SataN Opublikowano 25 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 No więc... najpierw pytania: 1- czy abs działa kiedy wyłączona jest kontrola trakcji a teraz opis problemu z którym walczę od momentu kupna bmw... i to w zasadzie ostatnia rzecz którą muszę w niej zrobić przed odstawieniem auta do lakierowania A więc... od czasu do czasu zapala się kontrolka abs/asc przy ruszaniu. Mało tego... po zgaszeniu silnika i ostrzejszym ruszeniu zaczyna działać i gaśnie. Wymienione zostały 2 czujniki, które ewidentnie były kaput (kable w stanie opłakanym). No i niespodzianek... dalej jest problem, komp pokazuje błędy różnych czujników, raz, że dobre, raz, że nie dobre... po wykasowaniu wraca. I teraz... 2 serwisy obstawiły jednogłośnie jakąś przerwę w obwodzie, że cuś gdzieś nie łączy. Ja nauczony doświadczeniem podejrzewam jeszcze kilka rzeczy. - komp abs-asc - pompa ktoś przebąkiwał mi jeszcze coś o regulatorze napięcia Teraz pytanie... jak to do cholery skutecznie zdiagnozować, bo wymiana całej instalacji abs-asc raczej mi się nie uśmiecha biorąc pod uwagę koszty pi razy oko 2 tys zł A wyżej wymienione przeze mnie części można znaleźć stosunkowo tanio - komp do 400 zł (z gwarancją), podobnie pompa.. regulator napięcia nie mam pojęcia bo nie znalazłem. Problem nie leży jednak w kasie, czy naprawie, tylko w spędzającym już nie tylko mi sen z powiek zdiagnozowaniu uszkodzenia. No i na koniec jeszcze ciekawostka nie lada... w upały częściej problem występuje niż w zimne dni Krótko mówiąc zgłupiałem... a nie chciałbym dopuścić do takiej sytuacji jak udało mi się to w pugu 605, kiedy to padł komp abs a za nim cała hydraulika hamulców bo momentalnie blokowało mi koła z przodu a tarcze robiły się fioletowe, fele czerwone. Tu niby tak groźnie nie jest... ale jakoś mniej pewnie mi się jeździ, kiedy wiem, że kontrola trakcji i abs świrują. Jeśli ktoś miał podobny problem, to proszę o helpa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 25 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Witam! Jeżeli problem jest większy w dni upalne niż zimowe to napewno nie bedą pieprzyć żadne wtyki, wtyczki itp.! Ja bym stawiał na pompę abs, rozbierałem kiedyś pompę abs tam są tak cienkie druciki że patrzałem przez lupę dosłownie czy jakiś nie jest przerwany! Podłącz druga pompę na prube pokasuj błedy i będziesz wiedział! 1. tak abs powinien działać przy włączonej trakcji! jakies auta miały wył. abs ale nie pamietam co to było! pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 25 Lipca 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Witam! Jeżeli problem jest większy w dni upalne niż zimowe to napewno nie bedą pieprzyć żadne wtyki, wtyczki itp.! Ja bym stawiał na pompę abs, rozbierałem kiedyś pompę abs tam są tak cienkie druciki że patrzałem przez lupę dosłownie czy jakiś nie jest przerwany! Podłącz druga pompę na prube pokasuj błedy i będziesz wiedział! 1. tak abs powinien działać przy włączonej trakcji! jakies auta miały wył. abs ale nie pamietam co to było! pozdr to teraz pytanie, czy pompa abs może powodować zapalanie się kontrolek ? no i aż boję się o to spytać... jaka jest orientacyjna cena pompy abs ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 25 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 kontrolek tak ale od abs! cena kurde nie wiem zależy jak znajdziesz! znajomy ostatnio szukał do passsata b5 2.8 synchro! i znalazł używkę sprawną za 250zł tanioch gdzie w serwisie chcieli 3tyś. nie wiem ale musisz próbowac! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 25 Lipca 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 kontrolek tak ale od abs! cena kurde nie wiem zależy jak znajdziesz! znajomy ostatnio szukał do passsata b5 2.8 synchro! i znalazł używkę sprawną za 250zł tanioch gdzie w serwisie chcieli 3tyś. nie wiem ale musisz próbowac! no a asc odbiera sygnały z abs... i na ich podstawie działa, więc... obie będą się palić jak zapali się abs wsio by się zgadzało co do pompy, to niestety wchodzi u mnie taka sama jak do z3, ale cena za używkę z gwarancją rozruchową nie jest tragiczna, około 120 euro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 25 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 nie jestem pewien ale chyba wystarczy by przełożć wtyczki do drugiej pompy i już poinno sie wyjaśnić beż podłanczania przewodów chamulcowych ale nie jestem pewien! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 25 Lipca 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 nie jestem pewien ale chyba wystarczy by przełożć wtyczki do drugiej pompy i już poinno sie wyjaśnić beż podłanczania przewodów chamulcowych ale nie jestem pewien! no nie tak do końca.. bo te kontrolki się zapalają tak jak im się podoba... np. wczoraj zapalały się ciągle, dzisiaj zapaliła mi się tylko 2x z tym, że wczoraj klimy nie wyłączałem, dzisiaj włączałem ogrzewanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 25 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 a może coś innego ci broi! może żada pompa! to napewno nie pompa! tu jest potrzebny dobry elektr. samoch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 25 Lipca 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 a może coś innego ci broi! może żada pompa! to napewno nie pompa! tu jest potrzebny dobry elektr. samoch we wtorek będą go rozbrajać i szukać przyczyny.... co do pompy właśnie zgłupiałem... wg. nr. vin jest końcówka numeru 94, wg tego co pod maską 96.... wg jeszcze innych danych 91 :] rozrzut w cenach niemiłosierny od 50 do 500 zł za używkę, teraz pytanie czy mam pod maską oryginalną pompę i czy te ostatnie cyferki oznaczają tylko rok produkcji, bo jeśli tak to problem z głowy, jeśli nie to nigdzie nie mogę znaleźć takiego wynalazku jak mam pod maską kurde... jak by się nie mogła inna (tfu odpukać) łatwiejsza do zdiagnozowania kontrolka zapalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donner Opublikowano 25 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Moje podstawowe pytanie :czy mimo zapalonych kontrolek ww. systemy działają??Właściwie problem wygląda na elekrykę...nie stawiałbym na pompę tylko na kompa lub przerwane przewody.Można zapisać kod błedu i serwis powinien stwierdzić który dokładnie czujnik podaje info o błędzie.Ja miałem kiedyś problem podobny ,ale swieciło się cały czas i okazalo się że czujnik obrotu jednego koła poluzowal sie(wtyczka). pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 25 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 ale jeżeli kontrolka się pali od abs to napewno nie działa abs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donner Opublikowano 25 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Wystarczy ,że wyleje się bateria w zegarach i kontrolki świecą się które chcą a wszystko działa poprawnie - stąd moje pytanie :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SataN Opublikowano 26 Września 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Wystarczy ,że wyleje się bateria w zegarach i kontrolki świecą się które chcą a wszystko działa poprawnie - stąd moje pytanie :lol: No więc... nie był to ani czujnik abs (pośrednio nie), ani pompa abs, ani komputer abs... tylko jak się okazało... walnięta zwrotnica... lekko bo lekko i lekki luz na łożysku i czujnik był za blisko... no i wyszło jak wyszło... czeka mnie wymiana zwrotnicy i łożyska, dzięki bogu ceny kosmiczne nie są, ale jakiś tam wydatek jest. Na chwilę obecną i tak wymieniam łożyska alternatora i kładę nowy lakier na całe auto, w sobotę chyba koniec (taką nadzieją żyję, bo jak się okazało niemiec potrafi.... wszystko sp........ i naprawa dokonana w niemczech wołała o pomstę do nieba i trzeba było na nowo robić całą dupę w aucie, przy okazji... spartoloną lekko maskę.. no i jak już dach był porysowany od cb a drzwi zniszczone... bo lakier 10 lat ma... no to tak jakoś wyszło, że cały stoi w podkładzie ) Mam nadzieję, że uda mi się wszystko skończyć i jechać do Jedliny Zdroju i poznać was w końcu na żywo, ale to dopiero w sobotę będę w stanie powiedzieć, jak będę wiedział, czy na 100% uda mi się poskładać auto po lakierowaniu i zdążę zrobić polerkę. Tak czy tak... wtedy zostanie tylko zrobić zwrotnicę i łożysko... i jak jeszcze będę miał siłę i środki finansowe, to wymienić obicie fotela kierowcy i to byłby koniec przygody z doprowadzaniem bumera do porządku po poprzednim U#$^&^% !!!!! jego w ***** ******* mać ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.