Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E90 320i 2007r N43 200k km nie odpala


pjp4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
E90 320i 2007r N43 200k km silnik nie odpala. Ostatnim razem kiedy odpalił, chodził 1 sek ok, potem nie, potem kolejną sekundę znów czuję, że chodzi, potem nie i w końcu silnik chodzi normalnie. Tak, jakby świece momentalnie nie miały iskry a po chwili OK. Akumulator w chwili odpalenia był bardzo słaby, temperatura zewnętrzna około 3 stopni.
Natomiast teraz już nie odpala.

Przed usterką miałem błędy rozrządu w INPie:

    2A87 Exhaust Vanos Mechanism - mechanizm wałka rozrządu wydechu
    2A99 kurbelwelle auslassnockenwelle, referenz - crankshaft, exhaust camshaft, reference Exhaust, łańcuch za długi
    2AA5 Outlet Camshaft Tooth Failure, Camshaft Correlation, przeskok o ząb na łańcuchu?

Kąt wałków rozrządu ssania i wydechu w INPie +15,2 stopni, na czerwono, ponad 5,2 stopnia powyżej dopuszczalnego maksimum
   
    2D06 Luftmassensystem - Luftmasse zu hoch, za dużo powietrza

    A0B4 fault engine start starter, błąd CAS w wyniku starego, słabego akumulatora i wielu prób rozruchu ale teraz rozrusznik dobrze kręci z nowym akumulatorem

Samochód w przeszłości źle odpalał w niskich temperaturach, czyli po odpaleniu było słychać zawory. Wyłączałem wtedy silnik, odpalałem ponownie i było ok. Ostatnio błędy rozrządu pojawiały się regularnie, około dwóch minut po odpaleniu, na biegu jałowym i silnik przechodził w tryb awaryjny - słaba moc.

W celu zdiagnozowania problemu:

- wykasowałem wszystkie błędy
- założyłem nowy akumulator, rejestracja w INPie
- próbowałem odpalać silnik bez podłączonego czujnika przepływu masy powietrza MAF oraz z innym sprawdzonym czujnikiem przepływu
- próbowałem odpalać bez podłączonego czujnika IBS prądu klemy masowej akumulatora
- próbowałem odpalać bez podłączonych zaworów sterujących Vanos (solenoidów), zamieniałem zawory miejscami, zamieniałem na nowe
- próbowałem odpalać bez podłączonych czujników położenia wałków Vanos, czujniki wyczyściłem z nagaru
- próbowałem odpalać z podmienioną pompą wysokiego ciśnienia benzyny HPFP na inna także sprawną
- nowy napinacz rozrządu
- wszystkie świece są nowe, cewki i wtryskiwacze wymieniane rok temu na nowe

- sprawdziłem iskry świec i cewki, wszystkie cztery działają
- wszystkie świece mokre po wyjęciu, pomimo iskry

Do sprawdzenia kompresja.
Czy jest sens skasować adaptacje kąta wałków Vanos (+15,2 st) aby spróbować odpalić?

Dlaczego jest iskra na wszystkich świecach i świece są mokre po wyjęciu?
Wszelkie sugestie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...