo,jeśli jeszcze sami ponosimy koszty montażu lpg to uwiązuje nas to na pare lat. Jeśli pozbędziemy się takiego auta zanim wyjdziemy na "0" to jestesmy w plecy.Jeśli pozbędziemy się takiego auta,które załużmy ze dopiero w 6 roku użytkowania przyniesie niewielką oszczędność to spadek wartości auta połknie nam tą oszczędność i nawet więcej takze tez w plecy. Jeśli komuś w ciągu 3 lat nie zwróci się koszt montażu lpg(biorąc pod uwagę swoj przebieg)to zastanawiałbym sie nad odpuszczeniem tej instalki-no chyba że ktoś zakłada,że auta będzie używał więcej niż ten okres. Btw.Po 10 browarkach juz chyba trzeba "ostrość regulować":)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 28 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 No i lipa bo kraj popadnie w ruine , zamiast kierowców mamy samych alkoholików , kto wywali 17 browarów dziennie i bedzie w stanie prowadzic ?? :lol: Przynajmniej korkow nie bedzie! Ale to tylo przy zalozeniu, ze wszyscy ktorzy wywala te 17 browcow dziennie nie beda jezdzili samochodem.. hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambolo Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Mam zamontowaną sekwencję i autko pali tyle co benzyny jest dobrze wyregulowane bo dbam o okresowe przeglądy To jest raczekj nie mozliwe ja mam E46 1.8 auomat na PB pali trasa w granicach 8-9;/100 km lpg w granicach 10-11l a i 12 l tez /100km , nawet na calkiem dobrze wyregulowanej sekwencji wezmnie od 20-30% wiecej gazu jak PB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 u mnie podobnie pb 14 lpg 17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilkov Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 to mam chyba wyjątkowe szczęście co do spalaniai:)ostatnio wyszło mi 280km na 35 litrach lpg.mieszana jazda,choć z przewagą trasy(jakieś 80%)...na trasie czy jadę przepisowo, czy się śpieszę to mi około 12l wychodzi...fakt,że zazwyczaj to wygląda tak,że częśc dystansu jest ekonomicznie a część na przedstawiciela handlowego:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja6ol Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Witam, pytania dotyczące gazu: - czy silnik w e46 318 ( 1,9 l. sprzed liftu) w miarę dobrze znosi gaz?? - ile teraz kosztuje sekwencja do takiego silnika? - jaka może być maksymalna pojemność butli na gaz zamontowanej w miejscu na " zapas"?? - 318 Pb w porównaniu z 320d - duża różnica w osiągach ( głównie chodzi mi elastyczność i przyśpieszanie przy prędkościach 80-120km/h, czyli na trasie)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 1. Każdy silnik znosi dobrze gaz, ale tylko dobrze załozona sekwencje. 2. Jest to 4 - ro cylindrowa jednostka więc 2200 do 2600 jesli chodzi o sekwencje. 3. Z tego co kojarze to ok 40 l. 4. Diesel jest silniejszy, znacznie wiecej momentu i jazda 320d bedzie napewno zwawsza i przyjemniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 a jak za 100pln robisz 400km to szok dla mnie bo ja w zimie za 100 peelenówrobie jakieś 220km..... latem pod 280 rzadko 300km :? A ja za 100zl w lecie robie jakies 120km W tym tygodniu rowniez bede zakladal gaz bo w moim przypadku ma to jak najwiekszy sens. Wypowiem sie za pare tygodni jak nim pojezdze i bede mial jakies zdanie, ale z tego co pytalem ludzi, to wszystcy mowia ze jezeli jest dobrze zalozony to nie bedzie z nim problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 nawet na calkiem dobrze wyregulowanej sekwencji wezmnie od 20-30% wiecej gazu jak PB trochę dziwne ponieważ zawsze myślałem ,że przy zwykłych instalkach jest taka różnica.Mam zwykłą i tak właśnie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Nie wiem czemu jest woz ,a miał być bambolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
willi230 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 śmigam na gazie od chyba 2 lat<sekwencja...coś ponad 3 tys> i po poprawnym założeniu i zestrojeniu jeździ naprawde dobrze....trzeba tylko pamiętac o wymianie świec i filtrów.....co do pojemności to mam ok 45l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 ja mam instalacje stag 300 u siebie i spisuje sie swietnie ! Wczoraj wrocilem z nad morza moja trasa z kosztami wygladala tak Wrocław - Pobierowo Pobierowo - Wrocław - Odolanów ( pod ostrowem ) bo musialem odwiezsc kuzyna i moja panne wyszlo mnie 300 zł za lpg predkosc sie wahala miedzy 80- 140 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Wczoraj odebralem samochod z nowa sekwencja BRC. Butla w kole, wlew w wlewie od paliwa. Powiem szczerze, ze jestem milo zaskoczony, chodzi naprawde dobrze i nie czuje roznicy miedzy jazda na benzynie a jazda na gazie. Wiem wiem, instalka itd itd. No i co, instalka, ale dzisiaj zatankowalem 60L za 140zl.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 i co wozu czy to nie jest wspaniałe ? zalewasz 60L paliwa i placisz jedyne 140 zł ?? mozesz poszukac tanszego gazu i dobrego ja np tankuje za 2,04 zł i jestem zadowolony z tego gazu kiedys zatankowalem tanszy gaz pod ostr wlkp i ledwo wrocilem do domu ale tu jest tanio i fajny gazik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wilkov Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 te 10 groszy juz nie robi roznicy...ale usmiech,gdy co dwa dni mowisz-do pelna prosze:) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 na stacjach widze 2.25 a ja za 2.04 wiec ja widze 21 gorszy a roznicy w pracy silnika zadnej wiec nie bede placil 21 gr za litr za nic sprawdzona stacja dobry gaz z reszta... zalezy czasami tam zalewam czasami bp ... roznie.. jak mi sie chce jechac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Ja zalalem na shellu za 2.30. Moze i drogo w porownaniu do innych stacji, ale wole zalac lepszy gaz (mysle ze na ogol shell ma dosc dobre paliwo..), a dla mnie to i tak na razie porownanie 2.30 do 4.80, wiec i tak jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.