pjp4 Opublikowano 9 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2023 Witam, E90 320i 2007r N43 200k km silnik nie odpala. Ostatnim razem kiedy odpalił, chodził 1 sek ok, potem nie, potem kolejną sekundę znów czuję, że chodzi, potem nie i w końcu silnik chodzi normalnie. Tak, jakby świece momentalnie nie miały iskry a po chwili OK. Akumulator w chwili odpalenia był bardzo słaby, temperatura zewnętrzna około 3 stopni. Natomiast teraz już nie odpala. Przed usterką miałem błędy rozrządu w INPie: 2A87 Exhaust Vanos Mechanism - mechanizm wałka rozrządu wydechu 2A99 kurbelwelle auslassnockenwelle, referenz - crankshaft, exhaust camshaft, reference Exhaust, łańcuch za długi 2AA5 Outlet Camshaft Tooth Failure, Camshaft Correlation, przeskok o ząb na łańcuchu? Kąt wałków rozrządu ssania i wydechu w INPie +15,2 stopni, na czerwono, ponad 5,2 stopnia powyżej dopuszczalnego maksimum 2D06 Luftmassensystem - Luftmasse zu hoch, za dużo powietrza A0B4 fault engine start starter, błąd CAS w wyniku starego, słabego akumulatora i wielu prób rozruchu ale teraz rozrusznik dobrze kręci z nowym akumulatorem Samochód w przeszłości źle odpalał w niskich temperaturach, czyli po odpaleniu było słychać zawory. Wyłączałem wtedy silnik, odpalałem ponownie i było ok. Ostatnio błędy rozrządu pojawiały się regularnie, około dwóch minut po odpaleniu, na biegu jałowym i silnik przechodził w tryb awaryjny - słaba moc. W celu zdiagnozowania problemu: - wykasowałem wszystkie błędy - założyłem nowy akumulator, rejestracja w INPie - próbowałem odpalać silnik bez podłączonego czujnika przepływu masy powietrza MAF oraz z innym sprawdzonym czujnikiem przepływu - próbowałem odpalać bez podłączonego czujnika IBS prądu klemy masowej akumulatora - próbowałem odpalać bez podłączonych zaworów sterujących Vanos (solenoidów), zamieniałem zawory miejscami, zamieniałem na nowe - próbowałem odpalać bez podłączonych czujników położenia wałków Vanos, czujniki wyczyściłem z nagaru - próbowałem odpalać z podmienioną pompą wysokiego ciśnienia benzyny HPFP na inna także sprawną - nowy napinacz rozrządu - wszystkie świece są nowe, cewki i wtryskiwacze wymieniane rok temu na nowe - sprawdziłem iskry świec i cewki, wszystkie cztery działają - wszystkie świece mokre po wyjęciu, pomimo iskry Do sprawdzenia kompresja. Czy jest sens skasować adaptacje kąta wałków Vanos (+15,2 st) aby spróbować odpalić? Dlaczego jest iskra na wszystkich świecach i świece są mokre po wyjęciu? Wszelkie sugestie mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrii Opublikowano 15 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2023 Stawiałbym na jakiś czujnik, wałka rozrządu albo wału korbowego. Komp nie widzi w którym momencie podawać iskrę i paliwo przez co nie odpala. Wysłane z mojego IN2013 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.