Hadzi Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Cześć, Ostatnio przy ostrym pałowaniu auta i bardzo szybkiej jeździe weszło mi auto w tryb awaryjny (2 razy). Auto jeszcze przed tym miało problemy z nierówną pracą silnika (czasem ledwo wyczuwalną) i szarpaniem przy spokojniej jeździe. Myślałem że to wina skrzyni ale po pełnym serwisie jej nie zniknął problem, a skrzynia działa bez zarzutów. Zacząłem szukać problemu i wyszło że jest w aucie błąd którego nie można skasować 2E0F co wskazuje na valvetronic i pasowało by do objawów. Teraz moje pytanie brzmi takie czy kalibracja valvetronic coś pomoże czy to tylko usunięcie problemu na chwilę. I jak naprawiać valvetronic to wymienić siłownik sterujący wałkami czy jeszcze do tego elektrozawór i czujnik położenia wałków? Link do części https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4451-glowica-cylindrow-elektr-elem-dod/i52141/kL/sN/r2010/m05#part01 Silnik to N55B30 poniżej zdjęcie błędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hadzi Opublikowano 28 Maja 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 Będę kontynuował w tym temacie, nabyłem nowy oryginalny nastawnik valvetronic. Ponieważ jest on teraz całkowicie zdezaktywowany. Czy po wymianie jego można normalnie jeździć w sensie czy będę mógł nim przejechać jakiś kawałek do kogoś żeby go zaprogramować/skalibrować czy to może uszkodzić coś w głowicy (valvetronic?)? Albo czy jest jakiś prosty sposób skalibrowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.