Donner Opublikowano 26 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Jeśli ktoś ma pomysł skąd może się brać olej w układzie podawania powietrza to proszę o pomoc.Wszystko jest wysmarowane cienką warstwą pracującego oleju(kolor czarny) od przewodu doprowadzającego przez przepływomierz i przepustnicę, aż w głąb tam gdzie już nic nie widać :mrgreen: Podejżewam uszczelkę pod głowicą albo poprostu krzywą nieplanowaną głowicę - bo miała miejsce wymiana na używaną po tym jak rozrząd się rozmyślił... Proszę o pomoc bo nie wiem co z tym robić i od czego zacząć.Dodam jeszcze że spaliny mają kolor czarny więc raczej oleju nie pali.Pozdrawiam :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 26 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Witam! olej to napewno jest z przepustnicy......... hmmmmm proponuje sie zastanowić najpierw a nie pisać delikatnie mówiąc bzdury, bo niby jak z przepustnicy a niby skąd w przepustnicy olej jak tak tylko powietrze i co najwyżej paliwo, przecież za przepustnicą jest kolektor ssący i cylindry, rozwiązanie problemu jest trywialne, olej w dolocie bierze się z odmy czyli przewodu odpowietrzającego głowicę który idzie od pokrywy zaworów do gumy między przepływomierzem a przepustnicą, rozwiązania są dwa: - okresowo czyścic ukł. dolotu powietrza - zlikwidować odmę ciekawe kiedy ktoś u Ciebie czyścił dolot, zbyt duża ilość oleju w krótkim czasie może świadczyć o kilku rzeczach ale to już mech. powinien zdiagnozować, wyczyść dolot i sprwdź za miesiąc ile go naleciało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 26 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Piotr masz racje szacunek! ale w każdym samochodzie powinno sie co jakiś czas wyczyścić dolot a najbardziej przepustnicę bo często jest ona bardzo zaoliwiona! co powoduje niedomykanie jej i praca silnika na wolnych obrotach wygłada różnie a czasami nawet potrafi zgasnać silnik po spuszczeniu nogi z gazu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donner Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 No widzisz a jednak możliwe.Olej zbiera się co jakiś czas,bo dolot czyszczę regularnie wraz z przepustnicą.Wysoce prwdopodobne,że pochodzi on z tej odmy :roll: Ale teraz należy się zastanowić dlaczego się tak dzieje,bo nie jest to zdrowy objaw i bynajmniej likwidacja tego elementu nie jest żadnym wyjściem.Dzięki temu olejowi falują obroty i spaliny są o wiele czarniejsze niż kiedyś(chmura dymu).Chyba że sugerujesz ,że jest to normalne w tych silnikach to ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 27 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 powodów może być kilka , moga się nakładać, możliwe że masz przedmuchy z cylindrów do głowicy a to za sprawą: nieszczelnych zaworów- gniazd zaworowych, uszczelek zaworów, prowadnice zaworów............ i pewnie jeszcze kilaka innych rzeczy może być przyczyną, podobno przedmuch na dole silnika też taki efekt powodują, jak pisałem najlepiej jakiś specjalista, przez odmę zawze trochę oparów oleju musi polecieć ale czy ty masz dużo czy mało tego nie wiem :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donner Opublikowano 28 Lipca 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2007 Dzięki Piotr...tak czy inaczej mechanika trzeba odwiedzić.Pozdrawiam bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.