Gość Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Problem z moją betką (320i coupe E36 96r.).......mianowicie na zimnym silniku mam wrażenie dodając gazu że silnik na niskich obrotach się dławi i potrafi trząść autem, przekraczając 1000 obr jest OK. Oprócz tego podczas jazdy czasami powyżej 3000 obr pracuje tak jakby nie dostawał tyle paliwa ile trzeba i sie trochę dławi (przy tym obrotomierz nierówno się przemieszcza)......jest przez to również słabszy no i momentami zdarza się że chwilowo chyba nie dostaje paliwa bo z opóźnieniem reaguje na naciśnięcie pedału gazu. Do tego wszystkiego potrafi zgasnąć na biegu jałowym. Pomóżcie jeśli mieliście podobny problem. Przypuszczam wiele możliwości (krokowiec, lambda, przepływka, lewe powietrze, filtr paliwa) skłaniam się ku temu ostatniemu bo objawy pasują mi do tego właśnie, mimo wszystko zanim się za to zabiorę chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Witam! Z tym zimnym silnikiem to takie objawy jak by sonda nie czyta wogóle i żle dawkuje! A czasami nie pali ci więcej? Czy masz gaz w tej cupei? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Wiesz co, muszę się przyjrzeć bardziej bo nie wiem czy tylko na zimnym silniku tak się dzieje. Możliwe jest też że to może być zasyfiony filterek paliwa?? A odnośnie gazu to go nie ma happy_bmw [ Dodano: 5 Lipiec 07, 11:37 ] Aha i faktycznie może palić więcej......wiesz to nie zdarza sie za kazdym razem, na ogół z rana na zimnym silniku. Myślałem że to filtr bo przy wyższych obrotach podczas jazdy jakby skokowo przyspieszal i nie ma takiej mocy, jednak po rozgrzaniu jest OK. No i te wolne obroty że gaśnie....też myslałem że filterek. Coś więcej mógłbyś mi przybliżyć w tym temacie?? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Ja bym ci na początek proponował umyć krokowy i przepustnice, krokowy wyciągniesz i rozpuszczalnikiem pedzęlkiem dokładnie go umyjesz przepustnice uchylisz recznie i też dojdziesz żeby ją umyć szmatką i rozpuszczalnikiem a co do sondy to jedynie podłączenie do kompa wykarze uszkodzenie jej! To umyj krokowy i przepustnice, dużo ludzi wymienia krokowy a nieraz wystarczy go tylko umyć! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speede Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 U mnie są podobne objawy tylko , że ja mam gaz , czy faktycznie jest to możliwe od sondy lambda ? Przecież ona reguluje ilość wydalanego bodajrze dwutlenku węgla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Z tego co ja wiem a mogę się mylić to rolą sondy lambda jest przekazywanie do komputera sterującego pracą silnika informacji dotyczących składu spalin. Na tej podstawie komputer dobiera mieszankę. Faktycznie jeśli lambda wariuje to komputer również co odbija się na pracy właśnie silnika. A u Ciebie dzieje się tak na gazie i na benzynie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Panowie ja u siebie mam gaz i na zimnym silniku na benzynie przy gwałtownym wciśnięcu pedału gazu dławi sie jeżeli troche ujme mu gazu wtedy zaczyna przyspieszać na ciepłym silniku niema wogóle tych objawów a na gazie zimny czy ciepły silnik jest ok. Sonda jest ok podłanczałem sie pod kompa i jestem pewien że broi u mnie krokowy! ale niemam kiedy sie za to zabrać a wystarczy go przeczyścić! A co do przepustnicy też ma duży wpływ tym bardziej jak jest gaz bo gaz jest czulszy i sie pieprzy! a u ciebie SNAKE stawiał bym na krokowy albo sonde SNAKE a jest jeszcze taki objaw co do krokowego! odpalisz zimny silnik i ma tendencje żeby zgasnąć ale dodasz troszkę gazu i chodzi na wolnych ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 ja mam BMW 318i i miałem takie same problemy na pb jak i na lpg podłaczałem do kompa i miałem 4błedy 1. czujnik od przepustnicy (urzyw. ok. 200zł ) 2. sonda lamda (150zł :? ) 3. silniczek krokowy (nowy 470zł :roll: - czyszczenie nic nie dało) 4. bład który przy inst. gaz. zawsze jest (tak mi w serwisie powiedzieli) podłacz go pod kompa i bedziesz wiedział co go boli pozdr. <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Tak najlepiej podłączyć pod kopa ale przecierz jeżeli coś wymienisz to błąd w kompie zostaje! Więc jeżeli np. wyczyścisz krokowy i przepustnice to musisz wykasować błedy oczywiście jeżeli predzej komp je pokazał! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Gdzie w okolicach Lubina bądź w Lubinie mogę podłączyć pod kompa moją betę?? Dzisiaj znowu się to dzieje że jakby ją coś spowalniało przy wysokich obrotach i nie jedzie taj jak powinna (wrażenie jakby był zaciągnięty ręczny w pewnym stopniu).......... [ Dodano: 5 Lipiec 07, 16:23 ] Do DANICH....zdarza się że zgaśnie ale nie zaraz po odpaleniu tylko po niedługim czasie, np. potrafi zgasnąć stojąc na światłach, czy to też może być krokowy?? Ogólnie w ciągu 4 dni zgasł mi z 3 razy. Ogólnie nie wiem czemu ale coraz częściej właśnie powyżej 3000 obr dziwnie zmula jakby ręczny był zaciągnięty...no po prostu nie jedzie i to mnie wkurza [ Dodano: 5 Lipiec 07, 17:11 ] hmmmm, delej pomęczę temat, słyszałem od kogoś kumatego że najprawdopodobniej są to świece, co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 [ Dodano: 5 Lipiec 07, 17:11 ] hmmmm, delej pomęczę temat, słyszałem od kogoś kumatego że najprawdopodobniej są to świece, co Wy na to? akurat świece to jest stosunkowo mały wydatek i świeżo po zakupie auta warto by je wymienić, bo nie wiadomo ile poprzedni właściciel na nich jeździł.Wymiana wyjdzie tylko autku na dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Wiesz na takie objawy jak ma SNAKE jest dużo przyczyn, świece też mogą broić, a tym bardziej jeżeli nie wie co tam są za świece Wiem z własnego doświadczenia że świece NGK wytrzymują ok.20tyś i wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Jutro sprawdzę świece i dam znać jaki efekt. Mam nadzieję że to będzie to. Magik który mi to zasugerował twierdzi że to będzie na 90% to więc jutro się okarze. Dam jutro znać jaki efekt. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Z tego co ja wiem a mogę się mylić to rolą sondy lambda jest przekazywanie do komputera sterującego pracą silnika informacji dotyczących składu spalin. Na tej podstawie komputer dobiera mieszankę. Faktycznie jeśli lambda wariuje to komputer również co odbija się na pracy właśnie silnika. Sonda lambda bada i analizuje skład spalin. Potem komputer dobiera odpowiednio ilośc i skład mieszanki do spalania. Jeśli lambda podaje złe informacje to ilośc paliwa może byc za duza i silnik będzie się dławił. Dzisiaj znowu się to dzieje że jakby ją coś spowalniało przy wysokich obrotach i nie jedzie taj jak powinna (wrażenie jakby był zaciągnięty ręczny w pewnym stopniu).......... Do DANICH....zdarza się że zgaśnie ale nie zaraz po odpaleniu tylko po niedługim czasie, np. potrafi zgasnąć stojąc na światłach, czy to też może być krokowy?? Jeśli obroty falują, silnik chodzi nie równo, wpada w drgania i słabo się "rozkręca" to może byc silnik krokowy... Ale przed poważnymi zakupami warto sprawdzic czy silnik nie dostaje "lewego" powietrza (czyli szczelnośc), jakie stare są świece (wymiania co ~40 tys. km), wymienic filtr paliwa i filtr powietrza. ja mam BMW 318i i miałem takie same problemy na pb jak i na lpgpodłaczałem do kompa i miałem 4błedy 1. czujnik od przepustnicy (urzyw. ok. 200zł ) 2. sonda lamda (150zł :? ) 3. silniczek krokowy (nowy 470zł :roll: - czyszczenie nic nie dało) 4. bład który przy inst. gaz. zawsze jest (tak mi w serwisie powiedzieli) podłacz go pod kompa i bedziesz wiedział co go boli Błędy 1, 2, 3 rozumiem, a co to za błąd przy instalacji LPG ?? czyszczenie krokowca faktycznie czasem już nie wystarcza - a to droga zabawka... :? Podłączenie pod kompa powinno byc przed i po naprawie, żeby potwierdzic usunięcie usterki :wink: Pozdr. <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 bazylfox 4.bład- myśle że to jest błąd wtryskiwaczy dotyczy to instalacji lpg, przy każdym przełaczaniu na gaz występuje ten błąd jeżeli ktoś ma oczywiści odcięcie wtryskiwaczy przy przęłaczaniu na gaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 bazylfox 4.bład- myśle że to jest błąd wtryskiwaczy dotyczy to instalacji lpg, przy każdym przełaczaniu na gaz występuje ten błąd jeżeli ktoś ma oczywiści odcięcie wtryskiwaczy przy przęłaczaniu na gaz Ok kumam <bmw_2> dzienks bmw_beer Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 bazylfox 4.bład- myśle że to jest błąd wtryskiwaczy dotyczy to instalacji lpg, przy każdym przełaczaniu na gaz występuje ten błąd jeżeli ktoś ma oczywiści odcięcie wtryskiwaczy przy przęłaczaniu na gaz Ok kumam <bmw_2> dzienks bmw_beer Pozdr. chętnie bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speede Opublikowano 6 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 U mnie lipa na LPG i na benzynie , byłem na kompie gość stwierdizł że lambda bo daje za niskie napięcia. Teraz pytanie lambde wymieniałem 8 miesięcy temu , czemu już ją szlak trafił , i czy wystarczy , że ją wymienię , bo wymiana jest banalna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danich Opublikowano 6 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 U mnie lipa na LPG i na benzynie , byłem na kompie gość stwierdizł że lambda bo daje za niskie napięcia. Teraz pytanie lambde wymieniałem 8 miesięcy temu , czemu już ją szlak trafił , i czy wystarczy , że ją wymienię , bo wymiana jest banalna ? Nie jestem pewien ale lambda ale jest dobra albo padnięta ale nie jestem pewien, a po wymianie musisz podłączyć pod kompa i skasować błąd oczywiście jeżeli był ten błąd bo komp w aucie zobaczy błąd i ma go w pamięci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Już po wszystkim, wszystko już działa. Okazało się że filtr powietrza był ewidentnie do wymiany a świece powypalane. Po zmianie w/w podzespołów autko odżyło i jest już ok. Hehe nieźle się nadziwiłem i nazastanawiałem jak do tych świec się dobrać......Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysio2706 Opublikowano 29 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Witam. Mam coupe 320i na Vanos. Zamula mi ja strasznie. Na 1 przyciskam do dechy a ona nawet sie nie posliznie. Kolega wymienial olej. Spuscil olej z opilkami metalu az sie swiecil. Wlal Mobila 15w40, odpalil go i chodzil cicho, troche mu przygazowal i lancuch walil o obudowe. Twierdzi ze to krokowy albo sterownik napinacza lancucha. Moze ktos ma inny pomysl. Dodam ze wymienil filtr oleju i paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 30 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Pytanie czy aby napewno to łańcuch walił?Bo być może to wina samego Vanosa który już mógł się wywalić a odgłosy dochodzą z tego samego rejonu.Vanos uszkodzony zamula silnik tak ,że chodzi gorzej niż zwykły bez Vanosa. Myślę ,że gdyby łańcuch walił o obudowę to już kiepsko byłoby z uruchamianiem silnika ale całkiem mozliwe ,że jest naciągniety lub "ślizgi"łańcucha już są skończone. O sterowniku napinacza łańcucha to szczerze nie słyszałem ale byćmoże kolega myślał o czujniku położenia wałka rozrządu bo taki jest. "krokowy" odpowiada za wolne obroty i on nie wali ani nie stuka pozatym nie muli silnika na obrotach. Albo wałek rozrządu się zużył(co wydaje mi się mało prawdopodobne,żeby tak nagle)w twoim przypadku przy rozciągnięciu łańcuch nie zazębia się z kołami żębatymi tak jak powinien co przy takim użytkowaniu doprowadza do złuszczania się powierzchni zębów(opiłki) no i przy takich "luzach" Vanos też już wiele nie nadrobi [ Dodano: 30 Wrzesień 08, 07:41 ] A jaki masz przebieg?Może kat blokuje wylot spalin i stąd zamulanka Lańcuch rozrządu jest trwały i myślę ,żw dopiero około 250.000-300.000 może dawać o sobie znać choć to zależy od urzytkowania:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysio2706 Opublikowano 30 Września 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Historia jest taka ze samochod kupilem jakis miesiac temu od prywatnej osoby. Podobno samochod dlugo stal niejezdzony. Duzo pajeczyn i zadzerwialy silnik od spodu. Ta beta. Sprzedajacy powiedzial mi ze wymienial lancuch rozrzadu wraz z olejem a olej byl wlany niby 5w40 o ile pamietam przy 185tys rok temu. Jak kupowalem to mial 186500. wiec na to wyglada ze zrobij 1500km w rok. To jest niemozliwe. ja przez ten miesiac zrobilem z 600km. Jeszcze miesiac temu nie znalem sie wogole na samochodach ale teraz juz mam zarys co i jak. Mialem poprostu "mechanika" ktoru sie wogole nie znal. Moj blad. rocznik samochodu to 93. W silnikku jest duzo namieszane. Ktos kombinowal z sonda lambda i jeszcze jedna ciekawostka. jest dodany jakis modul lub czujniki. dzisiaj postaram sie zrobic zdjecie i wkleje. Kolega nie ma pojecia co to moze byc. a katalizator bedzie tez wyjmowal i zobaczy czy dalej bedzie mulil chyba ze to napinacz. Jak mozesz to napisz mi co wg Ciebie mam sprawdzic po kolei. Dzieki wielkie za odpowiedz. Wlozylem w ten samochod juz troche wiec chcialbym zeby jezdzil jak powinien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsuk Opublikowano 1 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 noz sie w kieszeni otwiera.... no nie wazne - odepnij przeplywke, silnik powinien zmienic dzwiek, w srodku powinny byc dwie blaszki. Jak jakas spalona, to przeplywka do wymiany. Objawy - przymulanie na niskich, spozniona reakcja na gaz. a jesli to nie to.... to moze byc wszystko :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.