sebbeekk Opublikowano 10 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Witam panowie, jestem posiadaczem bmw e39 2.0d 136km m47 ( nie do końca szczęśliwym posiadaczem...). O to moja przygoda, podczas wracania do domu turbina ( tak obstawiam że to ona) puściła olej i niestety silnik dostał samozapłonu, rozbiegał się (od zawsze jeżdżę benzyną , to mój drugi diesel w życiu, więc od teraz wiem co to znaczy te rozbieganie), i niestety na 3 cylindrze sprężanie równa się 0, auto odpalało tylko na plaka, pracowało nie równo, kopciło na szaro i to baaaardzo mocno kopciło na szaro, nie dało się nim jechać , zero mocy, popracowało na wolnych obrotach z minute może dwie i stan oleju powiększył się dwa razy, ropa poszła do oleju, na trzecim cylindrze stopiona świeca, stopiony wtrysk więc pewnie i tłok. Po silniku, trzeba szukać drugiego. Dorwałem za nie duże pieniądze silnik z e46 2.0d 136km m47 z pompą i turbiną, nawet przed wyjęciem odpaliłem go w aucie, pracował normalnie, po wciśnięciu pedału gazu do końca zarzucał trochę czarnym dymem. Silniczek został wrzucony do mojej e39 zalane wszystkie płyny, układ wtryskowy odpowietrzony, w przewodach plastikowych na pompie widać paliwo, zero bąbli powietrza, auto kręci i nie odpala, jak poluzuje nakrętki na wtryskach to przy kręceniu leci z pod nakrętek ropa, silnik nawet nie łapie, na plaka odpali ale jak zabiorę plaka to gaśnie i samo nie łapie. Czyżby to przez to że pompa z e46 ma inne numery? Silnik e46 Sterownik pompy: 0281001827 0113 2971057A numer pompy: 0470504005 0.91 Moja e39 sterownik: 0281010889 0169 5284009A Numer pompy 0470504020 0,96 Inpa pokazuje takie błędy, nie da się ich skasować: 73 speed (RPM) sensor injection pump (IWZ-system) error frequency:50 70 control unit injection pump communication Erro frequrency : 50 Da się jakoś adaptować tą pompę do mojego sterownika w e39 i odpalić silnik czy temat przegrany i szukać pompy z takimi numerami jak moja w tym silniku e39? proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 11 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 przeloz pompe ze starego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebbeekk Opublikowano 12 Lutego 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 Nie mam blokad i sciagacza, nie za bardzo wiem jak ja ustawic wiec oddam auto na warsztat zeby mi pompe wrzucili , tylko czy jest sprawna, mozna jakos to sprawdzic czy tylko oddac ja do jakiegos pompiarza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebbeekk Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Temat do zamknięcja. Została przeżucona pompa z mojego silnika, niestety okazało się że ona też padła. Więc została wysłana do regeneracji, teraz auto odpala i jeździ ładnie. Dla potomnych, pompa którą wstawiacie musi mieć te same numery co pompa która obecnie siedzi, inaczej to nawet nie zagada, nie da sie tego zaprogramować wtykiem obd, tylko serwis i programowanie na stole. Nie obyło się bez przygód, w warsztacje w ktorym zmieniali mi tą pompę, spalili mi alternator, stwierdzili że jest zwarcje na instalacji, potem po wstawieniu pompy(która wróciła z regeneracj) auto miało problem z wkręcaniem się na obroty. Zostały wysnute teze że zwarcje które spaliło alternator to popaliło mi sterowniki... Po długich walkach i moim upartym trzymaniu się mojej wersji (że to nieożliwe, oddałem sprawne auto i mieli tylko zmienić pompe) pompa została odesłana z powrotem tam gdzie regenerowali ją, o dziwo po powrocie została wrzucona i auto cyka elegancko. Oczywiscie serwis od regeneracji stwierdził że z pompą było wszystko ok, warsztat który to wstawiał teź stwierdził że wszystko było przez nich dobrze robione a koszty wysyłek musiałem pokryć ja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francuz Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Jak sobie przypomnę moje przeboje z m47 to melisa sama się parzy. W okolicach 300 tkm przebiegu zaczęły się poszukiwania mocy. Po wyeliminowaniu wszystkich możliwości została pompa właśnie. Skonczylo się na swapie na m57. Powinna być prowadzona akcja serwisowa przez BMW polegająca na wymianie tych motorów chociaż na m47n. I pomyśleć że taki trufel pracował też w e39. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.